Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

150e/kk energiajuomiin aikuisella, mitä mieltä?

Vierailija
07.01.2024 |

Laittaisitko itse tuota summaa kuukaudessa energiajuomiin? 

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo energia juomia laisinkaan, en kärsi vajausta.

On kyllä paljon rahaa hölyn pölyyn, mutta mikäs siinä.

Vierailija
2/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa rahat mihin haluaa, ite säästäisin tuon summan kuussa mieluummin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos tahtoo niitä juoda. Itsellä menee kaljaan suunnilleen tuon verran.

Vierailija
4/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on rahanhukkaa kaikenikäisillä. Mitä nuorempi, sen vahingollisempaa terveydelle.

Vierailija
5/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin jos tykkäisin juoda, sillä rahahan on käyttöä varten.

Vierailija
6/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti liuottelet ainakin hammaskiilteitäsi (myös ne sokerittomat aiheuttaa eroosiota) ja vielä maksat siitä 150e kuussa 😅

Vierailija
7/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä vapaaehtoisesti lihottaisi itseäni tuollaisella rahasummalla säännöllisesti. Erittäin epäterveellistä. Mieluummin pelkkää kahvia maidolla. Alkoholipitoisten juomien litkiminen tavan vuoksi on myös tyhmän touhua.

Vierailija
8/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseenalaistaisin henkilön aikuisuuden. Rtse keksin aika monta muuta parempaa käyttöä 1800 eurolle vuodessa. Tuolla saisi vaikka kivan loman tai uudet puutarhakalusteet. Aika noloa jos tuollaisen rahan juo kurkusta alas.

Vierailija
9/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä energiajuomissa muka on niiiiiiiin vaarallista terveydelle, kun niillä aina pelotellaan? Itse juonut neljä vuotta päivittäin, eikä mitään ongelmaa. 1-2 päivässä Noccoa, Celciusta ym. Olen keski-ikäinen nainen. Juu, ei varmaan mitään terveystuotteita, kuten ei moni muukaan ihmisten päivittäin käyttämät jutut, mutta ärsyttää ihan kuin nuo olisi jotain tyyliin kuolet heti jos juot. Sokerijuomia en juo, makeutusaineet ei tietty niin terveellisiä ole, mutta onhan noissa myös vitamiineja ( esim Celciuksessa 7 eri vitamiinia) joita en muuten käyttäisi ollenkaan.

Vierailija
10/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni laittaa. Just kauhistelin työkaverin työpistettä, jossa oli kymmeniä tyhjiä energiajuomatölkkejä. Osa muovipussissa, osa työpöydällä. Mietin että kuinka monta kymppiä niihinkin mennyt, varmaan toista sataa. 

No kukin tavallaan. Itse en pysty juomaan ensimmäistäkään, jo haju on kuvottava. 

Vierailija
11/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä energiajuomissa muka on niiiiiiiin vaarallista terveydelle, kun niillä aina pelotellaan? Itse juonut neljä vuotta päivittäin, eikä mitään ongelmaa. 1-2 päivässä Noccoa, Celciusta ym. Olen keski-ikäinen nainen. Juu, ei varmaan mitään terveystuotteita, kuten ei moni muukaan ihmisten päivittäin käyttämät jutut, mutta ärsyttää ihan kuin nuo olisi jotain tyyliin kuolet heti jos juot. Sokerijuomia en juo, makeutusaineet ei tietty niin terveellisiä ole, mutta onhan noissa myös vitamiineja ( esim Celciuksessa 7 eri vitamiinia) joita en muuten käyttäisi ollenkaan.

Eikö sua hirvitä rahanmeno? Vuositasolla menee liki pari tonnia noihin litkuihin?

Vierailija
12/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kai se käyttääkö tuon summan alkoholiin tal kahviin. En ajattelen mitään. Mulla menee kahveihin tuo summa kuussa, kukin käyttää mihin haluaa.

Vierailija
13/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Typerää kysellä mielipiteitä rahan kuluttamisesta. 

Vierailija
14/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noissa rahan menon lisäksi sekin hyvä, että peffa levii ja hampaat tuhoutuu!

Vierailija
15/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat herkempiä suurille määrille kofeiinia kuin toiset. Esimerkiksi minä. Energiajuomariippuvuus nosti minulla leposykettä ja verenpainetta (ja se on aina ollut matala) ja aiheutti unettomuutta.

Huomasin myös selkeän eron voinnissa, kun siirryin Noccosta Puhdistamon energiajuomiin. Ainakin Strong-versiossa on sama määrä kofeiinia mutta ei juuri mitään ylimääräistä. Noccosta tuli vatsaoireita ja nivelsärkyjä.

Onneksi pikkuhiljaa sain vieroitettua itseni noista kokonaan, koska laskin, miten paljon siihen menee turhaan rahaakin. Join ensin yhden sellaisen normaalin (ei-strong) Puhdistamon päivässä ja sitten muutaman päivän puolikasta ja lopulta muutaman päivän neljäsosaa. Ja se oli siinä.

Mutta jos on pakko juoda jotain energiajuomaa (itsekin jäin koukkuun kun piti herätä varhain aamulla töihin) niin suosittelen tuota Puhdistamoa. Ei ole sen kalliimpaakaan kuin muut. Se mustatölkkinen versio on vieläpä ihan normaalin energiajuoman makuista, en tiedä miten se maku on oikein saatu aikaan.

Vierailija
16/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiajuomat on muodikkaita ja nykyaikaa. Kaupoissa energiajuoma-hyllyllä käy kova kuhina. Monet tykkää, varsinkin nuoret nauttia Noccoa ym. Ja mikäs siinä? On se parempi ja terveempi vaihtoehto, kuin jokin kaljan litkiminen. Minäkin 46v tunnen itseni nuorekkaaksi niitä juodessa ja maistuvat hyvältä. Arjen luksusta.

Vierailija
17/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene ihan noin paljon, mutta juon pari kolme tölkkiä viikossa. Kahvia en juo ollenkaan. Olen aikuinen. Kun pitää syventyä tekniseen dokumentaation kofeiini ja vitamiinit auttaa ja pitää virkeänä.

En pidä ollenkaan pahana aikuiselle, kunhan tajuaa suhteuttaa sokerin määrän muihin syömiseen/juomiin. Lapsille tarpeeton.

Vierailija
18/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisuskalut on jo entiset, pelkkää limaa, ei ple hampaitakaan enään tuon jälkeen.

Vierailija
19/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ostaisin vaikka hedelmiä tuolla summalla . Mutta kuka mihinkin rahansa syytää . Itseäni piristää yhtä lailla vaikka tuore appelsiini kuin tölkki energiajuomaa ja maku eri galaksilta . 

Vierailija
20/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kahviin 20e kuussa plus maidot .