Millaiseen elintasoon teillä muilla naisilla on varaa ilman miestä?
Itse olen vastavalmistunut, jää 2000€/kk säästöön. Asuminen 500€/kk, ruokaan 60€/kk. Liikun ilmaiseksi.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Tienaan 2100e/kk käteen. Ruokaan minulla menee 400-500e/kk. Harrastukset on ilmaisia. Huvituksia en juurikaan harrasta. Hyvin Pärjään.
Paljonko laitat säästöön kuukaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Miten vastavalmistunut voi tienata noin paljon? Mitkä ovat kokonaistulot ap:lla?
Hyvin, se koulutus, koulutus ja ammatti !
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin joskus nähdä tämän myös niin, että jotkut voivat elää kämppiksen kanssa ja pienentävät näin elinkustannuksiaan. En niinkään jaksaisi tätä naiset loisii miehen siivellä -ajattelua. Samoin haluaisin joskus nähdä ajattelun niin, että lapsiperheet jakavat neliöitään monen hengen kanssa. Pahan kuuloista toki joo, mutta kyllähän sitä aikuiset ihmiset voi muutenkin jakaa kustannuksiaan hankkimalla kämppiksen. Aina ei tarvitse sitä parisuhdettakaan. En oikein ymmärrä, miksi kaikkien täytyy asua omassa asunnossa ja sitten vielä surkutella sitä, että toiset pääsee helpommalla, kun jakavat asioita.
Näkisin yhteisasumisessa monia positiivisia puolia.
Ei tarvitse käydä koiran kanssa joka päivä kusella kun kämppis korvaa koiran seuralaisena ja kämppikset osaa yleensä suorittaa vessarutiinit omin päin.
Somepalstat siistiytyisivät kun kokemukset esim. aamupaskan väristä voi jakaa kämppiksen kanssa vaikka ihan kädestä pitäen eikä niitä tarvitse levittää somealustoilla kaikelle kansalle.
Ei tarvitse palella sängyssä kun voi lyödä läskit yhteen ja halailutarvekin tulee samalla täytettyä.
Päivittäinen pälätystarve tulee saavutettua ihan automaattisesti kämppiksen kanssa eikä tarvitse sopia tällejä kenenkään tutun kanssa kahvilaan. Rahaa säästyy. Tosin ne jutut on äkkiä kerrottu ja sitten on turvauduttava uusintoihin mutta uusia jutunjuuria voi hakea seiskasta ja vastaavista lähteistä.
Riippuu niin miehestä. Lähdin taloudelliseen nousuun kun erosin exästäni, nyt nykyisen kanssa nousu on jatkunut eli eron tullessa olot olisivat vaatimattomammat. Asuisin kaksiossa ja ei olisi autoa käytössä. Kuitenkin olisi itselleni riittävä elintaso.
Normaalin alempaan keskiluokkaiseen elintasoon.
En ole hyvätuloinen, mutta koen, että minulta ei puutu mitään. On koti, ruokaa, varaa ostaa lääkkeet, vaatetta, viihdettä, eikä velkoja ole. Ehkä joskus haaveilen omakotitalosta, mutta ei minulla ole valittamista näin. Eli suht koht vaatimatonta, mutta en kaipaa mitään luksusta.
No, pyykit pestävä pesutuvassa. Vuokranmaksu jokakuukautinen taistelu. Vakuutukset on, puhelin ja netti. Ei tv:tä. Vanha asunto, vanhanaikainen liesi ym. Ei autoa. Yhdessä asuessa olisi varaa isompaan asuntoon ja omaan pesukoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen minituloilla elävä nainen,ei omaisuutta ,mutta ei velkaakaan.
säästöön ei jää mitään ,kun pienet tulot. kaiken joutuu maksaan yksin.
nuorena haaveilin meneväni naimisiin jonkun miljardöörin kanssa.ei käynyt elämässä flaksi ja jäin ikisinkuksi ilmeisesti, mut menee se näinkin vaatimattomasti eläen.
Miksi haaveilit lapsena siitä että pääset lokkeilemaan miehen rahat etkä siitä että osaisit itse jotain sellaista josta tienaa?
Hyvä kysymys.
No onpa kamalaa. Lapsena haaveilu. Voi hyvänen aika teitä taas!!
Tuli mieleen tästä ketjusta entisen kaverin aika loukkaava kommentti. Mulla oli yksin oma omistusasunto jonne muutti uusi tyttöystävä. Seurustelun aikana saatiin kuukaudessa säästöön 2000-2500 euroa. Sitten kun suhde päättyi, niin aika nipin napin sai elellä. Kaveri sanoi, että nyt elät sitä sun oikeaa elintasoa.
Ai miten niin? Niin typerästi sanottu, että en kommentoi enempää mutta on tosiaan entinen kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin joskus nähdä tämän myös niin, että jotkut voivat elää kämppiksen kanssa ja pienentävät näin elinkustannuksiaan. En niinkään jaksaisi tätä naiset loisii miehen siivellä -ajattelua. Samoin haluaisin joskus nähdä ajattelun niin, että lapsiperheet jakavat neliöitään monen hengen kanssa. Pahan kuuloista toki joo, mutta kyllähän sitä aikuiset ihmiset voi muutenkin jakaa kustannuksiaan hankkimalla kämppiksen. Aina ei tarvitse sitä parisuhdettakaan. En oikein ymmärrä, miksi kaikkien täytyy asua omassa asunnossa ja sitten vielä surkutella sitä, että toiset pääsee helpommalla, kun jakavat asioita.
Jep ja jos asut miehen kanssa ja kerrot että jaatte menot niin alkaa lokin huutaminen :D eli naisen pitäisi maksaa kaikki kulut yksin jottei ole loinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatimattomaan. Mutta kenenkään ei pitäisi jäädä huonoon suhteeseen elintason takia.
Naiset ottavat miehen ainoastaan elintason takia. Hyvätuloiset naiset evät siis ota miestä.
Yhdessä asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
Yksin asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
Ei, naiset wivät ota miestä elintason takia. Ottaa, jos ottaa, siitä huolimatta. Harva jaksaa elää toisen kanssa vain rahan takii. Ennemmin tai myöhemmin se ero tulee.
Elän tällä hetkellä unelmaelämääni. Miesystävä löytyy mutta emme asu yhdessä eikä hän vaikuta siis elintasooni millään lailla. Kaikki yhdessä tekeminenkin maksetaan puoliksi.
Minulla on pieni, sievä (edullinen) kaksio Helsingissä, alempi korkeakoulututkinto, bruttopalkka 3600e/kk + bonareita jokunen kerta vuodessa. En tarvitse autoa enkä edes kuukausilippua julkisiin, sillä töihin on kävelymatka.
Elän aika huolettomasti, puskurisäästöjä on reilu kymppitonni ja joka kuukausi säästöihin menee 200-300 euroa. Käyn aika paljon ulkona syömässä, matkustan Euroopan sisällä 2 tai 3 kertaa vuodessa, yleensä yksi tai kaksi pienempää "pitkän viikonlopun" reissua ja yksi pidempi, reilun viikon reissu. Minulla on ollut varaa satsata laadukkaisiin, tyylikkäisiin vaatteisiin (jonka ansiosta niitä ei tarvitse olla ostamassa koko ajan uusia) sekä sisustaa asuntoni kauniiksi.
Elän aika leppoisaa keskiluokkaista elämää, tällaista oikeastaan aina lapsena haaveilinkin elämäni aikuisena olevan :D
Viime asunnon myyntivoitolla pystyin ostamaan 250.000 euron talon. 3400 euron palkka, 800 euron asumiskulut, ei autoa, kalliihkot harrastukset (n.800 euroa vuodessa), lemmikkikissa, ostan mitä haluan ja syön usein ravintoloissa. Mielestäni ihan ok elintaso mutta silti joskus jäytää että kaksinmaksajana kaikki kiinteät kulut olisi puolet halvemmat.
Kumppanin kanssa olisi varmaan kalliimpi talo ja auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen minituloilla elävä nainen,ei omaisuutta ,mutta ei velkaakaan.
säästöön ei jää mitään ,kun pienet tulot. kaiken joutuu maksaan yksin.
nuorena haaveilin meneväni naimisiin jonkun miljardöörin kanssa.ei käynyt elämässä flaksi ja jäin ikisinkuksi ilmeisesti, mut menee se näinkin vaatimattomasti eläen.
Miksi haaveilit lapsena siitä että pääset lokkeilemaan miehen rahat etkä siitä että osaisit itse jotain sellaista josta tienaa?
Hyvä kysymys.
No onpa kamalaa. Lapsena haaveilu. Voi hyvänen aika teitä taas!!
Prinsessasatujen aikaansaama harhakuvitelma. Eikä pienille tytöille opetettu lapsena että tyttökin voi tienata ja opiskella pitkälle, muuttaa maailmaa ja päästä vaikka presidentiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomattavasti paremmin kuin ei ole miestä elätettävänä
Sama täällä. On ollut varaa ostaa asunto, autoja, lomamatka, remppoja, säästöjä on jäänyt ym sen jälkeen kun miehestä pääsi eroon. Viisain päätös ikinä. Ei tarvitse sohvaperunaa elättää.
Jaa.
Minä olen mies ja minun viisain päätös oli dumpata nainen. Nyt on asunto, autoja, lomamatkoja Japaniin ja aikaa harrastuksille ja ITSELLE.
Minä en tyydy enää suominaisiin.
Mies on onnellisin sinkkuna.
Hyvä! Pidä toi.
Ja mikäs olikaan ketjun aihe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on niiiin kuvaava: suomalaiset naiset keskustelee suomalaisella keskustelupalstalla omasta elintasostaan, niin ketjuun tulee miesva jak ki joka jankuttaa Japani, aasialainen, Japani, aasialainen, Japani, aasialainen 😂
Ja ilmiannettiin etusivun kommentti jossa linkattiin tilastokeskuksen tietoa siitä että naisista pienituloiset ja miehistä suurtuloiset päätyvät parisuhteeseen. Eli naisilla tärkein kriteeri miehelle on raha.
Tilasto on varmaan oikein, sun tulkinta onkin sitten eri juttu. Eikö se mies saa ollenkaan päättää, minkälaisen naisen kanssa menee yksiin? Käykö nää vähätuloiset naiset jossain pörssiklubilla nakkaamassa varakkaat miehet tainnoksiin ja vievät väkisin?
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se että suomalainen nainen maksaa puolet kaikesta on poikkeus. muualla maailmassa mies maksaa tai ei ole mies.
Se varmaan johtuu siitä, että monessa muussa maassa naiset jäävät kotirouviksi naimisiin menon jälkeen, se kuuluu kulttuuriin.
Mitkähän maat ne sitten ovat joissa kotirouvia on sankoin joukoin kulttuurin takia? Euroopasta puhutaan tietenkin. Afrikassakin on kotirouvia, jotka tekevät kaiken työn, viljelevät maata, hoitavat lapset, ruoat ja veden hakemisen. Silaikaa miehet istuu puun alla ja jaarittelee. Noissa kulttuureissa on nuo mainitsemani juuri naisten töitä.
En tiedä nykytilannetta, mutta 90-luvulla vielä esim. Saksassa oli yleistä, että naiset jäävät kotiin. Ne koulutetutkin.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen nainen on jollakin tapaa "sugarbabe" tai "golddigger" koska naisia aina kiinnostaa miehen rahat ja työ mitä mies tekee. Nainen on miehen kallein esine!
T: miehekäsmies
Olen ennenkin sanonut että ei ole pakko elää naisen kanssa jos on liian kallista tai muuten vaikeaa. Aina voi vaihtaa mieheen, ei se ole enää rikos eikä syntikään. Reippaasti vaan kaapista ulos!
Ja kyllä teitä miehiäkin naisten rahat kiinnostaa, minkä verran tienaa ja mihin ne saa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun pienituloisimpiin, mutta omistan velattoman asuntoni yksin ja minulla on vara pitää autoa. Eli ei tämä hassumpaa ole, vaikkei mitään jääkään säästöön. Olen ehkä perimässä kohta 90-vuotiaan isäni joskus ja samalla saan äidinperintöni haltuuni. Siinä varallisuuteni tuplaantuu. Mutta en kärky, mulla on kiva isä josta tykkään tosi paljon. Onneksi myös terve ja hyväkuntoinen.
En ole koskaan, edes lapsena ja nuorena, ajatellut että mies kohentaisi taloudellista tai muuta asemaani. Ainoa syy ryhtyä parisuhteeseen on ollut rakastuminen. En ole myöskään ryhtynyt parisuhteeseen "ylemmän tason" miehen kanssa jos itse en ole ollut rakastunut.
Taloudellisesti minulla menee hyvin mutta varmaan menisi paremmin jos olisi toinen jakamassa kustannuksia. Kuulun pienituloisiin koska en halua tehdä kuin 50 % työaikaa. Minulla on jonkin verran varallisuutta (pari asuntoa ja säästöjä) ja pystyn tekemään mitä haluan, mm. ostamaan asunnon tai auton käteisellä. Ei velkoja.
Nettotulot n. 3000 eur/kk. Pärjään mukavasti: kiva koti, uudehko auto, säästössä vuoden nettotulot. En tarvitse kenenkään lompakkoa kohottamaan elintasoani. On ihanaa olla vapaa, itsellinen nainen. Parisuhde on ankea työleiri, jonne en palaa koskaan. Vapaus = mielenrauha ja onnellisuus.