Bussikuski heitteillejätti uusavuttoman pysäkille.
Aikuinen ihminen ei päässyt bussiin. Tuli vilu. Äiti kirjoitteli yleisönosastoon.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010105763.html
Kommentit (194)
Minutkin on jätetty monta kertaa heitteille taksijonossa pikkujoulujen jälkeen, kun olen joutunut jonottamaan kovassa pakkasessa yli tunnin ja vessahätäkin päässyt yllättämään jonotuksen aikana. Olisiko pitänyt soittaa hätäkeskukseen?
Kuljettaja syyllistyy heitteillejättöön, mikäli jättää pysäkille esim. Pienen lapsen tai disorientoituneen vanhuksen. Erityiskohtelua vaativan AIKUISEN prinsessan jättäminen ulos täydestä bussista ei ole heitteillejättö. Voi hesus.
Vierailija kirjoitti:
Minutkin on jätetty monta kertaa heitteille taksijonossa pikkujoulujen jälkeen, kun olen joutunut jonottamaan kovassa pakkasessa yli tunnin ja vessahätäkin päässyt yllättämään jonotuksen aikana. Olisiko pitänyt soittaa hätäkeskukseen?
Tämän perusteella voisin veikata, ettei uuden vuoden yönäkään tuohon aikaan olisi taksia saanut kovin helposti ja nopeasti, varsinkaan pidemmälle matkalle, kuten Porvooseen.
Kannattaa pysyä kotona eikä lähteä juhlimaan uuden vuoden yönä jos ei osaa itsenäisesti takaisin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten puolustatte bussin toimintaa? Miten muka 20 asteessa odotetaan tunti, jos uudenvuoden vaatteet eikä pilkkihaalarit? Ja aina on onnibussiin saanut ostaa lipun vasta bussista ja seisomapaikkoja paljon käytävällä. Ja bussikuski olisi voinut ottaa henkilön bussiin ja sanoa, että ostaa lipun netistä nyt käyttäen seuraavaa pysäkkiä lähtöpisteenä. Jos bussi on täysi, niin perässä pitäisi tulla toinen.
Yöllä ei jätetä ihmisisä pakkaseen. Kesällä eri asia.
Ihan sillä, että laki määrää bussiin turvallisesti mahtuvan matkustajamäärän.
Jos kuski ottaa yli määrän ja tapahtuu kolari, on kuski siitä lain edessä vastuussa.
Koska sympatiasi ovat 20 vuotiaan juhlimassa olleen aikuisen puolella, niin toki kannat vastuun kuskin puolesta. Vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten puolustatte bussin toimintaa? Miten muka 20 asteessa odotetaan tunti, jos uudenvuoden vaatteet eikä pilkkihaalarit? Ja aina on onnibussiin saanut ostaa lipun vasta bussista ja seisomapaikkoja paljon käytävällä. Ja bussikuski olisi voinut ottaa henkilön bussiin ja sanoa, että ostaa lipun netistä nyt käyttäen seuraavaa pysäkkiä lähtöpisteenä. Jos bussi on täysi, niin perässä pitäisi tulla toinen.
Ajattelit, että bussifirma ottaa vaan jostain varastosta kuskin uuden vuoden yönä klo 2.30 ajamaan lisävuoroa? Jos edellisessä ja seuraavassa bussissa oli edelleen tilaa, niin silloin varmaan katsottu tarpeelliseksi edes varautua ajamaan mitään lisävuoroja.
Ennen tuli ai
Ja sen tunnin kesti sen vihdoin tavoitetun tutunkin tulo Porvoosta neitosta hakemaan. Jotenkin tuossa hommassa ei tunnu olleen järjen hiventäkään mukana.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä muka tiesi ettei onnibussiin voi ostaa lippua kuskilta? Kuinka moni teistä tiesi, että onnibussiin ei oteta ketään seisomaan? Vaikka aina ennen on otettu.
Itse olen tullut siihen tulokseen, että onnibussi on epäluotettava yllättävine sääntöineen.
Olen kyllä siinä ajassa, kun jos bussi oli täysi, niin toinen bussi tilattiin lähtemään samaan aikaan.
Olen usein käyttänyt Onnibussia ja tästä lähtien tulen käyttämään aina, koska voin luottaa siihen, että kyseisen yhtiön kuskit noudattavat lakia turvallisuus asioissa eivätkä päästä paikalle ylimääräisiä matkustajia lipun ostaneiden tilalle, kuten 20 vuotiaan naisen äiti vaati.
Poistuneen matkustajan tilalle ei voi ottaa liputonta, koska lipun ostanut matkustaja odottaa seuraavalla pysäkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä muka tiesi ettei onnibussiin voi ostaa lippua kuskilta? Kuinka moni teistä tiesi, että onnibussiin ei oteta ketään seisomaan? Vaikka aina ennen on otettu.
Itse olen tullut siihen tulokseen, että onnibussi on epäluotettava yllättävine sääntöineen.
Olen kyllä siinä ajassa, kun jos bussi oli täysi, niin toinen bussi tilattiin lähtemään samaan aikaan.
Olen usein käyttänyt Onnibussia ja tästä lähtien tulen käyttämään aina, koska voin luottaa siihen, että kyseisen yhtiön kuskit noudattavat lakia turvallisuus asioissa eivätkä päästä paikalle ylimääräisiä matkustajia lipun ostaneiden tilalle, kuten 20 vuotiaan naisen äiti vaati.
Poistuneen matkustajan tilalle ei voi ottaa liputonta, koska lipun ostanut matkustaja odottaa seuraavalla pysäkillä.
Tämä! Itse arvostan turvallisuutta enemmän kuin sitä, että aikuinen ihminen joutuu odottamaan tunnin kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 42 vuotias lapsi. Hän osaa jopa ajaa autoa ja soittaa tarvittaessa taksin, eikä koskaan alipukeudu. Ei myöskään soittele hakemaan, kun jää bussista. ps.hän osaa myös lukea ja kirjoittaa.. musta vyö karatessa, jne. 😁
Mun äiti olisi voinut kirjoittaa ihan saman tekstin! 😁
Luke, I am your mother.
Vierailija kirjoitti:
Siellä oli jo porukkaa seisomassa. Ymmärrätkö, että jossain vaiheessa se tila vaan loppuu kesken? Ja kyllä, sieltä tuli tunnin päästä seuraava bussi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussikuski ei toiminut moraalisesti oikein, vaikka noudatti sääntöjä. Lapsi olisi pitänyt ottaa bussiin ja päästää matkustamaan vaikka ilmaiseksi, jos maksaminen ei olisi onnistunut.
Tapahtuma on taas esimerkki sääntö-Suomen typerästä puolesta.
JUURI NÄIN ajatelkaapa jos hangessa makasi joku loukkaantunut tai vaikka hakattu tai kohtauksen saanut tai vaikka hylätty vastasyntynyt lapsi, vastaatteko silloinkin vain EI OLE LIPPUA, EI KYYTIIN, JÄTETÄÄN HANKEEN.
Näinkö te nyt ihan oikeasti ajattelette, koska näin tänne on lähes jokainen kirjoittanut!
Jos näen hangessa loukkaantuneen, soitan ambulanssin. Jos näen vastasyntyneen lapsen hangessa, taas soittaisin ambulanssin ja toki odottaisin paikalla ja henkilö aj
No tuossakin tapauksessa äiti välitti niin paljon, että laittoi kännykän äänettömälle ja paineli pehkuihin.
Täällä täytyy olla ko. äiti kirjoittelemassa, ei kukaan täysjärkinen voi olettaa, että bussiin vaan otetaan kaikki ja taivasta taiotaan toinen bussi ja kuljettaja, jotta lumihiutale ei joudu odottamaan 60 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai bussikuskin vika ole, että bussi on täysi? Jos kerran ohje on, että etukäteen matkansa maksaneet on oikeutettu matkaan, niin ei sinne kaikki kyytiin silloin mahdu, kun kerran vuoro on myyty 100%.
Menetkö sä lentokoneeseenkin sisään, että hei mä tulin nyt myykää mulle lippu ja seuraavaksi itket hesarissa, kun lentokone oli täysi ja sulle ei myyty lippua?
Vierailija kirjoitti:
Täällä täytyy olla ko. äiti kirjoittelemassa, ei kukaan täysjärkinen voi olettaa, että bussiin vaan otetaan kaikki ja taivasta taiotaan toinen bussi ja kuljettaja, jotta lumihiutale ei joudu odottamaan 60 minuuttia.
Oppipaahan kantapään kautta ja myös sen, että vanhemmat on nukkumassa, kun heitä yrittää hädissään tavoittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelit, että bussifirma ottaa vaan jostain varastosta kuskin uuden vuoden yönä klo 2.30 ajamaan lisävuoroa? Jos edellisessä ja seuraavassa bussissa oli edelleen tilaa, niin silloin varmaan katsottu tarpeelliseksi edes varautua ajamaan mitään lisäv
Sarjassamme Näin Porvoossa. Ei näytä siis olevan edes mikään vitsi tämä, että tälläkin on viestiä, että näin vain porvoossa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mieluiten Porvoon hätäkeskukseen.. Koska näin vain Porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelit, että bussifirma ottaa vaan jostain varastosta kuskin uuden vuoden yönä klo 2.30 ajamaan lisävuoroa? Jos edellisessä ja seuraavassa bussissa oli edelleen tilaa, niin silloin varmaan katsottu tarpeelliseksi edes varautua ajamaan mitään lisävuoroja.
Ennen tuli aina lisäbussi, jos bussiin ei mahtunut.
Taivaastako ne bussit laskeutuu? Ja kuski perästä klo 02.30?!
Kaikki bussit ovat jo käytössä yhtenä vuoden vilkkaimpana yönä!
Kuinka tyhmiä ihmisiä oikein voi olla?!?
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun ei otettu toista bussia käyttöön. Oli ylitäysi bussi.
Kumma kun sulle ei tule mieleen, että koko bussikapasiteetti on jo liikenteessä vilkkaana uuden vuoden yönä???
Vierailija kirjoitti:
Bussikuski ei toiminut moraalisesti oikein, vaikka noudatti sääntöjä. Lapsi olisi pitänyt ottaa bussiin ja päästää matkustamaan vaikka ilmaiseksi, jos maksaminen ei olisi onnistunut.
Tapahtuma on taas esimerkki sääntö-Suomen typerästä puolesta.
Kuski toimi moraalisesti oikein noudattaessaan liikenneturvallisuussääntöjä. Mikäli ei olisi noudattanut sääntöjä ja olisi ottanut matkustajia ylipaikoille, niin kolarin tullessa ylipaikalla olleet olisivat lentäneet tykinkuulina ja ehkä aiheuttaneet muidenkin kuoleman. Se olisi sinusta ollut moraalisesti oikein toimittu. Mietipä toinen kerta!
Oliko tämä 20 v jotenkin toistaitoinen tai vammainen kun ei tuommoisesta selviä?
Ja nolo mutsi kun syyttää kaikkia muita paitsi jälkikasvuaan.