Kysytäänkö muiltakin nelikymppisiltä aina henkkarit kaupassa?
Onko kassoja ohjeistettu kysymään selkeästi nelikymppisiltäkin henkkarit alkoholiostosten yhteydessä vai mikä tämä juttu on?
Tänä vuonna minulta (43) ja mieheltäni (45) on kysytty henkilöllisyystodistus jo monta kertaa. Viimeksi ostin yhden oluen. Sitä ennen kombuchan, jossa alkoholia hurjat 0,6.
Olemme mielestäni ihan normaaleja nelikymppisiä, hoikkia, 170 ja 186 pitkiä, pukeudutaan suht ajanmukaisesti. Ryppyjä ei vielä ole paljoa, mutta miehellä on jo harmaita hiuksia. Ennen ei ole näin usein kysytty ja siksi ihmettelen.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Ystävättäreni on 38 v 2 lapsen äiti. Ihan joka kerran kun käy kapakassa tai alkossa kysytään paperit. Luulin itse häntä 16-17 vuotiaaksi kun tutustuin häneen vuosi sitten
Jännä juttu, itse olen saanut ostaa maitoa ja salaattia ilman että on kysytty papereita
Aina kysytään kaikilta, etenkin minulta.
Busseissa myydään lastenlippu ja käyn yläasteen juhlissa.
Varma tieto.
N 58
Det frågades inte efter ens på Alko då man var 16 och köpte vin och öl.
Vierailija kirjoitti:
Det frågades inte efter ens på Alko då man var 16 och köpte vin och öl.
Rantaruottalaisilla on ryppyjä jo teininä, aurinko ja tuuli.
Vierailija kirjoitti:
Kysytään jos on peräsuolenlaskeuma tai jännämies.
Myyjälläkö?
Yleensä kysyjä on vanha nainen tai nuori mies. Näillä ei vissiin iän arviointi pelaa.
On kysytty 40+. Ymmärtääkseni jotkut kassajärjestelmät välillä yllyttää kysymään ja sitten on harkinnan varassa kysyvätkö vai ohittavatko sen.
Niitä pitää kysellä mahdollisimman paljon (ei niinkään väliä onko tarpeellista), tai tulee sapiskaa. Tarkistan kaikilta alkon ostajilta, jotka eivät näytä selkeästi eläkeikäisiltä. En tiedä mitä tällä haetaan. Koettakaa kestää ihmiset, me kassat ei voida mitään näille säännöille!
Vierailija kirjoitti:
Niitä pitää kysellä mahdollisimman paljon (ei niinkään väliä onko tarpeellista), tai tulee sapiskaa. Tarkistan kaikilta alkon ostajilta, jotka eivät näytä selkeästi eläkeikäisiltä. En tiedä mitä tällä haetaan. Koettakaa kestää ihmiset, me kassat ei voida mitään näille säännöille!
Kun mä olin alkossa töissä, tarvitsi kysyä tietty määrä viikossa, ei kaikilta.
Mä olen varmaan kovastikin rupsahtanyt, mutta multa ei ole varmasti ainakaan pariin kymmeneen vuoteen kysytty henkkareita kaupassa.
-48 v.
Vierailija kirjoitti:
Googleta "humble brag".
Mitä kerskumista se on, että kysytään papereita nyt yhtäkkiä koko ajan? Eihän se kerro ihmisen ulkonäöstä vaan kassojen käytöksen muutoksesta.
Olen jo lähemmäs 40 kuin 30 ja kysytään paperit vaikka ostaisin yhden siiderin ja 80 eurolla muuta ruokaa ja tarvikkeita :D ja sitten myyjät vielä hihittelee että oo vaan kuule onnellinen. Tuntuu jotenkin nololta ja idioottimaiselta. En todellakaan näytä päivääkään alle 30. Ja olen ihan mielelläni ikäiseni aikuisen naisen näköinen. Ymmärtäisin jos olisi joku sääntö että kaikilta kysytään, mutta tuo ulkonäön kommentointi on vaan kiusallista.
Ystävättäreni on 38 v 2 lapsen äiti. Ihan joka kerran kun käy kapakassa tai alkossa kysytään paperit. Luulin itse häntä 16-17 vuotiaaksi kun tutustuin häneen vuosi sitten