Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...

Vierailija
08.01.2024 |

Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...

Neuvoja otetaan vastaan.

Kommentit (819)

Vierailija
501/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja banaanilaatikoita saa kaupasta ilmasiksi  ...mutta pahus joutuu itse hakemaan ja itse vuikraan auton ja pyytää kavereita muuttoavuks ..apua 🙄

Pahvilaatikoista voi tulla asuntoon paperitoukkia, ne syö paperia. 

Leviävät muihin asuntoihin ilmastointi kanavien kautta samoin kuin turkiskuoriaiset. 

Vierailija
502/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela ei koskaan maksa vuokraa kokonaan.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1439956

Kela maksaa 12 600 kodin asumiskulut kokonaan Helsingissä "Luku on hirveän iso ja näyttää vain kasvavan"

https://yle.fi/a/3-9743564

Taloussanomat: Kela maksaa 65 000 kotitalouden vuokrat kokonaan

Vierailija kirjoitti:

Paljon se kela sitten  korvaa jatkossa esim tuosta 800 euron vuokrasta? Paljon jää itse maksettavaksi?

Hyvä kysymys - ja millä rahalla ne loput maksetaan? Kelan rahoilla, tietty. Asiakas saa Kelan rahaa ja Kelan rahaa.

Pitää sitten TAAS auttaa suomea ja kuluttaa enemmän ulkomailla. Eiköhän kohta nämä syö, paskoo ja makkoo saadaan töihin ja toivottavasti heidän tuet alennetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän vuokra maksetaan käytännössä KAIKILLE pelkkien tukien saajille 100%:sesti, ja paljon ylikin. Jos ei maksettaisi niin hehän eivät voisi asua missään kun tuet eivät riittäisi edes ruokaan saati muiihin menoihin.

Näinhän se on. Ei tuolla kodittomia näytä kaduilla olevan. Onpa monilla varaa istua kapassakin, tissutella kaljaa joka päivä, tupakoida... Monilla on autotkin. Tämä on siinä mielessä huojentava tieto, että jos itse joskus tarvitsee tätä yhteiskunnan turvaverkkoa, niin sen on pakko olla meillä huikea! Sen verran paksuja kavereita; nuoria eläkeläisiä ruokaostoksilla joskus kovaan ääneen hienoissa, tummissa vaatteissaankin. Ja mitä tuohon muuttorahaan tulee, niin sama sekin mitä antavat ja millä nimellä: se kaikki - oli se sitten Kelan asumistukea, muuttoavustusta tai sosiaalihuollon ostosrahaa - on vain Kelan rahaa.

Vierailija
504/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki tarvitsekkaan. Olemme ratkaisseet asianne seuraavasti:

Teidän ei tarvitse jatkossa maksaa minkäänlaista veroa mistään vastaavasti ette saa käyttää mitään hyvinvointiyhteiskunnan palveluita vaan maksatte vain sen jota tarvitsette tietenkin kuitenkin niin että maksatte täyden hinnan palveluista ilman yhteisöveroista tulevaa tukea. Esimerkiksi sairaala käynti ei maksa teille 22e per kerta vaan laskussa eriteltyjen tosiasiallisten kustannusten mukaisesti.

Jatkossa ette tule saamaan kela korttia ja nykyisen kelakorttinne pyydämme palauttamaan Kelaan.

Lakivaliokunta myös harkitsee erillisen järjestelmän luomista ei verollisille kansalaisille jotta veroja maksavien kansalaisten palvelut eivät kuormittuisi näistä krapulasta ja rytmihäiriöisistä ahneista pienyrittäjistä ja muista porvari nillittäjistä. 

Vierailija
505/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki nousi tänä vuonna. 

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä. 

Ja leikataan ansiosidonnaista pätkätyöläisiltä ja sovitellut päivärahat osa-aikatyötä tekeviltä. 

Vierailija
506/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh. Maaliskuussa minun ja 12 v pojan asunto saa maksaa 798 e Helsingissä. Nyt vuokra on melkein 1000 e Satolla. Kaupungin asuntoa emme ole saaneet mutta tiedän ettei kaksioita saa alle 800 euron kaupungillakaan. Pojan isä asuu lähellä ja siksi poika ei halua muuttaa kauemmas, asumme Malmilla nyt. Isänsä ei suostu ottamaan poikaa luokseen hänellä on uusi puoliso ja vauva muuten poika voisi asua isällään ja minä muuttaisin yksiöön. Nythän meillä ei erityinen peruste asua tässä täyty ( etävanhempi ja tilan tarve tapaamisten takia). Jos olisin etävanhempi voisin asua tässä mutta nyt en voi? Näin ymmärsin.

Ja töihin menon huutelijoille, olen ollut työkyvytön jo pitkään masennuksen takia. Lääkäri ehdotti sairaseläkettä vielä mietin asiaa. Mutta ei se meidän  tilannetta muuttaisi. Olen 49 v nainen.

Vierailija
507/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Lahteen

Vierailija
508/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi pikkupsikkakunta jossa on koulut harrastukset ja kaupat lähellä tai hyvät julkiset yhteydet? Olen lastenhoitaja Helsingissä eikä ole varaa enää teinien kanssa asua täällä. En ole löytänyt paikkakuntaa missä olisi palveluiden ja kulkuyhteyksien lähellä halvempi vuokra kuin nyt on 980 e kk kolmio. Teinit harrastaa jne. Itselläni ei ole ajokorttia. Kaikki halvemmat asunnot ovat paikoissa missä ei ole palveluita tai kulkuyhteyksiä.

Muuta Lahteen. 

Vierailija
509/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa kirpputorilta vaatteita ja niissä on  turkiskuoriaisia niin ne leviävät ilmastointi kanavien kautta muihin asuntoihin kerrostalossa ja voivat syödä naapurin business miehen pukuun reikiä. 

Nykyään sijoitusasuntoja on lähes joka talossa. 

Vierailija
510/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yh pitkäaikaissairas jatkaa: meillä ei tosiaan ole ketään kuka auttaisi muutossa, ei yhtään ystävää tai sukulaista...että kyllä meitä syrjäytyneitä on paljon.

Vierailija
511/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän vuokra maksetaan käytännössä KAIKILLE pelkkien tukien saajille 100%:sesti, ja paljon ylikin. Jos ei maksettaisi niin hehän eivät voisi asua missään kun tuet eivät riittäisi edes ruokaan saati muiihin menoihin.

Näinhän se on. Ei tuolla kodittomia näytä kaduilla olevan. Onpa monilla varaa istua kapassakin, tissutella kaljaa joka päivä, tupakoida... Monilla on autotkin. Tämä on siinä mielessä huojentava tieto, että jos itse joskus tarvitsee tätä yhteiskunnan turvaverkkoa, niin sen on pakko olla meillä huikea! Sen verran paksuja kavereita; nuoria eläkeläisiä ruokaostoksilla joskus kovaan ääneen hienoissa, tummissa vaatteissaankin. Ja mitä tuohon muuttorahaan tulee, niin sama sekin mitä antavat ja millä nimellä: se kaikki - oli se sitten Kelan asumistukea, muuttoavustusta tai sosiaalihuollon ostosrahaa - on vain Kelan rahaa.

Suomessa on kodittomia. Juuri tuli uutisissa, että majoitukset on pakkasilla täynnä, kesällä asuvat metsissä ja rappukäytävissä jne. 

Työttömillä ylipaino tulee nimenomaan halvasta ruoasta, makarooni ja leipä. 

Kasvikset on kalliita, samoin hedelmät. 

Koko ajan irtisanotaan porukkaa, kohta myös julkisella. Pääsette kokeilemaan isoja tukia. 

Vierailija
512/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleville irtisanotuille tiedoksi. 

Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta ja kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin. 

https://www.kela.fi/kulukorvaus 

Vierailija
513/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä. 

Valtio leikkaa palkkarahoja sadoilla miljoonilla. 

Onhan se selvää, että irtisanotaan niitä joilla on parempi palkka ja kertynyt 38 lomapäivää. Työt pitää saada tehtyä, joten uudet halvemmat työntekijät saa jäädä.

Vierailija
514/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei ole takaisinottovelvoitetta alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä. 

Vierailija
515/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ASTI.

Siinä sulle neuvo. 

Vierailija
516/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ostavat pelkkää ruokaa kaupasta. 

Mahtaako tulla toisinto 1990-luvun lamasta jolloin yrittäjiltä lähti omaisuus. 

Ja lähtee monelta muultakin. Ei noilla pienillä tuilla irtisanotut asuntovelkaiset pärjää. 

No, on meillä ulosottovirasto. 

Vierailija
517/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi helv! Miksi ihmeessä jotkut täysin hyödyttömät saa asua ja elää ilmaiseksi? 

Mun opiskelijatyttäreni saa 130e asumistukea ja n 250e opintotukea vaikka valmistuu tuottavaksi veronmaksajaksi tähän yhteiskuntaan. 

Käy töissä 3-4 pv viikossa opintojen ohella jotta selviää. 

Tasan ei käy....😡

Vierailija
518/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tutuilla asunto meni ulosotossa ja jäi velkaa. 

Vauvasta ja lapsista ei saanut säälipisteitä. 

Kyseinen ihminen aina hoki kuinka omistusasunto on kannattava. 

Juu

Vierailija
519/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja banaanilaatikoita saa kaupasta ilmasiksi  ...mutta pahus joutuu itse hakemaan ja itse vuikraan auton ja pyytää kavereita muuttoavuks ..apua 🙄

Luuletko että banaani laatikkoon mahtuu 200x220cm sänky, iso pyykinpesukone, iso 20kg painava lipasto, 2 metriä x 2 metriä kokoinen tietokone pöytä joka painaa 15kg yms?

ap

Miten helvetissä olet elämäsi pärjännyt, kun olet noin avuton. Luuletko, että muuttofirma pakkaisi sänkysi banaanilaatikkoon?

Vierailija
520/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi helv! Miksi ihmeessä jotkut täysin hyödyttömät saa asua ja elää ilmaiseksi? 

Mun opiskelijatyttäreni saa 130e asumistukea ja n 250e opintotukea vaikka valmistuu tuottavaksi veronmaksajaksi tähän yhteiskuntaan. 

Käy töissä 3-4 pv viikossa opintojen ohella jotta selviää. 

Tasan ei käy....😡

Miksi osa saa palkkaa ja osa joutuu työkokeiluun työmarkkinatuella tai tulee karenssi. 

Työtön ei saa muuten kilometrikorvauksia ja työkokeilupaikka voi olla mikä tahansa yritys tai kaupungin tai valtion yksikkö. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi