Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos naapuri kerrostalossa ei koskaan tervehdi, niin jatkatteko tervehtimistä?

Vierailija
08.01.2024 |

Olen tottunut, että on kohteliasta tervehtiä naapureita rappukäytävässä ja että muutkin tekevät niin. Pari kuukautta sitten naapuriin kuitenkin muutti pari nuorehkoa miestä, jotka eivät koskaan tervehdi, eivät edes vastaa silloin kuin tervehdin heitä.

Nyt en sitten enää viitsi tervehtiä. Juuri tulin töistä kotiin ja rappukäytävässä toinen heistä tuli vastaan. Tuijotti töykeästi eikä sanonut mitään enkä itsekään enää viitsinyt vaivaantua, kävelin vain ohi puhumatta mitään tai huomioimatta mitenkään. Koska tuntuu vain niin typerältä tervehtiä toistuvasti jos toinen ei koskaan tee samoin.

Miten te toimitte vastaavissa tilanteissa? Jatkatteko tervehtimistä vaikka toinen ei vastaa eikä koskaan tervehdi vai jätätte vain koko asian? Mielellään sitä olisi kohteliaissa väleissä naapureiden kanssa mutta ei sitä yksinään voi kaikkea jos toiset eivät toimi yleisten käyttäytymissääntöjen mukaan. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu. Jos ihminen vaikuttaa kuitenkin ihan ystävälliseltä mutta ujolta, niin joo. Jos se on joku kakkapää, niin en jaksa vaivautua. 

Vierailija
22/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat metsittymässä ja siihen kuuluu moukkamaisuus. Varsinkin nuorissa miehissä on niitä, jotka pyrkivät metsäläisiksi. Sorry vaan, kaikki kunnolla käyttäytyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan jos minua tervehditään. Töissä saan olla ihan tarpeeksi se ensin tervehtivä. 

Vierailija
24/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on johtunut siitä, että olen muuttanut taloyhtiöstä jossa ei ole tapana tervehtiä. Kokemukseni mukaan lähiöissä ei tervehditä, muualla kyllä. Niinpä yritän alkuun aina selvittää esim. hymyilemällä naapurille vähän ja katsoa että tervehtiikö, että mikä on talon tapa.

Asun lähiössä ja täällä ei kukaan tervehdi paitsi minä. Onhan se vähän hassua yksin moikkailla naapureita saamatta vastakaikua. 

Vierailija
25/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aina tervehdykseen. Tervehdin oma aloitteisesti lapsia ja nuoria, koska "koko kylä opettaa", mutta aikuisille en viitsi ruveta opettamaan käytöstapoja, jolleivat sitä parin tervehtimisen jälkeen osaa.

Vierailija
26/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa riittää, sitten en enäätervehdi. 

Vierailija
27/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on johtunut siitä, että olen muuttanut taloyhtiöstä jossa ei ole tapana tervehtiä. Kokemukseni mukaan lähiöissä ei tervehditä, muualla kyllä. Niinpä yritän alkuun aina selvittää esim. hymyilemällä naapurille vähän ja katsoa että tervehtiikö, että mikä on talon tapa.

Asun lähiössä ja täällä ei kukaan tervehdi paitsi minä. Onhan se vähän hassua yksin moikkailla naapureita saamatta vastakaikua. 

Ihan oikeastiko lähiöissä ei tervehditä? Helsingin kantakaupungissa se on aina ollut itsestäänselvyys. Suurinta osaa naapureista en ole tuntenut, joitain olen, mutta silti on aina ollut jokaisen kanssa itsestäänselvyys että rapussa tavatessa tervehditään.

Vierailija
28/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun rivarissa, mutta jatkan tervehtimistä, vaikka vastapuoli ei tervehtisi takaisin. Ihan jo piruuttani. Ärsyttää ihmisten ihan perus käytöstapojen puute, joihin naapurin tervehtimisenkin lasken. 

Vierailija
29/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä mykkiä moukkia riittää kyllä. Siis todella raivostuttavat! Kuinka vaikea on vastata MOI. ei tarvi muuta. 

Mä sanon aina moi , aivan sama vastaako vai ei 

Vierailija
30/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tervehdin jotakuta vaikka rapussa eikä tervehdi takaisin, niin ei viitsi enää tervehtiä montaa kertaa oma aloitteisesti. Jos taas joku tervehtii niin tervehdin aina takaisin.

Vierailija
31/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeastiko lähiöissä ei tervehditä? Helsingin kantakaupungissa se on aina ollut itsestäänselvyys. Suurinta osaa naapureista en ole tuntenut, joitain olen, mutta silti on aina ollut jokaisen kanssa itsestäänselvyys että rapussa tavatessa tervehditään.

Näköjään ei. En tiennyt ennen tätä keskustelua, että kyseessä on joku oma ilmiönsä. 

Vierailija
32/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun rivarissa, mutta jatkan tervehtimistä, vaikka vastapuoli ei tervehtisi takaisin. Ihan jo piruuttani. Ärsyttää ihmisten ihan perus käytöstapojen puute, joihin naapurin tervehtimisenkin lasken. 

Tämä.

Vierailija
33/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudan entistä kovempaa "päivää vaan sullekin", että varmasti kuuluu. Onko hänellä kuulolaite?

Vierailija
34/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tervehtinyt naapureitani. Nyt muutin uuteen taloon, jossa kukaan ei tervehdi. Yritän opetella elämään niin, että käännän pään pois jos näen tai kuulen mitään liikettä. Tai tuijotan vain lattiaan. Ja se on hirveää se. Jos joku sattuu tervehtimäänkin, esim woltti kuski tai siivooja, niin ihan säikähdän😭 Ajattelen silti, että olipa mukava tyyppi.

Vierailija
35/35 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää mykät myrtyt on varmaan sellaisia jotka kuvittelee jokaisen interaktion ihmisen kanssa tarkoittavan jotain vakavaa. Eivät vietä kauheasti aikaansa ihmisten parissa ja ovat kehittäneet omat kuvitelmansa miten maailma pyöriii.

Ovatko usein miehiä? Näillä luultavasti riippuu vastapuolen pantavuusasteesta se tervehtivätkö vai eivät. Miesten tervehtiminen on homoa joten ei tervehditä eikä myöskään rumia ja vanhoja naisia. Jotain nuorta hottista aivan varmasti tervehditään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän