Ostatko käytettyjä vaatteita?
Ostatko mistä vaatteet? Onko tullut hyviä löytöjä?
Piipoo
Kommentit (54)
Mä ostan käytettynä. Vaatekaupat lähinnä ahistaa, en tiiä mikä niissä on, mutta inhoon niitä. Kirppareilla on kivempaa ja löytämisen iloa. Ostan mä uutenakin vaatteita, jos on pakko ts. tartten jotain ehdottomasti ja kirpparilta ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan käytettynä. Vaatekaupat lähinnä ahistaa, en tiiä mikä niissä on, mutta inhoon niitä. Kirppareilla on kivempaa ja löytämisen iloa. Ostan mä uutenakin vaatteita, jos on pakko ts. tartten jotain ehdottomasti ja kirpparilta ei löydy.
Mukava kuulla, että on joku sielun sisko tai veli, joka tuntee samoin uudempia vaatteita hankkiessaan. - - - Itselläni ainakin hieman ahdistaa se uusia vaatteita hankkiessa, että tuntuu ettei itse pysy uusia vaatteita myyvien (ketju)liikkeiden tahdissa ja osoittamassa tyylissä mukana. On surkuhupaisaa kun ketjuliike tuo myyntiin -koska ylhäällä on päätetty- kesäkauden vaatteita ja Suomessa on hanget korkeat ja pakkasta tositakymmentä astetta....
Ostan käytettynä lähes kaikki vaatteet paitsi alusvaatteet. Säästyy rahaa ja luontoa. Ja olen saanut hyviä kaadukkaita vaatteita edullisesti.
Ostaisin ulkovaatteita jos vaan löytyisi kokoja.
Ostan kaiken käytettynä, paitsi alusvaatteet ja usein käytännön syistä housut. Olen niin muodista jäänyt täti-ihminen, että tykkään edelleen pillifarkuista, ja niiden ostaminen käytettynä on aika hakuammuntaa, ja sitten taas toisaalta ihmiset käyttävät omansa loppuun eikä niitä jää myytäviksi.
Nytkin minulla on päällä kaunis kesäpusero, jonka ostin kirpputorilta kahdella ja puolella eurolla. Merkki on Your Face, joten alkuperäinen hinta on lienee ollut jotain yli viisikymmentä euroa. Paras löytö oli uudenveroinen kashmir-neule, jonka ostin Vintedistä. Myyjällä oli pakettitarjoukset käytössä, joten kahdellakympillä ostin itselleni kashmirneuleen ja lapselle varmaan kuusi perustrikoovaatetta. Hykertelin tuota huippulöytöä pitkään!
En. Ostan netistä alennuksista sellaisia merkkivaatteita, jotka on tehty kunnon materiaaleista. Pikamuotia en osta.
Nyt on hakusessa mekko tai pari kun festarit. Kiertään huomenna kirppikselle.
Pellavamekkoa etsinyt olleet kovin kalliita vähän siellä ja täällä.
En ole ostanut. Ei siinä sen suurempaa syytä ole, kuin että en jaksa kierrellä kirppareilla. Siellä pitäisi käydä usein, että ehkä joskus olisi jotain sopivaa sopivassa koossa. Kun ostan tietyn vaatteen tarpeeseen, on erittäin epätodennäköistä että juuri sellaista löytyy. Kavereilta joskus saan heidän pieneksi jääneitä ja niitä käytän.
Olen hurahtanut sellbyn. Siellä ulkopuolinen henkilö arvioi tuotteen kunnon ja lähes aina viat löytyy jo myynti-ilmoituksessa. Ne kaikki kuvat ja kertomukset pitää vain syynätä tarkkaan. Harvoin yllätyksiä. Vähänkäytetyssä taas oli se ongelma että myyjä sai itse määrittää kunnon "vähänkäytetty" ja tuote saattoi olla aivan nukkainen. Kuvat oli myös niin pieniä ja huonolaatuisia, ettei saanut selvää.
Nytkin viikon tein tilausta sellbyyn. Siinä menee monta tuntia kun tuolta paljoudesta ettii mieleiset tuotteet. Ostin lapsille seuraavan koon hm peruskollareita valmiiksi, hautajaismekon ja -sandaalit, itselle hameen yms. 20 tuotetta ja hinta 99€. Suosin paljon noita 3€ tuotteita, jos on hutiostos niin ei taloudellisesti haittaa. Palautusrumbaa en jaksa.
Mutta etenkin kerran päällä olleita juhlamekoja ei kannata uutena ostaa. Sellbysyä voi ostaa vaikka 3 mekkoa 3€ kpl ja valita niistä juhliin mieleisen.
Ostan myös uutena tuotteita. Alusvaatteet ja sukat. Arkifarkut on semmoiset, mitä ostan uutena. Muotoni on semmoinen, että ne on pakko sovittaa. Käytän myös farkut kirjaimellisesti puhki.
Joo, ostan farkkuja ja takkeja UFF:n tasarahapäiviltä. T-paidat, alusvaatteet ja kengät ostan aina uutena.
Käytettynä ei kannata ostaa kuin asunto ja auto. Niistäkin jälkimmäinen on vähän siinä ja siinä.
Vierailija kirjoitti:
Ex äijä pakotti ostaman kirppareilta. En minä niitä koskaan pitänyt (hukkaan mennyttä rahaa). Kassajonossa oli "kassi- almoilla" samoja vaatteita. Hankkiuduin ukosta keväällä eroon, enkä enää ikinä astu yhdellekkään kirpparille.
Maksoiko ukkos vaatteesi vai mikä juju tässä oli?
En osta, köyhän ei ole varaa toisten jo valmiiksi kulutettuja rättejä ostaa. Rahalla saa laatua joka kestää pidempään käytössä. Vaikka vaattet kirpparilla pestyjä ovat, silti en pue toisten pitämiä vaatteita.
Ostan kaikki vaatteeni nykyään käytettynä poislukien alusvaatteet. Vien myös paljon omia vaatteita, joita ei enää tule pidettyä, kirppareille. Minulla on muutama vakiokirppari, jossa käyn useasti ja lomilla sitten kierrän kirppareita eri kaupungeissa.
En oikeastaan osta paitsi joskus vaikka tarvetta ei ole niin ulkomailla tai Outlet kylästä.
Kirppiksiltä kyllä.Lapselle enimmäkseen.Mekkoja ja huppareita löytyy itsellekin melko hyvin.Mm.Gantin uudenveroisia huppareita löysin just 13e/kpl.Ja lasten Adidas takkeja 6e/kpl.
Lopetin kirpparikäynnit, kun lutikkaongelma tuli. Maksan mieluummin enempi puhtaista uusista vaatteista ja tavaroista, kuin riskeeraan, että tulee jotain ongelmia.
Vaatteita olen joskus vähän ostanut kirpparilta. Nekin vähät lopetin jo kauan sitten, koska aina oli joku vika vaatteessa, taskun pohja tm. rikki ym., jota ei ostaessa huomannut. Ja se ulkovaraston haju. En ole koskaan saanut sitä täysin pois. Joten lopetin tekstiilien ostamiset.
Astioita yms. olen enempi ostanut. Nekin lopetin hiljattain, kun kävi ilmi, että jotkut oli merkitty tai pakattu niin, että virheet jäi peittoon. Ostin esim. kerran kulhoja. Ne oli teipattu päällekkäin. Kun avasin ne kotona, paljastui, että kulhojen pohjat olivat ihan naarmuiset. Ne oli siis tarkoituksella teipattu siten, ettei ostaja voinut huomata virheitä.
En osta käytettyjä, vaateostoksia vihaan jo muutenkin mutta vielä enemmän vihaan tuota kirpparien hajua ja tunkkaisten vaatteiden penkomista ja jos joku vaate kiinnostaisi se on joko vääränkokoinen tai siinä on jotain korjattavaa ja haisee.
en, koska ovat voineet olla jonkun vähemmistön päällä. en halua mitään tartuntajuttuja.