Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...

Vierailija
08.01.2024 |

Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...

Neuvoja otetaan vastaan.

Kommentit (819)

Vierailija
421/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miehet. Me naiset tehdään ruokaa ja on astioita, kattiloita ja vuokia kannettavaksi aika paljon. 

Hmm.. jos osaat viellä lisäksi kutoa villasukat niin voit muuttaa mun luo asumaan=) 

Käytkö salilla. Mulla on paljon noita astioita ja kattiloita ja uunivuokia ja ne pitää myös pakata hyvin ja ne painaa. 

Astiat pitää kääriä suojapapereihin. 

Vierailija
422/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun empatiakyky ei varmaan mitenkään riitä siihen, että monia helsinkiläisiä saattaa haitata asiat, jotka ei sua haittaa?

Siellä kuitenkin asuu yli puoli miljoonaa ihmistä, joten ei varmaan ihan pikkujuttu, jos monet palvelut alkavat pahasti tökkiä.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se vastuu ole ihan itsellä ?

Ainakin pitäisi olla. Miksi ulkoistat vastuun omasta elämästäsi yhteiskunnalle? Kun käyt kaupassa ja katsot ympärillesi niin ajatteletko oikeasti , että ympärilläsi näkyvien ihmisten kuuluu kantaa sinusta vastuu? Maksaa sinun ruuat,muutot ja asumiset ? 

Minun? Ei minun. Minä asun toivottavasti loppuelämän asunnossa, enkä ole aikeissa muuttaa tästä mihinkään. ja vaikka olisinkin, on kyllä varaa maksaa ihan muuttofirmalle. En siis ole ap. Mutta minä olen juuri se naapuri, kaveri, sukulainen, työkaveri tai muu tuttu, jolle haluaisitte ulkoistaa ja sysätä köyhien naapureiden ja tuttavien auttamiset, muutot, roudaukset ja muut. Ja minä EN ole halukas rahtaamallaan autollani toisen muuttotavaroita. Minä EN ole halukas kantamaan toisten muuttotavaroita. Siksi ulkoistinkin aina oman muuttoni muuttomiehille, koska EN halua tehdä tuolaista raskasta muuttohommaa. Ja minä EN ole halukas maksamaan itse toisen muuttamiseen tarvittavia bensoja. Haluan, että ne köyhät naapurit, tylkaverit, tutut, sukulaiset, yms. saavat YHTEISKUNNALTA tukea muuttoon, jotta MINUN ei tarvitse ottaa yhteiskunnan puolesta vastuuta. Koska minä haluan keskittyä omaan ja perheeni elämään, en toimia ilmaisena sosiaalityöntekijänä siksi, että yhteiskunta ei hoida hommiaan. Maksan veroja, ja haluan vastineeksi sen, että ei tarvitse tehdä hyväntekeväisyyttä. Veronmaksajana haluan, että yhteiskunta toimii. Veronmaksajana haluan, että yhteiskunta huolehtii jäsenistään, jotta minua ei tulla vaivaamaan muiden ongelmilla.

Vierailija
424/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas kuinka kallis asunto! Ei mulla olis edes työssäkäyvänä varaa maksaa noin korkeaa vuokraa. Jos sinulla ei ole varaa kyseistä vuokraa maksaa, niin etsi edullisempi asunto. Ei muiden tehtävä ole maksaa asuntosi korkeaa vuokraa

Sinulla on sitten vaan surkea palkka, jos mielestäsi 800 euron asumiskulut ovat liian kalliit, joihin sinulla ei olisi varaa.

Vierailija
425/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miehet. Me naiset tehdään ruokaa ja on astioita, kattiloita ja vuokia kannettavaksi aika paljon. 

Hmm.. jos osaat viellä lisäksi kutoa villasukat niin voit muuttaa mun luo asumaan=) 

Käytkö salilla. Mulla on paljon noita astioita ja kattiloita ja uunivuokia ja ne pitää myös pakata hyvin ja ne painaa. 

Kyllä kulta ja tuon kuplamuovirullia tullessani .nou hätä. 

Vierailija
426/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sun empatiakyky ei varmaan mitenkään riitä siihen, että monia helsinkiläisiä saattaa haitata asiat, jotka ei sua haittaa?

Siellä kuitenkin asuu yli puoli miljoonaa ihmistä, joten ei varmaan ihan pikkujuttu, jos monet palvelut alkavat pahasti tökkiä.

-eri

Eiköhän ne puolimiljoonaa kykene ihan itsekin jo asiansa hoitamaan. Vaikka kunnallisveroa nostamalla. Ei siihen jokaista suomalaista kannata sotkea mukaan.

Vierailija
427/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistähän kannattaa se vesi tyhjentää ennen siirtoa 😆

Vierailija
428/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan siis pitäisi maksaa lisää tukia ette Konalan mies jää taivasalle? Älä unta näe, vaan etsi suosiolla halvempi asunto niinvoi jäädä jopa varaa syödä se mittauttamasi 2500-300kcal vuorokaudessa ettei kuolo korjaa. Saisi kyllä korjata.

Vierailija
429/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kulta ja tuon kuplamuovirullia tullessani .nou hätä. 

Viikonloppuna ei käydä ruokaravintoloissa vaan syödään itse tehtyä ruokaa. Voit kutsua pari kaveria syömään, jos haluat. 

Vierailija
430/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistähän kannattaa se vesi tyhjentää ennen siirtoa 😆

Ei ole mitään vesi sänkyä minulla se oli joku trolli joka väitti niin

ap

Vierailija
431/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä tavoin ei poisteta asunnottumutta suomesta. Yksityiset vuokranantajat tietävät miten paljon kelasta saa tukea ja hinnoittelevat vuokransa sen perusteella. Kela sallii tämän toiminnan nostamalla asumistuen määrää. Ensimmäisenä pitäisi asettaa asunnon tarve. Jos on työtön niin ei tarvitse asuntoa hienoimmalta alueelta ja hienoimmasta talosta. Kelan tulisi tukea asumista sen verran, ettei kenenkään tarvitse nyt vaihtaa asuntoa.

Vierailija
432/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun olen sijaisena niin järkytyn, kun osa käy ravintoloissa syömässä joka päivä ruokatauolla. 

Hirveää rahan tuhlausta. 

Vierailija
433/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun olen sijaisena niin järkytyn, kun osa käy ravintoloissa syömässä joka päivä ruokatauolla. 

Hirveää rahan tuhlausta. 

Miten tämä liittyy mihinkään? En käy missään ravintolassa melkein ikinä

ap

Vierailija
434/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveää rahan tuhlausta. 

Miten tämä liittyy mihinkään? En käy missään ravintolassa melkein ikinä

ap

Työttömiä on työkokeilussa, palkkatukitöissä ja sijaisena ja kyllä siellä näkee, että osa käy joka päivä ravintoloissa syömässä. 

Vierailija
435/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset on työssä ollessaan veroillaan osallistuneet yhteiskunnan rahoittamiseen, toisin kuin nämä kelan pummit. 

Vierailija
436/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset on työssä ollessaan veroillaan osallistuneet yhteiskunnan rahoittamiseen, toisin kuin nämä kelan pummit. 

Työkkäri oli kyllä jo 30 vuotta sitten ja sai ansiosidonnaista 2 vuotta. 

Vierailija
437/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri oli kyllä jo 30 vuotta sitten ja sai ansiosidonnaista 2 vuotta. 

1990-luvun lopulla sai ansiosidonnaista pidennettyä opiskelulla. 

Vierailija
438/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko oikeasti, että esim. yli viisikymppiset tukien varassa elävät eivät ole koskaan olleet töissä? Monet ovat tehneet töitä kymmeniä vuosia.

Vierailija
439/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Eiköhän ne puolimiljoonaa kykene ihan itsekin jo asiansa hoitamaan. Vaikka kunnallisveroa nostamalla. Ei siihen jokaista suomalaista kannata sotkea mukaan.

Mitä hel vettiä sä selität? Kuntaveroa nostamalla saadaan matalapalkka-aloille ihmisiä töihin? Kun ei ole nytkään varaa asua Helsingissä, niin miten sitten olisi, jos veroja pitäisi vielä enemmän maksaa? :D

Olet sinäkin oikea järjen jättiläinen.

Vierailija
440/819 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu töihin niin saat rahaa.kauheaa törmäämistä. 800e. Kuussa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan