Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tämä ketju. Olen naimisissa jo nyt, joten deittailut on ohi tällä hetkellä. Mutta itse sain vasta toisena seurustelun vuonna sattumalta tietää, miten varakas seurustelukumppani onkaan. Ei vaan tullut koskaan puheeksi, kun maksoimme minusta itsestään selvästi aina puoliksi tai vuorotellen juttuja.
Kyllä hänkin muuten sanoi, että yksi asia, mikä minussa teki vaikutuksen, on järkevä rahan käyttö ja reiluus, eli en odotellut hänen makselevan minulle yhtään mitään.
Vinkkinä teille, jotka arvioitte miehiä heidän varakkuutensa ja tarjoushalukkuutensa mukaan: mitä vanhempaa rahaa ja enemmän miehellä on, sen enemmän hän arvostaa sitä, että häntä ei arvioida em. mukaan. Nimittäin siipeilijöitä ja rahan vuoksi peesailijoita heillä on riittänyt lapsesta asti.
Miten tämä naureskelusi liittyy aloituksen tarinaan, jossa ap itse tyrkytti itseään kahv
Siten, että itse toimin täsmälleen samoin kuin muutkin täällä olevat ovat ajatelleet, eli jos mies sanoi minulle, että tarjoan kahvit ja otti pelkän kahvin niin todellakaan en rohmunnut vitriiniä tyhjäksi itselleni. Jotain käytöstapoja: tuohan on sama kuin se, että joku kutsuisi kahville kotiin ja tarjotun marjapiirakan lisäksi menisi kaapeille rovehtimaan, että eikö täällä muuta ole.
Mutta enemmän se liittyi kyllä näihin tarinoihin, joissa naiset kertoivat, että kyllä miehen pitää olla valmis runsailla tarjoomisilla osoittamaan, että on naisen arvoinen ja voittaa kilpailussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tämä ketju. Olen naimisissa jo nyt, joten deittailut on ohi tällä hetkellä. Mutta itse sain vasta toisena seurustelun vuonna sattumalta tietää, miten varakas seurustelukumppani onkaan. Ei vaan tullut koskaan puheeksi, kun maksoimme minusta itsestään selvästi aina puoliksi tai vuorotellen juttuja.
Kyllä hänkin muuten sanoi, että yksi asia, mikä minussa teki vaikutuksen, on järkevä rahan käyttö ja reiluus, eli en odotellut hänen makselevan minulle yhtään mitään.
Vinkkinä teille, jotka arvioitte miehiä heidän varakkuutensa ja tarjoushalukkuutensa mukaan: mitä vanhempaa rahaa ja enemmän miehellä on, sen enemmän hän arvostaa sitä, että häntä ei arvioida em. mukaan. Nimittäin siipeilijöitä ja rahan vuoksi peesailijoita heillä on riittänyt lapsesta asti.
Miten tämä naureskelusi liittyy aloituksen tarinaan, jossa ap itse tyrkytti itseään kahv
Jäikö harmin alle oikea sanoma
Jotain käytöstapoja: tuohan on sama kuin se, että joku kutsuisi kahville kotiin ja tarjotun marjapiirakan lisäksi menisi kaapeille rovehtimaan, että eikö täällä muuta ole.
Näin ajattelen itsekin. Täällä hoetaan, että eikö kaikki vitriinissä ole tarkoitettu syötäväksi, on tietenkin, mutta ei se tarkoita, että jonkun muun pitäisi niitä minulle ostella. Eli se, joka tarjoaa, päättää myös, mitä tarjoaa, aivan riippumatta siitä, mitä mahdollisuuksia ostaa muuta on.
Pidän ihan käsittämättömänä, että joku ei tajua, että kahvit on kahvit, eikä vitriinillistä mussutettavaa. Ja tietty ymmärrän, että kahvin sijaan se voi olla tee tai limu, mutta ei tosiaan mikään yli kympin paniini.
Jotkut kyllä vaan on luonnostaan röyhkeitä, mun kaveri tapasi tunkea mukaan kauppaan ja pyydellä ostamaan itselleen kaikenlaista, joka poiki sitten aina jotain muuta, tyyliin ostatko mulle leipää, ok, no osta myös kinkkua, kun mitä mä pelkällä leivällä teen. Lopetin tämän alkuunsa tietysti, vaikka pari kertaa ihan piruuttani ja uteliaisuuttani tsekkasin, miten pitkälle kehtaa mennä.
Jos nainen on niin köyhä että sillä ei ole varaa edes kahvilla maksaa omia ostoksiaan kertoo vain sen että nainen on vain arvoton taloudellinen hyväksikäyttäjä jota ei kannata katsella yhtä yötä kauempaa. Ja se yksi yö vain sen takia että saa ne ensimmäisten treffien maksamiselle vastinetta rahoille
"tuohan on sama kuin se, että joku kutsuisi kahville kotiin ja tarjotun marjapiirakan lisäksi menisi kaapeille rovehtimaan, että eikö täällä muuta ole."
Todella hyvin sanottu. Mulla on kavereita laidasta laitaan, eli toiset kun kutsuu kahville siellä on sen seitsemät lajit ja toisilla on vaan dominopaketti. En mä arvota kavereita sen perusteella, että parempi kaveri ja arvostaa mua enemmän, kun tarjoaa enemmän, niin miksi mä tekisin niin miehille?
Ja kyllä mä todella ymmärrän sitä, että ventovieraalle ihmiselle, josta ei voi tietää, tullaanko yhtään toimeen, ei huvita alkaa tarjoamaan mitään lounasbuffan hintaista tarjoomusta.
Tosiaan toivon, että nainen on huomannut noiden treffien aikana että kannattaa etsiä seuraa muualta. Todennäköisesti hän on täysin tietämätön siitä, että 15e kahvilareissu meni miehen tunteisiin. Ei kannata kummankaan panostaa suhteeseen, jossa paha mieli syntyy kahvilakäynnin hinnasta. Jatkossa ap:n ei kannata tarjota yhtään mitään tai sitten hän tilaa itse kummallekin ja kysyy jo ennen kassaa, että mikä juoma saisi deitille olla.
Minusta 15 euroa kahvilaan yhden henkilön ostoksista on ihan hemmetin paljon. Toki johtunee siitäkin, että en arvosta kahviloita sellaisina paikkoina, joista kokisin saavani rahalle vastinetta. Kahviloilla ei ole minulle mitään viihdearvoa (jos jotenkin näin voisi muotoilla) hintatasoonsa nähden.
Vierailija kirjoitti:
Minusta 15 euroa kahvilaan yhden henkilön ostoksista on ihan hemmetin paljon. Toki johtunee siitäkin, että en arvosta kahviloita sellaisina paikkoina, joista kokisin saavani rahalle vastinetta. Kahviloilla ei ole minulle mitään viihdearvoa (jos jotenkin näin voisi muotoilla) hintatasoonsa nähden.
Aika usein ovat melkoisen kolkkoja, mutta vaikka olisivatkin viihtyisiä, niin tarjoama on surkea: vaaleaa leipää joko täytettynä tai jollain päällisillä, karjalanpiirakka tosiaan on ainut syötävä, mutta en mä kälyisestä vitriinissä seisseestä karjalanpiirakasta mitään 6,50 e maksa.
Tältä kantilta kahvilla käymiset on mulla tosiaankin kahvilla käymistä, eli menen jotain tapaamaan ja mieluummin lyhyesti.
Menkää köyhät töihin, kun joku kälyinen panini noin menee tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn tlissä ja omistan hyvältä alueelta lähes velattoman tällä vuosituhannella rakennetun kerrostalokolmion, sekä velattoman noin 25 tonnin auton. Silti en ikinä laittaisi lähes 15 euroa johonkin hemmetin kahvilaan. Te siellä puhutte köyhyydestä ja työssäkäymisestä kun joku ei halua ostaa jotain vıtun ylihintaisia kahvilatuotteita. Menkää tekin töihin, niin teillä voi olla joskus varaa omaan asuntoon ja jopa autoon sen paninin sijaan. Ei tarvi asua siellä vuokraluukussa kaakaota lipittäen ja bussilla joka paikkaan kulkien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä naureskelusi liittyy aloitu
- -mies sanoi minulle, että tarjoan kahvit ja otti pelkän kahvin niin todellakaan en rohmunnut vitriiniä tyhjäksi itselleni- -
Sinua ei vaivannut, että mies tilasi ennen sinua? Todella epäkohteliasta.
Omakin mieheni on aivan hyvissä varoissa, hän ei ole pelännyt minun lokkeilevan, kun tutustui minuun ammatillisen osaamiseni kautta. Ei ikinä marssisi ennen minua tiskille. Huh. Olemme maksaneet melko lailla vuorotellen koko suhteen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn tlissä ja omistan hyvältä alueelta lähes velattoman tällä vuosituhannella rakennetun kerrostalokolmion, sekä velattoman noin 25 tonnin auton. Silti en ikinä laittaisi lähes 15 euroa johonkin hemmetin kahvilaan. Te siellä puhutte köyhyydestä ja työssäkäymisestä kun joku ei halua ostaa jotain vıtun ylihintaisia kahvilatuotteita. Menkää tekin töihin, niin teillä voi olla joskus varaa omaan asuntoon ja jopa autoon sen paninin sijaan. Ei tarvi asua siellä vuokraluukussa kaakaota lipittäen ja bussilla joka paikkaan kulkien.
Ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa elää ja rahan käytössä on paljon vaihtelua äärimmäisen pihiyden ja massiivivelkojen välillä. Joku ei tykkää kahvilakäynneistä, se on ok. Joku ei näe syytä maksaa autosta ja sen ylläpidosta, sekin on ihan ok. Ylihintaisten kahvilatuotteiden ostaminen ei automaattisesti ole mikään viite henkilön taloudelliseen tilanteeseen, työssä käymiseen tai muuhun. Älkää silti tuomitko muiden elämää niin kovasti yhden treffien aikaisen kahvilakäynnin vuoksi, vaikka se juuri sinulle olisikin rahanmenoista turhin. Ap itse tarjoutui kahvilassa maksamaan, oma on menetyksensä jos ei etukäteen tiennyt hinnoista, ei kommunikoinut raha-asioistaan eikä ehdottanut mitään ilmaista treffipaikkaa. Naisen syy on vain paninin ja kaakaon osto ap:n piikkiin.
Tapailin/ seurustelin jonkun aikaa miehen kanssa josta paljastui sellainen todella veemäinen piirre että koska minä olin meistä se parempituloisempi, hänen mielestään oli automaatio että minä maksan aina ja joka ikinen kerta kaiken jos yhdessä jonnekin mennään. Leffaan, syömään, jopa lomalle mennessä hänen oletus oli että koska tuloni oli hiukan paremmat, minun kuuluu maksaa. Aina. Ja mies oli siis itse ihan keskituloinen. Kertaakaan ei tarjonnut mulle mitään kun käytiin illallisella ulkona, mutta aina oletti että minä tarjoan. Pyysin usein erikseen laskun tarjoilijalta että molemmat maksaa omat ruokansa ja mies tästä aina sitten hiukan mökötti.
Ei mua olisi närästänyt maksaa yhteisiä menoja useammin kuin hän, mutta se että hänen mielestään se oli itsestäänselvyys, riepoi. Ruokakaupassa kun käytiin (jos oltiin mun luona kuten usein oltiin), lappoi kärryyn ihan älyttömän kalliita juttuja: juustoja, kalliita leikkeleitä, erikoisoluita, kaikkea sellaista mihin minusta oli ihan typerää tuhlata rahaa. Niitä sitten ahmi kuin viimeistä päivää minun luona ollessaan. Usein halusi vielä woltata ruokaa- toki niin että mä maksan. Käskin wolttaamaan itselleen jos halusi ja maksamaan ihan itse. Ei sitten kiinnostanutkaan enää ruoan tilailu.
Hänen luonaan jos oltiin, ehdotti että pistetään ostokset puoliksi. Että mun pitäis maksaa puolet vaikka mun luona ollessa tällaista ei hälle tullut mieleenkään.
Lopulta sitten sanoin että tämä alkaa nyt vaikuttaa ikävästi hyväksikäytöltä, mies kuluttaa mun rahoja kuin ne olisi yhteisiä mutta omia rahojaan ei koskaan ole valmis käyttämään minuun tai meihin. Miehen mukaan se oli hänen mielestään tasa-arvoa (LOL) eikä häntä kiinnosta maksella naiselle mitään. Koin että nyt nähdään asiat niin eri tavalla ettei tässä keskustelu auta ja päätin suhteen.
Ei.Enää.Ikinä.Pihejä.Miehiä.
N40
Vierailija kirjoitti:
Tapailin/ seurustelin jonkun aikaa miehen kanssa josta paljastui sellainen todella veemäinen piirre että koska minä olin meistä se parempituloisempi, hänen mielestään oli automaatio että minä maksan aina ja joka ikinen kerta kaiken jos yhdessä jonnekin mennään. Leffaan, syömään, jopa lomalle mennessä hänen oletus oli että koska tuloni oli hiukan paremmat, minun kuuluu maksaa. Aina. Ja mies oli siis itse ihan keskituloinen. Kertaakaan ei tarjonnut mulle mitään kun käytiin illallisella ulkona, mutta aina oletti että minä tarjoan. Pyysin usein erikseen laskun tarjoilijalta että molemmat maksaa omat ruokansa ja mies tästä aina sitten hiukan mökötti.
Ei mua olisi närästänyt maksaa yhteisiä menoja useammin kuin hän, mutta se että hänen mielestään se oli itsestäänselvyys, riepoi. Ruokakaupassa kun käytiin (jos oltiin mun luona kuten usein oltiin), lappoi kärryyn ihan älyttömän kalliita juttuja: juustoja, kalliita leikkeleitä, erikoisol
Miksi suostuit tuohon? Olisit sanonut, että kumpikin maksaa itse,kiitos!
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karsin kovalla kädellä ehdokkaita, ja kyllä, jos mies haluaa maksaa, se on hänelle plussaa. Miehet eivät saa treffejä yhtä helposti kuin naiset, joten heidän pitää kilpailla.
Toisaalta , oletko ajatellut, että kilpailu tasokkaista miehistä on myös kovaa, joten se voisi miehen näkökulmasta olla plussaa, jos sä tarjoaisit miehelle. Siis mikäli olet kiinnostunut miehestä.
Turhaan oot ap kahden vaiheilla enää. 100 sivua kirjoitettu onnettomista treffeistäsi. Eiköhän misu oo jo saanut tarpeekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap, sinuna jäisin odottamaan tuleeko paninitytöltä viestejä seuraavista treffeistä vai oliko ilmainen panini hänelle riittävästi.
Kun hän ehdottaa tapaamista, voit kysyä minne hän vie sinut treffeille ja tarjoaa kahvit. Ja ehkä sinä olet myös herrasmies, ja tilaat vain sen kahvin.
;DDD
Eihän tuo tyttö ollut pyytänyt päästä kahvilaan eikä ollut pyytänyt ap:tä maksamaan, niin miksi ap nyt tekisi noin? Aika juntteja neuvoja , mutta ehkä juntit sitten toimii noin? Ensin ihan itse pyydetään toinen kahville ja sitten luvataan suuri eleisesti maksaa ja sitten odotellaan, että jos toinen ottaa yhteyttä voidaankin kysellä ihan pokkana, että minnen mennään ja mitä minulle tarjoat :D
Ja jos asia näin paljon rasittaa, että pitää tulle av-palstalle määkimään asiasta,niin etkö voisi laittaa sille naislle, ap, viestiä,ja pyytää, että laittaa sulle Mobilepay:lla sen 15 €,kun oikeasti olisit halunnut tarjota vain kahvin,ja pilluakaan ei nainen sulle antanut.
Tosi outoa, että jos ottaa yhden paninin, niin täällä puhutaan vitriinin tyhjäksi rohmuamisesta.
Oikeasti tässä on myös ap:n kohdalla kyse ihan muusta eli siitä, että on epävarma, onko tyttö oikeasti kiinnostunut ja riittääkö omat rahkeet tuohon kaunottareen (itse mainitsi tytön olleen kaunis).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan kuule Suomessa. Täällä maksaja menee ensin kassalle, oli ihan kuka tahansa ja seisoo siinä niin kauan, kun kaikki, kenelle tarjotaan, ovat ottaneet mitä ottavat ja sitten maksetaan. Näin sitä vain toimitaan maassa, missä kaikki hoituu itsepalveluna. Samalla sen kassan on helppo laskea ja katsoa, mitä tähän yhteen laskuun tulee, eii tartte jokaisen osoitella ja huitoa, että ton laskuun tuolla. On kohteliasta sitä henkilökuntaa kohtaan, joka siellä pienellä palkalla meille kahveja myy.