Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt...
Kela on tähän mennessä maksanut 800€/kk vuokrani kokonaan mutta nyt... vaatii minua muuttamaan halvempaan asuntoon, ainut ongelma on että ei ole halvempia asuntoja tällä aluella Helsingissä missä haluan asua eikä ole varaa muuttaa kun siihen menisi 500€ rahaa...
Neuvoja otetaan vastaan.
Kommentit (819)
Vierailija kirjoitti:
Jos sattuu saamaan tarpeekseen sossun rahojen varassa olemiseen ja menee ammattitutkintoon valmistamaan kouluun ja hakee opintotukea sekä opintolainaa, saat ne 3500 e 3 kk välein mutta mitäs sitten jos ei pystykään jatkamaan koulussa ja joutuu jättämään sen kesken ja palaamaan tukien piiriin niin kuinka kauan kela /sossu (sama asia ) on sitten maksamatta minulle perus elämiseen meneviä kustannukset, onko siinä jokin kk raja että ei tarvitse tukea millään tavoin? Itse olen ymmärtänyt että 3kk voi kela olla maksamatta perus toimeen tulotukea elämisen kuluihin ja asumisen omavastuu osuuteen?
Osaako joki kertoa.?
"Minä haluan" tästä pitäisi heti ekana luopua jos joku muu maksaa elämisesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela ei maksa kenenkään vuokraa kokonaan, hyvä provo.
Juuri näin. Kukaan joka oikeasti saa tukia ei luule Kelan maksavan koko vuokraa. Niissä on aina omavastuuosuudet.
No kyllä siinä tapauksessa maksaa, jos on tt-tukiasiakas ja vuokra sopii Kelan tt-tukinormeihin.
Miksi jotkut asuvat ilmaiseksi?
Miksi sinun pitäisi saada asua ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksatat vuokran muilla, niin sulla ei ole varaa valikoida jotain tiettyä aluetta millä haluat asua. Helsingissä on vapaana useita satoja alle 700 euron asuntoja, mitkä menevät Kelan kohtuuvuokrarajoihin. Kela maksaa omatoimimuuton, eli pakukympillä vuokralle ja kaverit kantamaan. Ei niitä muuttopalveluja työssäkäyvätkään raaski käyttää. Jeesus kun on hämärtynyt todellisuus kelaeläteiltä.
Veikkaan että aloitus oli provo, mutta olisi hyvin voinut olla jonkun 30v vihervasemmistolaisen elokapinallisen työnvieroksujan aloitus.
Kuvastaa hyvin alle 50 v vihervassareiden ajatusmaailmaa. "jonkun" pitäisi kustantaa mulle asuminen ydinkeskustassa kivojen kahviloiden ja baarien lähellä, antaa rahaa ruokaan ja matkusteluun, ja mulla ei pitäisi olla mitään velvollisuuksia mihinkään.
Vähän vanhemmat sensijaan vielä ymmärtävät miten yhteiskunta t
Ilmoitin tämän asiattomaksi. Vihervassarivihaa.
Oksettaa ihmiset, jotka kutsuu toisia eläteiksi, se, että käyt tekee jotain duunia 40h viikossa ei tee susta ihmisenä yhtään parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika monen ongelma nyt Helsingissä. Muuttaminenkin on kallista ja oikean hintaisen asunnon löytäminen on vaikeaa niin, että nykyisen asunnon irtisanomisaika ja uuden löytäminen osuisivat yhteen. Pitää sitten vain elää alle tt-minimin.
Jep, päällekkäisten vuokrien maksaminen on vähiten kannattava vaihtoehto.
Ap:lle ja muillekin: kyllä Kelan kuuluu tarvittaessa antaa tt-tukea myös muuttokustannuksiin. Voisitko ap muuttaa toiselle alueelle eikä vain yhtä aluetta miettiä? Vaihtelu virkistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika monen ongelma nyt Helsingissä. Muuttaminenkin on kallista ja oikean hintaisen asunnon löytäminen on vaikeaa niin, että nykyisen asunnon irtisanomisaika ja uuden löytäminen osuisivat yhteen. Pitää sitten vain elää alle tt-minimin.
Miten niin "muuttaminen on kallista" eihän työttömällä kuulu olla mitään 8 rekka-autollista arvotavaroita, autot kaverin auton takapenkille ja menok, eikä maksa mitään.
Ai sohva auton takapenkille? Eikä kaikilla edes ole autollisia kavereita. Asun Helsingissä ja vain harvalla kaverilla on edes ajokortti.
Täälläpäin pidetään luuserina jos miehellä ei ole ajokorttia,näille nauretaan.Ajokortti on perusasia joka kuuluu nuoren ensimmäisiin hankintoihin ja aina sitä voi tarvita vaikkei olisikaan autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa muuton. Eikun mellunmäkeen 20 neliön kaappiin.
Ei maksa Kela muuttoa vaan antaa tuke siihen jonkun 100-150€, ja sehän ei riitä edes muutto autoon saatikka muuttomiehiin ja pakkaus materiaaleehein
ap
Vai että oikein muuttomiehetkin pitäisi Kelan piikkiin saada? Pakun saa päiväksi alle satasella ja muuttolaatikot eivät ole kalliita vuokrata.
Laatikoita saa ilmaiseksi kaupasta, kun kysyy ajoissa ja sopii tarkan noutoajan. Mutta tämähän on liian vaativaa ihmisille, joille ruoka tuodaan valtion rahoilla ovelle pussissa.
Vierailija kirjoitti:
Oksettaa ihmiset, jotka kutsuu toisia eläteiksi, se, että käyt tekee jotain duunia 40h viikossa ei tee susta ihmisenä yhtään parempaa.
No mikä se sitten on, kun elelee rahalla jonka eteen ei ole tehnyt mitään? Hmmm?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "muuttaminen on kallista" eihän työttömällä kuulu olla mitään 8 rekka-autollista arvotavaroita, autot kaverin auton takapenkille ja menok, eikä maksa mitään.
Ai sohva auton takapenkille? Eikä kaikilla edes ole autollisia kavereita. Asun Helsingissä ja vain harvalla kaverilla on edes ajokortti.
Täälläpäin pidetään luuserina jos miehellä ei ole ajokorttia,näille nauretaan.Ajokortti on perusasia joka kuuluu nuoren ensimmäisiin hankintoihin ja aina sitä voi tar
Ajokortittomuudelle nauraminen kertoo lähinnä sun junttiudesta. Mitä sillä ajokortilla teen jos en tarvitse autoa tai tarvitsen 10v päästä kerran? Tuskin on mitään ajorutiinia enää 10v ajokoulun jälkeen, jos yhtään et ole asunut.
Kaupungissa autoa ei oikeasti tarvitse ellei työpaikka ole jossain hevonkuusessa. Ei ollu autoa mun lapsuudenperheessäkään ja hyvin päästiin kulkemaan julkisillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä se sitten on, kun elelee rahalla jonka eteen ei ole tehnyt mitään? Hmmm?
Minä arvelen tehneeni kokopäivätöitä jo silloin, kun sinä vielä taapertelit vaipoissa. Aika pitkään olen siis "tehnyt jotain sen eteen", että nyt työttömänä pysyn hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä voi joutua odottamaan lounastaan ravintoloissa 2 h, kun osa-aikatyötä tekevät tarjoilijat lopettavat työt. Hallitus leikkaa soviteltua päivärahaa ja asumistukea.
Höpsö,se on paikallinen ongelma. Miksi koko muun Suomen siitä pitäisi maksaa , että helsinkiläiset saa ilmaiset lounaat ? Se on vain nyt opeteltava köyhien itse kokkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on hyvä syy hommata ajokortti kun joudutte muuttamaan vähän syrjemmäs asumaan. Tulee varmasti käyttöä.
Niinpä, pikkasen vastuun ottoa omasta elämästä, ja pois tuosta minäminä-asenteesta, kun minä haluan.... realiteetit kehiin.
Saako myös taksikyydin uuteen asuntoon Kelan piikkiin, jos ei mahdu muuttoautoon? En ole kodista koskaan poistunut niin ei voi mun mielestä vaatia että liikkuisin jotenkin itse. Kantajat olis hyvä minulle, voisin jatkaa istumista niin että mut laitetaan perillä samaan tuoliin. Kai ruokaa voi tilata Woltista Kelan piikkiin? Minusta se on ihmisoikeus, asylum.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on hyvä syy hommata ajokortti kun joudutte muuttamaan vähän syrjemmäs asumaan. Tulee varmasti käyttöä.
En ole muuttamassa mihinkään, ei ole tarvetta, kiitos vaan kysymästä.
Syrjemmälle muuttaminen kulujen säästömielessä ei muutenkaan ole järkevää, kun se säästö menee sen auton kuluihin ja bensoihin. Plusmiinus 0.
Se on sun ongelmaa mene töihin äläkä ruikuta