Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Työllisyyden nosto on hyvinvoinnin perusta - Työttömän työllistyminen kokoaikatyöhön vahvistaa julkista taloutta 26 200 eurolla vuodessa
07.01.2024 |
https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000010083068.html
- On välttämätöntä tehdä rakenteellisia uudistuksia, joilla kilpailukykyä parannetaan ja julkista taloutta vahvistetaan, kirjoittaa Arto Satonen.
- Nyt on viimeinen hetki tehdä rakenteellisia uudistuksia, jos haluamme turvata huomisen hyvinvointiyhteiskunnan.
Kommentit (142)
Työllisyys oli aika kovalla tasolla ja työttömyys alhaalla. Kunnes oikeistohallitus astui valtaa... Nyt ollaan heti syöksykierteessä ja velkaantuminen tyyliin satakertaista. Kuinkas muutenkaan, kun lasketellaan palturia vain siellä ja keskitytään lähinnä kainelaiseen saksisometukseen älykääpiön ja virnuilijan toimesta.. Ei jatkoon!
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Työvoimapulaa on erityisaloilla, osaajista sekä halpatyövoimapula. Minä olen nyt töissä, mutta en voisi koskaan kouluttautua hitsariksi, koska olen kömpelö, enkä hoitoalalle, sillä en pysty katsomaan edes telkkarista lääkäriohjelmia missä on jotain leikkauksia, paiseita tms. enkä kömpelyyteni vuoksi voisi pistää ketään. Onneksi minulle löytyi ala, missä ei kädentaitoja tarvita ja työnsä tulokset voi lopussa aina tarkistaa, kukaan ei kuole jos projektin puolivälissä unohdan jotain. Olen kuitenkin aika nopea, joten tarkistamiseen jää aikaa.