Muistatteko ajan, kun koulussa tarjottiin lantturaastetta ja seassa oli rusinoita?
Kommentit (59)
Muistan. Se oli kaikkien muiden paitsi mun inhokkia. Tein sitä kerran kotona ja mies sai posttraumaattisen hepulin.
Kyllä ja oli hyvää. Porkkanaraasteessa oli joskus appelsiinia, sellaista teen kotnakin.
Yhtäkkiä tuli mieleen lantturaaste tai juuresraaste jossa oli rusinoita.
Meillä oli porkkanaraasteessa rusinoita. En muista syöneeni lantturaastetta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli porkkanaraasteessa rusinoita. En muista syöneeni lantturaastetta.
Sama. Lanttua oli välillä isoina viipaleina, kuin "jälkiruuaksi"!
Meillä keittäjä tunki raasteiden kostukkeeksi jaffaa. Maistuu lapsille paremmin kuulemma. No ehkä, mutta turhaa sokerilisää 😏
Vierailija kirjoitti:
Tottakai muistin. Kuten myös tillilihan.
Muistan, mutta porkkanaraaste on se, jota en syö tänäkään päivänä. Olenko outo, kun pidin tillilihasta ja kanaviillokista? Niissä oli sentään oikeaa lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan. Se oli kaikkien muiden paitsi mun inhokkia. Tein sitä kerran kotona ja mies sai posttraumaattisen hepulin.
Ilmanko olit koulukiusattu koko kouluajan.
Kävin syksyllä r-kirjaimella alkavassa s-ryhmän ravintolassa ja siellä oli salaattipöydässä lantturusinaraastetta. Toi tosiaan mieleen kouluajan melkein kuudenkymmenen vuoden takaa. Mutta ei traumamuistoja. Maku oli kuin silloinkin. Mieluummin kyllä teen ja syön porkkanaraastetta.
Kyllä. Hyvää oli. Tykkäsin kouluruoista. Mieleen tulee pataljoonakeitto, tietysti perunat ja kastikkeet, ja kasvissosekeitto oli hyvää kun yleensä sen kanssa tarjoiltiin grahampiirakoita. Kiitos suomalainen kouluruokailu!
Muistan todella hyvin. Ja ruokana oli tämän kanssa maksakastiketta ja pottuja. Hyvää!! 😋N45
Miksei olisi ok. Tuotahan vois laittaa, olin unohtanut.