Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...
Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (819)
Vierailija kirjoitti:
Itse en saa yhteiskunnalta senttiäkään.. tämmöisessä tukiaisten yhteiskunnassa, joita saa niin köyhän kuin rikkaat, voitteko arvata miten se suututtaa?
Olet todellakin marginaaliryhmää. Suurin osa suomalaisista saa tukiaisia yhteiskunnalta asumistuen, lapsilisien, opintotuen tai vaikka lääkäripalkkioiden korvauksena.
Vierailija kirjoitti:
Jos maksatat vuokran muilla, niin sulla ei ole varaa valikoida jotain tiettyä aluetta millä haluat asua. Helsingissä on vapaana useita satoja alle 700 euron asuntoja, mitkä menevät Kelan kohtuuvuokrarajoihin. Kela maksaa omatoimimuuton, eli pakukympillä vuokralle ja kaverit kantamaan. Ei niitä muuttopalveluja työssäkäyvätkään raaski käyttää. Jeesus kun on hämärtynyt todellisuus kelaeläteiltä.
Ei ole tarjolla, lopeta se valehtelu.
Vierailija kirjoitti:
Jos maksatat vuokran muilla, niin sulla ei ole varaa valikoida jotain tiettyä aluetta millä haluat asua. Helsingissä on vapaana useita satoja alle 700 euron asuntoja, mitkä menevät Kelan kohtuuvuokrarajoihin. Kela maksaa omatoimimuuton, eli pakukympillä vuokralle ja kaverit kantamaan. Ei niitä muuttopalveluja työssäkäyvätkään raaski käyttää. Jeesus kun on hämärtynyt todellisuus kelaeläteiltä.
Jeesus kun on tyhmiä ihmisiä kun uskoo kaiken.
Odota kun kuuta nousevaa että lusmuilijoilta tuet leikataan
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ikinä noita ota huomioon.Yksinäisiä ,köyhiä,sairaita on todella paljon .
Juu on. Oisko peräti 3% ? Kolme sadasta ja siksi ei terveetkään voi muuttaa. 😂👍
Vierailija kirjoitti:
Itse en saa yhteiskunnalta senttiäkään.. tämmöisessä tukiaisten yhteiskunnassa, joita saa niin köyhän kuin rikkaat, voitteko arvata miten se suututtaa?
Niinpä. En saanut minäkään apua edes palkattomalla sairaslomalla. Ja nyt on sen vuoksi velkaa niin paljon, ettei rahat meinaa riittää edes ruokaan. Mee ap töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa muuton. Eikun mellunmäkeen 20 neliön kaappiin.
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Niinpä.on yleinen luulo että kela maksaa koko lystin ,vaikka asiasta on ollut lehdissäkin ,ja entä jos on luottotiedoton?kuka ottaa vuokralle? Ei niitä asuntoja ole joka paikassa ja sitten jos on vielä osa-aikatyössä niin jos joutuu 80,km päästä kulkemaan linja-autolla töissä niin tulee monia kertoja kalliimmaksi ja jää linja-auto matkat tekemättä.on täysin järjetöntä.samoten miten otat toisen osa-aikatyön kun työpäivät vaihtelevat jatkuvasti? Tulee siitä sitten vielä karenssit kun työnantaja irtisanoo kun onkin silloin toisella työnantajalla.ei tule mitään täysin järjetöntä
Uskokaa jo. Sellaista EI OLE kuin luottoTIEDOTON. Kaikista kyllä ne luottoTIEDOT löytyy. se oikea termi on luottoKELVOTON. turha kaunistella.
Yhteiskunnan varojen syytäminen Ylelle joutaisi lopettaa! Puolueellisempaa mediaa saa etsiä! Ei taida löytyä edes Pohjois-Koreasta! Siksi toisekseen yhteiskunnassa on tärkeämpiäkin kohteita verovaroille kuin yle! Ensimmäisenä tulee mieleen nuorten mielenterveyspalvelut ja vanhusten hoito! Sinne pitäisi siirtää rahat yleltä! YLE voidaan yksityistää! Näinhän tehdään nuorten ja vanhusten palveluiden suhteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi asia ollut jo kauan tiedossa että tuwt pienenee. Oisit uuttanut aikaisemmin. Oon 70 ei oo kukaan ikinä maksanut vuokriani eikä muitakaan. Olen ollut töissä yli 40 vuotta, et silleen.
Et siis nosta eläkettäkään?
Kehtaatko verrata 40 vuotta ilman tukia töitä tehnyttä ja sohvallamakaajia?tv.eri
Vierailija kirjoitti:
Odota kun kuuta nousevaa että lusmuilijoilta tuet leikataan
Putte pelastaa nämä kommu nis ti rys sät.
Siihen ne luottaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen saa yhteiskunnalta verorahoilleen vastinetta: poliisi valvoo turvallisuutta, kuten myös puolustusvoimat, pelastuslaitos pelastaa tarvittaessa, teiden ylläpito yms., kirjastoista voi lainata maksutta vaikka mitä, koulu, päivähoito, vapaa media (kaikki ei osaa arvostaa Yleä, kun eivät seuraa mitä maailmalla tapahtuu ja miten huonosti media vapauden tila on monissa maissa) jne.
t. myös työssäkäyvä veronmaksaja
Näihin LUETTELEMIISI menee muutama tonni vuodessa per nuppi. Kaikki julkishallinnon kulut ovat noin 25 k€ per nuppi.
mitä VASTINETTA siis saan kun maksan veroja MONINKERTAISESTI tuon 25 k€/vuosi?
Osaatko kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Kela ei maksa 100% asumismenoista koskaan. Vai etkö ole ollut työnhakijana te-toimistossa jolloin et saa työttömyyskorvausta? Kuulostaa ap nyt feikiltä tämä tieto ilmoitteleppas vähän tarkemmin miksi kela maksaisi kaikki asumismenosi.
Tuota minäkin tulin kysymään: kenen asumisen Kela maksaa kokonaan? Minä saan asumistukea ja perustoimeentulotukea, mutta silti minun on maksettava työmarkkinatuesta vajaat sata euroa vuokraan.
Kriisimajoituksessa ollessani kaikki maksettiin, mutta käsittääkseni ap ei sel
Kyllähän vuokra maksetaan käytännössä KAIKILLE pelkkien tukien saajille 100%:sesti, ja paljon ylikin. Jos ei maksettaisi niin hehän eivät voisi asua missään kun tuet eivät riittäisi edes ruokaan saati muiihin menoihin.
kirjoitti:
Viera kirjoitti:
Tämä. Mä olen muuttanut elämäni aikana monta kertaa ja kaiken roudannut yksin. Olen pienikokoinen nainen. Ihan kaiken kannoin yksin. Sohvat, sängyt, pesukoneet. Nokkakärryillä ja purkaamalla ja kokoomalla uudestaan sängyt jne. Kukaan ei ollut auttamassa.
Pienellä romuautollani kaiken kuljetin. En voinut edes peräkärryä vuokrata koska peräkoukkua ei autossani ollut.
Vuokrat maksanut aina pienestä vähän yli tonnin palkastani itse ja yksin. Kyllä
Aika bodari pitää olla. PD
Minua vain naurattaa miten nämä ihmiset kärsivät ja huutavat avuttomina tuskaansa maailmalle kun joutuvat lähtemään rakkaista kodeistaan leireille joissa heitä odottaa lämmin suihku ja kuumana höyryävät grillatulle lihalle tuoksuvat uunit.
Menkää TÖIHIN! Työ vapauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niinpä.on yleinen luulo että kela maksaa koko lystin ,vaikka asiasta on ollut lehdissäkin ,ja entä jos on luottotiedoton?kuka ottaa vuokralle? Ei niitä asuntoja ole joka paikassa ja sitten jos on vielä osa-aikatyössä niin jos joutuu 80,km päästä kulkemaan linja-autolla töissä niin tulee monia kertoja kalliimmaksi ja jää linja-auto matkat tekemättä.on täysin järjetöntä.samoten miten otat toisen osa-aikatyön kun työpäivät vaihtelevat jatkuvasti? Tulee siitä sitten vielä karenssit kun työnantaja irtisanoo kun onkin silloin toisella työnantajalla.ei tule mitään täysin järjetöntä
Ei huolta, jos et saa muuttoa järkättyä:
Jätä vuokrat maksamatta, niin saat häädön ja sun kamat kannetaan ihan ilmaiseksi ulos.
Helsingistä löytyy reilusti YLI SATA asuntoa joiden vuokra on alle 800. Suomeksi puhut täyttä paskaa.
Kyllä on helppoa, kaikki veronmaksajat maksaa, jopa muuttomiehet. Itse sitä vaan sivusta katsotaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
Ei kaikki osaa ajaa autoa saati pakua. Itse olenkin kelan asiakas fyysisen sairauden takia ja siksi muuttaminen yhdessä päivässä olisi järkyttävän rankkaa. Sairauden takia minulla ei myöskään ole paljon sosiaalista elämää ja siten kavereita muuttoavuksi, enkä ole ajanut autoa vuosiin, kun ei ole ollut sella
Pidä kiinni tuosta asenteesta myös silloin, jos itse putoat korkealta ja kovaa. Älä turvaudu yhteiskunnan apuun, vaan pidä huolta itsestäsi vaikka percettäci myymällä :)
Sivistysyhteiskunnan tuntomerkki nyt kuitenkin on, että pidetään heikoimmista huolta. Edustat tyypillistä oikeistolaista näkemystä, että kaikki sosiaalituella elävät ovat vain huijareita tai laiskoja vätyksiä.
en viitti enkä jaksa.