Bussikuski heitteillejätti uusavuttoman pysäkille.
Aikuinen ihminen ei päässyt bussiin. Tuli vilu. Äiti kirjoitteli yleisönosastoon.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010105763.html
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Minun nuoruudessani Lapissa ei varmasti olisi ketään jätetty pakkaseen. Juopot poistettiin bussista tiedossa olevien taksikuskien talon kohdalla.
Toki huonosti asiakas oli tässä etukäteen asiaa selvittänyt, mutta tämä nykyinen, pirullinen nettikulttuuri ajaa ihmiset niin eriarvoiseen asemaan, ettei tosikaan. Miten mummot ja papatkin?
Kyllähän me kaikki osaamme kaiken, vai osaammeko? Itse olisin kovalla pakkasella ottanut kyytiin.
Toivottavasti et ole bussikuski ja buukkaa bussiasi ylitäyteen ja äkkijarrutuksessa aiheuta monen kuolemaa näiden turvavöitä käyttämättömien ylimääräisten takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussikuski ei toiminut moraalisesti oikein, vaikka noudatti sääntöjä. Lapsi olisi pitänyt ottaa bussiin ja päästää matkustamaan vaikka ilmaiseksi, jos maksaminen ei olisi onnistunut.
Tapahtuma on taas esimerkki sääntö-Suomen typerästä puolesta.
JUURI NÄIN ajatelkaapa jos hangessa makasi joku loukkaantunut tai vaikka hakattu tai kohtauksen saanut tai vaikka hylätty vastasyntynyt lapsi, vastaatteko silloinkin vain EI OLE LIPPUA, EI KYYTIIN, JÄTETÄÄN HANKEEN.
Näinkö te nyt ihan oikeasti ajattelette, koska näin tänne on lähes jokainen kirjoittanut!
Jos näen hangessa loukkaantuneen, soitan ambulanssin. Jos näen vastasyntyneen lapsen hangessa, taas soittaisin ambulanssin ja toki odottaisin paikalla ja henkilö ajoneuvon sisällä.
20v nuori nainen
Jos äiti kirjoittaa tästä, olettaa sopii, että tytär ei ole niin "hieno" kuin te muut. Olisiko ongelmia, mitkä vaikuttavat tähän.
Spekulaatiota tietenkin, mutta kunhan omat lapsenne saavuttavat tuon 20-vuoden iän, niin tulkaa kertomaan, että nyt ette enää välitä, oma on asiansa
Oliko nuori nainen siis bussikuskin lapsi vai tarkoitatko ettei naisen äiti välittänyt, koska oli kännykkä yöllä kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Miksei tilannut taksia?
kenellä on varaa taksiin? taksilla ajavat vain veronmaksajien piikkiin liikkuvat, kuten kansanedustajat, koululaiset ja kela-kyyditettävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tilannut taksia?
kenellä on varaa taksiin? taksilla ajavat vain veronmaksajien piikkiin liikkuvat, kuten kansanedustajat, koululaiset ja kela-kyyditettävät.
Ei ole yhteiskunnan asia kustantaa laskutaidottomille ja vastuuttomille takseja ellei osaa itse laskea: juhliminen+matkat+yöllä kotiin taksilla = liian kallista. Ja sitten täytyy, yllätyskäänne, kantaa ihan itse vastuu sitä ratkaisustaan vai pitääkä yhteiskunnan tai bussikuskin tulla tekemään sekin puolesta???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmisiä saisi jättää kovaan pakkaseen. Mutta toisaalta...
tämä neiti oli Helsingin keskustassa ja sieltä varmasti olisi löytynyt taksi tai muu bussi ja ehkä hotelliinkin olisi voinut mennä yöksi. Nyt ei ollut kyse mistään syrjäseudusta.
Siinä taas yksi joka ei koko juttua edes lukenut.
Hotelliin varmaan pääsee yöksi bussilipun hinnalla ja aamupalakin varmaan sisältyy hintaan
Joo en jaksanut lukea sitä loppuun asti. Myönnän. Miksi mimmillä ei ollut rahaa mukana?
Mulla oli jo nuorena yleensä aina bussilipun verran kolikoita jemmassa kun liikuin kaupungilla. Miksi tämä neitonen ei huolehtinut siitä, että hänellä on siitä, että hänellä on käteistä rahaa tai korttia tms jos jotain odottam
Mene itse seisomaan pysäkille tunniksi 20 asteen pakkasessa
Kokeile ja tule kertomaan minkälaista seisominen oli. Saat käyttää jopa ihan talvikamppeita tähän seisomiseen
Olen yöpynytkin 20 pakkasasteessa teltassa kolme yötä sekä päivät ollut ulkona samoissa keleissä Lapissa. Se vaatii suunnittelua, ennakointia ja varustautumista. Kaikkea sitä mitä aikuiselta ihmiseltä odotetaan. Onko yllätys sinulle?
Matkustat viikonlopun viettoon Helsinkiin ja varaudut yöpymään teltasasa 20 asteen pakkasessa? Ette ole tosissanne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä täytyy olla ko. äiti kirjoittelemassa, ei kukaan täysjärkinen voi olettaa, että bussiin vaan otetaan kaikki ja taivasta taiotaan toinen bussi ja kuljettaja, jotta lumihiutale ei joudu odottamaan 60 minuuttia.
Oppipaahan kantapään kautta ja myös sen, että vanhemmat on nukkumassa, kun heitä yrittää hädissään tavoittaa
.....
Kaikki vanhemmat eivät!!!
Täällä yksi vanhempi, joka aina valvoo ja odottaa puhelin vieressä. Tärkeämpää tehtävää ei olekaan olemassa.
Äiti ei vaan ite tainnu olla ajokunnossa?
Tuolta pysäkiltä seuraavan pysäkin kohdalla, noin 300 metrin päässä, on 24 h auki oleva Alepa, jossa olisi voinut juoda kupin kahvia seuraavaa bussia odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Nuo lippuasiat on tehty liian vaikeiksi. Ja lippujen ostot. Ja että se tehdään etukäteen jossain. Pakkaseen ei ole hyvä jättää ihmisiä. Ehkä ei kannata mennä öisin ellei ole varmistuksia, ellei ole jostain syystä joutunut sinne, joku outo tapahtumaketju.
Lipun ostaminen on hyvin helppoa. Googlaat vaikka porvoo helsinki bussi ja kas: hakutuloksiin tulee bussifirman sivut. menet niille sivuille ja klikkaat minkä lipun haluat ostaa. Joillakin on oma sovelluskin tarjolla, mutta jos nyt uusavuton nuori aikuoinen on, niin ei ehkä osaa edes kännykkää käyttää niin, että osaisi sovelluksen ladata.
nykyisin matkaliput ostetaan etukäteen. olin joulun alla täpötäyden pitkän matkan bussin kyydissä ja eikös sinne tullut pari liputonta pyrkimään sisään. kuski sanoi kylmän viileästi että ei voi päästää teitä vielä sisälle, että etukäteen lippunsa ostaneet täytyy päästää ensin, koska he ovat jo matkansa myös maksaneet ja näin varanneet itselleen paikan. kuski myös kertoi, että bussi tulee täyteen, joten jos teitä onnistaa ja joku lippunsa etukäteen ostanut ei saavukaan paikalle, niin voin ottaa kyytiin. Yksi paikka jäi vapaaksi, kuski kysyi, että tahdotteko mukaan, voitte vuorotella istumapaikkoja, mutta matkasta tulee sitten seisojalle töyssyinen ja epämukava. Sanoivat sitten, että eivät halua ja mutisivat, että hehän olivat ensimmäisenä jonossa, että heill olisi kuulunut paikka. Eivät siis ymmärtäneet lainkaan, että toiset ihmiset olivat olleet jonossa jo monta päivää, kun olivat ostaneet sen lipun etukäteen...
Kirjoittelisikohan tuo nolo mutsi uudelleen, jos saisi nyt valita?
Täällä jotkut kirjoittelijat ilmeisesti ottavat henkilöautonkin kyytiin kaikki pakkasessa ulkona olevat. Ai eikö se sitten olekaan heitteillejättö kun itse huristelee lämpimällä autolla ohi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä jotkut kirjoittelijat ilmeisesti ottavat henkilöautonkin kyytiin kaikki pakkasessa ulkona olevat. Ai eikö se sitten olekaan heitteillejättö kun itse huristelee lämpimällä autolla ohi.
Niin kuuluu kaikkien muiden tehdä. Paitsi minun tietenkin. Minä kirjoittelen lehtiin, jos joku ei niin tee.
Loukkaantuneita, hakattuja tai kohtauksen saaneita sekä vastasyntyneitä EI KOSKAAN oteteta bussin kyytiin, vaan soitetaan paikalle ambulanssi ja poliisi.
Missä harhoissa sinä oikein elät?