Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...

Vierailija
08.01.2024 |

Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...

Neuvoja otetaan vastaan.

Kommentit (819)

Vierailija
181/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa muuton. Eikun mellunmäkeen 20 neliön kaappiin.

Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein

ap

Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.

Ja entä jos ei ole ajokorttia eikä ystäviä? Eikä voimia? Tällaisia me raihnaiset vanhat työttömät välillä olemme. Huonoja ihmisiä.

Nyrkkisääntönä voidaan pitää, ettei kannata omistaa mitään mitä ei itse jaksa siirrellä.

Ja sitten täytyy vaan säästää rahaa niihin muuttomiehiin. jos Kela oikeasti maksaa 150 e, ei siinä itselle säästettäväksi jää kuin maksimissaan saman verran. Kerrostalokämpän muuttoon pk-seudun sisällä ei mene kolmea tuntia kauempaa, kun ajamiseen ei mene aikaa, eikä yksinäisellä ihmisellä niin paljon tavaroita ole, ettei niitä puolessa tunnissa kantaisi.

Vierailija
182/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso jenkkisänky painoa yli 80kg eikä saa purettua osiin

ap

No myy se rohjake, siitähän sinä ne rahat saat.

Ja ala nukkua patjalla lattialla. Terveellisempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein

ap

Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.

Täähän näillä on. Selkä on kipeä, kukaan ei voi auttaa ja sossun pitäisi maksaa muutto. Oikeasti itse muuttonsa maksavista harvalla on varaa ostaa ulkopuolista palvelua. Olen itsekin miehen kanssa kantanut kertaalleen täpötäyden kolmion tavarat seuraavaan asuntoon ihan kaksin. Se oli raskasta. Ja laatikot haet

Eikä se oikeasti maksa kuin muutaman satasen, jos matka ei ole pitkä ja kaikki on valmiiksi pakattuna.

Tuo kavereiden käyttäminen esim. on lähinnä opiskelijoiden juttu. En tunne ketään työssäkäyvää, joka vaivaisi ystäviään muutoillaan, kyllähän ihmisillä on muutakin tekemistä.

Me muutimme nelisen vuotta sitten kolmiosta kolmioon, matkaa 20 km. Kaksi muuttomiestä tuli auttamaan, hela hoito maksoi alle 400 euroa. Minä en kantanut mitään muuta kuin huonekasvini, koska en luota niitä muille. Mies auttoi kantamisessa.

Vierailija
184/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Riittää pakun vuokraukseen. Tyhjiä pahvilaatikoita saa ilmaiseksi. Itse toki täytyy tavarat pakata, kantaa ja purkaa. Kaverit kantoavuksi.

Näin me työssäkäyvätkin muutetaan. 

Jotkut. aika moni työssäkäyvä kyllä palkkaa muuttofirman. 

Vierailija
185/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sietääkin muuttaa halvempaan jos nuon kallis eikä itse maksa 

Vierailija
186/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma apu ja laatikoita saa ilmaiseksikin

Vierailija
187/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se paku siitä itsekseen liiku. Pitää olla kuljettaja ja hänellä ajokortti. Kavereita ei ole niin ei ole kavereita auttamassa. (Suomessahan ei saa olla kaverisuhteita eikä seurustelusuhteita).

Vierailija
188/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kuntouttavaan työhön niin saat 200 euroa lisää kuukaudessa.

Vierailija
189/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma apu ja laatikoita saa ilmaiseksikin

Ei ole voimassa olevaa ajokorttia.

Vierailija
190/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te ymmärrä eroa asumistuen ja toimeentulotuen välillä? Kummankin maksaa Kela. Ja Kela on maksanut toimeentulotukena ne asumiskulut mitkä menee yli asumistuen, eli huomioinut laskelmassa sen 800e vuokran kokonaan menona.

Kela: Toimeentulotuen perusosa yksin asuvalle lapsettomalle: 586,71 euroa/kk. Mitä tuo tarkoittaa? Voisiko joku selittää, kun ei ole kokemusta näistä. Jos sinulle maksetaan asumistukea vaikka 600 euroa kuussa, niin jääkö asumistukea tuolloin -13,29 euroa kuussa?

Tuo perusosa on laskennallinen käyttöraha elinkustannuksiin (ruoka, vaatteet, hygienia, yms). Esim. jos henkilön vuokra on 600 eur, niin Kelan laskelmissa henkilön menot ovat 600 eur + 586,71 eur /kk. Tuloiksi lasketaan kaikki tilille tulevat rahat eri tahoilta (palkka, Kelan maksamat, yms) ja mikäli nämä eivät kata noita menoja, niin se puuttuva osa maksetaan toimeentulotukena.

Vierailija
191/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tilanne on harmillinen monelle. Silti ihmettelen tietynlaista uusavuttomuutta. Kuka maksaa vuokran, kuka maksaa muuton?

Ennenkin on pahvilaatikot haettu itse kaupoista, tavarat pakattu itse, tavarat suojattu petivaatteilla, pyyhkeillä, vaatteilla ja kaikki kannettu itse.

Pakettiautoja saa vuokrattua niin halvalla, että mahdollinen Kelan muutto avustus kyllä riittää. 

Vierailija
192/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kuntouttavaan työhön niin saat 200 euroa lisää kuukaudessa.

Orjapalkalla pitäisi tehdä töitä. Maksakoot vähintään normaalia palkkaa!. PS. poliitikoksi en koskaan suostu lähtemään olkoot puolue mikä vaan.

Vierailija
193/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sulla ole kavereita eikä töitä, niin silloinhan voisit helposti muuttaa halpaan asuntoon pois Helsingistä. Ehkä saisit ystäviä paremmin pienellä paikkakunnalla. 

Vierailija
194/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tilanne on harmillinen monelle. Silti ihmettelen tietynlaista uusavuttomuutta. Kuka maksaa vuokran, kuka maksaa muuton?

Ennenkin on pahvilaatikot haettu itse kaupoista, tavarat pakattu itse, tavarat suojattu petivaatteilla, pyyhkeillä, vaatteilla ja kaikki kannettu itse.

Pakettiautoja saa vuokrattua niin halvalla, että mahdollinen Kelan muutto avustus kyllä riittää. 

Ei se paku liiku siitä itsekseen. Pitää olla kuljettaja ja voimassa oleva ajokortti. Sellaista ei ole. Kelan muuttoavustus on n. 100-150 e. Tuskin sillä pakua saa ja jos saa niin kukaan ei ole sitä ajamassa.

Vierailija
195/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei sulla ole kavereita eikä töitä, niin silloinhan voisit helposti muuttaa halpaan asuntoon pois Helsingistä. Ehkä saisit ystäviä paremmin pienellä paikkakunnalla. 

Millä rahalla? Ei saa olla säästöjä ja kaverit jäivät Helsinkiin. Kun ei saa olla kavereita eikä puolisoa niin ei ole kukaan jeesaamassa.

Vierailija
196/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

oletko sä ihan uusavuton? Ei minullakaan koskaan ole mitään muuttofirmaa ollut. Itse ne tavarat on kannettu. Pakkausmateriaalia saa otettua murto-osalla muuttofirman taksoista esim. Tokamannilta, Biltemasta jne. Jätesäkin on käteviä tekstiileille.

Vierailija
197/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kuule muuttaa ite .ilman muutto miehiä ite voi vuokraa auton ja laatikot. kaupasta saa ilmaisia laatikoita ..ja aika moni maksaa kuule ite vuokran .ollut jo pitkää että pitää hommaa halvempi asunto .joskus vaa joutuu pois alueeta missä tykkää asua 

Vierailija
198/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te ymmärrä eroa asumistuen ja toimeentulotuen välillä? Kummankin maksaa Kela. Ja Kela on maksanut toimeentulotukena ne asumiskulut mitkä menee yli asumistuen, eli huomioinut laskelmassa sen 800e vuokran kokonaan menona.

Kela: Toimeentulotuen perusosa yksin asuvalle lapsettomalle: 586,71 euroa/kk. Mitä tuo tarkoittaa? Voisiko joku selittää, kun ei ole kokemusta näistä. Jos sinulle maksetaan asumistukea vaikka 600 euroa kuussa, niin jääkö asumistukea tuolloin -13,29 euroa kuussa?

Tuo perusosa on laskennallinen käyttöraha elinkustannuksiin (ruoka, vaatteet, hygienia, yms). Esim. jos henkilön vuokra on 600 eur, niin Kelan laskelmissa henkilön menot ovat 600 eur + 586,71 eur /kk. Tuloiksi lasketaan kaikki tilille tulevat rahat er

Olkoot vuokra 600, mutta muuttamista ei makseta. 2 muuttomiestä ja muuttoauto, n. 500 e. Ei Kela sitä maksa.

Vierailija
199/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Luuletko että saan yksin kannettua monta sataa kiloa painavan sängyn, lipaston, pöydät, pesukoneen yms.? Ja pitää olla sille pakulle kuski, minulla ei ole ajokorttia.

ap

Eikä yhtään ystävää, eikä sukulaista mailla halmeilla? Se hyvä puoli on, kun käy töissä, että sieltä töistä voi saada muuttoapua ja muitakin hyviä neuvoja muuttamiseen ym Ja saahan sieltä myös palkkaa, että voi maksaa sen muuton ja itse katsella päältä, kun toiset tekee duunia .

Vierailija
200/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Muutto autoon on helppoa, sen kun muutat autoon asumaan. Muuttoauto taas on käsite tietynmallisesta ajoneuvosta muuttotavaroiden kuljettamista varten, esimerkiksi PakuKympillä (kirjoittavat itse nimensä yhteen ja isolla) maksaa kympin tunti. Kuinka paljon tavaraa yksinasuva tarvitsee/kerää, varsinkaan jos ei ole työkelpoinen?

Pakkaus materiaali... Pakkausmateriaali on käsite materiaalista pakkaamista varten, eli myös yhdyssana.

Muuttomies kirjoitettuna ihan yhteen, 1/3 oikein. Jos kerran on muutto auto, pakkaus materiaali, niin miksei myös muutto mies?

Eiköhän nykyään puhuta muuttohenkilöistä, kuten putkihenkilö, asennushenkilö etc.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi