Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...
Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (819)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa muuton. Eikun mellunmäkeen 20 neliön kaappiin.
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Riittää pakun vuokraukseen. Tyhjiä pahvilaatikoita saa ilmaiseksi. Itse toki täytyy tavarat pakata, kantaa ja purkaa. Kaverit kantoavuksi.
Näin me työssäkäyvätkin muutetaan.
Helsingissä saa töitä, joten kannattaisi ottaa aikuisen ihmisen lailla vastuu omasta itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
Ajaako se paku itse itseään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Riittää pakun vuokraukseen. Tyhjiä pahvilaatikoita saa ilmaiseksi. Itse toki täytyy tavarat pakata, kantaa ja purkaa. Kaverit kantoavuksi.
Näin me työssäkäyvätkin muutetaan.
Ei kaikilla ole kavereita muuttoavuksi. Etenkin työttömällä yksinäisellä tosi yleistä, ettei ole ketään ja jos on ovat monisairaita joista ei kantoavuksi ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos maksatat vuokran muilla, niin sulla ei ole varaa valikoida jotain tiettyä aluetta millä haluat asua. Helsingissä on vapaana useita satoja alle 700 euron asuntoja, mitkä menevät Kelan kohtuuvuokrarajoihin. Kela maksaa omatoimimuuton, eli pakukympillä vuokralle ja kaverit kantamaan. Ei niitä muuttopalveluja työssäkäyvätkään raaski käyttää. Jeesus kun on hämärtynyt todellisuus kelaeläteiltä.
Vai useita satoja :D laskitko tähän kaikki viikkovuokrakämpät, autotallit ja opiskelijasolut?
Mikä olisi pikkupsikkakunta jossa on koulut harrastukset ja kaupat lähellä tai hyvät julkiset yhteydet? Olen lastenhoitaja Helsingissä eikä ole varaa enää teinien kanssa asua täällä. En ole löytänyt paikkakuntaa missä olisi palveluiden ja kulkuyhteyksien lähellä halvempi vuokra kuin nyt on 980 e kk kolmio. Teinit harrastaa jne. Itselläni ei ole ajokorttia. Kaikki halvemmat asunnot ovat paikoissa missä ei ole palveluita tai kulkuyhteyksiä.
Kelan tilastot, 2020: Joka kuudes suomalainen saa asumistukea. Yle, 2017: Kela maksaa 65 000 kotitalouden vuokrat kokonaan. Esim. somalinaisella on keskimäärin neljä lasta Suomessa, joten kyllähän tuo määrä perheitä pitää sisällään aika monta henkilöä. Keskimäärin Suomessa naisella on 1,28 lasta (kokonaishedelmällisyysluku).
EKn Häkämies saa puolimiljoonaa palkkaa, auto, puhelin ja eläke edut.
Nyt leikataan lisää näille herroille, porvareille, jotta pärjäävät. Voivat muuttaa Sveitsiin ja Suomesta saatua eläkettä ei veroteta.
Näin nämä rasvamahat elää ja vielä vetroaletkin säkittäjä Purra on luvannut rikkaille. Kun duunarit petti.
Kukahan näitäkin äänesti
Vierailija kirjoitti:
Jännä kyllä että olen muuttanut, sängyn mukaan lukien. Yksin eikä sänky paina todellakaan sataa kiloa, tälläinen peruslaiska pieni naisihminen pärjää kyllä jos VIITSII
Sänkyjä on erilaisia :D varmaan se sun Ikeasta haettu muovirunko ei mitään painakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te ymmärrä eroa asumistuen ja toimeentulotuen välillä? Kummankin maksaa Kela. Ja Kela on maksanut toimeentulotukena ne asumiskulut mitkä menee yli asumistuen, eli huomioinut laskelmassa sen 800e vuokran kokonaan menona.
Kela: Toimeentulotuen perusosa yksin asuvalle lapsettomalle: 586,71 euroa/kk. Mitä tuo tarkoittaa? Voisiko joku selittää, kun ei ole kokemusta näistä. Jos sinulle maksetaan asumistukea vaikka 600 euroa kuussa, niin jääkö asumistukea tuolloin -13,29 euroa kuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Mitä tuo on tarkoittavinaan?
Miksi kela maksaisi jonkun vuokran kokonaan? Ei mene lain mukaan niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaa muuttomiehet ja muuttoauton, kun olet ilman ajokorttia ja läheisiä, jotka voisivat auttaa. Asiat pitää osata perustella oikein.
Eipä muuten välttämättä maksa silloinkaan. Muutin paikkakuntaa työn perässä enkä saanut kuin tuon perusavustukset. Paikkakunnalta jolta muutin,ei ollut apukäsiä eikä autoa. Ei riittänyt perusteluksi. Sit olis jos ois ollut joku omaa toimintakykyä rajoittava sairaus. Muutoin piti itse keksiä mistä auto, apu ja rahat. Sanottiinpa vielä että ku muutto ei ole pakollista ni ei oikeuta tukeen. Olis pitänyt jäädä työttömäksi paikkakunnalle sossun asiakkaaksi.
Vaikka muutto olisi pakollista ts. häätö ilman omaa syytä niin ei Kela silloinkaan maksa muuttomiehiä, muuttoautoa, muuttolaatikoita, uutta turvalukkoa, uutta hälytinjärjestelmää, muuttoilmo
Olen muuttanut useasti enkä kertaakaan maksanut muuttoilmoituksesta Postiin. Siinä siis syy miksei Kelakaan maksa
Vierailija kirjoitti:
EKn Häkämies saa puolimiljoonaa palkkaa, auto, puhelin ja eläke edut.
Nyt leikataan lisää näille herroille, porvareille, jotta pärjäävät. Voivat muuttaa Sveitsiin ja Suomesta saatua eläkettä ei veroteta.
Näin nämä rasvamahat elää ja vielä vetroaletkin säkittäjä Purra on luvannut rikkaille. Kun duunarit petti.
Kukahan näitäkin äänesti
Näitä äänesti ne kaikki normaalit itsensä elättävät suomalaiset, jotka eivät enää halua elättää työhaluttomia loisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom! Yleinen asumistuki on aina maksimissaan 80% asumiskuluista. On mahdollista, että toimeentulotukea saadessa siitä maksetaan se loppu 20% osuus ja vielä taloussähkömenotkin siihen päälle. Siinä on silloin 100% Kelan maksamaa asumista.
Kauppalehti, 2020: Valtio maksaa jo kolmasosan kaikista vuokramenoista. Länsiväylä, 2019: Jopa kolmasosa asumistuista maksetaan vieraskielisille. Muutama vuotta sitten oli myös uutinen, jota en nyt löydä: 30 % asumistuen saajista saa vuokrarahansa kokonaan Kelalta. Nuo kaikki luvut ovat luonnollisesti nousseet viime vuosien aikana, joten tuo viimeinenkin tarkoittaa sitä, että vähintään kolmasosa jo saa 100 %:sen asumistuen, eikä vain 80 %:a.
Kela ei kyllä maksa missään muodossa koko vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi pikkupsikkakunta jossa on koulut harrastukset ja kaupat lähellä tai hyvät julkiset yhteydet? Olen lastenhoitaja Helsingissä eikä ole varaa enää teinien kanssa asua täällä. En ole löytänyt paikkakuntaa missä olisi palveluiden ja kulkuyhteyksien lähellä halvempi vuokra kuin nyt on 980 e kk kolmio. Teinit harrastaa jne. Itselläni ei ole ajokorttia. Kaikki halvemmat asunnot ovat paikoissa missä ei ole palveluita tai kulkuyhteyksiä.
Siellä pikkupaikkakunnalla ei ole harrastuksia. Tai ehkä joku jalkapallo ja kirkon partiokerho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom! Yleinen asumistuki on aina maksimissaan 80% asumiskuluista. On mahdollista, että toimeentulotukea saadessa siitä maksetaan se loppu 20% osuus ja vielä taloussähkömenotkin siihen päälle. Siinä on silloin 100% Kelan maksamaa asumista.
Kauppalehti, 2020: Valtio maksaa jo kolmasosan kaikista vuokramenoista. Länsiväylä, 2019: Jopa kolmasosa asumistuista maksetaan vieraskielisille. Muutama vuotta sitten oli myös uutinen, jota en nyt löydä: 30 % asumistuen saajista saa vuokrarahansa kokonaan Kelalta. Nuo kaikki luvut ovat luonnollisesti nousseet viime vuosien aikana, joten tuo viimeinenkin tarkoittaa sitä, että vähintään kolmasosa jo saa 100 %:sen asumistuen, eikä vain 80 %:a.
Kyllä maksaa jos on toimeentulotuella. Maksaa vielä päälle sähköt vedet lääkkeet ja viikottaiset saunavuoron.
"Kela on maksanut 800 euron vuokran kokonaan" -->
Täytyy kyllä sanoa, että tuo on kahden viikon nettopalkkani tällä hetkellä. Olisi se outoa ajatella, että joku maksaisi vuokrani ja itse vaan nauttisin lisääntyneestä vapaa-ajasta.
Olen 51 vuotias nainen, joka ei ole ikinä saanut mitään tukia. Aloitin kokopäivätyöt 16 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Kela ei maksa 100% asumismenoista koskaan.
Helsingin uutiset (2017): Kela maksaa 12 600 kodin asumiskulut kokonaan Helsingissä "Luku on hirveän iso ja näyttää vain kasvavan"
Vierailija kirjoitti:
Yle (2017): Taloussanomat: Kela maksaa 65 000 kotitalouden vuokrat kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
Luuletko että saan yksin kannettua monta sataa kiloa painavan sängyn, lipaston, pöydät, pesukoneen yms.? Ja pitää olla sille pakulle kuski, minulla ei ole ajokorttia.
ap
Nyt kyllä kiinnostaa, millaista takorautaa se sänkysi on, jos painaa monta sataa kiloa? Minulla on 180 leveä 17 cm futon, painaa 38 kg, ja sen painavampaan sänkyyn en ole vielä törmännyt.
Pyykkikonetta ei kukaan tietenkään yksinään liikuttele, mutta ei pari muuttomiestä pariksi tunniksi ihmeitä maksa.
Miksei opiskelijan asuntoa makseta kokonaan? 🤔 Jos en väärin muista, ni keväällä tukiprosentti laskee 70%.