Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei nainen, onnistuitko tulemaan raskaaksi vielä yli 35-v ikäisenä?

Vierailija
08.01.2024 |

Kommentoi myös että oliko lapsia ennestään ja tarvitsiko käydä hoidoissa. 

Tulitko raskaaksi 35+ ikäisenä

Vaihtoehdot

Kommentit (180)

Vierailija
101/180 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän hetkisillä prosenteilla 82% sai lapsen metodilla taikka toisella. Ja osalla vielä yritys kesken, joten voisi prosentti olla paljon korkeampikin jos vaikka parin vuoden päästä kysyttäisiin samoilta henkilöiltä uudelleen. 

Vierailija
102/180 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi aina puhutaan naisten hedelmällisyydestä mutta ei miesten? Moni pilaa siittiönsä huonoilla elintavoilla. 

Jep, varsinkin tupakka, nuuska ja alkoholi pitäisi heti jättää aivan minimiin kun aloitetaan yrittäminen. Laskee miehenkin hedelmällisyyttä ja roimasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/180 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä yritys käynnissä, jännää! Ikäni vuoksi yritetään nopeasti päästä hoitoihin jos ei tärppää muutamassa kuukaudessa. 

Vierailija
104/180 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottavan aika on pitkä... Ehkä mekin saadaan vielä oma pieni. Harmi etten tavannut miestäni jo nuorena. 

Vierailija
105/180 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaikea se on nuorempanakin tulla raskaaksi jos ei ole sitä kumppania

Onneksi nykyään voi mennä myös itsellisenä naisena hoitoihin jos ei löydy kumppania! 

Tämä. Tsemppiä kaikille elämän suuriin päätöksiin!

Vierailija
106/180 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ainoan lapseni 32 vuotiaana eikä olisi tullut mieleenkään yrittää enää lasta tuon iän jälkeen. 

Onko jotain vakavia sairauksia vai mikä syy?

Vierailija
107/180 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin syksyllä eka kertaa äidiksi. Olen 37-vuotias normaalipainoinen nainen. Kahdeksan kuukautta yritettiin raskautta. Sitten tärppäsi. Nyt vaunuissa tuhisee iki ihana poikavauva, joka on nyt neljä kuukautta :) Ystäväni tuli juuri ensi kertaa äidiksi 41-vuotiaana. Heillä tosin on vuosien lapsettomuus hoitoineen takana. Toinen ystäväni odottaa esikoistaan nyt 36-vuotiaana. Viime vuonna syntyi myös yhdelle ystävälleni tytär 38-vuotiaana ja toiselle saman ikäiselle toinen lapsi. 40-vuotiaana naisen hedelmällisyys heikkenee rajummin, mutta biologia on tosi monimutkaista arpapeliä.

Biologia on arpapeliä, totta. Itse sain ensimmäisen lapsen 34-vuotiaana lapsettomuushoitojen jälkeen (hormonihoito +IUI). Toista alettiin haikailemaan, varauduttiin pitkään hoitojaksoon - mutta lähtikin luomusti lähes heti kun ehkäisystä luovuttiin. Toinen lapsi syntyi kun olin 36 v.  Yksi neuvolantäti kertoi vastaavasta tapauksesta, jossa ensimmäistä lasta tehtiin hartaasti ja kaikilla mahdollisilla lääketieteellisillä avuilla, toinen raskaus lähti liikkeelle helposti ja kolmas oli vahinko :) Itselle tuli olo, että ensimmäinen raskaus jotenkin korjasi oman hormonaalisen epätasapainon - olisko hävinnyt turha stressi, elimistö siirtyi enemmän äitiysmoodiin? :D

Vierailija
108/180 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppusuora häämöttää. Olen nyt rv 37 ja olen 37-vuotias. Kerkesimme yrittää tätä esikoista puoli vuotta. Pahoinvointi oli alussa hirveää ja pelko tietysti keskenmenosta. Katsotaan riittääkö minulla enää aika saada lisää vauvoja. Olemme joka tapauksessa innoissamme tästä poitsusta :) En malta odottaa, että pääsemme tutustumaan häneen :)

Vierailija
109/180 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain iltatähden 41-vuotiaana luomusti

Vierailija
110/180 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain että samat tekijät jotka lyhentävät elinikää vaikuttavat myös varhaiseen hedelmättömyyteen naisilla. Onkohan kukaan tutkinut ovat myöhäisellä iällä hankitut lapset pitkäikäisempiä kuin nuorena hankitut. Noin luulisi olevan mutta olisi kiva tietää onko tuota tutkittu.

Vierailija
111/180 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jostain että samat tekijät jotka lyhentävät elinikää vaikuttavat myös varhaiseen hedelmättömyyteen naisilla. Onkohan kukaan tutkinut ovat myöhäisellä iällä hankitut lapset pitkäikäisempiä kuin nuorena hankitut. Noin luulisi olevan mutta olisi kiva tietää onko tuota tutkittu.

Tai onko lyhytikäisempiä? Ainakin se tiedetään, että jos mies on ikääntynyt eli yli 40, niin lisää keskenmenojen riskiä, kohtukuoleman riskiä, kätkytkuoleman riskiä ja pikkulapsena kuolemisen riskiä. Toki siittiöihin tulee koko ajan enemmän mutaatioita mitä enemmän ikää, munasolut sen sijaan on ollut jo syntymästä asti valmiina eikä niihin siis tule enää mutaatioita, laatu muutoin voi huonontua loppua kohti. 

Vierailija
112/180 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta, viimeiset 35- ja 39-vuotiaina. Ihan kaikista raskaaksi heti kun toivoi, eli yksi menkkakierto odotettiin välissä kun jätettiin pillerit pois. Tiedän, olen onnekas. Anteeksi.

Vierailija
113/180 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

36-vuotiaana ensimmäisestä kierrosta 

Vierailija
114/180 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta:

Esikoinen 32-vuotiaana

Keskimmäinen 34-vuotiaana

Kuopus 37-vuotiaana

Vierailija
115/180 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi 36, 37 ja 40 ikäisenä heti, kun ehkäisy jätettiin pois. 

Ei ollut lapsia ennestään. 

Vierailija
116/180 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen pitkän kaavan mukaan hoitojen avulla 27-vuotiaana.

Sitten yllättäen luomuraskaudet 34- ja 37-vuotiaana.

Vierailija
117/180 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/74-20068526

Uutisessa väitetään että miehet toivoisivat lapsia naisia enemmän. Ei kyllä uskoisi, ainakaan sen perusteella mitä tinderiä tullut selailtua. Harva mies nykyään haluaa lapsia ainakaan isoissa kaupungeissa, ja jos haluaa niin nainen hoitakoon lapset ja silti naisen pitää kuitenkin vähintään 50% tuloista tuoda perheeseen. Itsellinen äitiyskin houkuttelee enemmän. 

Tämä on kyllä niin totta. Itse mieluummin sitten olisin kokonaan kahdestaan lapsen kanssa alusta alkaen kuin lähtisin tuohon. Miehestähän olisi vain lisää vaivaa.

Vierailija
118/180 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi kun olin 41, kuopus kun olin 43. Ei aiempia raskauksia eikä hoitoja. Ekaa yritettiin pari vuotta, toka tärppäsi ekasta kierrosta.

Vierailija
119/180 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 2/3 tullut raskaaksi alle puolessa vuodessa... Liioitellaankohan naisten lapsettomuusongelmia? Sitä paitsi yhtä iso osa lapsettomuusongelmista johtuu miehestä. 

Vierailija
120/180 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä lasta, viimeiset 35- ja 39-vuotiaina. Ihan kaikista raskaaksi heti kun toivoi, eli yksi menkkakierto odotettiin välissä kun jätettiin pillerit pois. Tiedän, olen onnekas. Anteeksi.

Älä pyydä anteeksi. Näihin asioihin ei voi kukaan vaikuttaa. Ei ole nollasummapeliä tämä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi