Hei nainen, onnistuitko tulemaan raskaaksi vielä yli 35-v ikäisenä?
Kommentoi myös että oliko lapsia ennestään ja tarvitsiko käydä hoidoissa.
Kommentit (180)
En onnistunut, vaihdevuodet alkoi 31 vuotiaana. POI diagnoosi tuli 30 vuotiaana
Vierailija kirjoitti:
Sain ainoan lapseni 32 vuotiaana eikä olisi tullut mieleenkään yrittää enää lasta tuon iän jälkeen.
Se on hyvä, että tiedostaa mahdolliset geenivirheensä eikä siirrä niitä eteenpäin.
Sain ensimmäisen lapsen 35-vuotiaana ja tulin raskaaksi heti kerrasta kun olin jättänyt pillerit pois. Toisen lapsen sain luomusti hänetkin 40-vuotiaana. Tuolloin yritystä kesti noin 6 kk. Yksi keskenmeno oli lapsien välissä.
Laitatin hormonikierukan 34-vuotiaana, joten en enää tullut raskaaksi. Ystävättäreni synnytti luomusti esikoisensa 47-vuotiaana. Ilman lapsettomuushoitoja.
Että onnistuinko? Olin kuukautta vaille 40 kun nuorempi lapseni syntyi.
Todellinen yllätysvauva olikin, minun ei pitänyt koskaan enää pystyä tulemaan raskaaksi sen jälkeen kun vahemman lapsen jälkeen, 26-vuotiaana sain erittäin pahan sairaalabakteeerin sairaalasta jossa työskentelin ja sairastuin vatsakalvon tulehdukeen joka tuhosi munasarjat lähes kokonaan.
Tulehdus ehti levitä koska oireena oli vain kuume joka ei laskenut. Lopulta sitten syy löytyi ja se oli sairaalaan sitten heti siltä istumalta.
Jälkitarkastuksessa tehtiin laparoskopia ja todettiin että toinen munasarja täysin tuhoutunut ja toisesta jotain rippeitä jäljellä. Sanottiin että raskaaksi en enää tule. Emme sitten käyttäneet ehkäisyä ja vuodet kuluivat kunnes 39 vuotiaana kuukautiset jäi pois. Tein huvikseni raskaustestin ja se näytti plussaa.
En uskonut siihen ja menin gynekologille. Hän sanoi että jos plussaa näyttää niin se on sitten plussaa, eri asia sitten onko kiinnittynyt jonnekin muualle kuin kohtuun. No, ultrattiin ja siellä se oli, pienen pieni herne.
Herneestä kasvoi sitten hieno terve tyttö melkein synttärilahjaksi!
Vanhimman veljeni vaimo sai kolmannen lapsensa 44-vuotiaana. Yli 35 vuotias äiti ei ole mikään ihme.
Täälläkin yrittäminen nyt käynnssä, toivottavasti saataisi vielä oma pieni syliin asti.
Lapsia oli ennestään 2, kuopusta yritimme 1,5v ja olin 38v kun hän syntyi.
Tasan 35, tulin raskaaksi touhutipasta.
Ennestään oli 4 lasta(yksi kaksoisraskaus).
-Hedelmällinen-
Huh mikä kokemus, ole onnellinen yllätyslapsestasi <3
Ensimmäinen lapsi 33-vuotiaana, raskauduin kuukauden päästä ehkäisyn poisjättämisestä. Toinen lapsi 39-vuotiaana, olin raskaana reilun kuukauden päästä ehkäisystä luopumisesta. Ovulaatiota en seurannut kummallakaan kerralla, mutta s-elämä on normaalistikin aktiivinen (5-7 krt vko).
Kolmas lapseni syntyi, kun olin 38. Tulin raskaaksi 37-vuotiaana ekasta kierrosta.
Tulin raskaaksi, mutta se meni kesken. Ehkä jotain oli vialla ja luonto lopetti kesken.
Kyllä , eka lapsen sain 18v, toisen 39v, ei hormonihoitoa, tulin heti raskaaksi ku ei enää ollut ehkäisyä.
Tulin raskaaksi yllättäin sen kuukauden seksistä vainyhdestä kerrasta, 36 vuotiaana. Oli kaksi vanhempaa lasta, toinen 3v ja toinen 9,5kk . Imetin tätä nuorempaa vielä. Jokainen raskautuminen oli helppo ja nopea .
Up