Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...

Vierailija
08.01.2024 |

Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...

Neuvoja otetaan vastaan.

Kommentit (819)

Vierailija
541/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yh. Maaliskuussa minun ja 12 v pojan asunto saa maksaa 798 e Helsingissä. Nyt vuokra on melkein 1000 e Satolla. Kaupungin asuntoa emme ole saaneet mutta tiedän ettei kaksioita saa alle 800 euron kaupungillakaan. Pojan isä asuu lähellä ja siksi poika ei halua muuttaa kauemmas, asumme Malmilla nyt. Isänsä ei suostu ottamaan poikaa luokseen hänellä on uusi puoliso ja vauva muuten poika voisi asua isällään ja minä muuttaisin yksiöön. Nythän meillä ei erityinen peruste asua tässä täyty ( etävanhempi ja tilan tarve tapaamisten takia). Jos olisin etävanhempi voisin asua tässä mutta nyt en voi? Näin ymmärsin.

Ja töihin menon huutelijoille, olen ollut työkyvytön jo pitkään masennuksen takia. Lääkäri ehdotti sairaseläkettä vielä mietin asiaa. Mutta ei se meidän  tilannetta muuttaisi. Olen 49 v nainen.

Jopa olet vanhana naisena synnyttänyt.

Mitä ihmettä? 

Mä sain lapseni 42v:nä eikä tuo ole vielä mua haudannut. Nyt olen 64v

Vierailija
542/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi helv! Miksi ihmeessä jotkut täysin hyödyttömät saa asua ja elää ilmaiseksi? 

Mun opiskelijatyttäreni saa 130e asumistukea ja n 250e opintotukea vaikka valmistuu tuottavaksi veronmaksajaksi tähän yhteiskuntaan. 

Käy töissä 3-4 pv viikossa opintojen ohella jotta selviää. 

Tasan ei käy....😡

Miksi osa saa palkkaa ja osa joutuu työkokeiluun työmarkkinatuella tai tulee karenssi. 

Työtön ei saa muuten kilometrikorvauksia ja työkokeilupaikka voi olla mikä tahansa yritys tai kaupungin tai valtion yksikkö. 

Työkokeiluun päätyvät sairaat ja kouluttautumattomat joille työn teko on vielä vierasta. Niissä he saavat kokeilla miltä se työnteko teoriassa tuntuisi. Se, ettei heitä kukaan palkk

Useimmat työkokeilijat ovat joko alkoholisoituneita taikka mieliala lääkkeitä nauttivia kansalaisia ja tämä näkyy niin papereissa, kuin henkilön ulkoisessa olemuksessa.

Näin kauniisti ilmaistuna he eivät kulje ihan täysillä ja työtehonsa on vajavainen.

Lisäksi työkokemusta harvemmalla on ja jos on niin sitä on vähän,tai se on vuosien takaista ja useimmiten käsittää lyhyitä työsuhteita ja koeaika purkuja.

Vuosia vanhaa vähäistä osaamista tarjoavaa yli 33 vuotiasta ei yksinkertaisesti kannata palkata koska osaavaakin työntekijää on tarjolla yllin kyllin. Tällaisen henkilön saattaa joku palkata johonkin alemman tason työtehtäviin pienemmällä palkalla osa-aika työhön. Kuten vaikka vastaanotto virkailijan apulaisen apulaiseksi. Sodan aikana heillä on toki tärkeä tehtävä miinan polkijoina ja ruumiiden pesijöinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi helv! Miksi ihmeessä jotkut täysin hyödyttömät saa asua ja elää ilmaiseksi? 

Mun opiskelijatyttäreni saa 130e asumistukea ja n 250e opintotukea vaikka valmistuu tuottavaksi veronmaksajaksi tähän yhteiskuntaan. 

Tasan ei käy....😡

Miksi osa saa palkkaa ja osa joutuu työkokeiluun työmarkkinatuella tai tulee karenssi. 

Työtön ei saa muuten kilometrikorvauksia ja työkokeilupaikka voi olla mikä tahansa yritys tai kaupungin tai valtion yksikkö. 

Työkokeiluun päätyvät sairaat ja kouluttautumattomat joille työn teko on vielä vierasta. Niissä he saavat kokeilla miltä se työnte

Olipa rumasti sanottu. 

Itse olin työkokeilussa ja mulla on ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto, ja AMK tutkinto. 

Osa nuorista ei pääse edes ammattikorkeakouluun, satoja jää ulkopuolelle joka vuosi. 

Lisäksi olen ollut tes-palkkatöissä ja sijaisena ja palkkatukitöissä.

Nyt olen sijaisena. 

En käytä alkoholia enkä tupakkaa.

Suvussani on apteekkareita jne. Minä nyt en vain ole saanut vakituista työtä. Ja mulla on myös 2 lasta. 

Vierailija
544/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan ei käy....😡

Ai olet kristallipallosta nähnyt että tytär jää veronmaksajaksi tähän yhteiskuntaan? Ei muuta ulkomaille, ei sairastu, ja ennen kaikkea saa töitä varmasti?

Voin lyödä vaikka vetoa ettei tule makaamaan tuilla kotona ellei koko maailma romahda esim vammautumisen takia. . Krooninen sairaus on mutta ei vaikuta asiaan. 

Liian fiksu ja aktiivinen. On tehnyt jo monta vuotta töitä ja kaikki sekin kokemus auttaa eteenpäin. Jos ei kelpaa Suomessa niin ulkomaille sitten. 

Vierailija
545/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luusereiden lapset ei pääse ammattikorkeakouluun. Sinne pääsee jopa työkokeilussa olleet. 

Eli kuinka vajavainen on ihminen joka ei pääse ammattikorkeakoulun pääsykokeista läpi. 

Vierailija
546/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Heinäkuussa tuli uudistus, että palkkatukea yrityksille lisättiin eli valtio maksaa 50 % tai 70 % palkasta 10 kuukautta ja aina saa ottaa uuden tilalle."

https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/palkkatuen-uudistus-voimaan-heinak…

on tuossa se hyvä puoli, että yhä useampi saa cv:hen työkokemusta, jonka avulla voi jatkaa työnhakua.

Vierailija
547/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK tutkintoa suorittamaan ei pääse nuori joka on alkoholisti tai mielenterveys ongelmainen, heillä pisteet ei riitä ammattikorkeakouluun pääsyyn. 

Luusereiden lapsia. Niitä jää ulkopuolelle satoja tänäkin vuonna. 

Vierailija
548/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä päin helsinkiä maksetaan 800e asumistukea, koko vuokra? 

Vierailija
549/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Heinäkuussa tuli uudistus, että palkkatukea yrityksille lisättiin eli valtio maksaa 50 % tai 70 % palkasta 10 kuukautta ja aina saa ottaa uuden tilalle."

on tuossa se hyvä puoli, että yhä useampi saa cv:hen työkokemusta, jonka avulla voi jatkaa työnhakua.

Jo kohta saa vakituisia irtisanoa helposti. 

Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee. 

Vierailija
550/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri sinun pitää saada asua kyseisellä alueella koska? Kyllä on vieraantunut todellisuudesta tämä maailma. 

Vierailija
551/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luusereiden lapset ei pääse ammattikorkeakouluun. Sinne pääsee jopa työkokeilussa olleet. 

Eli kuinka vajavainen on ihminen joka ei pääse ammattikorkeakoulun pääsykokeista läpi. 

80 % ihmisistä on luusereita?

Haaga-heliaa pääsee muistaakseni joka kuudes sisään.

Vierailija
552/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta aikan muuttolaatikot on heettu lähikaupasta. Ihan ilmaiseksi. Kun ajoissa aloittaa, niin laatikoita löytyy.

Vierailija
553/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mielenterveysongelmaa ja alkoholismia on paljon. 

Vierailija
554/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee. 

ei edelleenkään saa irtisanoa helposti, vaan painavasta syystä. Ongelma on tähän mennessä se, ettei laiskurista tai ilmapiirin myrkyttäjästö pääse millään eroon.

Vierailija
555/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mielenterveysongelmaa ja alkoholismia on paljon. 

80 % kansalaisista? Aika hurjaa nuo piirit, missä sinä elät,

Vierailija
556/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei o korttia? Ettekös te nuoret eläkeläiset saa kortin sossun piikkiin

Vierailija
557/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropas, miksi yrityksen pitäisi ottaa takaisin vanha ja huono työntekijä, jos tarjolla on uusi ja parempi työntekijä? Haluaisitko sinä yrittäjänä toimia toisin?

Vierailija
558/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikonloppu ostoskärryyn kaljaa lastaat

Sit itket sossun luukulla et ei oo varaa safkaa

Äidin helmoista yhteiskunnan elätiks

Valehtelet itelles et yhteiskunta selätti

Toiminta ja puheet usein kertoo paljon

Fakta on et nykyään on helppoo harvoin 

Hihat pitäs käärii, käydä hommiin eikä miettiä

Kun katon teiän tekstejä, nään hiiriä en miehiä

Mieti poika, mieti kunnol, onks sust miehen mittaseks

Tee jotain tolle sun niin sanotulle elämälle 

Kanna vastuus hi ton  pelle!

Vierailija
559/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauruhuutoa. Yle on kaukana riippumattomasta. Täysin jenkkien ohjauksessa

Vierailija
560/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan ei käy....😡

Ei ole pakko mennä työkokeiluun, palkallisen työpaikan voi ihan itse hakea kuten tyttäreni 19v:nä. 

Eikä hänkään sa

Mikä karenssi? Älä pelleile niiden tukies kanssa vaan mee TÖIHIN siitä!! Kokeile joskus. Yllätyt siitä miten hienoa onkaan olla itsenäinen,vapaa valkoinen Mies , jolla on ihan omaa rahaa. Jos oot oikein uuttera niin voit kesällä makoilla purjeveneen kannella ja elellä pelkällä pullamösöllä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä