Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...

Vierailija
08.01.2024 |

Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...

Neuvoja otetaan vastaan.

Kommentit (819)

Vierailija
441/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

alat itse maksamaan vuokrasi? Ei pitäisi olla kovin ihmeellinen asia.

Vierailija
442/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli siellä paskaa jauhaa. Kela ei maksa kokonaan kenenkään vuokria, varsinkaan noin suurta vuokraa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miehet. Me naiset tehdään ruokaa ja on astioita, kattiloita ja vuokia kannettavaksi aika paljon. 

Hmm.. jos osaat viellä lisäksi kutoa villasukat niin voit muuttaa mun luo asumaan=) 

Käytkö salilla. Mulla on paljon noita astioita ja kattiloita ja uunivuokia ja ne pitää myös pakata hyvin ja ne painaa. 

Astiat pitää kääriä suojapapereihin. 

Kyllä kulta ja tuon kuplamuovirullia tullessani .nou hätä. 

Viikonloppuna ei käydä ruokaravintoloissa vaan syödään itse tehtyä ruokaa. Voit kutsua pari kaveria syömään, jos haluat. 

Tollasen oon kyllä aina halunnu.. harvinaisempi kuin yksisarvinen.

Vierailija
444/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset on työssä ollessaan veroillaan osallistuneet yhteiskunnan rahoittamiseen, toisin kuin nämä kelan pummit. 

Luuletko oikeasti, että esim. yli viisikymppiset tukien varassa elävät eivät ole koskaan olleet töissä? Monet ovat tehneet töitä kymmeniä vuosia.

Tulevat siis saamaan työeläkettä kun se päivä koittaa, ei tarvitse jatkaa kelan asiakkaana!

Vierailija
445/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sun empatiakyky ei varmaan mitenkään riitä siihen, että monia helsinkiläisiä saattaa haitata asiat, jotka ei sua haittaa?

Siellä kuitenkin asuu yli puoli miljoonaa ihmistä, joten ei varmaan ihan pikkujuttu, jos monet palvelut alkavat pahasti tökkiä.

-eri

Eiköhän ne puolimiljoonaa kykene ihan itsekin jo asiansa hoitamaan. Vaikka kunnallisveroa nostamalla. Ei siihen jokaista suomalaista kannata sotkea mukaan.

Mitä hel vettiä sä selität? Kuntaveroa nostamalla saadaan matalapalkka-aloille ihmisiä töihin? Kun ei ole nytkään varaa asua Helsingissä, niin miten sitten olisi, jos veroja pitäisi vielä enemmän maksaa? :D

Olet sinäkin oikea järjen jättiläinen.

Sillä tavalla ne helsingin rikkaat pystyvät itse verovaroillaan kustantamaan köyhien palkollistensa halvan asumisen. Elättämään itse omat elättinsä. Sama kaavio toimii ihan valtakunnallisestikin tällähetkellä. Verojen kohdistuessa enemmän paikallisten maksettaviksi taataan vain palvelusväen pysyvyys. 

Vierailija
446/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin vaan. Silloin tulee rahaa

Vierailija
447/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Kaikkiko pitää Kelan maksaa? Painukaa töihin . Kuka ei työtä viitsi tehdä sen ei syömänkään pidä. Piste

Vierailija
448/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin vaan. Silloin tulee rahaa

Olen sijaisena. Työnantaja se on joka päättää saako jatkaa. 

Jos ei saa niin leivät ja pullat on pakkoa leipoa itse, tulee niin suuret leikkaukset. 

Vierailija
449/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun reippaasti töihin vaan ja itse vuokraa maksamaan. Ei se tee kipeätä.

Vierailija
450/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikun reippaasti töihin vaan ja itse vuokraa maksamaan. Ei se tee kipeätä.

Irtisanomissuojaa heikennetään. Mihin meinaat mennä, kun työsi kaupungin yksikössä päättyy. 

Vierailija
451/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella kaupungin (yksityistämät?) vuokra-asunnot ovat jo yli 800e kaksio. Myös pikkukaupungeissa maksaa. Missä pienituloisten oikein pitäisi asua.

Oisko yksiö mitään? Tai kimppakämppä?

Vierailija
452/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miehet. Me naiset tehdään ruokaa ja on astioita, kattiloita ja vuokia kannettavaksi aika paljon. 

Hmm.. jos osaat viellä lisäksi kutoa villasukat niin voit muuttaa mun luo asumaan=) 

Käytkö salilla. Mulla on paljon noita astioita ja kattiloita ja uunivuokia ja ne pitää myös pakata hyvin ja ne painaa. 

Astiat pitää kääriä suojapapereihin. 

Kyllä kulta ja tuon kuplamuovirullia tullessani .nou hätä. 

Viikonloppuna ei käydä ruokaravintoloissa vaan syödään itse tehtyä ruokaa. Voit kutsua pari kaveria syömään, jos haluat. 

Vierailija
453/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vesisänky painaa monta sataa kiloa.

Vierailija
454/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ikinä noita ota huomioon.Yksinäisiä ,köyhiä,sairaita on todella paljon .

Vierailija
455/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet, että taas tämä juttu paisuu nopeammin kuin porvoolainen pullataikina? Noita hauskoja pikku nyansseja putkahtelee jutun edessä kuten: ei ole ajokorttia, ei ystäviä, sänky painaa satoja kiloja, lipastoja ja pöytiä löytyy yllin kyllin. Millaiseen kartanoon ap on nuo mahtanut tunkea?

AP on se kuuluisa jankuttaja. Pyytää neuvoja ja kun ystävälliset ihmiset niitä antaa, niin alkaa vastajankutus: ei ajokorttia, ei ystäviä, exrtapainava jenkkisänky jne jne. Tää on sama ihminen, jolla on tähän aikaan kuusta 17 e tilillä eikä jaksa ruokajakeluun kävellä tai ei oo bussiyhteyksiä. Jankuttaja on hyvä ja ottaa sosiaalitoimen yhteyttä avun järjestämiseksi, ei palstalaiset tuu sulle muuttamaan. Ja jos oisit ap joskus auttanut jotain toista ihmistä, niin nyt sullakin ois auttajia tarjolla.

Vierailija
456/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa muuton. Eikun mellunmäkeen 20 neliön kaappiin.

Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein

ap

Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.

Ei kaikki osaa ajaa autoa saati pakua. Itse olenkin kelan asiakas fyysisen sairauden takia ja siksi muuttaminen yhdessä päivässä olisi järkyttävän rankkaa. Sairauden takia minulla ei myöskään ole paljon sosiaalista elämää ja siten kavereita muuttoavuksi, enkä ole ajanut autoa vuosiin, kun ei ole ollut sellaiseen varaa.

Vierailija
457/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin arvo alueet tyhjennetään.

Tilalle tulee ne jotka elävät 100 pros valtion tuella. Miettikää sitä.

Varmaa tuloa rikkaille asunnon omistajille ,voi nostaa vuokraa ja tuet menee tiettyjen taskuun.  Varmaa tuloa.

Vierailija
458/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös osa eläkeläisistä saa toimeentulotukea. 

Pitääkö heitä kutsua sossupummeiksi? 

Kaikki toimeentulotukea saavat ovat sossupummeja.

Vierailija
459/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli siellä paskaa jauhaa. Kela ei maksa kokonaan kenenkään vuokria, varsinkaan noin suurta vuokraa. 

Totta puhut. Ihme settiä. Onkohan tää se sama tyyppi joka päivittäin laittaa jonkun naurettavan provon? 

Vierailija
460/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin niin on paremmin varaa asua! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi