USA on hieno maa. Lapsen hammasraudat = 10000 $
"10-vuotias Philippa tarvitsi hammasraudat."
"Perhe arvioi, että ison hammasremontin kokonaiskulut tulevat nousemaan noin 10 000 dollariin."
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niinniin, se on sitä silloin kun ei paljoa veroja maksella, sitten maksetaan omasta pussista.
Tätäkö haluaa tänne ne jotka veroista kitusee kokoajan...lisäksi toki tulee kaikki muu päiväkodista koulutukseen ja aikuisena tietenkin kaikki muu, minkä täällä saa kohtuullisella maksulla.
KYLLÄ HALUTAAN! Vituttaa maksella toisten ihmisten laskuja.
Älä ulise, i di oo t t i
Niin, idiootti maksaa toisten ihmisten laskut, vaikka itse ei saa mitään. Niitä Suomessa riittää.
Vai ei saa mitään? Aika paksua pajunköyttä.
Niin, ei yhtään mitään. Lapsia ei ole, terveydestä pidän huolta ja töissä käyn. No hammaslääkärin nyt olisi jos jaksaisi odottaa 9 - 12kk ja silloinkaan ei saa kuin korkeintaan paikkauksen ilman puudutusta.
Muuten meneekin sitten järkyttävät verot joka palkasta, joka ostoksesta, polttoaineesta nyt puhumattkaan. Ennemmin olisin maksanut itse omat koulunkäynnit, sairaalakäynnit, sun muut. Olisi meinaan lasku kuitattu jo useita kertoja ja nyt voisi vihdoin nauttia työnsä hedelmistä. Mutta ei, vaan toisten lasten koulut ja white trash -vanhempien tähtitieteellisen kalliit keuhkosyöpäleikkaukset ja maksan siirrot pitää maksaa uudestaa ja uudestaan ja uudestaan.
Eli jos joku on totaalinen idiootti, niin se on se joka tällaista kusetusta kannattaa. Maksakoon jokainen sen minkä käyttää. Se olisi oikein ja kohtuullista.
Varmaan pitäisi alkaa polttamaan tupakkaa, kittaamaan viinaa ja syömään lihottavaa rasvasokurimättöä joka päivä, niin saisi sitten jotain vastinetta rahoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sitten taidakaan muuttaa Yhdysvaltoihin. Lapsia ei kyllä ole, mutta noin muutoinkin, mitä olen noita tämänkaltaisia juttuja kuullut.
Suomi on paras maa työttömille. Tuskin kovin monessa maassa on mahdollista elää keskiluokkaista elämää tekemättä päivääkään töitä koko elämänsä aikana.
Miksi levität valheita?
Mikäs siinä valhetta oli? Tämä suomalaistyyppinen vapaamatkustajien elättämiseen optimoitu järjestelmä on jokseenkin ainutlaatuinen koko maapallolla ja historiassa. Lähestulkoon kaikkialla muualla on yksilön kannettava kortensa kekoon.
Sinut puukotettaisiin kadulle ryöstön uhrina jos suomi olisi sellainen kehitysmaa josta haaveilet. Suomen
Ihan yhtä todennäköisesti puukotetaan nytkin kun roadmanit jyllää, eikä kukaan voi asialle mitään.
"Unohdit, että suomalaiset asuvat Helsingin seudulla, amerikkalaiset peräkylässä. Jos olisi valittu vastaava perhe Amerikasta kalliin suuren kaupungin keskiluokkaisesta lähiöstä tai liepeiltä, olisi asumisen hinta ihan toista luokkaa.
Juttuun olisi Suomesta pitänyt valita perhe Iisalmesta, Lieksasta tai Rautalammilta, että olisi saatu vertailukelpoiset asuinpaikat."
Tämä on ihan totta. Asuinpaikkojen suhteen perheet eivät olleet lainkaan vertailukelpoisia, joten tuota velkaantumisen astettakaan ei sitten oikein voi verrata. Suomalaisen perheen velka kohdistui kokonaan kiinteistöön, amerikkalaisella perheellä oli muita lainoja paljon. Toki se amerikkalainen järjestelämä luottopisteineen on myös eri, joten senkään takia noiden velkojen vertailu ei oikein ole hedelmällistä, vähän kuin verrattaisiin omenoita ja appelsiineja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkkilässä toinen vanhempi ei voi käydä töissä koska pieni palkka menisi päivähoitoon. Suomessa vanhemmat lapset työnnetään hoitoon vaikka toinen vanhempi olisi kotona nuorimman kanssa. Tässäkin suomalaisessa perheessä pienin on kotona koska vanhemmat tekevät lyhennettyä päivää. Isompia ei kuitenkaan jakseta hoitaa siinä samalla.
Tämä amerikkalaisen päivähoidon kallius on osittain urbaalilegendaa ja yksittäisen palvelun hinnan sijaan kannattaa ennemmin katsoa käteen kaikkien kulujen ja verojen jälkeen jäävää summaaEsimerkiksi tämän amerikkalaisperheen kotikaupungissa päivähoito näyttää maksavan keskimäärin 910$/kk. Artikkelista ei käy ilmi mikä on äidin ammatti (itse asiassa jää epäselväksi onko hänellä sellaista), mutta koska hänellä on yliopistotutkinto psykologiasta ja t
Unohtamatta myös sitä, että Yhdysvalloissa äitiysloma on 12 viikkoa. Sen jälkeen lapset hoitoon tai äiti luopuu työpaikasta. Aika harva palstamamma laittaisi parikuista vauvaansa päivähoitoon.
Työelämä Yhdysvalloissa on ihan toista kuin Suomessa. Mitään kuukauden kesälomia ei ole. Työssäkäyvät viettävät noin viikon kesälomaa.
USA on kapitalistinen yhteiskunta jossa kaiken joutuu maksamaan itse. Tuollaista se oli Suomessa kin 60 luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisi paremman vertailukohdan jos Suomessa olisi aina esillä julkisen terveydenhoidon oikeat summat, eikä vain se asiakaskäynnin muutama kämäinen kymppi. Kyllä se meillä voi olla hyvinkin saman hintainen, se vaan piffataan veroista.
Lääkäri voi tienata hyvin pienellä päivystysmäärällä pk-seudulla 40 000e/kk. Että "halpaa" on.
Eihän se olekaan pointti tässä, vaan se, että Suomessa lapsi saa sen tarvittavan hoidon vanhempien varallisuudesta riippumatta. Kaikki tajuavat kyllä, että hoito ei oikeasti ole ilmaista.
Tuolla ajattelumallilla on leppoista olla julkisilla töissä, kun kukaan ei kärtä oikeita kustannuksia ja voi vaan pyörittää verokammesta lisää kierroksia. Olen siis itse julkisen puolen työntekijä, myös mm. tark
Mun äidin syöpälääke maksoi 5000€ ja hän itse maksoi niistä 4€. Että kyllä meillä täällä Suomessa on asiat hyvin. En usko että se tulee jatkumaan enää koska ei ole varaa tällaiseen porsasteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisi paremman vertailukohdan jos Suomessa olisi aina esillä julkisen terveydenhoidon oikeat summat, eikä vain se asiakaskäynnin muutama kämäinen kymppi. Kyllä se meillä voi olla hyvinkin saman hintainen, se vaan piffataan veroista.
Lääkäri voi tienata hyvin pienellä päivystysmäärällä pk-seudulla 40 000e/kk. Että "halpaa" on.
Eihän se olekaan pointti tässä, vaan se, että Suomessa lapsi saa sen tarvittavan hoidon vanhempien varallisuudesta riippumatta. Kaikki tajuavat kyllä, että hoito ei oikeasti ole ilmaista.
Tuolla ajattelumallilla on leppoista olla julkisilla töissä, kun kukaan ei kärtä oikeita kustannuksia ja voi vaan pyörittää verokammesta lisää kierroksia. Olen si
Mun äidin syöpälääke maksoi 5000€ ja hän itse maksoi niistä 4€. Että kyllä meillä täällä Suomessa on asiat hyvin. En usko että se tulee jatkumaan enää koska ei ole varaa tällaiseen porsasteluun.
Ja sitä ennen äitisi maksoi veroina usean kymmenen vuoden syöpälääkkeiden edestä :P
Ihan yhtä todennäköisesti puukotetaan nytkin kun roadmanit jyllää, eikä kukaan voi asialle mitään.
Te maalaiset olette paskat housussa persujen valheiden takia. Tervetuloa tänne isolle kirkolle toteamaan että persut valehtelee 24/7. Täällä on ihan yhtä turvallista jokapaikassa kuin aina.
Et ole koskaan käynyt maassa jota ihannoit. Siellä on alueita joissa sinut ryöstetään heti oli kellonaika mikä tahansa. Suomesta et sellaista paikkaa löydä ennenkuin oikeistohallitus on tuhonnut tämän maan kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästähän ei ole kyse. Suomessa oikomishoitoon julkisella on äärimmäisen tiukat kriteerit. Millään esteettisillä syillä ei oikomishoitoon pääse. Yksityisesti sitten voi hoidattaa ja varmaan maksa
On muuttunut. Itse en aikoinaan saanut oikomishoitoa, koska minulla ei ollut purentavirhettä. Hampaat tosin sojotti miten sattuu. Maksoin hoidon itse, n 8000€.
Yhdysvallat on ihan eri tavalla rahaan ja työhön suhtautuva maa kuin Suomi. Ei ne köyhyyttään tee useita töitä ja pidä lyhyitä lomia. Omakin sukulainen tekee kahta työtä ja vielä yrittää päälle. On kuitenkin miljonääri.
kirjoitti:
Viera kirjoitti:
Suomessa ei tarvitse ottaa vastuuta elämästään.
Jos on kunnolla ei saa mitään.
bd
venäjällä hinta on puolueen jäsenkirjalla sama 10 000$ ja ilman se ei onnistu ollenkaan.
Turhia tuollaiset raudat. Sanna Marinillakaan ei rautoja ollut ja ihan näpsän näköinen on silti. Vähän vinksottavat leegot ovat seksikkään persoonalliset.
Suomi on hieno maa. Joudun maksamaan lasten hammasraudoista silti vaikken ole sortunut osallistumaan liikakansoittamiseen vaan tiennyt paremmin.
Saisi tännekin tulla joku omavastuu perhekoon kustannuksista. Nyt hyvin tienaavat maksavat puolet palkastaan veroa ja kun tarvitsisi itse terveyspalveluja, ei niitä niillä verovaroilla sitten kuitenkaan saa. Rupusakki lisääntyy ja maksattaa kaiken muilla. Kierukka elämänhallintaongelmaisille olisi edullisempi vaihtoehto kuin maksaa 80 vuotta tämän epäkelvon lapsen ylläpitokuluja.
Vierailija kirjoitti:
Saisi tännekin tulla joku omavastuu perhekoon kustannuksista. Nyt hyvin tienaavat maksavat puolet palkastaan veroa ja kun tarvitsisi itse terveyspalveluja, ei niitä niillä verovaroilla sitten kuitenkaan saa. Rupusakki lisääntyy ja maksattaa kaiken muilla. Kierukka elämänhallintaongelmaisille olisi edullisempi vaihtoehto kuin maksaa 80 vuotta tämän epäkelvon lapsen ylläpitokuluja.
Niin että Suomen syntyvyys, 1,32 lasta/nainen on liian korkea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla ajattelumallilla on leppoista olla julkisilla töissä, kun kukaan ei kärtä oikeita kustannuksia ja voi vaan p
Se syövän kustannus ei ole pelkät lääkkeet. Helposti on kuusinumeroinen summa. Lisäksi sairauspäivärahat ja muu tuki elämiseen, kun ei voi käydä sairaana töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan saman se oikaisuhoito maksaa Suomessakin. Ero on vain siinä että USA:ssa palvelusta maksaa se joka sitä käyttää, ja Suomessa pakotetaan myös sivulliset osallistumaan hammasrautojesi kustannuksiin.
Huomioi että verotus ja palkat ihan eri luokkaa.
USA on kapitalismin ja riiston mallivaltio. USA:ssa ei ole minkäänlaisia asiantuntijoita ei varsinkaan "teknisiä asiantuntijoita", koulutusta on USA:ssa ajettu alas jo vuodesta 1970. Meillä pölijäksi tekeminen alkoi myöhemmin, mutta sen kauhistuttava lopputulos on jo kaikkien nähtävissä
Ainoastaan kaupungissa jossa asuminen, vakuutukset ja liikkuminen maksaa 4-7k.