Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...
Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (819)
Valetta,ei varmasti ole maksanut kokonaan kenenkään vuokria.
Ei missään muuallakaan pummit asu keskustassa tai parhaissa paikoissa esimerkkinä vaikkapa New York missä manhattanin saaren ja keskustan vuokrat on tuhansia dollareita. On palkitsevaa tienata paljon ja hemmotella itseään asumalla kivassa paikassa. Ei veronmaksajien kuulu tulonsiirron kautta rahoittaa gryndereitä jotta joku reppana voi oirehtia kivassa asunnossa hyvällä paikalla.
Olen itse samassa tilanteessa ja mietin huomioiko kela vuokramenot kokonaisuudessaan kun olen kuntoutustuella ja minulla on harvinainen syöpä. Olen yksinäinen ja tukiverkostoja ei löydy. Vuokrani ylittää nyt sallitun rajan 60e. ja vaikeista maksuhäiriöistä johtuen asunnon löytäminen on mahdotonta. Käyn säännöllisesti erikoisairaanhoidossa josta olen riippuvainen. Luulin että nämä muutokset olisivat tulleet voimaan vasta 1.4? Lakiin oli tarkoitus kirjata poikkeustilanteet jolloin vuokra voitaisiin huomioida kokonaisuudessaan.. tiedän että nämä tilanteet koskevat lapsiperheitä mutta miten tilanteessani, onko toivoa että vuokra huomioidaan vakavan sairauden ja työkyvyttömyyden vuoksi? Rehellisesti sanottuna tilanne huolestuttaa siinä määrin että yöt menevät valvoessa.
Tekisin töitä jos vain voisin ja voimavarat siihen riittäisivät.
Nyt on täyttä huuhaata. Jyväskylässä jossa maksan vuokraa 726€, niin Kelalta saan 224€ vuokratukea. Eli nyt on pääkaupungissa joku virkailija laskenut alunperinkin vuokratukesi väärin. Ja jos pienempään muutat niin siihen voi anoa muuttoapua. Eli sekään ei pidä paikkaansa ettetkö muuttaa voisi. Kuulostaa trolli hommalta jolla taas ihmisiä huijaat.
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi asia ollut jo kauan tiedossa että tuwt pienenee. Oisit uuttanut aikaisemmin. Oon 70 ei oo kukaan ikinä maksanut vuokriani eikä muitakaan. Olen ollut töissä yli 40 vuotta, et silleen.
Et siis nosta eläkettäkään?
Vierailija kirjoitti:
Helsingin lähiympäristöstä löytyy ihan edullisiakin alueita mutta aloittajalla oli taas tämä klassinen ajatus: haluan asua juuri täällä ja juuri näin.
Niin, sitä monet haluaa kaikenlaista, miksi niitä luxus-haluamisia tulisi suoda työttömälle? Eihän tässä ketään olla heitteille jättämässä kuitenkaan.
En muuta koti kaupungistani yhtään mihinkään
ap
Onko oikeesti Helsingissä tommosta ettei löydä kavereita eikä naapuritkaan välitä yhtään auttaa?Ankea paikka...
Vierailija kirjoitti:
Valetta,ei varmasti ole maksanut kokonaan kenenkään vuokria.
Kela maksaa minulle tuet ja niistä maksan kokonaan vuokran, silloin kela maksaa vuokran kokonaan etkö ymmärrä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt on täyttä huuhaata. Jyväskylässä jossa maksan vuokraa 726€, niin Kelalta saan 224€ vuokratukea. Eli nyt on pääkaupungissa joku virkailija laskenut alunperinkin vuokratukesi väärin. Ja jos pienempään muutat niin siihen voi anoa muuttoapua. Eli sekään ei pidä paikkaansa ettetkö muuttaa voisi. Kuulostaa trolli hommalta jolla taas ihmisiä huijaat.
Ei ole olemassa käsitettä vuokratuki. Se on asumistuki. Jos sulla on noin pieni asumistuki silloin tulosi ovat reilummat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi asia ollut jo kauan tiedossa että tuwt pienenee. Oisit uuttanut aikaisemmin. Oon 70 ei oo kukaan ikinä maksanut vuokriani eikä muitakaan. Olen ollut töissä yli 40 vuotta, et silleen.
eläkelaine joka ollu töissä yli 40v ja sossu pummi mikä nostaa tukia susta sama asia????.ootko tyhmä?
Ei tietenkään ole pakko jos haluat koti kaupungissasi pysyä, osta teltta!
Miten työttömällä kavereita olisi? Ei ole rahaa käydä baareissa eikä harrastuksiin.
Työssäkäyvillä on E-passi millä saa elokuvalippuja jne ja tulee vielä palkka kotona.
Työttömänä sitä on aina kotona eikä saisi olla edes kissaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eläkelaine joka ollu töissä yli 40v ja sossu pummi mikä nostaa tukia susta sama asia????.ootko tyhmä?
Ansiosidonnaista sai jo 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten.
Luuletko, että työkkäri on uusi keksintö?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista sai jo 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten.
Luuletko, että työkkäri on uusi keksintö?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
mitä selität juntti?
kela on ilkee kun ei anna asua sun missä haluat muitten piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten työttömällä kavereita olisi? Ei ole rahaa käydä baareissa eikä harrastuksiin.
Työssäkäyvillä on E-passi millä saa elokuvalippuja jne ja tulee vielä palkka kotona.
en mä ole koskaan saanut töistä mitään epasseja tai smartumeita eikä sillä muutenkaan kavereita saa. Vai kuinka usein sä saat leffateatterista kavereita jotka lähtee tekemään sulle muuttoa? Ansiosidonnaisella on kyllä hyvin varaa maksella ne museokortit ja uimahallit muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
2020-luvun työttömien avuttomuus vetää hiljaiseksi, vai trollejako nämä kaikki palstan "työttömät" ovat? Ihan kuin kaikkien työläisten sosiaalinen elämä liittyisi työhön! Totta helvetissä työssä käyvä saa palkkaa, ja palkalla voi tehdä mitä huvittaa. Työtönhän on vapaa marhaamaan puolet päivästä vaikka kirjastossa ja kaupungilla muihin ihmisiin tutustuen. Lemmikkejä voi olla tupa täysi, jos lemmikkien hoitoon menevän rahan ymmärtää olevan pois nk. omasta ruokarahasta - ei ole työssäkäyvän velvollisuus elättää työttömän kissaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei sulla ole kavereita eikä töitä, niin silloinhan voisit helposti muuttaa halpaan asuntoon pois Helsingistä. Ehkä saisit ystäviä paremmin pienellä paikkakunnalla.
En muuta ikinä pois Helsingistä mihinkää junttilaan
ap
Säähän muutat, jos niin sanotaan. Taikka itket ja muutat!
Helsinki on tarkoitettu hyödyllisille, työtä tekeville ihmisille. Mitä sä siellä teet? Tuu pois.
Hyvin monet hyödylliset ja työtätekevät saavat nimenomaan asumistukea. Oletko koskaan kuullut matalapalkka-aloista?
Sepä kannattaa sitten kysellä työnantajalta sitä asuntoetua josko tuo vaikka maksaisi ne asumiskulut ,sillä kela ei niitä kaikkia enää maksa.
Tuo on lähtökohtaisesti ihan potilaan henkilökohtainen ongelma.
Se taas EI ole mistä työnantaja itselleen työntekijän saa. Se on työnantajan ongelma.
Jos hän kokee työntekijän olevan yritykselleen riittävän tärkeä ja arvokas ,niin hän varmasti korottaa työntekijän palkkaa, taikka yhdistää kolmen osa-aika työntekijän työn ja palkkaa yhden kokoaikaisen tilalle ja varmistaa sillä, että työntekijällä on varaa asua lähellä työpaikkaansa.
Ratkaisuja on vaikka kuinka paljon ilman että valtion pitäisi yrityksiä tukea maksamalla työntekijöiden asuminen ja ruuan saanti.
Tosi epistä ettet saa asua sellaisessa asunnossa kuin itse haluat! Tietääkseni Suomi on vapaa maa mutta kela ei tätä ymmärrä!