Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...

Vierailija
08.01.2024 |

Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...

Neuvoja otetaan vastaan.

Kommentit (819)

Vierailija
581/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei maksa minun asumiskuluja? 

Olisi kyllä hauska ajatus, että asuminen ja perustarpeet olisivat kaikille maksuttomia ja kaikki työstä saatava raha olisi sitten sitä karkkirahaa. Minulle kans! Varmaan tämä olisikin mahdollista, mutta todennäköisesti palkat muuttuisivat tämän myötä oikeasti karkkirahan suuruisiksi.

Joku saattaisi vaikka sanoa, että Suomessahan meillä tämä jo toimii ja siksi meidän palkat on mitä on.

Vierailija
582/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kela maksaisikin muuttokuluja se on kuitenkin pois meiltä kansalaislta eli veronmaksajilta,en todellakaan halua maksaa toisen kuluja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä järjestelmä ei kannusta vähään työntekoon vaan kaikkien matalapalkkaisten pitäisi tehdä vähintään kahta työtä ja olla sitten kiltisti ja tyytyväisiä.

Eriasteisesti osa-aikaisena lähihoitajana olen maksanut kuluni jo yli 10 vuotta ilman asumis- tai toimeentulotuen tarvetta. Säästöjäkin on kertynyt.

Moni on huonosti palkatussa työssä, jossa palkka nousisi selvästi, jos he vain hankkisivat alalta ammattitutkinnon. Vaikka työtehtävät säilyisivät samoina.

Vierailija
584/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kela maksaisikin muuttokuluja se on kuitenkin pois meiltä kansalaislta eli veronmaksajilta,en todellakaan halua maksaa toisen kuluja

Jos sillä kertaluonteisella 500 euron sijoituksella saataisiin kuvitteellinen Ap muutettua vaikka 400e/kk asuntoon, niin säästöä alkaisi tulla aika pian.

Vierailija
585/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se ajetaan yhteiskunta surkeaan kuntoon, kun työkykyiset maksattavat elämisensä verovaroilla. Ei ne rahat tyhjästä ilmesty vaan joidenkin pitää tehdä työtäkin. Siis elätät itsesi toisten ihmisten työnteolla, niiden,jotka eivät tuikuta sossun luukulla.922

Vierailija
586/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kela on maksanut 800 euron vuokran kokonaan" -->

Täytyy kyllä sanoa, että tuo on kahden viikon nettopalkkani tällä hetkellä. Olisi se outoa ajatella, että joku maksaisi vuokrani ja itse vaan nauttisin lisääntyneestä vapaa-ajasta.

Olen 51 vuotias nainen, joka ei ole ikinä saanut mitään tukia. Aloitin kokopäivätyöt 16 vuotiaana.

Eikö se ole ihan oma moka että tuossa iässä tekee lähes orjapalkalla töitä?

Miksi et ole mennyt hyvin palkattuihin töihin?

Jää tuille jos se on mielestäsi parempi

Vierailija
587/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kela yleensä maksaa vuokrasi? Etkö ole työssäkäyvä? Se on tyydyttävä pienempään asuntoon jos kela ei maksa niin isoa vuokraa ja  siihen alueeseen jolta halvempi asunto löytyy. Etkö saa sukulaisilta, ystäviltä tai tuttavilta muuttoapua? 

Vierailija
588/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi helv! Miksi ihmeessä jotkut täysin hyödyttömät saa asua ja elää ilmaiseksi? 

Mun opiskelijatyttäreni saa 130e asumistukea ja n 250e opintotukea vaikka valmistuu tuottavaksi veronmaksajaksi tähän yhteiskuntaan. 

Käy töissä 3-4 pv viikossa opintojen ohella jotta selviää. 

Tasan ei käy....😡

No tyttätesi jää heti ensi viikolla työttömäksi tuille jos se on kerran parempi?

Ai ei käy? No jo on kumma!

Vierailija
589/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on ihan höpöhöpöjuttu. Ap. asuu siis Kalliossa pienessä, suihkuttomassa kopissa. Sinne koppiin mahtuu kuitenkin 22m. tietokonepöytä, hervoton lipasto, jenkkisänky ym.                                              Ei halua muuttaa (järkyttävästä) Kalliosta, mutta on kuitenkin käynyt kymmenissä asuntonäytöissä. Työpaikkojakin haettu sadoittan ja eri aloilta, mut ei vaan natsaa. No esim. Seuren (Seuturekry) kautta keikkaa riittää, jopa meille kuuskymppisille. Jos kelpaa duuni kuin duuni niin kyllä töitä löytyy.

Vierailija
590/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen on pakko olla provo.

Mutta kyllä sellaisiakin lorvijoita taitaa olla jotka käyttävät yhteiskunnan palveluja härskisti hyväkseen.

Siihen voisi heittää kysymyksen että kuka pakottaa asumaan Helsingissä jos ei työt kiinnosta?

Voisi hyvin muuttaa johonkin Rautavaaralle tai muualle jossa on halvempaa asua jos ei työnteko kerran kiinnosta ja yhteiskunnan piikkiin asustellaan.

Työttömien ja yksinhuoltajien täytyy saada asua ilmaiseksi helsingissä koska muuten matalapalkka aloilta loppuvat työntekijät. Itsehän he eivät töihin mene, mutta perustelu tuokin. Yhtään järkevää perustelua on ihan turhaa edes odottaa.

Mä olen ollut yksinhuoltaja mutta olen maksanut itse omat kuluni. Edes asumistukea en ole saanut. Ja olen aina tehnyt töitä ja maksanut veroni joten ÄLÄ YLEISTÄ! 

Samoin kaikki työttömät eivät ole tuki_luusereita vaan etsivät aktiivisesti töitä. Suuri osa heistä on ansiosidonnaisella (työssä ansaittu oikeus) ja työllistyvät uudelleen. 

Vierailija
591/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että nämä vapaamatkustajat saavat luopua näistä arvoasunnoista, ja asuntoon pääsee joku työssäkäyvä joka tähän saakka on matkustanut töihin esim 200km päästä .                           Suomi on täynnä tyhjiä asuntoja ,ja nehän käyvät hyvin näille työttömille.

Vierailija
592/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta pummilla eläminen ja tee rahasi itse.

Vierailija
593/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä ihme sua estää heittäytymästä työttömäksi?

Siitä vaan kokeilemaan, millaista on elää vähän päälle 500e/kk.

Vierailija
594/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se ajetaan yhteiskunta surkeaan kuntoon, kun työkykyiset maksattavat elämisensä verovaroilla. Ei ne rahat tyhjästä ilmesty vaan joidenkin pitää tehdä työtäkin. Siis elätät itsesi toisten ihmisten työnteolla, niiden,jotka eivät tuikuta sossun luukulla.922

Mikä on ammattisi ja kuukausitulosi, jos koet jotenkin erityisesti pyörittäväsi Suomen kansantaloutta? Olen kysynyt tätä ennenkin, mutta "jostain syystä" kukaan ei vastaa. Suurin osa yhteiskunnan tuloista tulee alvista, ei suinkaan palkkatyön verotuksesta.

Vierailija
595/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk-seudulla.löytyy noin 200 kpl 1h asuntoja, köyhät muuttakoot soluasuntoon, siten asuivat myös suuret ikäluokat, töitä löytyy myös ympäri Suomea, ei ole pakko asua Hesassa , tai mee avioon, kyllä jokaiselle löytyy kumppani, ite menin 19v iässä avioon joten asumisratkaisu oli sillä järjestetty, 2 tuloilla oli varaa asua 30m2 kaksiossa . 

Vierailija
596/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene töihin, miksi työssäkäyvien pitäisi elättää niitä jotka töihin kykenee ...

Vierailija
597/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu hoitaa muutto homman. 

Vierailija
598/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan tää kanadalaisen Eric Racinen valitus joka asunut Hesassa 15v koko ajan työttömänä, nyt Lauttasaaressa meren rannalla, vuokra 800 €/kk yksiöstä . eikä suostu muuttaan minnekään kun joku sosiaaliviraston pomo on hänen puolue-toverinsa Sitoutumattomissa. aiemmin asui 10v Kruunuhaassa, vaatii et hänen pitää saada asua rikkaiden koulutettujen ihmisten seassa eikä voi masennuksen takia muuttaa rahvaan sekaan, on varmaa et tuo on tehnyt arabian ja ranskan kielten tulkkausta ja kieltenkäännöksiä pimeesti koko ajan, kuinka muuten ois varaa istua jatkuvasti kapakoissa jonka allekirjoittanut on nähnyt vuositolkulla.

Vierailija
599/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muutat halvempaan asuntoon alueelle, missä niitä on. Niin me työssä käyvätkin tehdään, että asutaan siellä missä meillä on varaa.

Vierailija
600/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki töitä.