Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei nainen, onnistuitko tulemaan raskaaksi vielä yli 35-v ikäisenä?

Vierailija
08.01.2024 |

Kommentoi myös että oliko lapsia ennestään ja tarvitsiko käydä hoidoissa. 

Tulitko raskaaksi 35+ ikäisenä

Vaihtoehdot

Kommentit (180)

Vierailija
41/180 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä kaikille yritykseen!

Kiitos! Toivottavasti tänä vuonna plussaisi :) 

Vierailija
42/180 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaikea se on nuorempanakin tulla raskaaksi jos ei ole sitä kumppania

Toivon että löydät ihanan rakkaan itsellesi, Sen Oikean jonka kanssa perustaa oma perhe :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/180 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen sain 32 vuotiaana lapsettomuushoidoilla noin 2v yrityksen jälkeen. Toinen luomuna noin 3kk yrityksellä. Kolmas lapsi yhdestä suojaamattomassa yhdynnästä kun olin 36v.

Vierailija
44/180 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidetään keskustelu asiallisena, edellinen poistettiin jostain syystä!

On se kumma jos edes VAUVA palstalla ei saa keskustella raskaudesta yms :D 

Av:lla ei välttämättä koska synnytys-, vauva- ja taaperopalsta on erikseen.

Vierailija
45/180 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoisen 32-vuotiaana kolmen vuoden yrittämisen jälkeen, ilman hoitoja kuitenkin. Syy lapsettomuuteen oli tuntematon. 

Esikoisen synnytys oli vaikea ja meni neljä vuotta ennen kuin uskalsin ajatella toisen hankintaa. Koska tiesin, että raskaaksi tulo on todennäköisesti vaikeaa, jätettiin ehkäisy pois, mutta mentiin ajatuksella tulee, jos tulee. Meni reilu vuosi, kun huomasin olevani raskaana. Sain kuitenkin keskenmenon rv 8.

Päätettiin kuitenkin jatkaa entiseen malliin. Ajattelin, että jos en ole raskaana ennen kuin täytän 40, sitten hankitaan ehkäisy. Tulin raskaaksi 39-vuotiaana ja lapsi syntyi kuukausi sen jälkeen, kun olin täyttänyt 40. Raskausaika sujui hyvin ja lapsi syntyi sektiolla rv 38+5.

Vierailija
46/180 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä .Tulin raskaaksi 40 vuotiaana ja 2 lasta oli ennen sitä.Ensimmäisen sai 31 vuotiaana ja silloin tarvitsin hedelmöityshoitoa pillereinä.Toiset pistivät menkat tulemaan aina samaan aikaan.

Ymmärsinkö oikein että tarvitsit vain ensimmäisen lapsen kohdalla siis jotain apuja raskautumiseen?

Juu.Vuosi koitettiin ja sitten menin gynelle ja hän määräsi 2 pilleriä .Toiset olivat nuo edellä mainitut ja toiset hedelmöitykseen.Muut  raskaudet tulivat ilman mitään pillereitä.

Vierailija
47/180 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes kiinnosta tulla raskaaksi. Arvostan muutenkin huomattavasti enemmän naisia, jotka ovat keksineet elämälleen jonkun muunkin tarkoituksen kuin vain synnytyskonetoiminnan.

Vierailija
48/180 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen sain 19v, toisen 23v, kolmannen 34v ja neljännen 36v. Kolmatta lasta yritettiin 5-vuotta. Muut on tärpännyt parin kuukauden yrityksellä.

Nyt olen 38v ja en tiedä uskaltaisinko enää yrittää...

Vierailija
49/180 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vahingossa tulin raskaaksi 36-vuotiaana. Kortsu petti ja kävin hakemassa vielä jälkiehkäisypillerin, mutta raskaaksi vaan tulin. Lääkäri ei ollut uskoa, kun näki tuloksen, ja abortin sitten tein, kun en lapsia halunnut. 

Vierailija
50/180 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin perustuu tuo että hedelmällisyys paranee kun on raskauksia jo ennestään 🤔

Vierailija
51/180 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen lapsen sain 19v, toisen 23v, kolmannen 34v ja neljännen 36v. Kolmatta lasta yritettiin 5-vuotta. Muut on tärpännyt parin kuukauden yrityksellä.

Sama isä kaikilla lapsilla? Jännä että miksi kolmannen yrittämiseen meni noin kauan. Mystisiä asioita. 

Vierailija
52/180 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänhetkisten lukujen mukaan 80% tuli vielä 35+ ikäisenä raskaaksi ja ilman hoitoja. 

Vierailija
53/180 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama isä kaikilla lapsilla? Jännä että miksi kolmannen yrittämiseen meni noin kauan. Mystisiä asioita. 

Kova stressi, liiallinen laihtuminen yms voi heikentää hedelmällisyyttä hetkellisesti. 

Vierailija
54/180 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 v ensimmäisestä kierrosta raskaaksi, 37v "varmat päivät" ei toimineet ja tulin raskaaksi, meni kesken. 38v kolmannesta kierrosta raskaaksi. Varsin hedelmällinen olin siis. 

Vierailija
55/180 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain. Tulin jo toisella yrityskierrolla raskaaksi 35-vuotiaana ja toisen lapsen sain 38-vuotiaana. Häntä yritimme vain puoli vuotta. Kaveripiirissä lapsia onkin syntynyt lähinnä 35-40 -vuotiaille naisille. Siinä iässä on vielä n. 20 %mahdollisuus tulla raskaaksi.

Vasta 40-vuotiaana hedelmällisyys tippuu sinne 5% tasolle. Siinö onkin sitten se merkittävä ero. Oletko vielä alle 40 v vai yli. Toki serkkuni sai vielä 3 poikaa sen jälkeen kun täytti 40 v.

Vierailija
56/180 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä kaikille yritykseen!

Miksi pitäisi tsempata melkein mummoja yritykseen? Juna meni jo ja niin meni ne munasolutkin. ! 

Vierailija
57/180 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

36-vuotiaana tulin vielä ensimmäisestä yrityskierrosta raskaaksi ja sain kuopukseni. Sen jälkeen en ole yrittänyt raskautta vaan ehkäissyt huolellisesti.

Vierailija
58/180 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut raskaana 34, 37 ja 40- vuotiaana.

Minulla lähes sama, onnistuneet raskaudet 33-, 35- ja 41-vuotiaana

Vierailija
59/180 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi kertalaakista 38-vuotiaana. Olin käyttänyt ehkäisyrengasta noin 16 vuotta.

Ensimmäinen lapsi ja jäänee ainokaiseksi.

Vierailija
60/180 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans kerrasta 37-vuotiaana viimeinen lapsi, ensimmäinen 29-vuotiaana.