Bussikuski heitteillejätti uusavuttoman pysäkille.
Aikuinen ihminen ei päässyt bussiin. Tuli vilu. Äiti kirjoitteli yleisönosastoon.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010105763.html
Kommentit (194)
Kumma kun ei otettu toista bussia käyttöön. Oli ylitäysi bussi.
En kyllä olisi äitinä kehdannut kirjoittaa yleisönosastoon, kun itse olivat laittaneet puhelimen äänettömälle ja nukkuivat kuin tukki. Sitten tytär, joka ei älynnyt taksia ottaa, soittelee yöllä kaikki tuttavat läpi hakemaan hänet Helsingistä Porvooseen.
Oikeasti nolo juttu. Tunnin päästä tuli uusi bussi ja varmasti oli lämmittely paikkoja. En kehtaisi edes kirjoittaa että minun 20 vuotias on noin avuton.
Nuo lippuasiat on tehty liian vaikeiksi. Ja lippujen ostot. Ja että se tehdään etukäteen jossain. Pakkaseen ei ole hyvä jättää ihmisiä. Ehkä ei kannata mennä öisin ellei ole varmistuksia, ellei ole jostain syystä joutunut sinne, joku outo tapahtumaketju.
Moni on ihmetellyt että miksi ei vaan voinut ottaa kyytiin kun toinen matkustaja jäi pois. Eikö ihmiset tajua että sen vapaan paikan on joku varannut ja tulee vaikka seuraavalta pysäkiltä. Pitäisikö se matkustaja sitten jättää pysäkille vaikka on maksanut matkan. Bussi oli myös jo täynnä niin eihän kuskit voi täyttää niitä ominpäin ihan jo turvallisyyssyistä. Mikä kohu olisi tullut jos jotain sattuu ja ihmisiä liikaa.
Ja tää "lapsi" ei ollut missään korvessa tienvarressa. Ei ollut rahaa kuin bussilippuun. Vähissä vaatteissa. Vanhemmat eivät vastaa puhelimeen. Ja kaikesta huolimatta tää äityli kehtasi puhua heitteillejätöstä ja bussifirman vastuusta. Uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun ei otettu toista bussia käyttöön. Oli ylitäysi bussi.
Mistä saisit kuljettajan tuohon aikaan lyhyellä varoitustajalla?
Se vi tun lippu pitää nykysin ostaa etukäteen, mikä vaikeeta? Täysikänen nutisee ettei sit päässy kyytiin täyteen bussiin. Oliko selvinpäin? Pakkasella vaatteitakin on hyvä pukea riittävästi vaikkei äiti siitä muistuttaskaan. Ja tunti seuraavaan bussiin, aika lyhyt aika nykysin. Vit tu nää uusavuttomat!
Mulla on 20v lapsi. Hän selviää itse bussimatkoista. Toi äiti on nolo.
Siis jos bussivuoro on täynnä, niin se on täynnä. Siellähän oli joku kapasiteetti, minkä verran sai ottaa seisomapaikoille ihmisiä ja sittenkin piti alentaa nopeutta. Tässähän kuljettaja ottaisi riskin saada itse sakot, jos ottaisi ylimääräisen matkustajan.
Heh:D Ainoastaan tunti seuraavaan bussiin? Saanko nauraa. Muutamia vuosia sitten jäin illan viimeisestä bussista. Niinpä laitoin jalkaa toisen eteen ja ennen aamun valkenemista olin 30 kilometrin päässä, eli siellä, missä pitikin. Otin sen ihan kuntoilun kannalta. Mun temppua äimisteltiin, mutta lehteen en silti päässyt:D
Mitä lässytystä pakkasista. Pukeutukaa ihmiset kunnolla niin ei ole maailmaloppu jos jotain tapahtuu ja jäät hetkeksi ulos. Kai jokainen tajuaa jo ulos astuessa että joo, nyt on kylmä. Ehkä pitäis laittaa lämpimästi vaatetta. Pitäisikö meidän kaikkien alkaa noukkimaan kyytiin kaikki ulkona palelevat ihmiset. Tuollakaan tytöllä ollut mitään hätää.
Eri asia jos ihmisellä oikeasti hätä niin tottakai pitää auttaa. Ollaan vuosia luettu näistä pysäkeille jätetyistä ja silti ihmiset eivät osaa varautua tai opastaa lapsiaan ongelmatilanteissa.
Kovaan pakkaseen ei lähdetä vähillä vaatteilla. Aina vararaha tai luottokortti mukaan taksia varten. Ei bussiyhtiöillä ole mitään velvollisuutta pakkasillakaan kuskata ihmisiä ilmaiseksi.
Jos tämä olisi heitteillejättö, niin kuka tahansa voisi pakkasella mennä bussin kyytiin maksutta koska muuten kuski syyllistyisi heitteillejättöön.
Olipa lohdullista, että nähdään asia samoin. Jos olisi jätetty jossain susirajalla hankeen ja seuraava bussi tulisi vuorokauden kuluttua niin voisi ehkä olla heitteellejättö, mutta me maalaiset osaamme kyllä varata bussiliput ja tehdä varasuunnitelma.
Vierailija kirjoitti:
Miksei tilannut taksia?
Ei kun yhteiskunta on iso sossu jonka kuuluu huolehtia ja maksaa kaikki yölliset pakkasseikkailut.
Äidillä puhelin äänettömällä ja nukkuu lämpimässä kun oma lapsi pulassa ja yrittää soittaa kylmissään. En kehtais asiasta kirjoitella Hesariin :D
Kehtaa vielä omalla nimellä äiti valittaa lehteen, kun on kasvattanut uusavuttoman lapsen.
Poikasen kuuluu lähteä pesästä eikä jäädä emon ruokittavaksi. Kahdenkymmenen vuoden iässä pitää tietää, että vaatteita on oltava riittävästi päällä, auto voi rikkoutua tai linja-auto jättää.