Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Presidentinvaalit 2024

Vierailija
05.01.2024 |

Ketä aiot äänestää? Mitä ajatuksia ehdokkaista? Itsestäni tuntui ensin, ettei hyviä vaihtoehtoja ole, kunnes havahduin, että onhan siellä Olli Rehn. Ääneni menee hänelle, viisas, vakaa mies, jolla kunnioitettavat näytöt sekä kykyä olla kansaa yhdistävä presidentti. 

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa että kumpikaan toisen kierroksen ehdokas ei ole talousosaaja. En näe että heistä kumpikaan jaksaisi ponnistella Suomen viennin eteen.

Vierailija
102/116 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa että kumpikaan toisen kierroksen ehdokas ei ole talousosaaja. En näe että heistä kumpikaan jaksaisi ponnistella Suomen viennin eteen.

Tässä maailmantilanteessa on maanpuolustus tärkeämpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä maailmantilanteessa on maanpuolustus tärkeämpi.

Huono taloustilanne voi eskaloitua kotimaassa. Kyllä pressalle tärkeitä tehtäviä on auttaa taloutta nousuun.

Vierailija
104/116 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen Haaviston kannattaja, mutta Al-Holin jupakka muutti tilanteen.

Yritti pakottaa alaisensa rikkomaan lakia ja kun tämä ei suostunut niin siirsi muihin tehtäviin.

Kun jäi kiinni, niin nolosti oli pakko sopia tapaus. Tällaisesta miehestä presidentti??

Vierailija
105/116 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on kahden ehdokkaan kisa, ei Suomessa puhuta fasismista vähään aikaan. Kohta se pa/ska alkaa taas.

Vierailija
106/116 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto

Vierailija
107/116 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut Rehn hyvä, koska pehmojohtajien aikakausi oli jo jossain menneisyydessä. Nyt tarvitaan kovemman linjan miestä.

Stubb sai ennakkoääneni tänään.

Vierailija
108/116 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulta pitäisi ottaa äänioikeus pois

Minä asua Suomissa jo viisi vuotta. Olen suomilainen. Vaimo on kotona kaksi lapsen kanssa ja muut lapset koulussa. Minulla äänioikeus, ei saa ottaa pois.

Vierailija
109/116 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stub on ylimielinen presidentiksi,sen selitykset kaikkeen on niin läpinäkyvää mielistelyä johonkin suuntaan että oksettaa.

Hangonkeksimäiseen hymyyn kyllästyy jo parissa vuodessa.Ja ihme selityksiä vähän joka asiaan,joihin viittaa aina samalla tavalla.Mielestäni kolme tai viisi asiaa pitää ottaa huomioon,yksi se ja se jne.Alaluokkalaisille puhutaan tuohon sävyyn ei täysijärkisille äänestäjille.

Minkä ihmeen takia em kaksi tasaveroisista  työn hakijasta pitää äänestää nainen.Tuota nyt ei usko Erkkikään että olisi noin höveli.

Vierailija
110/116 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb ei osaa suomea kunnolla. Kun ei osaa edes suomen kieltä, vaan on mua ja mää.

Vierailija
111/116 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexander Stubb on vannonut sotilasvalan, kun on käynyt armeijan. Haavisto on sivari ja ei ole vannonut sotilasvalaa tai antanut sotilasvakuutta. Äänestän siksi Stubbia.

Jokainen äiti, jonka poika on käynyt armeijan, tietää, mitä tuo vala/Vakuuslupaus merkitsee, uskollisuutta isänmaata kohtaan.

Ohessa sotilasvala Wikipedian mukaan muistutukseksi kaikille:

Valan teksti

Joukko toistaa vain lihavoidut osat.

Minä N.N. lupaan ja vakuutan

(valassakaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä,

(vakuutuksessakunniani ja omantuntoni kautta,

olevani Suomen valtakunnan luotettava ja uskollinen kansalainen. Tahdon palvella maatani rehellisesti sekä parhaan kykyni mukaan etsiä ja edistää sen hyötyä ja parasta.

Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista valtiojärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa. Jos havaitsen tai saan tietää jotakin olevan tekeillä laillisen esivallan kukistamiseksi tai maan valtiojärjestyksen kumoamiseksi, tahdon sen viipymättä viranomaisille ilmoittaa.

Joukkoa, johon kuulun sekä paikkaani siinä, en jätä missään tilanteessa, vaan niin kauan kuin minussa voimia on, suoritan saamani tehtävän loppuun.

Lupaan käyttäytyä kunnollisesti ja ryhdikkäästi, totella esimiehiäni, noudattaa lakeja ja asetuksia sekä säilyttää hyvin minulle uskotut palvelussalaisuudet. Tahdon myös asetovereitani kohtaan olla suora ja auttavainen. Milloinkaan en sukulaisuuden, ystävyyden, kateuden, vihan tai pelon vuoksi enkä myöskään lahjojen tai muun syyn tähden toimi vastoin palvelusvelvollisuuttani.

Jos minut asetetaan esimiesasemaan, tahdon olla alaisiani kohtaan oikeudenmukainen, pitää huolta heidän hyvinvoinnistaan, hankkia tietoja heidän toiveistaan, olla heidän neuvonantajanaan ja ohjaajanaan sekä omasta puolestani pyrkiä olemaan heille hyvänä ja kannustavana esimerkkinä.

Kaiken tämän minä tahdon kunniani ja omantuntoni mukaan täyttää.

Vierailija
112/116 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kovat piipussa, kun Stubbia syytetään huumeista/ kokkelista ja sen käytöstä. 

Vierailija
113/116 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden vuoden päästä vaikka Halla-ahosta presidentti. Kunhan ei Stubbia.

Vierailija
114/116 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb ei osaa suomea kunnolla. Kun ei osaa edes suomen kieltä, vaan on mua ja mää.

Stubb on lapsuudesta asti kaksikielinen. Isän kanssa on puhuttu ruotsia, äidin kanssa suomea. Kaikkiaan kuutta kieltä puhuu, kielitaidossa täysin ylivertainen muihin ehdokkaisiin verrattuna.

Vierailija
115/116 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuden vuoden päästä vaikka Halla-ahosta presidentti. Kunhan ei Stubbia.

- Get over it!

Vierailija
116/116 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jussi Halla-aho on älykkäin ja kannatus on nousussa. Taitaa päästä toiselle kierrokselle.

Täältä ääni Jussille 

Höh... Kuinkahan pöljiä ne muut sitten ovat jos f a s s arijussi äykkäin...

Tutkintoa vailla oleva yl`oppilas vastaan tohtori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan