Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...
Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (819)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei sulla ole kavereita eikä töitä, niin silloinhan voisit helposti muuttaa halpaan asuntoon pois Helsingistä. Ehkä saisit ystäviä paremmin pienellä paikkakunnalla.
En muuta ikinä pois Helsingistä mihinkää junttilaan
ap
Säähän muutat, jos niin sanotaan. Taikka itket ja muutat!
Helsinki on tarkoitettu hyödyllisille, työtä tekeville ihmisille. Mitä sä siellä teet? Tuu pois.
Hyvin monet hyödylliset ja työtätekevät saavat nimenomaan asumistukea. Oletko koskaan kuullut matalapalkka-aloista?
Vierailija kirjoitti:
...ja varmaan kantaa ne ruokakassisikin sinulle kotiin!
Kuulemma oli joskus aikoinaan kunta toimittanut m u s t a l a i s i l l e talvella polttopuut veronmaksajien piikkiin talon pihalle. Vastaanottaja oli hermostunut, kun ei olleet pilkottu tarpeeksi pieniksi. Oli itse joutunut pilkkomaan niitä. Tuo tulee ap:stakin mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa muuton. Eikun mellunmäkeen 20 neliön kaappiin.
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
Luuletko että saan yksin kannettua monta sataa kiloa painavan sängyn, lipaston, pöydät, pesukoneen yms.? Ja pitää olla sille pakulle kuski, minulla ei ole ajokorttia.
ap
No nyt oli kyllä niin hapokasta, että taidat olla porvoolainen. Mikään sänky ei paina monta sataa kiloa. Ja varsin ei yllä
Mitä hittoa? Olen 50 v. Nainen, enkä saisi kyllä yksin kannettua yhtäkään huonekalusni. Paitsi tuolit tietty. En myöskään kahdestaan kaverin kanssa.
Voi saatana sentään maksa itte vuokraus niin kuin muutkin.
Turhaa iniset, taidat olla punavihreä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
Luuletko että saan yksin kannettua monta sataa kiloa painavan sängyn, lipaston, pöydät, pesukoneen yms.? Ja pitää olla sille pakulle kuski, minulla ei ole ajokorttia.
ap
No nyt oli kyllä niin hapokasta, että taidat olla porvoolainen. Mikään s
Mä olen yli 60 ja mieheni muutamia vuosia vanhempi. Ja kahdestaan ollaan jaksettu muuttaa pyykinpesukonetta lukuunottamatta. Meitä on niin moneen junaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
No nyt oli kyllä niin hapokasta, että taidat olla porvoolainen. Mikään s
Sinä kykenet kuitenkin makaamaan selälläsi sängyssä ? Maksat sitten kätevästi sillä niinkuin tähänkin asti. 🙂
Kyse ei ole sinun halusta vaan se kuka maksaa määrää. JOs haluat asua Helsingisssä, otat itsekin vastuuta vuokrastasi.!
Hallituksen ohjelma alkaa toimia
Se vain on niin ettei "köyhä" saa valita. Ellei työ pakota sinua johonkin kaupunginosaan niin silloin tällaista voidaan vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
No nyt oli kyllä niin h
Yyhhoon nahkalompakolla ? Yyhhoot maksavat joskus jopa nahkalompakolla sekä pikkukukkarollakin ja välillä jopa ass to mouth onnistuu.
Jestas kuinka kallis asunto! Ei mulla olis edes työssäkäyvänä varaa maksaa noin korkeaa vuokraa. Jos sinulla ei ole varaa kyseistä vuokraa maksaa, niin etsi edullisempi asunto. Ei muiden tehtävä ole maksaa asuntosi korkeaa vuokraa
Asun etelä-savossa. Jo vuonna 2021 kela ilmoitti että pitää hakea edullisempaa asuntoa, mulla oli vuokra 640€. Asuin yksin isossa kaksiossa. Sain eri alueelta pienemmän ja halvemman asunnon mutta silti maksan omaa osuutta itse vaikka oon työtön. Muuttokuluja sain muistaakseni n 120€.
Aina ei voi ajatella että missä haluaa asua varsinkin kun elää kelan varoilla. Sun pitää alkaa etsiä asuntoa sieltä mihin nää Kelan normit riittää vaikka keski-suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Oksettaa ihmiset, jotka kutsuu toisia eläteiksi, se, että käyt tekee jotain duunia 40h viikossa ei tee susta ihmisenä yhtään parempaa.
Siitä voi väitellä, mutta työssäkäynti tekee ihmisestä ainakin yhteiskunnalle arvokkaamman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
asu ulkona sit mulkero.jumalauta näitä aikuisia lapsia pitää hyysätä.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole sinun halusta vaan se kuka maksaa määrää. JOs haluat asua Helsingisssä, otat itsekin vastuuta vuokrastasi.!
Hallituksen ohjelma alkaa toimia
Onneksi hallituksen ohjelma alkaa vihdoin toimimaan.
Onhan toi asia ollut jo kauan tiedossa että tuwt pienenee. Oisit uuttanut aikaisemmin. Oon 70 ei oo kukaan ikinä maksanut vuokriani eikä muitakaan. Olen ollut töissä yli 40 vuotta, et silleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei sulla ole kavereita eikä töitä, niin silloinhan voisit helposti muuttaa halpaan asuntoon pois Helsingistä. Ehkä saisit ystäviä paremmin pienellä paikkakunnalla.
En muuta ikinä pois Helsingistä mihinkää junttilaan
ap
aika juntti oot kun täällä itket saakelin elätti loinen.toivottavast asut kadulla. kun leikataan.
Mun vuokra on samansuuruinen, mutta asumistukea saan kyllä vaan 450 euroa, joka onkin asumistuen maksimimäärä. Eli turha kuvitella, että tuo vuokran maksu on jotenkin automaatio.