Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 10V psykiatrisella hoidossa ja en ole koskaan saanut terapiaa.

Vierailija
05.06.2023 |

Nyt pysyvällä eläkkeellä ja ikää 45v, lääkkeet on jotka otan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia ei auta esim kaksisuuntaiseen tai skitsofreniaan. Lähinnä masennukseen ja ahdistukseen jne.

Vierailija
2/16 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olisit siitä hyötynyt, monet käyvät pitkiä terapioita jakso toisensa jälkeen ja ainoa mitä oppivat on tulla riippuvaiseksi terapeutin tuesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin vakavaa.

%3D%3D

Vierailija
4/16 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä diagnoosisi on? Oletko siis itse pyytänyt pääsyä kuntoutuspsykoterapiaan?

Vierailija
5/16 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia ei auta esim kaksisuuntaiseen tai skitsofreniaan. Lähinnä masennukseen ja ahdistukseen jne.

Tottakai auttaa. Jotkut toipuvat terapian avulla kokonaan skitsofreniaksi tulkituista oiresta.

Vierailija
6/16 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapsella (17v) epäillään masennusta tai ADHD:ta. Mitä tässä pitäisi tehdä? On kohta täysi ikäinen ja pelkään että määrätään lääkitys. Ensinnäkään en usko että lääkkeistä on apua ja toisekseen hän on sellainen etten saa syömään mitään lääkettä säännöllisesti. Onko tämä nykypäivää että nuorisolle määrätään psyykelääkkeitä ilman mitään keskustelu apua?

Ap

Vierailija
7/16 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysin monta kertaa lähetettä terapiaan evättiin se sillä perusteella etten ole terapiakykyinen. Kuitenkin olen ollut kyvykäs käymään säännöllisesti juttelemassa ja syönyt lääkkeet. Joitakin psykoosijaksoja ollut ja sairaalaan joutunut.

Ap

Vierailija
8/16 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt lapsella (17v) epäillään masennusta tai ADHD:ta. Mitä tässä pitäisi tehdä? On kohta täysi ikäinen ja pelkään että määrätään lääkitys. Ensinnäkään en usko että lääkkeistä on apua ja toisekseen hän on sellainen etten saa syömään mitään lääkettä säännöllisesti. Onko tämä nykypäivää että nuorisolle määrätään psyykelääkkeitä ilman mitään keskustelu apua?

Ap

Niin, varmaan tärkeintä olisi saada tukea läheisiltä, eli omilta vanhemmilta. Sääli, että jotkut vanhemmat notkuvat netissä vaikka voisivat olla pohtimassa vanhemmuuden taitoja vaikkapa lastensuojelun ammattilaisten kanssa. Noh, valintoja.

Vierailija
9/16 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ei saa lääkkeitä tai eläkkeitä eli et ole heitteillejätetty.

Toivottavasti lapsi on riittävän kunnossa ja pääsee pakoon tarvittaessa. Kotiympäristö vaikuttaa molempiin diagnooseihin.

Vierailija
10/16 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yli 6 vuotta eikä mitään terapiaa tarjottu kertaakaan. Työkyvyttömyyseläkkeellä olen ollut nyt jo vuosia.

11/16 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 55 ja teen kolmea työtä. En jaksa enään. Miten pääsisin eläkkeelle?

Vierailija
12/16 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysin monta kertaa lähetettä terapiaan evättiin se sillä perusteella etten ole terapiakykyinen. Kuitenkin olen ollut kyvykäs käymään säännöllisesti juttelemassa ja syönyt lääkkeet. Joitakin psykoosijaksoja ollut ja sairaalaan joutunut.

Ap

Kuntoutuspsykoterapiaan ei tosiaan pääse jos työelämään palaamista ei pidetä realistisena vaihtoehtona. Mutta ainakin Helsingissä kaupunki on tarjonnut jotain kaupungin rahoittamaa terapiaa tällaisissa tilanteissa. Työkyvyttömyyseläkkeellä oleva ystäväni sai nimittäin sellaiseen lähetteen muutamia vuosia sitten.

Harmillinen tilanne. Työkyvyttömät joutuvat väliinputoajiksi :(

Vierailija
13/16 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnentyttönen kirjoitti:

Minä olen 55 ja teen kolmea työtä. En jaksa enään. Miten pääsisin eläkkeelle?

En jaksa ENÄÄN

L O L 🤣

Vierailija
14/16 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä voit tietää onko lääkkeistä apua lapsellesi? Te olette kaksi eri ihmistä, joilla on eri vaivat. Jos lapsellasi on ADHD, lääkkeet usein auttavat niin hyvin, että potilas huomaa sen itsekin ja tahtoo jatkaa. ADHD voi juurikin olla syynä siihen, että lapsi ei mielestäsi pysty huolehtimaan tällaisista itse, lääke saattaa auttaa siinä. Eikä kaikkia ADHD-lääkkeitä tarvitsekaan käyttää jatkuvasti, monet ottavat vain koulu/työpäivinä. Niitä ei myöskään määrätä kevein perustein, vaan pitkien tutkimusten jälkeen, ja ne lopetetaan ellei niistä ole apua.

Faktantarkistus.

Vierailija
15/16 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä voit tietää onko lääkkeistä apua lapsellesi? Te olette kaksi eri ihmistä, joilla on eri vaivat. Jos lapsellasi on ADHD, lääkkeet usein auttavat niin hyvin, että potilas huomaa sen itsekin ja tahtoo jatkaa. ADHD voi juurikin olla syynä siihen, että lapsi ei mielestäsi pysty huolehtimaan tällaisista itse, lääke saattaa auttaa siinä. Eikä kaikkia ADHD-lääkkeitä tarvitsekaan käyttää jatkuvasti, monet ottavat vain koulu/työpäivinä. Niitä ei myöskään määrätä kevein perustein, vaan pitkien tutkimusten jälkeen, ja ne lopetetaan ellei niistä ole apua.

Faktantarkistus.

Apteekin pirillä saattaa olla pidemmällä aikavälillä hyvinkin tuhoisat vaikutukset.

Kyllähän piri loppupeleissä enemmän rauhoittaa ja auttaa keskittymään, kuin esimerkiksi juoksemaan maratonin.

Aikansa, kunnes kääntyy itseään vastaan lopulta.

Vierailija
16/16 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen vanhempi syöttää lapselleen amfetamiinipitoisia lääkkeitä?