Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Olen itse 50+ naimisissa oleva nainen mutta täysin ymmärrän ap:n toiminnan. Pystyn täysin samaistumaan ap:n kuvioon tämän ikäisenä kalkkiksenakin vaikka itsellä ei ole edes lapsia. Mutta nuorena ysärin alussa oltiin köyhiä opiskelijoita.
Siinähän se onkin, että meidän aikana vielä treffeille meno tarkoitti jotakin. Siinä oli molemmilla se taka-ajatus, että tutustutaan toiseen ja katsellaan, olisiko tässä millainen ihminen ja olisiko esim. seurustelu mahdollista. Ainakin ajateltiin, että todennäköisesti voi tutustua kivaan ihmiseen, jonka kanssa jäädään kavereiksi.
Nykyään kaikki on kertakäyttötavaraa, myös ihmisten kohtaaminen. Jokin kummallinen jäänne kuitenkin on noussut pintaan jostain meitä aikaisemmista sukupolvista, eli joku ihmeellinen miesten velvollisuus kutsua ja kestitä naisia. Luulin, että se on ihan kivikautista, että mies pyytää ja sen vuoksi maksaa ja ihan uutta oli että edes tiskille ei saa mennä maksamaan ensin vaan ensin sinne pitää eskortteerata leidi ja sitten vasta saa maksaa. Huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herrasmiehen eleet tekevät naiseen vaikutuksen. Se ei aina ole rahastakaan kiinni. Voi mennä ulos kävelylle ja tarjota palelevalle naiselle omia hanskojaan lainaan. Ehkä jatkossa kannattaisi tehdä näin, jos raha on niin tiukilla, ettei 15 e kahvilaostos mahdu treffibudjettiin. Normisti 15 e kahvilalasku on kyllä aika pieni, jos ei joka viikko käy kahvilatreffeillä. Olen itse työssäkäyvä opiskelija.
Paninityttö olisi kähveltänyt miehen tumput. Etenkin jos kalliit nahkahanskat.
Heh. Mutta asiaan:
Mutta paniniskandaalin aikaan oli todella kylmä. Ei kukaan vie sellaiseen pakkaseen tyttöä. Käsitin että he hengasivat kauppakeskuksessa ja siellä mies lupasi tarjota kahvit. Joiden varjolla päästä istumaan ja tutustumaan.
Olen itse 50+ naimisissa oleva nainen mutta täysin ymmärrän ap:n toiminnan. Pystyn täysin sa
Tässä ketjussa on kenties jopa vauvapalstan ennätyksen verran olen muuten nainen -inceleitä :D
Jep, pitäkää varanne köyhät opiskelijat. Juuri te olette hyväksikäyttäjien ja kaikenmaailman onnenonkijoiden tähtäimessä koko ajan. Katalat naiset vaan odottavat kynnet pitkällä koska pääsevät kaivamaan kympin kultaa taskuistanne.
Eli sama selkokielellä: Jos nainen on lähtenyt treffeille köyhän opiskelijan kanssa, hän ei ole hyväksikäyttäjä, vaan oli kiinnostunut ap:stä. Jos nainen olisi taloudellisen hyödyn perässä, hän olisi valinnut kohteekseen varakkaan miehen.
Vierailija kirjoitti:
Jep, pitäkää varanne köyhät opiskelijat. Juuri te olette hyväksikäyttäjien ja kaikenmaailman onnenonkijoiden tähtäimessä koko ajan. Katalat naiset vaan odottavat kynnet pitkällä koska pääsevät kaivamaan kympin kultaa taskuistanne.
Eli sama selkokielellä: Jos nainen on lähtenyt treffeille köyhän opiskelijan kanssa, hän ei ole hyväksikäyttäjä, vaan oli kiinnostunut ap:stä. Jos nainen olisi taloudellisen hyödyn perässä, hän olisi valinnut kohteekseen varakkaan miehen.
Nainen ei välttämättä pysty deittailemaan rumia mutta varakkaita miehiä. Siksi he valitsevat suhteellisen komean miehen ja lypsävät häneltä kaikki irti mitä lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tämä ketju maalaa masentavaa kuvaa joistakin ihmisistä. Minusta treffailussa ihaninta on se kutkuttava jännitys ja toive, josko tutustumisesta kehkeytyisi pieni romanssinpoikanen, mutta kaikki se taika häviää oitis jos aletaan laskea senttejä ja kyräillä sitä kumpi "hyötyy" treffeistä enemmän (joko rahallisesti tai fyysisesti).
Itse en tykkää syödä treffeillä, niin ravintolaillallisia ei listaltani löydy, mutta tässä muutamia ihania kokemuksia jotka todella tekivät minuun (N29) vaikutuksen.
- mies A odotti minua venesatamassa, hän toi skumppapullon ja minä toin mansikat ja vähän alkoholitonta juotavaa. Istuimme meren äärellä kiviportailla ja katselimme auringonlaskua. Oli yhdet romanttisimmista ensitreffeistä ikinä. Sama mies toi minulle kukkia kun tuli kylään ensimmäistä kertaa. Ei olisi tarvinnut, mutta arvostin!
- mies B tuli kotiini (oltiin juteltu aika pitkään ennen tapaamista, en oli
Ja kaikki näistä kuvailemistasi ihanista miehistä olivat vain kullikarusellissasi pienen hetken pyörähtäviä huomion antajia jotka haaskasivat rahaa ja aikaa sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tämä ketju maalaa masentavaa kuvaa joistakin ihmisistä. Minusta treffailussa ihaninta on se kutkuttava jännitys ja toive, josko tutustumisesta kehkeytyisi pieni romanssinpoikanen, mutta kaikki se taika häviää oitis jos aletaan laskea senttejä ja kyräillä sitä kumpi "hyötyy" treffeistä enemmän (joko rahallisesti tai fyysisesti).
Itse en tykkää syödä treffeillä, niin ravintolaillallisia ei listaltani löydy, mutta tässä muutamia ihania kokemuksia jotka todella tekivät minuun (N29) vaikutuksen.
- mies A odotti minua venesatamassa, hän toi skumppapullon ja minä toin mansikat ja vähän alkoholitonta juotavaa. Istuimme meren äärellä kiviportailla ja katselimme auringonlaskua. Oli yhdet romanttisimmista ensitreffeistä ikinä. Sama mies toi minulle kukkia kun tuli kylään ensimmäistä kertaa. Ei olisi tarvinnut, mutta arvostin!
- mies B tuli kotiini (ol
Ja kaikki näistä kuvailemistasi ihanista miehistä olivat vain kullikarusellissasi pienen hetken pyörähtäviä huomion antajia jotka haaskasivat rahaa ja aikaa sinuun.
🤢🤢🤢
Ihanaa, karuselli mainittu! Vuodesta toiseen jaksan ihmetellä, miksi tavoittelette naisia, kun vihaatte heitä tuollaisella voimalla?
Vierailija kirjoitti:
- mies B tuli kotiini (oltiin juteltu aika pitkään ennen tapaamista, en oli
Onnekas ainakin olet, yhdet kotitreffit tuntemattoman kanssa ja toiselle annoit osoitteen. En suosittele samaa kenellekään, sukupuolesta riippumatta. On halpa henkivakuutus tavata alkuun julkisella paikalla.
Mä olen työtön, joten kahvilassa käyn tosi harvoin, mutta ei mun maailma nyt sentään ihan yhteen paniniin kaatuisi. Jos tarkoitus olisi tehdä toiseen hyvä ensivaikutelma niin nipistäisin kyllä sitten jostain muusta, että voin yhden kahvilareissun tarjota panineineen päivineen.
"Onnekas ainakin olet, yhdet kotitreffit tuntemattoman kanssa ja toiselle annoit osoitteen. En suosittele samaa kenellekään, sukupuolesta riippumatta. On halpa henkivakuutus tavata alkuun julkisella paikalla."
Irrationaalisia pelkoja. Minun luonani on ollut parikymmentä kertaa nainen treffeillä. Koskaan ei ole tapahtunut mitään negatiivista.
Säästän aikaa, rahaa ja hermoja olemalla käymättä treffeillä.
2,90 euroa kahvilan lirukahvista on ryöstö, höttöpaninista puhumattakaan, siihen sitten sosiaaliset väännöt päälle. Ei jaksa enää, sorry, ladies.
Christiiina kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karsin kovalla kädellä ehdokkaita, ja kyllä, jos mies haluaa maksaa, se on hänelle plussaa. Miehet eivät saa treffejä yhtä helposti kuin naiset, joten heidän pitää kilpailla.
Toisaalta , oletko ajatellut, että kilpailu tasokkaista miehistä on myös kovaa, joten se voisi miehen näkökulmasta olla plussaa, jos sä tarjoaisit miehelle. Siis mikäli olet kiinnostunut miehestä.
Tasokas mies on myytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh heijaa, AP pyytää kauniin naisen ensitreffeille ja on ajatellut käyttää tähän rahaa huimat 2,90e . Onko enää todellistakaan.
Sitten nainen kehtaakin ostaa kaakaon ja paniinin ja ap on pyöryä kauhusta.
Reteesti tarjotaan, mutta ei sitten kumminkaan........
Repesin :) hyvin ilmaistu.
Eli te naiset olette sitä mieltä, että kauneudesta pitää maksaa ja mies on hölmö kun luulee saavansa kauneutta halvalla.
Miksikä tätä kutsuttiinkaan?
Ai niin juu, prostituutioksi.Tavallaan, kyllä. Naisen kannattaa valita mies, joka haluaa satsata ja on antelias. Sellainen on hyvä isäehdokas. Jos tätä ominaisuutta ei ole
Mulla oli 90-luvulla miesystävä joka kävi kapakoissa, KAHVILOISSA ym usein ja joka oli myös ihan hyvissä töissä. Ja joka oli korviaan myöden ulosotossa. Ikä 26 v. Itse olin 18. Kun koko totuus selvisi, lopetin seurustelun. Hän todella osti ihan kahveja, mehuja, limuja, makeaa ja suolaista kahviloissa. Eli ei pelkästään baarissa käynyt.
Ihmettelin kun osti mehulasillisiakin kahvilassa. Siksi kun se oli siinä niin kätevästi. Olin että häh?! Miten lapsellinen?
Eikä joutunut mun takia maksuvaikeuksiin. Joskus tarjosi mutta maksoin bensoja, autoremppoja jne ihan riittävästi. Otin opiksi.
Siinä oli paninimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää olla herrasmies, jos haluaa laadukkaan naisen. Onko tuollainen ininä herrasmiehen käytöstä?
Jos olet pyytänyt naisen treffeille, niin sitten tarjoat. Älä pyydä sellaiseen paikkaan, mihin rahasi eivät riitä.
Rahojen riittävyys on invalidi argumentti.
Kyllä minullakin riittäisi rahaa käydä syömässä vaikka joka päivä kahvilassa, mutta en tee sitä koska se on typerää rahan käyttöä.
Just tuollaisilta sinunlaisiltasi on aina rahat loppu kun kaikki aina mällätään menemään "kun on varaa".
Joka päivä kahvilassa syöminen voisikin olla typerää rahan käyttöä, mutta tässä oli kyse ensimmäisistä treffeistä kiinnost
"Miehen oma valinta,ja oma valinta myös sanoa, että tarjoan, eikä täsmentää, että tavallisen kahvin. Näin se nyt vaan menee. 101 sivua ap ùlissut samasta aiheesta. Missä oikein opiskelee,kun jaksaa näin kauan jauhaa asiaa, elämänkorkeakoulussako?"
Miten niin ap? Onko eka sivun jälkeen näkynyt?
Täällä ovat ulisseet nyt ihan muut 100 sivua.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen työtön, joten kahvilassa käyn tosi harvoin, mutta ei mun maailma nyt sentään ihan yhteen paniniin kaatuisi. Jos tarkoitus olisi tehdä toiseen hyvä ensivaikutelma niin nipistäisin kyllä sitten jostain muusta, että voin yhden kahvilareissun tarjota panineineen päivineen.
Mitä jos niitä kertyy useita peräkkäin eikä tuloksia silti näy treffeillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä ei kerry, jos ei sarjadeittaile. Ns. tuloksetkin saattavat olla mukavampia, kun keskittyy tosissaan vain ihmiseen, joka oikeasti kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä ei kerry, jos ei sarjadeittaile. Ns. tuloksetkin saattavat olla mukavampia, kun keskittyy tosissaan vain ihmiseen, joka oikeasti kiinnostaa.
Mistä tiedät pidätkö ihmisestä ennen kuin olet tavannut hänet?
Kalliimpaa olisi viedä nainen esim elokuviin. Kaikki on suhteellista. Jollekkin noin 15 euroa on pieni hinta kivasta seurasta ja saa näyttäytyä naisen kanssa. Jollekkin taas se on tajuton rahanmeno.
Miksi halusit treffit kahvilaan ja miksi tarjouduit maksamaan, jos ei kerran muuta saanut ottaa kuin kahvia/teetä? Olisit sitten valinnut treffipaikaksi jonkun muun paikan. Minusta tuo on hyvin eriskummallista, että sinä määräät, mitä toinen saa juoda/syödä. Kyllä jokaisella pitäisi olla itsellään oikeus valita, mitä haluaa syödä/juoda. Vaikka sinä haluat vain kahvia, niin ei kai toisen tarvitse haluta vain kahvia. Mitä jos hän ei olisi tykännyt kahvista/teestä? Mitä, jos hänellä oli nälkä? Käyn aika harvoin kahvilassa, mutta jos raahaudun sinne, niin haluan jotain muutakin kuin kahvia. Olisit sitten sanonut, että tarjoan vain kahvin/teen. Aika harva meistä on ajatuksenlukijoita ja osaa arvata, että sinä haluat maksaa vain kahvin. Oletko muissakin asioissa yhtä kontrolloiva?
On paljon naisia, joilla ei ole juuri minkäänlaisia näkymiä työelämässä tai rahaa ei jää koskaan säästöönmatkusteluiden ja ravintoloiden jälkeen. Mutta haaveena on keskiluokkainen elämä.
Nämä tuikitavalliset neidit ja rouvat eivät koskaan myöntäisi olevansa gold diggereitä, koska eivät vaadi mijonääriä (tuskin olisi sellaiseen mahdollisuuksiakaan, vaikka kuinka tarinoissa jokaista on yrittänyt amerikkalainen miljardööri tai italialainen rahasuvun viinitilallinen).
Tosiasiassa näiden naisten mahdollisuudet keskiluokkaiseen elämään ovat miehen varassa, joten alusta saakka skannataan onko mies maksuhaluinen ja "perinteinen" mies.
Kauhistus on että mies saisi pillua - heidän arvokkainta omistustaan - halvalla. Siitä kuuluu maksaa. Koska nämä naiset eivät osaa mitään eivätkä omista mitään, heidän omanarvontuntonsa on siinä kiinni, että mies on valmis maksamaan heistä kunnolla.
Tällaisia naisia on Suomi täynnä. Ja koska halu herkutella ja saada mukavuuksia korreloi positiivisesti ylipainon kanssa, siitä rahaan vaihdettavasta ulkonäöstäkään ei pääse pitkäksi aikaa nauttimaan. Ap väisti luodin.
Mitä tulee 15 euroon, jokainen opiskelija tajuaa että se on lähtökohtaisesti opiskelijalle iso raha, ja jokainen vähänkin tahdikas ihminen tyytyy siihen kahviin, ellei ole erityistä syytä olettaa että vastapuolella on enemmän massia kuin keskiverto-opiskelijalla.
Joo, ei kannata mennä ollenkaan kahvilaan treffeille. Naiselle pitää tarjota vaihtoehdoiksi kotitreffit, kävelytreffit, frisbeegolf tms. tai treffit kallioilla (keväällä). Jos näistä mikään ei kelpaa, niin sitten unohtaa koko treffit.