Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on vienyt lapselle säästetyt rahat

Vierailija
09.01.2024 |

En ymmärrä. Kaikki vuosien aikana säästetyt noin 3000 euroa viety. Minulla ei ole aavistustakaan, miksi. Onko kenellekään käynyt samoin? Mikä oli syy? 

Mies ei vastannut, kun kysyin viestillä.

Naimisissa olemme, kummallakin ihan hyvät tulot. 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse olin lapsi, niin vanhemmat käyttivät uuden talon rakennuskuluihin 1050 mk mulle säästettyjä rahoja. Voin sanoa että kirpaisi ja tuli luottamusvaje perheenjäseniin. Kannattaa siis käsitellä asia kunnolla ja laittaa mies maksamaan rahat takaisin.

Oletko tosissasi? Nehän meni silloin nimenomaan sinun elämäsi kustantamiseen. Pääsit asumaan lapsuutesi hienossa, uudessa talossa. Kaikilla ei ole moista tuuria. 

Vierailija
22/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse olin lapsi, niin vanhemmat käyttivät uuden talon rakennuskuluihin 1050 mk mulle säästettyjä rahoja. Voin sanoa että kirpaisi ja tuli luottamusvaje perheenjäseniin. Kannattaa siis käsitellä asia kunnolla ja laittaa mies maksamaan rahat takaisin.

Oletko tosissasi? Nehän meni silloin nimenomaan sinun elämäsi kustantamiseen. Pääsit asumaan lapsuutesi hienossa, uudessa talossa. Kaikilla ei ole moista tuuria. 

Lapsen kuluja ei makseta lapselle omaan käyttöön säästetyistä rahoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen isoäiti, joka vaati lapsenlapselle tilin, mihin käyttöoikeus vain toisella vanhemmista. Tilin avaamiseen vaadittiin kummankin huoltajan allekirjoitus, asia venyi, mutta luovutti lopulta, kun sanoin, että lahjoitan muuten vasta sitten kun lapsi on aikuinen. Rahasta oli koko liiton ajan vääntöä, kaikki oli liian kallista(lasten vaatteet), tai sitten ei ollutkaan kallista ja koko palkka oli käytetty kaiuttimeen tms. 

Onneksi kolme tonnia ei ole paljon, minusta sen vieminen on silti rikos, vaikka periaatteessa lapselle kerättyä omaisuutta, voi käyttää hänestä koituvien kulujen kattamiseen. Onko mies käyttänyt rahat omiin ylellisyyksiin tai pelaamiseen, alkoholin käytön luulisi Ap:n huomanneen, vai onko vain siirtänyt omalle tilille?

Vierailija
24/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mieluummin vaikka velkaa, tai pahimmillaan luottotietojen menetys, kuin käyttää säästöjä? Olette te nykyvanhemmat fiksua sakkia. 

Vierailija
25/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset vaadi miestä maksamaan takaisin tai et osallistu kolmella tonnilla yhteisiin kuluihin..en kyllä enää uskaltaisi luottaa mieheen.

26/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut tilipäivään aikaa ja jano

Vierailija
27/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahat olivat lapsen nimissä olevalla tilillä (vaikka teillä vanhemmilla olisikin käyttöoikeus tiliin), niin kysymyksessä on kavallus. Onko miehelläsi peliongelma? Pidä huoli, että omat rahasi ovat vain omassa nimissäsi olevalla tilillä, johon miehellä ei ole pääsyä. Pidä lisäksi huoli siitä, että miehelläsi ei ole pääsyä nettipankkitunnuksiisi. Muuten huomaat kohta miehesi tehneen kymmeniä tuhansia euroja velkaa sinun nimiisi.

Todennäköisesti ihan vaan huolimattomuuttaan käyttänyt lapsen tiliä - miehiä ei vaan kiinnosta huolellisuus pienien summien ollessa kyseessä.

Vierailija
28/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on näköjään häipynyt kuin kusi hankeen, heti kun tuli lisäkysymyksiä, johon ei näköjään keksi vastauksia. Taas kerran sarjassamme täysin turhia aloituksia.

Vierailija
29/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mieluummin vaikka velkaa, tai pahimmillaan luottotietojen menetys, kuin käyttää säästöjä? Olette te nykyvanhemmat fiksua sakkia. 

Ne on lapsen säästöjä. Jos lahjoitat rahasi kissojen turvakodille, et voi rahapulan iskiessä kavaltaa rahaa kissojen turvakodin tililtä. Jos niin teet, se on rikos.

Vierailija
30/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lasten varoja saa käyttää perheen kuluihin - esim. kela vaatii sitä. Olen kerännyt niitä kiinalaisia pandakolikoita lastenlapsille. Niistä on kysyttykin, saako ne myydä omarahoitusosuudeksi - kerroin, että äiti on huoltaja ja päättää ihan itse.

Vierailija
31/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on lapsen säästöjä. Jo

Naurettava vertaus, mutta kysyn silti mielenkiinnosta. Jos teidän perheellä ei olisi penninlatia, eikä mahdollisuutta saada rahaa mistään, mieluummin kuolisitte nälkään kuin käyttäisitte lapselle säästettyjä rahoja? Tositilanteessa todellakin nostaisitte ne rahat välittömästi. 

Vierailija
32/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutelkaa nyt ensin keskenänne asiasta ja voiko mies maksaa ne takaisin. 

Ei asia ole sujut sillä että maksaa takaisin. Luottamus on mennyt. Peliriippuvainen ? Ei ne suuret tulot vielä mitään kerro.

Vierailija
33/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä asiaa täällä selvitellään. Kuka ne rahat on säästänyt. 3000 on pikku raha. Onko riita meneillään, kun viestillä kysellään. Oletko AP uhannut erolla.  Nyt ei ole kaikki muumit laaksossa.

Vierailija
34/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela on tästä eri mieltä, jos perhe tarvitsisi toimeentulotukea ja lapsen tilillä on rahaa.

Vierailija
35/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menikö vanukkaat samalla?

Hyytelö kakusta on ainakin yli puolet räävitty yön aikana

Vierailija
36/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut vanhemmat siinä jamassa. Olet melkoinen vääristelijä ja minä en ole muuten nykyvanhempi. Päivän jatkoja...

Vierailija
37/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua hölmöä, Dolores. 

Muille opiksi, että lapsen säästötilin tulee olla sellainen, johon kumpikaan vanhempi ei pääse yksin käsiksi. Eli nostot mahdollisia vain, kun kumpikin fyysisesti paikalla pankissa. 

Näin meillä, pankista suositeltiin. On vissiin pankeilla kokemusta asiasta. 

Meillä ei sinänsä tällaista vaaraa ole ollut, mutta liian sinisilmäinen ei saa koskaan olla. 

Vierailija
38/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua hölmöä, Dolores. 

Muille opiksi, että lapsen säästötilin tulee olla sellainen, johon kumpikaan vanhempi ei pääse yksin käsiksi. Eli nostot mahdollisia vain, kun kumpikin fyysisesti paikalla pankissa. 

Mistähän sen tietää mikä käyttö- ja nosto-oikeus on? Okei, ehkä sen sopimuksen lukemalla joo. Luin silmäillen enkä kyllä muista nyt äkkiseltään siitä. Avasin lapsen nimiin säästötilin ja miehelle lähti vain vahvistuskysely, että antaako hän suostumuksensa tilin avaamiseen. Tämä siis s-pankissa. Mieheltä kavalsi aikanaan säästötilin hänen isänsä ja mies on sanonut, ettei tekisi niin oksettavaa temppua omalle lapselleen. Luotan häneen.

Vierailija
39/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rahat olivat lapsen nimissä olevalla tilillä (vaikka teillä vanhemmilla olisikin käyttöoikeus tiliin), niin kysymyksessä on kavallus. Onko miehelläsi peliongelma? Pidä huoli, että omat rahasi ovat vain omassa nimissäsi olevalla tilillä, johon miehellä ei ole pääsyä. Pidä lisäksi huoli siitä, että miehelläsi ei ole pääsyä nettipankkitunnuksiisi. Muuten huomaat kohta miehesi tehneen kymmeniä tuhansia euroja velkaa sinun nimiisi.

Todennäköisesti ihan vaan huolimattomuuttaan käyttänyt lapsen tiliä - miehiä ei vaan kiinnosta huolellisuus pienien summien ollessa kyseessä.

Miten huolimattomuuttaan voi käyttää rahaa väärältä tililtä? Siihen ei ole korttia ja nettipankissa joudun valitsemaan tilin erillisestä sarakkeesta, jos haluan vaihtaa ehdotetusta tilistä poikkeavaan.

Vierailija
40/47 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakinhan ne onlyfans tilaukset on maksettava. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä