Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin uudessa työpaikassa ja työkavereita ärsyttää kun mua ei löydy somesta ja kun en kerro itsestäni paljoa.

Vierailija
07.01.2024 |

Olen hiljainen mutta hyvä työntekijä joten sain työpaikan.

Muut työntekijät yrittävät saada musta selville asioita, mutta olen salamyhkäinen ja sulkeutunut. 3 päivää sitten eräs nainen kysyi: "Ai eikö sulla ole facebookkia tai instaakaan?" Sanoin,e ttä ei, minä en sellaista harrasta.

Kommentit (339)

Vierailija
21/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole somessa, tutkimusten mukaan olet psykopaatti.

Minkähän tutkimusten? Nokitan tällä:

"Sosiaalisen median harhakuviin uppoutuminen siinä määrin, että prosessi alkaa kumulatiivisesti ja itseään kiihdyttäen vakavasti heikentää todellisuudentajua, koskee ennen muuta korostuneeseen epäluuloisuuteen tai suoranaiseen paranoidisuuteen taipuvaisia henkilöitä. "

"Herkimmin voinee ajatuksenkulku ja tunne-elämä vääristyä anonyymeilla palstoilla, jotka tarjoavat myös mahdollisuuden esiintyä toisen, joko tunnetun tai muun henkilön nimellä. Verkkohan on ihanteellinen ympäristö kiusantekoon erityisesti silloin, kun kohteena oleva henkilö ei täysin ymmärrä, että tietyillä alustoilla kuka tahansa voi esiintyä kenenä tahansa ja satuillen mitä tahansa. Verkkomaailma houkuttelee siksi myös sadistisia ja psykopaattisia persoonia ja kypsymättömiä nuoria, jotka nauttivat mahdollisuudesta yllyttää hullua tai loukata pahoin toisia ilman mainittavaa vaaraa anonymiteetin murtumisesta."

https://www.laakarilehti.fi/mielipide/some-todellisuudentajun-vaaristym…

Vierailija
22/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan samat kokemukset uudesta työpaikasta. Miten voi ollakin ihmiset niin jumalattoman kiinnostuneita toisten yksityiselämästä. Ja intetään samoja kysymyksiä, jos en halua vastata. 

Ja sitten selittävät omastaan ummet ja lammet, jotenkin eivät kuvittele päässään että kiinnostaako sitä kuuntelijaa edes?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin olen sitten vaikka tuo psykopaatti, kuin tahdoton zombi joka selaa, selaa, selaa ja levittää koko yksityisen elämänsä kenen tahansa ruodittavaksi.

Ymmärräthän sinä että psykopaatit ovat hulluja sarjamurhaajia, joukkoammuskelojoita jne? 

Suurin osa joutuu pakkohoitoon eivätkä koskaan näe päivänvaloa - ja tämä pätee myös Suomeen.

Eivät kaikki psykopaatit ole sarjamurhaajia. Monella sarjamurhaajalla on traumatisoiva lapsuus. Psykopaatti ei traumatisoidu ja kestää vaikeita olosuhteita. Ted Bundyn väitetään olevan sadistinen narsisti. 

Älykäs psykopaatti osaa myös kontrolloida itseään, vaikka oikean ja väärän erottaminen ottaakin oman aikansa. 

Vierailija
24/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko työkaverisi jo kertoneet kaiken omasta elämästään sinulle? Jos ei, niin ala kysellä niiltä kaikkia mahdollisia uteluita, kaiken yksityisyyden kunnioituksen tuolle puolen meneviä juorunnälkäisiä kysymyksiä sarjatulella joka akalle. Katso ihmetellen, jos ei vastauksia heru ja mietiskele ääneen, että on tää kumma kun ei avauduta työtoverille.

Vierailija
25/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli viime vuonna uusi työntekijä, joka tietysti heti etsittiin somesta kun nimi ilmestyi tuleville vuorolistoille. Hänestä tiedettiin kaikki, hänen miesvalintaansa ja entistäkin kumppaniaan päiviteltiin. Hänelle ehti jopa kehittyä lempinimikin ennen kuin olimme edes nähneet häntä. Kun hän sitten ensimmäisenä päivänään tuli töihin, tuli paikalle täysin eri henkilö kuin se, jonka kuvaa ja jonka profiileistä otettuja kuvakaappauksia oli viikkokaudet työntekijöiden kesken kierrätetty. 

Vierailija
26/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli viime vuonna uusi työntekijä, joka tietysti heti etsittiin somesta kun nimi ilmestyi tuleville vuorolistoille. Hänestä tiedettiin kaikki, hänen miesvalintaansa ja entistäkin kumppaniaan päiviteltiin. Hänelle ehti jopa kehittyä lempinimikin ennen kuin olimme edes nähneet häntä. Kun hän sitten ensimmäisenä päivänään tuli töihin, tuli paikalle täysin eri henkilö kuin se, jonka kuvaa ja jonka profiileistä otettuja kuvakaappauksia oli viikkokaudet työntekijöiden kesken kierrätetty. 

Hyi hitto. Irtisanoutuisin tuollaisesta työpaikasta asappina. Osallistuitko tuohon joukkopsykoosiin vai seurasitko sivusta?

Vierailija
27/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse pääsin jo ekan päivän tauolla todistamaan, miten kollegat puhuivat joistakin työyhteisön jäsenistä ja lukivat toisilleen näiden julkaisuja ilkeään sävyyn naureskellen. Tiesin olla lisäämättä ketään heistä kaveriksi someen.

Vierailija
28/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin olen sitten vaikka tuo psykopaatti, kuin tahdoton zombi joka selaa, selaa, selaa ja levittää koko yksityisen elämänsä kenen tahansa ruodittavaksi.

Ymmärräthän sinä että psykopaatit ovat hulluja sarjamurhaajia, joukkoammuskelojoita jne? 

Suurin osa joutuu pakkohoitoon eivätkä koskaan näe päivänvaloa - ja tämä pätee myös Suomeen.

Olet harvinaislaatuisen tyhmä. Näkee, että sivistyksesi on somesta. Turha alkaa kertoa sinulle asioiden oikeaa laitaa, et kuitenkaan ymmärtäisi ja jos sinulle antaa linkin tekstiin, josta voisit asiaa opiskella, et osaa lukea, ymmärrä lukemaasi tai jaksa lukea. 

Vierailija
29/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä varmaan pieret nyrkkiisikin, ettei vaan kukaan pääse jaolle?

Kuvittelet liikoja ja olet omahyväinen jos luulet, että muita kauheasti kiinnostaa sun asiat. Se on vain normaalia sosiaalisuutta pyytää facessa työkavereita kavereiksi. 

Olet ääliö.

Vierailija
30/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksityiselämän on yksityistä. En halua kuvaani mihinkään julkaistavaksi. On todella rentouttava tapa elää. 

Vierailija
31/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

fase päivitykset ovat vähä älyisten hommia en ole antanut edes puh numeroa uteliaille. 

Vierailija
32/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto. Irtisanoutuisin tuollaisesta työpaikasta asappina. Osallistuitko tuohon joukkopsykoosiin vai seurasitko sivusta?

Ei, kaikki meistä eivät sentään osallistuneet psykoosiin. Tai sen verran osallistuin, että katsoin kuvan kun joku työnsi puhelinta naamani eteen.

Vierailija
33/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet harvinaislaatuisen tyhmä. Näkee, että sivistyksesi on somesta. Turha alkaa kertoa sinulle asioiden oikeaa laitaa, et kuitenkaan ymmärtäisi ja jos sinulle antaa linkin tekstiin, josta voisit asiaa opiskella, et osaa lukea, ymmärrä lukemaasi tai jaksa lukea. 

Joku joka kutsuu toista tyhmäksi mutta ei osaa väitellä. Ad hominemia tulee vain.

Vierailija
34/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti hyvä ratkaisu on pysyä facebookin ulkopuolella. Joku voi uudessa paikassa aluksi ihmetellä, mutta tottuvat sitten ajatukseen. Jos työtoverit painostavat liittymään facebookiin, niin ehkä työpaikkaa olisi syytä vaihtaa.  

Vierailija
35/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan viisaasti toimit. Itse olen puhelias, mutta kerron vaan sellaisia asioita joilla ei ole merkitystä.

Instan poistin ja Facebookiin kirjaudun erikseen. En ymmärrä miksi joka en vessassa käynti pitäisi kuvata.

En seuraa ketään enkä mitään missään somessa. Paitsi siis FB kavereita, kun kirjaudun sinne.

Mulla on niin paljon harrastuksia, etten ehdi koko ajan pläräämään puhelinta.

Kuulostat fiksulta ja tasapainoiselta. 50 vuotiaat naiset pitää siellä juprukerhoa ja niitä ärsyttää kun eivät voi puhua sinusta ( kokemusta on). Itsekin olen välillä pistänyt instan tauolle, on hienoa kun huomaa miten paljon enemmän saa aikaan kun ei roiku somessa. 

Vierailija
36/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele. Narsistit, psykopaatit ja sosiopaatti ovat hiljaisia, tuijottavat eivätkä ole somessa.

Arvioni on että savustavat sinut pihalle niin pian kuin mahdollista. Pienikin virhe tai väärä liike = toimisto kutsuu.

Taitaa olla päin vastoin. Some on täynnä narsisteja, koska somen perusominaisuus huomion ja tykkäysten metsästys ruokkii vahvasti ihmisten narsistisia tarpeita. Ei kai narsu voi jättää postaamatta jokapäiväistä naamakuvaansa, koska muuten hän ehkä lakkaisi olemasta. 

Vierailija
37/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti hyvä ratkaisu on pysyä facebookin ulkopuolella. Joku voi uudessa paikassa aluksi ihmetellä, mutta tottuvat sitten ajatukseen. Jos työtoverit painostavat liittymään facebookiin, niin ehkä työpaikkaa olisi syytä vaihtaa.  

Mun entisellä työpaikalla painostettiin liittymään whatsapp-ryhmään. Mulla ei ollut whatsappia enkä todellakaan aikonut sitä minkään ryhmän takia asentaa. Ryhmässä ei siis ollut tarkoitus puhua mitään työasioita, vaan jakaa "hauskoja vapaa-ajan juttuja" ja "tutustua työkavereihin". Oikeasti alkoi jo ahdistaa mennä töihin, kun aina joku hyökkäsi painostamaan, että mikset ole liittynyt ja että hän voi kyllä auttaa asentamaan whatsappin.

Työpaikalla tulen joo juttuun kaikkien kanssa, mutta on ihan painajaismainen ajatus, että vapaallakin puhelimeen lävähtää työkavereiden selfieitä ja hassun hauskoja päivityksiä.

Nykyisellä työpaikalla huomautellaan siitä, että jätän oman puhelimeni päivän ajaksi kaappiin eikä minua koskaan näe se kädessä. Ilmeisesti jonkinlainen 24/7 some-elämä on niin selvyys, että on epäilyttävää jos ei ole puhelimessa kiinni koko ajan. Minusta taas tuntuu omituiselta, miten monet työkaverit iästä riippumatta kaivavat oman puhelimensa esiin vaikka kesken työtehtävän tai asiakkaan palvelemisen.

Vierailija
38/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele. Narsistit, psykopaatit ja sosiopaatti ovat hiljaisia, tuijottavat eivätkä ole somessa.

Arvioni on että savustavat sinut pihalle niin pian kuin mahdollista. Pienikin virhe tai väärä liike = toimisto kutsuu.

Taitaa olla päin vastoin. Some on täynnä narsisteja, koska somen perusominaisuus huomion ja tykkäysten metsästys ruokkii vahvasti ihmisten narsistisia tarpeita. Ei kai narsu voi jättää postaamatta jokapäiväistä naamakuvaansa, koska muuten hän ehkä lakkaisi olemasta. 

Se on nykyään normaalia. Kaikki epänormaali on narsismia ja psykopaattiutta. Siksi ne jotka eivät ole somessa kuvittelevat olevansa jumalia koska leikkivät niin erilaista olemalla epänormaali.

Vierailija
39/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omasta yksityiselämästään tarvitse puhua työpaikalla eikä työpaikalla saa kysellä kenenkään yksityisistä asioista eikä vatvoa muiden työntekijöiden yksityisiä asioita vaikka niistä jotain tietäisikin.Toiset ovat omasta elämästään työpaikalla ja somessa avoimempia kuin toiset ja jokainen saa tehdä omat valintansa tämän asian suhteen. Työkavereiden faxebook-kaveriksi ei ole mikään pakko ryhtyä, itse en esimerkiksi ole enkä haluakaan olla facebookissa kaveri kuin muutaman ystävän ja sukulaisen kanssa.

Vierailija
40/339 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin uudessa työpaikassa ja mietityttää että miten onnistuu ketään loukkaamatta rajaamaan ne työkaverit jotka hyväksyy netissä kavereiksi ja ketä ei. Voihan sellaiset ei-toivotut laittaa estoon etteivät löydä koko profiiliani. Mutta sitten kumminkin ihmettelevät että miksi profiili näkyy toisille ja toisille ei. Pidän peukkuja että vastenmielisyydet ovat molemminpuolisia eikä kukaan ei-toivottu haluakaan pyytää kaveriksi. On tämä länsimaisen ihmisen elämä raskasta.