Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...

Vierailija
08.01.2024 |

Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...

Neuvoja otetaan vastaan.

Kommentit (819)

Vierailija
521/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yh. Maaliskuussa minun ja 12 v pojan asunto saa maksaa 798 e Helsingissä. Nyt vuokra on melkein 1000 e Satolla. Kaupungin asuntoa emme ole saaneet mutta tiedän ettei kaksioita saa alle 800 euron kaupungillakaan. Pojan isä asuu lähellä ja siksi poika ei halua muuttaa kauemmas, asumme Malmilla nyt. Isänsä ei suostu ottamaan poikaa luokseen hänellä on uusi puoliso ja vauva muuten poika voisi asua isällään ja minä muuttaisin yksiöön. Nythän meillä ei erityinen peruste asua tässä täyty ( etävanhempi ja tilan tarve tapaamisten takia). Jos olisin etävanhempi voisin asua tässä mutta nyt en voi? Näin ymmärsin.

Ja töihin menon huutelijoille, olen ollut työkyvytön jo pitkään masennuksen takia. Lääkäri ehdotti sairaseläkettä vielä mietin asiaa. Mutta ei se meidän  tilannetta muuttaisi. Olen 49 v nainen.

Jopa olet vanhana naisena synnyttänyt.

Riskisynnyttäjä jopa. Nippa nappa ehtii poika 18 täyttää kun saa olla jo äitiään hautaamassa. Surullista.

Vierailija
522/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noita julkisen palkkoja on pakko alkaa jakamaan. 

50000 euroa riittää kahdelle, molemmat saa 25000. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa on työttömiä työmarkkinatuella auttamassa osastonsihteeriä ja samalla vuokralääkäri saa 10000 kuukaudessa. 

Vierailija
524/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa muuton. Eikun mellunmäkeen 20 neliön kaappiin.

mellunmäki on hyvä paikka asua, rauhallinen mummolandia. Ei häiriköitä, ei jengejä, ei muun värisiä.

Vierailija
525/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvinvointialueet sulkevat terveyskeskuksia ja ympärivuorokautisen hoivan paikkoja."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009906684.html

Vierailija
526/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotesta leikataan 500 miljoonaa, kyllä moni osastonsihteeri saa kenkää. 

Vierailija
527/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen kyllä että mikäli on oikeasti vakavasti sairas niin vuokra huomioidaan jatkossakin kokonaisuudessaan. Ellei Kelassa niin harkinnanvaraisella toimeentulotuella. Minulla syöpä  ja olen siis työkyvytön, luotan siihen että saan pitää kotini ja että asiat järjestyvät. 

Sehän riippuu ihan siitä mikä sairaus on. Minulla oli syöpä ja silloin sain kaiken ymmärryksen ja tuen mitä Kelalta voi saada. Nyt on krooninen sairaus jonka kanssa on oikeastaan vaikeampaa toimintakyvyn kannalta, mutta Kela ei ole aina edes hyväksynyt sairauspäivärahaa. Vasta kun sain myös masennukseen diagnoosin ja oli psykiatrin säännöllinen päivitys jatkuvasti siitä että lääkitystä "nostetaan", niin sairauspäiväraha hyväksyttiin ainakin toistaiseksi. Mielestäni en edes kärsi kauheasti masennuksesta vaan huonosta elämänlaadusta, jonka sairaus ja rahan puutteesta ja epäsäännöllisyydestä tuleva stressi aiheuttaa. Ei minulla siis ole älyttömiä arvottomuuden tunteita ym mitä masennukseen liittyy, vaan ihan se elämäntilanne on se, mikä aiheuttaa ettei mieliala ole aina kauhean hyvä.  

Vierailija
528/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi helv! Miksi ihmeessä jotkut täysin hyödyttömät saa asua ja elää ilmaiseksi? 

Mun opiskelijatyttäreni saa 130e asumistukea ja n 250e opintotukea vaikka valmistuu tuottavaksi veronmaksajaksi tähän yhteiskuntaan. 

Käy töissä 3-4 pv viikossa opintojen ohella jotta selviää. 

Tasan ei käy....😡

Miksi osa saa palkkaa ja osa joutuu työkokeiluun työmarkkinatuella tai tulee karenssi. 

Työtön ei saa muuten kilometrikorvauksia ja työkokeilupaikka voi olla mikä tahansa yritys tai kaupungin tai valtion yksikkö. 

Työkokeiluun päätyvät sairaat ja kouluttautumattomat joille työn teko on vielä vierasta. Niissä he saavat kokeilla miltä se työnteko teoriassa tuntuisi. Se, ettei heitä kukaan palkkaa johtuu ihan siitä, että heistä ei ole oikeita töitä tekemään.

Vierailija
529/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yh. Maaliskuussa minun ja 12 v pojan asunto saa maksaa 798 e Helsingissä. Nyt vuokra on melkein 1000 e Satolla. Kaupungin asuntoa emme ole saaneet mutta tiedän ettei kaksioita saa alle 800 euron kaupungillakaan. Pojan isä asuu lähellä ja siksi poika ei halua muuttaa kauemmas, asumme Malmilla nyt. Isänsä ei suostu ottamaan poikaa luokseen hänellä on uusi puoliso ja vauva muuten poika voisi asua isällään ja minä muuttaisin yksiöön. Nythän meillä ei erityinen peruste asua tässä täyty ( etävanhempi ja tilan tarve tapaamisten takia). Jos olisin etävanhempi voisin asua tässä mutta nyt en voi? Näin ymmärsin.

Ja töihin menon huutelijoille, olen ollut työkyvytön jo pitkään masennuksen takia. Lääkäri ehdotti sairaseläkettä vielä mietin asiaa. Mutta ei se meidän  tilannetta muuttaisi. Olen 49 v nainen.

Mitä ihmettä sinä sitä sairaseläkettä mietit? Joka vuosi tippuu korotusprosentti pois kun ikäännyt. Asumistukikin on eläkeläisellä suurempi sitten kun yksin asut. Eläkkeellä voi myös tehdä töitä omien tulorajojen puitteissa. Kerro nyt yksikin hyvä syy mikä saa kieltäytymään helposta perustulosta joka tulee joka kuukausi tilille kerjäämättä? 

Vierailija
530/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi helv! Miksi ihmeessä jotkut täysin hyödyttömät saa asua ja elää ilmaiseksi? 

Mun opiskelijatyttäreni saa 130e asumistukea ja n 250e opintotukea vaikka valmistuu tuottavaksi veronmaksajaksi tähän yhteiskuntaan. 

Tasan ei käy....😡

Miksi osa saa palkkaa ja osa joutuu työkokeiluun työmarkkinatuella tai tulee karenssi. 

Työtön ei saa muuten kilometrikorvauksia ja työkokeilupaikka voi olla mikä tahansa yritys tai kaupungin tai valtion yksikkö. 

Työkokeiluun päätyvät sairaat ja kouluttautumattomat joille työn teko on vielä vierasta. Niissä he saavat kokeilla miltä se työnteko teoriassa tuntuisi. Se, ettei heitä kukaan palkk

Väärin. Työkokeiluun joutuu kuka tahansa työtön, koska valtio sakottaa kaupunkeja pitkään työttöminä olleista esim. 200 päivää työmarkkinatuella olleista. 

Itse olin työkokeilussa AMK tutkinnolla, sitä ennen olin tes-palkka töissä, mutta kun kukaan ei valinnut töihin, kun laitoin hakemuksia. 

Vierailija
531/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ap kertoa, paljonko sinulla on tulot nyt, ja paljonko menot. Sekä miten asia tulee tulojen suhteen muuttumaan.

Vierailija
532/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 000 työtöntä on aktivoitu eli ovat työkokeilussa, kuntouttavassa työtoiminnassa, palkkatukitöissä ja kursseilla. 

Vierailija
533/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä, että tulee uudistus, että jatkossa kaupunkeja sakotetaan, jos työtn ei saa ansiotyötä eli jatkossa ei enää auta, että työtön lykätään kuntouttavaan työtoimintaan tai työkokeiluun, kaupunki saa jatkossa silti sakot. 

Vierailija
534/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasan ei käy....😡

Ai olet kristallipallosta nähnyt että tytär jää veronmaksajaksi tähän yhteiskuntaan? Ei muuta ulkomaille, ei sairastu, ja ennen kaikkea saa töitä varmasti?

Vierailija
535/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä, että tulee uudistus, että jatkossa kaupunkeja sakotetaan, jos työtn ei saa ansiotyötä eli jatkossa ei enää auta, että työtön lykätään kuntouttavaan työtoimintaan tai työkokeiluun, kaupunki saa jatkossa silti sakot. 

Osa kaupungeista maksaa sakkoa työttömistä monta miljoonaa. 

Ehkä jatkossa kannattaa ottaa töihin kaupungille. 

Vierailija
536/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein

ap

Kela ei maksa 100% asumismenoista koskaan. Vai etkö ole ollut työnhakijana  te-toimistossa jolloin et saa työttömyyskorvausta? Kuulostaa ap nyt feikiltä tämä tieto ilmoitteleppas vähän tarkemmin miksi kela maksaisi kaikki asumismenosi.

Tuota minäkin tulin kysymään: kenen asumisen Kela maksaa kokonaan? Minä saan asumistukea ja perustoimeentulotukea, mutta silti minun on maksettava työmarkkinatuesta vajaat sata euroa vuokraan.

Kriisimajoituksessa ollessani kaikki maksettiin, mutta käsittääkseni ap ei sel

Kuule, vaikka kenen. Sossuna tiedän että harkinnanvaraista saa loppuvuokraan. Toki täytyy olla haku edullisempaan asuntoon voimassa. Se on kuitenkin silmänlumetta kuten tästäkin ap:n tapauksesta huomaamme. Heillä ei ole aikomustakaan muuttaa edullisempaan vaikka sellaista tarjottaisiin (harvoin kuitenkaan tarjotaan ja asiakkaat tietävät sen). Sitten kun tarjotaan niin tämä on lopputulos... 

Vierailija
537/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan ei käy....😡

Ei ole pakko mennä työkokeiluun, palkallisen työpaikan voi ihan itse hakea kuten tyttäreni 19v:nä. 

Eikä hänkään saa kilometrikorvauksia vaikka töihin on 45-1h työmatka. 

Vierailija
538/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heinäkuussa tuli uudistus, että palkkatukea yrityksille lisättiin eli valtio maksaa 50 % tai 70 % palkasta 10 kuukautta ja aina saa ottaa uuden tilalle."

https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/palkkatuen-uudistus-voimaan-heinak…

Vierailija
539/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein

ap

Hetkinen... Mihin tarvitset muutossa tuota kaikkea?

Minä olen muuttanut monta kertaa, ja isoin kulu on ollut pakettiauton vuokra, 100 euroa. Muuttoapu on aina tullut kavereista, pahvi- ja muovilaatikoita on saanut lainaan kyselemällä ja loput tavarat on pakattu jätesäkkeihin. Jos muuttomatka ei ole pitkä, kuten toiseen maakuntaan, niin ei siihen kyllä mitään muuttoautoa tarvita.

Vierailija
540/819 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan ei käy....😡

Ei ole pakko mennä työkokeiluun, palkallisen työpaikan voi ihan itse hakea kuten tyttäreni 19v:nä. 

Eikä hänkään saa kilometrikorvauksia vaikka töihin on 45-1h työma

Jos ei osallistu työkokeiluun niin tulee karenssi.

Mulla on cv 2 sivua. 

Työkokeiluun voidaan laittaa, vaikka olisit ollut vakityössä 20 vuotta. 

Irtisanomissuojaa heikennetään ja irtisanomislappuja jaetaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi