Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...
Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (819)
Lainaukset menee niin, että asiayhteys ei näy, uudelleen:
"
Sepä just tarkoittaa että kaikki ovat estyneitä muuttamasta omatoimisesti koska sinä olet kipeä yksilö
Tää on se huvittavin piirre teissä idiooteissa. Aina vedotaan siihen heikoimpaan yksilöön. Tää sama ulina oli silloinkin kun oli julkisen liikenteen lakko. Yht äkkiä jokaisen köyhän jalat lakkasivat toimimasta ja vedottiin pyörätuolilla liikkuviin vaikka itse ollaan terveempiä kuin pukit. Lopettakaa selittely ja aloittakaa pakkaaminen tai maksamaan itsenäisesti vuokraanne. Siinä ne vaihtoehdot nyt vaan on .
Miten ajattelitte ensivuonna pärjäillä kun leikkauksia tulee vielä lisää? Ruoka kallistuu, eikä indeksikororuksia tukiin tule? Minulle aivan sama vaikka kuolisitte nälkään ja pakkaseen, mutta yrittäkää nyt jumankauti edes itse pelastaa persiinne.
"
Pidä kiinni tuosta asenteesta myös silloin, jos itse putoat korkealta ja kovaa. Älä turvaudu yhteiskunnan apuun, vaan pidä huolta itsestäsi vaikka percettäci myymällä :)
Sivistysyhteiskunnan tuntomerkki nyt kuitenkin on, että pidetään heikoimmista huolta. Edustat tyypillistä oikeistolaista näkemystä, että kaikki sosiaalituella elävät ovat vain huijareita tai laiskoja vätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa muuton. Eikun mellunmäkeen 20 neliön kaappiin.
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
Luuletko että saan yksin kannettua monta sataa kiloa painavan sängyn, lipaston, pöydät, pesukoneen yms.? Ja pitää olla sille pakulle kuski, minulla ei ole ajokorttia.
ap
Mikään luettelemasi tavara ei paina sataa kiloa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on helppoa, kaikki veronmaksajat maksaa, jopa muuttomiehet. Itse sitä vaan sivusta katsotaa.
Niin ne moni tekee, kun ostaa isompaa tavaraa, myyjä kantaa autoon ja itse laitetaan tupakka huuleen ja katsellaan vierestä.
Muuttolaatikoita kyselemään kaupoista, banaanilaatikkoa yms pahvilaatikkoa. Kuka maksaa pahvilaatikoista?
Jos sä asut yksin etkä omista ajokorttia, on sulla mahdollisuus anoa muuttoapua sen muuttoauton lisäksi yhdelle kantajalle joka siis ajaa sitä autoa ja kantaa sun kanssa huonekalut sun muut.
Muuttofirmoihin työssäkäyvälläkään usein ole varaa.
Muuton yhteydessä kannattaa rankalla kädellä harventaa omaisuuttaan. Etsi pienempi asunto josta ei heti tarvitse muuttaa kulujen vaihdellessa. Ihminen pärjää hyvin pienellä tavaramäärällä.
Oletko ottanut selkoa, onko nyt oikeasti pakko muuttaa? Eli lopettaako Kela maksamisen kokonaan vuokransuhteen jos et suostu muuttamaan halvempaan vai saatko jatkaa asumista maksamalla erotuksen vuokrasta? Toki sekään ei pidemmän päälle ole järkevää jos muutenkin olet tt-tuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa muuton. Eikun mellunmäkeen 20 neliön kaappiin.
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Niinpä.on yleinen luulo että kela maksaa koko lystin ,vaikka asiasta on ollut lehdissäkin ,ja entä jos on luottotiedoton?kuka ottaa vuokralle? Ei niitä asuntoja ole joka paikassa ja sitten jos on vielä osa-aikatyössä niin jos joutuu 80,km päästä kulkemaan linja-autolla töissä niin tulee monia kertoja kalliimmaksi ja jää linja-auto matkat tekemättä.on täysin järjetöntä.samoten miten otat toisen osa-aikatyön kun työpäivät vaihtelevat jatkuvasti? Tulee siitä sitten vielä karenssit kun työnantaja irtisanoo kun onkin silloin toisella t
No ainakin se on yleisesti käytössä. Tuli googlella 263 000 osumaa:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-e&q=luottotiedoton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi asia ollut jo kauan tiedossa että tuwt pienenee. Oisit uuttanut aikaisemmin. Oon 70 ei oo kukaan ikinä maksanut vuokriani eikä muitakaan. Olen ollut töissä yli 40 vuotta, et silleen.
Et siis nosta eläkettäkään?
Kehtaatko verrata 40 vuotta ilman tukia töitä tehnyttä ja sohvallamakaajia?tv.eri
Kyllä työttömiä oli paljon jo 1990-luvulla, mutta en muista tällaista haukkumista.
Asfalttimiehet on tainneet olla kaikki talvet aina kotona ansiosidonnaisella jo 30 vuotta.
Kyllä satasella saa pakun vuokrattua. Olen muuttanut kerran 4 hengen asunnon yksin...tarvitsin apua vain pesukoneen ja astianpesukoneen nostoon autoon. Ja olen nainen.
Kela ei koskaan maksa vuokraa kokonaan.
Trolli
Paljon se kela sitten korvaa jatkossa esim tuosta 800 euron vuokrasta? Paljon jää itse maksettavaksi?
Luulen kyllä että mikäli on oikeasti vakavasti sairas niin vuokra huomioidaan jatkossakin kokonaisuudessaan. Ellei Kelassa niin harkinnanvaraisella toimeentulotuella. Minulla syöpä ja olen siis työkyvytön, luotan siihen että saan pitää kotini ja että asiat järjestyvät.
Vierailija kirjoitti:
Lainaukset menee niin, että asiayhteys ei näy, uudelleen:
"
Sepä just tarkoittaa että kaikki ovat estyneitä muuttamasta omatoimisesti koska sinä olet kipeä yksilö
Tää on se huvittavin piirre teissä idiooteissa. Aina vedotaan siihen heikoimpaan yksilöön. Tää sama ulina oli silloinkin kun oli julkisen liikenteen lakko. Yht äkkiä jokaisen köyhän jalat lakkasivat toimimasta ja vedottiin pyörätuolilla liikkuviin vaikka itse ollaan terveempiä kuin pukit. Lopettakaa selittely ja aloittakaa pakkaaminen tai maksamaan itsenäisesti vuokraanne. Siinä ne vaihtoehdot nyt vaan on .
Miten ajattelitte ensivuonna pärjäillä kun leikkauksia tulee vielä lisää? Ruoka kallistuu, eikä indeksikororuksia tukiin tule? Minulle aivan sama vaikka kuolisitte nälkään ja pakkaseen, mutta yrittäkää nyt jumankauti edes itse pelastaa persiinne.
"
Pidä kiinni tuosta asenteesta myös silloin, jos itse putoat korkeal
Katso kun me muut ei jakseta ylläpitää teidän elintasoa.
Niin ja banaanilaatikoita saa kaupasta ilmasiksi ...mutta pahus joutuu itse hakemaan ja itse vuikraan auton ja pyytää kavereita muuttoavuks ..apua 🙄
Vierailija kirjoitti:
Helsingistä löytyy reilusti YLI SATA asuntoa joiden vuokra on alle 800. Suomeksi puhut täyttä paskaa.
Olen käynyt kymmenissä asunto näytöissä, kaikkiin asuntoihin on 200-300 muuta hakijaa jotka käy töissä ja on säännöliset tulot, luuletko että työttömänä saan asuntoa?
ap
Tämä kelan sisäinen ohjehhan on valtakunnallinen samoin tuleva laki.
Kuinka nämä pääkaupunkiseutulaiset pyörii oman ympyränsä sisällä kaikessa.
Haukutaan muita säädetään lakeja muttei ymmärretä ettei muilla alueilla ole ollenkaan vastaavaa tilannetta ei työnsaannissa eikä muussakaan saati asumisessa.
Meinaako nämä että maaseutu autioituu ja kymmenet tai sadattuhannet työttömät tulee sinne pääkaupunkiseudulle adunnottomiksi halpatyövoimaksi?
Vierailija kirjoitti:
Luulen kyllä että mikäli on oikeasti vakavasti sairas niin vuokra huomioidaan jatkossakin kokonaisuudessaan. Ellei Kelassa niin harkinnanvaraisella toimeentulotuella. Minulla syöpä ja olen siis työkyvytön, luotan siihen että saan pitää kotini ja että asiat järjestyvät.
Varmaankin näin.
"Erityisinä perusteina säilyvät esimerkiksi tuensaajan tai hänen perheenjäsenensä korkea ikä tai heikentynyt terveydentila sekä etävanhemman tarve lisätilalle lapsen tapaamisten vuoksi."
https://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat/5885324/toimeentulot…
Vierailija kirjoitti:
Kela ei koskaan maksa vuokraa kokonaan.
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/1439956
Kela maksaa 12 600 kodin asumiskulut kokonaan Helsingissä "Luku on hirveän iso ja näyttää vain kasvavan"
Taloussanomat: Kela maksaa 65 000 kotitalouden vuokrat kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Paljon se kela sitten korvaa jatkossa esim tuosta 800 euron vuokrasta? Paljon jää itse maksettavaksi?
Hyvä kysymys - ja millä rahalla ne loput maksetaan? Kelan rahoilla, tietty. Asiakas saa Kelan rahaa ja Kelan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja banaanilaatikoita saa kaupasta ilmasiksi ...mutta pahus joutuu itse hakemaan ja itse vuikraan auton ja pyytää kavereita muuttoavuks ..apua 🙄
Pahvilaatikoista voi tulla asuntoon paperitoukkia, ne syö paperia.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että banaani laatikkoon mahtuu 200x220cm sänky, iso pyykinpesukone, iso 20kg painava lipasto, 2 metriä x 2 metriä kokoinen tietokone pöytä joka painaa 15kg yms?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahvilaatikoista voi tulla asuntoon paperitoukkia, ne syö paperia.
Todistukset, kirjat.
Noita on tullut muuttolaatikoiden mukana uusiin asuntoihin.
Tietty jos on työtön tai niin pieni työkyvyttömyyseläke ettei vaan rahat riitä myöskään ko tahojen laskelmien mukaan,silloin tulevat apuun, muttei automaattisesti. On täysin tuloista kiinni ketä saa täyden tuen .