IS: Suomen nirsoin nainen ei voi sietää hajullisia ruokia, syö vain hajuttomia, ainoa käyttämänsä mauste suola- inhoaa kasviksia!
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000010056301.html
JOS tamperelainen Kia Kouhia haistaa ruoan, se jää yleensä lautaselle. Sillä, miltä ruoka haisee, ei sinällään ole väliä, sillä pelkkä haju saa Kouhian usein tuntemaan inhoa
Minulla on todella herkkä hajuaisti. Jos haistan jotain, en useinkaan voi syödä sitä, sillä muodostan hajusta niin vahvoja mielikuvia, Kouhia kertoo.
Kouhia syö erittäin yksipuolisesti ja on tehnyt niin jo pari vuosikymmentä. On helpompi luetella ruoat, joita hän syö kuin kertoa, mistä Kouhia ei pidä. Naiselle maistuvat esimerkiksi makaronilaatikko, jauhelihakastike, spagetti, leipä, salaatti, kurkku ja raaka porkkana ja ruoan on oltava itse tehtyä, sillä vaikkapa miehensä kokkaamasta kastikkeesta Kouhia ei useinkaan pidä.
Ravintolassa Kouhia tilaa aina joko ranskalaisia, kermapohjaista pastaa tai jotain lastenlistalta. Tomaattipohjaisia kastikkeita tai kasvislisukkeita hän ei voi sietää. Mausteet Kouhia pyytää jättämään pois, ja suosikistaan pasta carbonarasta hän nyppii pois sipulin ja rucolan.
Hän ei esimerkiksi syö kuin tietynmuotoisia, tuttuja makaroneja. Mausteeksi hän käyttää vain suolaa, ravintoloissa nyppii pippurit ja muut mausteet pois- kasviksia Kouhia kertoo vihaavansa!
On kyllä nirso! Olisipa nirsoista oma tv- ohjelma jossa näitä vietäisiin eri ravintoloihin ja tilaukset ja ateriointi näytettäisiin kansalaisille! Tilattaisiin mausteiset keitot, höyryävåt kastikkeet ja nämä yrittäisivät harjata suolaa pois ranskalaisista🤭
Oikein nirso nainen kyllä seksikäs, sellaisen haluaisin kohdata!
Kommentit (69)
Ikää ei mainita silloin, kun tyyppi näyttää reippaasti ikäänsä vanhemmalta.
Kia on varmaan 27, näyttää 47.
Ei ole päässyt nälkää ainakaan näkemään.
Kasvikset tekisi hyvää.
Otsikosta päätellen kuvittelin luurangonlaihaksi. Mutta ei sinne päinkään.
Täällä nainen jolla juuri hirvenpaistin leivinuunissaan juuresten kanssa hautumassa. Mahtavat hajut!
Tulin juuri kaupasta ja ihan piti istahtaa haistelemaan tuoksuja, niin ihania aromeja paisti kasviksineen uunista levitti!
Paisti kuorrutettu oman puutarhan yrteillä, lientä terästetty katajanmarjoilla, tyrneillä. Lisänä tarjoilen kolmea eri hilloa/ hyydykettä: mustaherukkaa, karviaismarjaa ja tyrniä. Naurishaudukkaat myös uunissa saviruukussa omine yrtteineen ja lisukkeineen. Talossani kuka tahansa melkein pyörtyisi herkullisesta tuoksusta viimeistään kun puolen tunnin kuluttua laitan rieskatkin vielä leivinuunin, illalliseni valmis klo 21.
En voisi elää ilman lihallisia tuoksuja, elämäni oli valjua- punakylkinen omena pehmentyessään hirvipaisti liemessä ihanaa, jo hajunsa saa kuolevaisten kokemaan ylimaallisia tunteita taivaan portteja kolkutellen!
Uskon että jos taivaassa syödään niin sunnuntaisin on hirvipaistia, naurishaudukkaita ja hilloa, liemessään myös Edenin puutarhan yrtit!
Mistähän nuo liikakilot sitten tulevat?
iiiiisot annokset?
ei näytä nälkää näkevän?!
Muistan lukeneeni joskus tutkimuksesta, että vastoin yleistä luuloa nirsot ovat useimmiten ylipainoisia ja avoimesti ruokia maistelevat taas normaalipainoisia. Omassa lähipiirissä tämä ainakin pitää paikkansa.
Voi jestas. Ja mä olen pitänyt itseäni nirsona, kun en pysty syömään äyriäisiä ja sieniä edes hyvällä tahdolla.
Millä mittarilla tiedetään että on Suomen nirsoin?
Sielun siskoni! Tosin itse olen joutunut siedättämään itseäni joukkoruokailutilanteiden vaatimaan minimiin, koska työn puolesta joutuu ruokailemaan joskus seurassa. Eli en näytä inhoani, en nypi ruoasta inhottavia asioita pois, vaan kiroan mielessäni, nielen pahan ruoan ja kärsin.
Vapaaehtoisesti en käy ulkona syömässä. Ruokaa valmistan aina itse niistä aineksista, joista pystyn. Äitini on ainoa, joka tajuaa rajoitteeni, ja on ainoa jonka kelpuutan kokkaamaan minulle.
Jkn autisminkirjon tyyppi todennäköisesti tuon hajuaistiyliherkkyytensä kanssa. Niillä on usein rajoittunut ruokavalio ts. mitä suostuu syömään.
Ei se nirsous ole mikään hyve. Kaikilla on ruokia mistä ei tykkää, ei siinä mitään, mutta että tehdään juttu aikuisesta ihmisestä joka ei syö paljon mitään on vähän outoa.
Ja nyt olen just niitä kauheita tuomitsevia ihmisiä joista tuo ei pidä. Nirsous on ihan oma asia, mutta jotkut tekevät siitä niin ison numeron, sen sijaan että vain sanoisi ei kiitos niin pitää ruveta selittämään miksi ei voi syödä sieniä tai katkarapuja ja miten ällöttävän oksettavia ne ovat.
Matkustaa ei voi ainakaan yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei voi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei voi?
Aika vaikea esim. jossain kaukomailla on vaatia ravintolassa just tietyllä tavalla tehtyä jauhelihasoosia. Tai edes löytää kaupasta aineksia itse kokattavaksi.
Mun äiti ei laita edes suolaa valmistamiinsa ruokiin ja syö muutenkin tosi yksipuolisesti. Muistan lapsena inhonneeni hänen tekemiä mauttomia ja värittömiä mössöjä, onneksi isä sentään kokkasi meille oikeaa ruokaa useimmin. Ihme, kun meistä lapsista sentään kasvoi suht terveellä ruokasuhteella olevia.
Menetin hajuaistini koronassa melkein kahdeksi vuodeksi. Olen aina ollut hoikka mutta kuihduin melkein luurangoksi kun ruoka ei maistunut miltään. Kamalaa oli tuo aika. Lopulta parannuin kun olin ollut viikon purjehtimassa ja en ollut voinut syödä melkein mitään kun olin koko matkan vähän merisairas. Sitten tulimme maihin ruotsin Gävlessä ja kävelin rantakatua kun tajusin yhtäkkiä haistavani pitzan ja olevani hirveän nälkäinen!
Melkein itku kurkussa syöksyin katua pitkin hajun alkulähteille, pelkäsin menettäväni hajun kuin kangastuksen, syöksähdin ovesta sisään pieneen pitzeriaan!
Pitzoja oli esillä valmiiksi otettavia paloina, otin kolme ensimmäistä palasta ja tosissani itkin kun iskin hampaani pitzaan, makuaistini oli palannut!
En uskaltanut enää mennä edes veneeseen vaan otin yöjunan pohjoiseen ja tuossa junassa nautiskelin koko illan ruokien hajuista ravintolavaunussa
Miksi näistä nirsonaisista täytyy tehdä jatkuvasti juttuja? Yksi ei kelpuuta ketään puolisoksi/edes seksiin ja toinen ei suostu syömään mitään mikä haisee tai maistuu joltain..
Ihan sama kuinka kukin toimii, mutta miksi se oma ahdasmielisyys ja oikukkuus pitää jakaa ja julistaa koko maailmalle?
Jos tuo ei syö mitään, niin mikäs hänet on lihottanut tuon kokoiseksi?
Tuli mieleen, että onkohan tuossa taustalla joku äärimmäisyyksiin kehittynyt syömishäiriö.