Hei nainen, onnistuitko tulemaan raskaaksi vielä yli 35-v ikäisenä?
Kommentoi myös että oliko lapsia ennestään ja tarvitsiko käydä hoidoissa.
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä kaikille yritykseen!
Miksi pitäisi tsempata melkein mummoja yritykseen? Juna meni jo ja niin meni ne munasolutkin. !
Höpö höpö harva nykyään mummoksi vielä 35-v ikäisenä tulee.
Olen 36-vuotias, ekaa kertaa raskaana. Alussa vielä mennään, mutta tulin raskaaksi heti pillereiden poisjättämisen jälkeen, vain tyhjennysvuoto tuli. Jouluna päästiin ihmettelemään varhaisia testejä, joihin piirtyi hentoa viivaa <3 Jos tämä raskaus päättyy elävän lapsen syntymään, ehdin täyttää 37. Mutta mulla on PCOS, joten keskenmenon riski on suurentunut. Pidin ihmeenä jo raskautumista, miestä varoittelin, että voi mennä aikaa ja vaatia lapsettomuushoitoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei edes kiinnosta tulla raskaaksi. Arvostan muutenkin huomattavasti enemmän naisia, jotka ovat keksineet elämälleen jonkun muunkin tarkoituksen kuin vain synnytyskonetoiminnan.
Harmi et sun äitis oli synnytyskoneena sulle.
En. Jatkaisin hoitoja, jos olisi rajattomasti rahaa ja ei tarvitsisi ravata lääkärissä ja apteekissa työajalla. Se siitä sitten. Harmittaa, mutta ei voi mitään. Yksi lapsi hoidoilla. Toivon, että saan useamman lapsenlapsen, kun en useampaa lasta saanut. Haluan sitten olla näiden kanssa vanhempana. Olen säästänyt kaikki vaatteet ja tarvikkeet vauvavaatteista lähtien.
Mies oli käytännössä steriili syntymästään lähtien, joten normaali lapsen yrittäminen on aina ollut turhaa. Mies voi lisääntyä vain hoidoilla ja minulla taas oli ongelmia hoidoissa.
Vierailija kirjoitti:
En. Jatkaisin hoitoja, jos olisi rajattomasti rahaa ja ei tarvitsisi ravata lääkärissä ja apteekissa työajalla. Se siitä sitten. Harmittaa, mutta ei voi mitään. Yksi lapsi hoidoilla. Toivon, että saan useamman lapsenlapsen, kun en useampaa lasta saanut. Haluan sitten olla näiden kanssa vanhempana. Olen säästänyt kaikki vaatteet ja tarvikkeet vauvavaatteista lähtien.
Mies oli käytännössä steriili syntymästään lähtien, joten normaali lapsen yrittäminen on aina ollut turhaa. Mies voi lisääntyä vain hoidoilla ja minulla taas oli ongelmia hoidoissa.
Jos oma lapsesi ei halua/pysty saamaan lapsia niin kannattaa miettiä varamummona olemista. Nykyään monilla isovanhemmat asuvat kaukana tai haluavat viettää aikaansa Espanjan rannoilla eikä lapsenlapset voisi vähempää kiinnostaa.
Kyllä tulin kahdesti raskaaksi 35 ja 37 vuotiaana parin kuukauden yrityksellä ja kaikki sujui hyvin.
Olisi helpompi jos voisi tarkkaan tutkia hedelmällisyyttä, nythän voidaan vaan antaa arvioita mutta silti kolmasosa pareista on selittämättömästi lapsettomia eli mitään yhtä yksittäistä vikaa ei löydy. Tietysti moni pakastaa munasoluja ja saa sillä lisäaikaa, mutta ei ole halpaa lystiä sekään.
Tämänhetkisillä prosenteilla 79% onnistui tulemaan raskaaksi luomuna ja 83% raskaaksi ylipäänsä jollain keinolla (hoidot tai luomuna). Toki voi olla että vastaajiksi sattunut keskivertoa hedelmälisempää porukkaa, mutta antaa toivoa monille meistä.
Millaisilla hoidoilla olette saaneet lapsia, te jotka käyneet hoidoissa?
Vastasin vaikken ole nainen eikä ole lapsia. Pitää tilastoja vääristää
Vierailija kirjoitti:
vaikea se on nuorempanakin tulla raskaaksi jos ei ole sitä kumppania
Tsemppiä etsintään! Oletko miettinyt hoitoja yksin?
JA TAAS JOKU TOIMITTAJA - RUKKA KYSELEE AJANKULUKSEEN TÄMMÖSTÄ ASIAA. KOHTA TÄMÄ KYSELY ON AIKAKAUSILEHDESSÄ.
Helpolla nämäkin saavat elantonsa kun ei tarvii tehdä muuta kuin istua tietsikalla ja katsoa kuin moni vastaa kyselyyn.
Vierailija kirjoitti:
Sain ainoan lapseni 32 vuotiaana eikä olisi tullut mieleenkään yrittää enää lasta tuon iän jälkeen.
Ok. Kiitos ilmoituksesta.
Uutisessa väitetään että miehet toivoisivat lapsia naisia enemmän. Ei kyllä uskoisi, ainakaan sen perusteella mitä tinderiä tullut selailtua. Harva mies nykyään haluaa lapsia ainakaan isoissa kaupungeissa, ja jos haluaa niin nainen hoitakoon lapset ja silti naisen pitää kuitenkin vähintään 50% tuloista tuoda perheeseen. Itsellinen äitiyskin houkuttelee enemmän.
37-vuotiaana, kaksi ja puoli kuukautta jäi auki 38v.
Kuukaudessa tärppäsi. Terve, liikunnalinen ja hoikka, kuin nykyäänkin olin tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Mihin perustuu tuo että hedelmällisyys paranee kun on raskauksia jo ennestään 🤔
Ehkä raskaus muuttaa pysyvästi hormonitoimintaa. Itselläni oli pistoshoidoilla saadussa raskaudessa raskausdiabeteskin, mutta seuraavassa raskaudessa verensokerit ihan ok alusta loppuun. Ei tarvinnut vahtia syömisiä yhtään.
Toisen raskauden jälkeen kuukautiskiertokin on ollut "säännöllinen", eli kuukautiset tulee suunnilleen kerran kuukaudessa, kun ennen ne tulivat muutaman kerran vuodessa.
Sain kuopuksen ekasta kierrosta ja ei edes tosissaan yritetty, 38 vuotiaana. 6.lapsi kyseessä. Raskaus helppo ja jopa aiemmissa raskauksissa ollut lievä raskausajandiabetes (hoitui aina ruokavaliolla onneksi) ei enää toistunut tuossa kuudennessa raskaudessa, joka oli terkkarin mielestä jonkun sortin ihme.
Tulin hiljattain äidiksi 37-vuotiaana. Kerkesimme yrittää raskautta 6kk. Sitten tärppäsi ja kaikki meni hyvin loppuun asti. Nyt aivan ihana poikavauvamme on 4 kk :)