Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko käytettyjä vaatteita?

Vierailija
05.01.2024 |

Ostatko mistä vaatteet? Onko tullut hyviä löytöjä?

Piipoo

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaikki farkut, pyjamanhousut ja mekot kirppiksiltä, osan kengistä, takeista ja laukuista.

Vierailija
42/54 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vaatteistani on käytettynä ostettuja. Kontti, Uff, Fida, Kierrätyskeskus lähinnä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa enää käydä vain käytettyjen vaatteiden myymälöissä, uudet ostan netistä.

Vierailija
44/54 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukaupungin kirppikset ovat ala-arvoisia tarjonnaltaan. Niissä on vain juurikin niitä kulahtaneita ja venahtaneita, rispaantuneita ja jotenkin puutteellisia, haisevia vaatteita, joita ihmiset ovat säilöneet jo vuosia ensin itsellään, kunnes vievät ne kirppikselle, pesemättä niitä (jopa) vuosikymmenien (ulkovarasto)varastoinnin jälkeen, mistä se haju, joka tulee vastaan jo ulko-ovella, johtuu.

Vierailija
45/54 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan käytettynä. Vaatekaupat lähinnä ahistaa, en tiiä mikä niissä on, mutta inhoon niitä. Kirppareilla on kivempaa ja löytämisen iloa. Ostan mä uutenakin vaatteita, jos on pakko ts. tartten jotain ehdottomasti ja kirpparilta ei löydy.

Mukava kuulla, että on joku sielun sisko tai veli, joka tuntee samoin uudempia vaatteita hankkiessaan. - - - Itselläni ainakin hieman ahdistaa se uusia vaatteita hankkiessa, että tuntuu ettei itse pysy uusia vaatteita myyvien (ketju)liikkeiden tahdissa ja osoittamassa tyylissä mukana. On surkuhupaisaa kun ketjuliike tuo myyntiin -koska ylhäällä on päätetty- kesäkauden vaatteita ja Suomessa on hanget korkeat ja pakkasta tositakymmentä astetta....

Joo, vihdoinkin on Suomessakin tajuttu, että kesävaatteita ja -jalkineita tarvitaan myös talvella. Jotkut nääs matkustavat talvisin ja ne viime kesän vaatteet saattaa olla jo huonoja. Minun nuoruudessani oli ihan turha hakea kesävaatteita talvisaikaan. Olen tosi onnellinen, että nykyään ollaan sentää jo viisastuttu.

Vierailija
46/54 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta käytettynä koska kokoani harvemmin on.

Vierailija
47/54 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan zadaasta vain erittäin hyväkuntoisia tai uusia tuotteita. Ja vain myyjiltä joilla on 5 tähteä. Vielä ei ole tarvinnut pettyä ja laatua on tullut. Esim. kerran pidetty marimekon mekko joka uutena yli 200e sain ostettua 50e. Myös kalliita pellavamekkoja parilla kympillä.

Vierailija
48/54 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta. En vain pysty.

Kun ostan, ostan laadukasta ja hyvin tehtyä. En halua kenenkään vanhaa.

En harrasta shoppailua joten mitään rättikasoja ei todellakaan kerry nurkkiin.  Tänä kesänä olen ostanut pari uutta kesäpaitaa ja palazzohousut jotka kyllä oli - myönnettäköön - heräteostos mutta kun juuri sellaiset joita olen halunnut osui eteen ja niin kerta kaikkiaan perfekstisti istuvat  niin menimpä ostamaan.   Maksoivat hiemaän päälle 60 euroa mutta laatu on todella hyvä,  60% pellavaa 49% puuvillaa. 

Syksymmällä pitää hankkia syyskeleihin sopiva takki.

Vierailija
49/54 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan, mutta vain laadukasta ja hyväkuntoista. Esim. uutta vastaava Jack Wolfskin untuvatakki 15€. 

Nettikirppiksiltä(esim. Sellpy) metsästän tiettyjä merkkejä. Mm. Second Female.

Jos ostaisin vaatteet kaupoista, joutuisin ostamaan huomattavasti halvempaa ja laadultaan huonompaa.

Vierailija
50/54 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan, jos ovat uutta lähes uutta vastaavia ja huomattavasti halvempia. Ulkomailla ostan rikkaiden alueiden kirppareilta, siellä saattaa olla kalliita merkkivaatteita, joissa vielä hintalaputkin jäljellä.

Vierailija
51/54 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ostin paljon kirpputorilta. Nyt mulla on lähes 300 vaatetta, poislukien alusvaatteet ja sukat, joten en osta enää mitään mistään vaan yritän käyttää kaikkia kaapeissa jo olevia vaatteita. Osaa pitää vähän muodistaa tai tuunata jotta istuu paremmin päälle. Osan vein jo kiertoonkin. 

Vierailija
52/54 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lähes kaikki vaatteeni käytettynä. Asun Helsingissä ja täällä on todella hyvät valikoimat. Alusvaatteet ostan uusina ja suurimman osan kengistä.

Vierailija
53/54 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uffista kahden euron päiviltä 5 v sitten takin ja paidan. Kaksi vuotta sitten heitin ne pois. En ollut käyttänyt niitä kertaakaan.

Vierailija
54/54 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vaatteistani on käytettynä ostettuja, lähinnä kirppareilta. Käytän ostamiani vaatteita aina vuosia, siis myös niitä käytettynä ostettuja. Kaupasta olen ostanut uusia vain kerran 10:ssä vuodessa. Villakangastakkini on jo 25 vuotta vanha - ja edelleen kuin uusi,olen pitänyt sitä "parempana takkina" ja kirpparitakkeja sitten arkikäytössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän