Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näettekö Helvetin kristinuskon keskeisimpänä elementtinä?

Vierailija
09.01.2024 |

Koska sehän on loppupeleissä, miltä Jeesus pelastaa.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkauden kaksoiskäsky on minulle henkilökohtaisesti kristinuskon ja Raamatun tärkein opetus. 

Vierailija
42/93 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä suurin osa ihmisistä on luotu polttoaineeksi helvettiin. Eihän sitä tosi uskoa tule löytymään kuin sinapinsiemenen verran ja taivaaseen pääsevät vain harvat ja valitut. Helvetillä on siten aika iso rooli kristinuskossa.

Olen yrittänyt lukea Kirjaa ihan ajatuksen kanssa ja itse ainakin ymmärrän Raamatun niin, että paratiisi, jossa Adam ja Eeva asuivat, oli täällä maan päällä ja tulee myös uudestaan olemaan, maan päällä. Taivas on paikka, jossa asuu Jumala ja hänen enkelinsä. Kapinaan ryhtyneet enkelit (demonit) heitettiin taivaasta "alas". Jeesus joutui paholaisen kiusaamaksi tultuaan maan päälle. Monessa kohtaa Raamattua viitataan maailman olevan "pahan vallassa". Vaiheittain tilanne menee maailmassa yhä vain huonommaksi. Monien maailmaa koettelevien tuon pahuuden aiheuttamien vitsauksien jälkeen Jeesus tulee vielä toisen kerran maan päälle. Tuon tapahtuman myötä saatana ja hänen demoninsa saavat lopullisen tuomionsa, tuolla kertaa helvetissä. Mitä ihmisiin tulee, joka haluaa herätä uuteen elämään paratiisissa (maan päällä), pitää elää kuten Jeesus opetti. Raamatussa on myös mainittu tuo pieni ryhmä, jotka ylenevät enkeleiksi ja pääsevät Taivaan valtakuntaan. Mutta minä ainakin miellän sen eri paikaksi kuin paratiisi.

Vierailija
44/93 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kristitty mutta uskon, että lopulta Jumala vetää kaikkia puoleensa ja helvetti on, mutta siellä ei ole ketään.

Jeesus opetti Helvetin todellisuudesta enemmän kuin Taivaasta, joten olet tosiaan väärässä.

Tutustu Evankeliumeihin, siellä ne lukee. 

Vierailija
45/93 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rakkaus ja armo ovat ne keskeisimmät. Kaikkea ei voi selittää eikä ymmärtää, mystiikka uskossa tekeekin siitä kiehtovan. Jos kaikki voidaan tyhjentävästi selittää, Jumalasta tulee pieni ja ihmisten juoksupoika.

Ei ole rakkautta eikä armoa ilman Jeesusta. 

Vierailija
46/93 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan muista näin tapakristittynä ja peruskoulun uskonnontunnit + eri seurakuntien kerhoja lusineena, että koskaan olisi edes helvettiä mainittu. 

Joten tästä näkökulmasta vastaan, että ei. 

Leipäpapit ei helvetistä kertoile tietenkään, koska eivät ole itsekään uudestisyntyneitä - elävät itsekin maailmallisesti, omissa himoissaan. 

Vierailija
47/93 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kristitty mutta uskon, että lopulta Jumala vetää kaikkia puoleensa ja helvetti on, mutta siellä ei ole ketään.

Jeesus opetti Helvetin todellisuudesta enemmän kuin Taivaasta, joten olet tosiaan väärässä.

Vai opettiko? Helvettioppi on joidenkin lähteiden mukaan lisätty vasta myöhemmin kirkolliskokouksissa. 

Vierailija
48/93 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti on kristinuskoon keskiajalla ympätty sepitelmä, jonka avulla tollukat saatiin kuuliaisiksi.

Vierailija
49/93 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gehennan ruumiskasatulista tosiaan puhui paljonkin, mutta on tulkinnanvaraista tarkoittiko se helvettiä niin kuin yleensä ymmärretään.

Vierailija
50/93 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustu itse. Jos sekä taivas ja maa katoavat, niin miksi helvetti olisi iankaikkinen?

Vierailija
51/93 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä suurin osa ihmisistä on luotu polttoaineeksi helvettiin. Eihän sitä tosi uskoa tule löytymään kuin sinapinsiemenen verran ja taivaaseen pääsevät vain harvat ja valitut. Helvetillä on siten aika iso rooli kristinuskossa.

Näinhän se J on systeemin suunnitellut.

Taivaassa elämän premium-jäsenillä tulisi kylmä, jos helvetissä ei kävisi koko ajan uunit kuumina. Kaikilla meillä on siis roolimme ja tehtävämme tässä kosmisessa syklissä. Harmittaahan se tietysti, jos saa lopussa tietää olevansa pelkkä klapi.

Valinta on yksin SINUN:

Jeesus ja Taivaan ikuiset ilot - vai elämä ilman Jeesusta ja helvetin kauhut iäti7.

Vierailija
52/93 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivaassa elämän premium-jäsenillä tulisi kylmä, jos helvetissä ei kävisi koko ajan uunit kuumina. Kaikilla meillä on siis roolimme ja tehtävämme tässä kosmisessa syklissä. Harmittaahan se tietysti, jos saa lopussa tietää olevansa pelkkä klapi.

Valinta on yksin SINUN:

Jeesus ja Taivaan ikuiset ilot - vai elämä ilman Jeesusta ja helvetin kauhut iäti.

Vierailija
53/93 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt lukea Kirjaa ihan ajatuksen kanssa ja itse ainakin ymmärrän Raamatun niin, että paratiisi, jossa Adam ja Eeva asuivat, oli täällä maan päällä ja tulee myös uudestaan olemaan, maan päällä. Taivas on paikka, jossa asuu Jumala ja hänen enkelinsä. Kapinaan ryhtyneet enkelit (demonit) heitettiin taivaasta "alas". Jeesus joutui paholaisen kiusaamaksi tultuaan maan päälle. Monessa kohtaa Raamattua viitataan maailman olevan "pahan vallassa". Vaiheittain tilanne menee maailmassa yhä vain huonommaksi. Monien maailmaa koettelevien tuon pahuuden aiheuttamien vitsauksien jälkeen Jeesus tulee vielä toisen kerran maan päälle. Tuon tapahtuman m

Kuulostaa Jehovan todistajien Raamatun tulkinnalta.

Vierailija
54/93 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kirjoittelette tänne näitä juttujanne joudutte ikuisesti tulimereen kitumaan. 

Niin ja masturboinnista ja tikanheitosta joutuu kans.

:D

Ei, vaan sinne joutuu jos ei ota vastaan Jeesuksen tarjoamaa syntien sovitusta ja tee parannusta.

Vierailija
55/93 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustu itse. Jos sekä taivas ja maa katoavat, niin miksi helvetti olisi iankaikkinen?

Jumalan sana = Laki = Helvetti

IÄlkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan. Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan, niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi. Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon. Matt. 5:17,26

Mitä on lain täyttäminen?

Se on lain oikeaa tulkintaa.

Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä. Matt. 9:13

lman lakia ei ihminen tunne vanhurskautta oikeamielisyyttä.

Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi. Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.  Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat. Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä. Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.Gal. 3:19,24

Vierailija
56/93 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskossa oleellisinta on se, että ihmiset ovat täydellisesti ja peruuttamattomasti läpimätiä, eikä mikään, mitä ihminen tekee itseään tai ympäristöään parantaakseen liikuta Jumalaa vähääkään.

Vierailija
57/93 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala antoi luomisessa henkeään ihmiselle. Syntiin lankeaminen sai aikaan hyvän ja pahan. 

Nyt jokaisella ihmisellä on halutessaan saada yhteys jumalaan rukoilemalla. Mahdollisuus saada syntinsä anteeksi ja olla yhteydessä elävään jumalaan.

Helvetti / kadotus on lopun ajan tuomion jälkeen eroa jumalasta vailla mahdollisuutta saada yhteyttä jumalaan. 

Ajattelen että, hyville oma maailma ja pahoille omanlaisensa maailma on tuomiopäivän jälkeen tulossa ihmisille. Kyse on siitä kummassa maailmassa haluaa viettää ikuisuuden.

Vierailija
58/93 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valinta on yksin SINUN:

Jeesus ja Taivaan ikuiset ilot - vai elämä ilman Jeesusta ja helvetin kauhut iäti.

Niin, tätä se on se ehdoton rakkaus.

Vierailija
59/93 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on ainoa eläin, joka julistaa jumalan olemassaoloa,

mutta on ainoa eläin joka elää kuin ei olisi jumalaa.

Ja uskovaiset kunnostautuvat tässä jumalattomuudessaan oikein erityisesti.

Vierailija
60/93 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman syvempää evenkeliumin ymmärrystä on vaikea sanoittaa helvetin tarkoitusta.  Kuitenkaan taivas ei olisi taivas, jos sinne kaikki synnin tekijät ja puolustavat myös pääsisivät. Joten kyllä se "juopa" kuoleman jälkeen on todellinen. Valinta tehdään ajassa jossa ihminen on nyt syntisenä (armahdettuna?).

Kristinuskon keskeisin sanoma on Kristus ristillä. Meidän sijaiskärsijämme, joka voitti synnin ja kuoleman meidän puolestamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi