Bussikuski heitteillejätti uusavuttoman pysäkille.
Aikuinen ihminen ei päässyt bussiin. Tuli vilu. Äiti kirjoitteli yleisönosastoon.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010105763.html
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussikuski ei toiminut moraalisesti oikein, vaikka noudatti sääntöjä. Lapsi olisi pitänyt ottaa bussiin ja päästää matkustamaan vaikka ilmaiseksi, jos maksaminen ei olisi onnistunut.
Tapahtuma on taas esimerkki sääntö-Suomen typerästä puolesta.
JUURI NÄIN ajatelkaapa jos hangessa makasi joku loukkaantunut tai vaikka hakattu tai kohtauksen saanut tai vaikka hylätty vastasyntynyt lapsi, vastaatteko silloinkin vain EI OLE LIPPUA, EI KYYTIIN, JÄTETÄÄN HANKEEN.
Näinkö te nyt ihan oikeasti ajattelette, koska näin tänne on lähes jokainen kirjoittanut!
Silloin soitetaan 112. Se bussi oli täynnä, sinne ei turvallisuuden takia voinut ottaa lisää matkustajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh:D Ainoastaan tunti seuraavaan bussiin? Saanko nauraa. Muutamia vuosia sitten jäin illan viimeisestä bussista. Niinpä laitoin jalkaa toisen eteen ja ennen aamun valkenemista olin 30 kilometrin päässä, eli siellä, missä pitikin. Otin sen ihan kuntoilun kannalta. Mun temppua äimisteltiin, mutta lehteen en silti päässyt:D
Et kuitenkaan 20 asteen talvipakkasess?
Jos Helsingissä ei klo:2.30 löydä mitään sisäpaikkaa, niin kannattaa jäädä sinne Porvooseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussikuski ei toiminut moraalisesti oikein, vaikka noudatti sääntöjä. Lapsi olisi pitänyt ottaa bussiin ja päästää matkustamaan vaikka ilmaiseksi, jos maksaminen ei olisi onnistunut.
JUURI NÄIN ajatelkaapa jos hangessa makasi joku loukkaantunut tai vaikka hakattu tai kohtauksen saanut tai vaikka hylätty vastasyntynyt lapsi, vastaatteko silloinkin vain EI OLE LIPPUA, EI KYYTIIN, JÄTETÄÄN HANKEEN.
Näinkö te nyt ihan oikeasti ajattelette, koska näin tänne on lähes jokainen kirjoittanut!
Jos hangesta löytyy kohtauksen saanut henkilö, niin en taatusti tökkää bussiin, vaan soitan ambulanssin.
Hesarin kommenteissakin meni ihmisillä puurot ja vellit sekaisin. Kysehän oli siitä että nuorella naisella ei ollut etukäteen ostettua lippua eikä bussissa ollut enää tilaa hänelle koska kaikki paikat oli varattu ja myyty. Miksi jauhetaan käteisestä ja että rahan pitäisi kelvata. Eihän kuski voi alkaa ottamaan porukkaa enemmän kuin säännöissä on määrätty. Sitten siitä olisi joku ärsyyntynyt kirjoittanut että kuski toimi määräysten vastaisesti ja aiheutti vaaratilanteen. Edelleenkään tällä aikuisella, nuorella naisella ei ollut mitään hätää. Kaupunkialueella, puhelin toimii, ei ollut loukannut itseään. Mikä akuutti hätä hänellä oli että kuskin olisi pitänyt alkaa luistamaan bussifirman turvallisuusmääräyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lapsi?
Lukikohan ihmiset tätä juttua? Bussi oli täynnä, joten siksi kyytiin ei voitu ottaa lisää porukkaa. Vai haluaisitteko, että kolarissa oma lapsi menehtyisi uusavuttomien lumihiutaleiden takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, tyyppiesimerkki mitäjossismista. Sekä luetun ymmärtämättömyydestä.
Täälläkin tullut vankasti todistetuksi, että Suomi on empatiakyvyttömien maa.
Jokaiselle voi sattua jotakin yllättävää, varsinkin jos ei ole tuota elämänkokemusta vielä karttunut kovinkaan paljon.
Paitsi näin ei tietystikään sattuisi näille täydellisille ihmisille täällä.
Miten neiti loppujen lopuksi pääsi Porvooseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tapauksessa soitetaan hätäkeskukseen eikä pelastauduta bussiin. Tämä nuori nainen ei ollut loukkaantunut tai hädänalainen.
Vierailija kirjoitti:
Ai matkustamaan vaikka ilmaiseksi? Oletko kyseinen äiti? Et voi olla tosissasi. Kaikki lähtisivät menemään ilman lippua tällä ajatusmaailmalla että tottakai otetaan kyytiin vaan pummilla
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin tullut vankasti todistetuksi, että Suomi on empatiakyvyttömien maa.
Jokaiselle voi sattua jotakin yllättävää, varsinkin jos ei ole tuota elämänkokemusta vielä karttunut kovinkaan paljon.
Paitsi näin ei tietystikään sattuisi näille täydellisille ihmisille täällä.
Aika moneen kertaan on bussit olleet täynnä tai junat myöhässä, mutta silloin odotetaan. Tässä tapauksessa odotusaika oli ollut tunti, joka on todella lyhyt aika. Ei todellakaan riitä ymmärrys tähän tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh:D Ainoastaan tunti seuraavaan bussiin? Saanko nauraa. Muutamia vuosia sitten jäin illan viimeisestä bussista. Niinpä laitoin jalkaa toisen eteen ja ennen aamun valkenemista olin 30 kilometrin päässä, eli siellä, missä pitikin. Otin sen ihan kuntoilun kannalta. Mun temppua äimisteltiin, mutta lehteen en silti päässyt:D
Ihan sama vaikka +5 astetta. 30km kävelty perille. Kysymys on oletko itse kävellyt 30km yhdellä matkalla?
Tottakai ihmistä autetaan jos hänellä on hätä tai jos kyseessä on lapsi. Tämä nainenhan oli aikuinen eikä ollut hätää. Mikä on se pakkasraja jolloin bussien täytyy alkaa ottamaan kaikki palelevat aikuiset ja viedä kotiin ilmaiseksi ja samalla vielä uhmata työnantajan määräyksiä? Missä ihmisten oma vastuu omasta itsestään ja lapsistaan? Oikeassa hädässä olevalle voi soittaa poliisit paikalle. Nehän kuskailee juoppojakin niin miksi ei vaikka alaikäistä lasta joka pulassa. Ja jos lapsi hädässä niin poliisien varmaan hyvä selvitellä missä vanhemmat luuraa. Ei se ole bussikuskin homma.
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä 20.v. aikuinen, jolla ei ollut mitään hätää ja jonka seuraava bussi tuli tunnin kuluttua, olisi pitänyt ottaa täyteen bussiin liikennesäännöistä piittaamatta??? Toivottavasti sinulla ei ole ajokorttia, jos piittaamattomuus liikennesäännöistä on tällä tasolla.
Niistä mun nenä ja pyyhi mun pylly. Auta minua kaikessa, olen avuton ja tarvitsen taukoamatonta huomiota ja pikku palveluksia joka asiassa. Kanna mua, mä en jaksa kävellä. Katselen muutamaa tällaista miltei päivittäin ja ikä on yli 35 vuotta. Avustustoimenpiteet omalta kohdaltani olen lakkauttanut, mutta en voi käsittää, miten nämä selviytyvät ylipäätään mistään, kun se itsenäinen ajattelekaan ei suju. Tai no, oma lähipiirihän niitä sitten holhoaakin, luultavasti hautaan asti.
Miksi ihmeessä tämä lumihiutale ei mennyt johonkin ravintolaan odottamaan seuraavaa bussia? Näin ainakin itse olen aina tehnyt, kun kulkuväline on ollut peruttu, myöhässä tai täynnä. Siis mikä ihme ongelma tässä on ollut?
Minun nuoruudessani Lapissa ei varmasti olisi ketään jätetty pakkaseen. Juopot poistettiin bussista tiedossa olevien taksikuskien talon kohdalla.
Toki huonosti asiakas oli tässä etukäteen asiaa selvittänyt, mutta tämä nykyinen, pirullinen nettikulttuuri ajaa ihmiset niin eriarvoiseen asemaan, ettei tosikaan. Miten mummot ja papatkin?
Kyllähän me kaikki osaamme kaiken, vai osaammeko? Itse olisin kovalla pakkasella ottanut kyytiin.
Mä en päässyt 90 luvulla haitaribussiin, vaikka oli leimattava 10 matkan lippu jossa 8 matkaa jäljellä. Bussi oli keulaan asti täynnä ettei yksinkertaisesti olisi mahtunut sisälle. Harmittaa vieläkin. Kerran myös kuski ajoi pakkasella pysäkistä ohi vaikka viuhdoin kuin hullu. Heitteille jäin.