Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh heijaa, AP pyytää kauniin naisen ensitreffeille ja on ajatellut käyttää tähän rahaa huimat 2,90e . Onko enää todellistakaan.
Sitten nainen kehtaakin ostaa kaakaon ja paniinin ja ap on pyöryä kauhusta.
Reteesti tarjotaan, mutta ei sitten kumminkaan........
Repesin :) hyvin ilmaistu.
Eli te naiset olette sitä mieltä, että kauneudesta pitää maksaa ja mies on hölmö kun luulee saavansa kauneutta halvalla.
Miksikä tätä kutsuttiinkaan?
Ai niin juu, prostituutioksi.Tavallaan, kyllä. Naisen kannattaa valita mies, joka haluaa satsata ja on antelias. Sellainen on hyvä isäehdokas. Jos tätä ominaisuutta ei ole, mies haluaa vain seksiä ja mahdollisimman vähäl
Onko sellainen mies lopulta niin hyvä isäehdokas, jos mies törsää rahansa kahviloissa ulosottoon?
Tyhmyys on lisääntymisen edellytys. Väestön ÄO laskee sukupolvesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskelija ja viikon ruokabudjettini on n. 30€.
Kyllä sapettaisi, jos deitti maksattaisi 15€ kahvilaostoksensa minulla. Kahvi ja pulla olisi ollut ok.
En usko, että pääsisin tuollaisen röyhkeyden ylitse. Pitäisi olla jotain todella erikoista, että seuraavia treffejä tulisi.
Tuolla budjetilla en kehtaisi tarjota edes sitä 3e kahvia, koska koko kahvilareissu olisi 6e eli viidesosa koko viikon budjetista. AP:lla ei selvästi ollut yhtä tiukka tilanne kuin sinulla. Mitä ihmettä edes syöt tuolla 30e/vk budjetilla? Kysyn vaan, koska oma ruokabudjettini per viikko on jotain 50e ilman mitään käyttötavaraostoksia ja olen opiskelija itsekin. Ei tuolla saa muuta kuin leipää, puuroa, makaronia ja purkkiruokia, jos käy syömässä viidesti viikossa opiskelijaruokalassa.
Kuka ostaa "purkkiruokaa" pienellä budjetilla?
Kirjoittaja sanoo valmistavansa ruuat itse ja leipovansa syömänsä leivän. Kun hankkii viisaasti raaka-aineita kaappiin, ei paljon maksa.
Proteiinia saa monipuolisesti soijavalmisteista, herneistä, linsseistä, kik-herneistä ym. Meillä kaikki nuo ostetaan kuivattuina, ei ikinä purkeissa. Esim. yhdestä hernepussista tulee valmista keittoa 3-4 litraa. Meillä sitä syödään 2-3 päivää. Kuivattuja tuotteita saa halutessaan isoissa määrissä päivittäistavarakauppaa edullisemmin etnisistä kaupoista.
Perunat ja juurekset ovat edullisia ja terveellisiä ja luonnollinen osa suomalaista ruokavaliota. Pienellä budjetilla hyödynnetään myös hävikkilaatikoita. Esim. eilen söimme parsakaalin ja ostimme n. viikoksi banaaneja hävikistä, jossa kaikki maksaa euron/kilo. Banaanit olivat yhtä hyväkuntoisia kuin viereiset normaalihintaiset.
Ap aloitti "parisuhde-on-osakeyhtiö" -ajattelun jo deittailuvaiheessa, jo ennen kuin hän edes sai luotua sitä parisuhdetta sen kahviladeittinsä kanssa. 😂
Pariterapeutti kertoo, mitä tehdä, jos suhde kumppaniin muistuttaa enemmän osakeyhtiötä kuin parisuhdetta
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000010087011.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika ulkoilutti minut johonkin halpaan pikaruokalaan ja sanoi tarjoavansa. Tilasin sitten mitä normaalistikin syön, ison pekonihampurilaisaterian + 2 kerroshampurilaista, sipulirenkaat, juustotikut, jälkkärijätski ja kahvi.
Nam. Jonkun tehotuotetettua lasta monen kilon edestä suoleen.
Ehkä "poika" on ns. feeder...
No, peilissä tuon ruokavalion ystävien mieltymykset näkyvät monipuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap'n kaltaiset kitupiikit edes käyvät treffeillä? Ei sillä ole varaa naisystävään, joten tyytyköön käteensä.
Tämä. Kyllä minä odotan että poika maksaa jos meinaa minua astuakin. Vai ilmaiseksiko meinasi? :D
Niin, kyllähän prostituoidusta pitää maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on nälkä niin syödään ruokaa. 15€:lla saa jo hyvän ruoka-annoksen. Jos tarjoaja haluaa vatsasi täyteen hän vie sinut syömään ravintolaan, ei kahvilaan.
Kahvilassa otetaan kahvi ja jotain pientä. Kahvilassa tarjoaja ei oleta, että hänen piikkiinsä syödään vatsa täyteen kahvilan tuotteita.
Kahvi ja "jotain pientä" maksaa sekin monessa paikassa jo lähemmäs kympin. Tuskinpa ap olisi sitäkään hyvällä katsonut, kun oma kahvi on kustantanut kolme euroa.
Onhan siinä vitriinissä mun kokemuksen mukaan runsaastikin vaihtoehtoja 3 euron ja 14 euron välillä. Voisin mielelläni tarjota muutaman euron viinerin/sämpylän, mutten 14 euron hintaista.
Ja olen kohtuupalkkaa nauttiva, velaton nainen. Mutta menotkin pidän kohtuull
"Siis tarjoaisit muutaman euron sänpylän? Meinaatko, että ihan vain sämpylän, koska jos se on täytetty sämpylä (niin kuin ne on) niin ne maksaa 5-7e eikä viineriäkään parilla eurolla saa. Milloin olet viimeksi käynyt jossakin kahvilassa/huoltamolla??
Ei sieltä alle kympin saa oikein mitään jos ajatellaan kahvi+ jotakin tai kaakao+jotakin.
Ja ei tuossakaan se paniini maksanut 14 euroa vaan siinä olis se kaakaokin mukana. Aika normi hinta nykyään.
Minun neuvo ap:lle on se, että ei näyttele , että on varaa tarjota, kun ei kerran ole."
Vastaan tuohon asiantuntemus-kohtaan. Käyn puolisoni kanssa kerran viikossa kahvilassa, joten paikallis- sekä muidenkin paikkakuntien hintatasot erilaisissa paikoissa ovat selvillä.
Suht usein käyn ystävääni tapaamassa lounaalla, jolloin oma laskuni jää alle 15 euron. Hyvässä ja suositussa lounasravintolassa, ei missään ABC:n huoltamolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, mies käyttää naista panopuuna.
Vierailija kirjoitti:
Pihi mikä pihi. Ei tuolla tavalla tee vaikutusta naiseen. Miksi sitä seksiä pitäisi edes saada, jos suhdetta ei kuitenkaan ole tulossa.
Miehillä on oikeus suojautua taloudelliselta hyväksikäytöltä. En halua panostaa eurokaan multideittaajaan tai ghoustaajaan. Jos maksaa tuollaisen naisen tilaukset, silloin mies tukee naisten epäkypsää käytöstä. Niimpä ensin pitää varmistua naisen olevan kunnollinen ja sen jälkeen voi tarjota naiselle avokätisesti.
Kunnollinen. Ole nyt siinä sitten kunnollinen kun pitäisi sekä antaa pillua että olla antamatta :D
Ikinä ei nainen ole oikea
Pllun antamisen ajoitus on naisen tärkeimpiä taitoja. Ei saa antaa liian helposti, mutta ei liian pitkäänkään saisi pihdata.
Vierailija kirjoitti:
Arvatkaas poikapolot, miksi me naiset mieluummin elämme yksin ja tapailemme fiksumpia miehiä kuin te? Ei tule kiusallisia tilanteita, kun punanaamainen puuskuttava poju kaivelee kolikoita taskuistaan.
Vaan aikuismaisesti kumpikin vilauttaa omaa maksukorttiaan, jossa on katetta.
Tyhjätaskuilla ei ole vara seurustella. Eihän kortsutkaan ilmaisia ole. Menkää töihin.
Mikset seurustele ammattirikollisen kanssa? He haluavat kuulemma törsätä nopeasti rikollisen rahan ennen kuin joutuvat vankilaan. Naisystävää varmaan myös hemmottelevat?
"Karsin kovalla kädellä ehdokkaita, ja kyllä, jos mies haluaa maksaa, se on hänelle plussaa. Miehet eivät saa treffejä yhtä helposti kuin naiset, joten heidän pitää kilpailla."
Niin todella teen minäkin, mutta miehen maksaminen ei ole plussaa, sillä ei ole mitään merkitystä. Sillä on, että mies on tunneälykäs, valmis puhumaan asioista, hauska, kiva ja ystävällinen.
Jos mies, jonka kanssa treffeille erehtyisin, ei olisi edellä mainittuja, vaan minulla olisi tylsää tai kurjaa, ei minua todellakaan lohduttaisi tippaakaan, että sainpa ainakin ilmaisen limun. Ei lohduttaisi, vaikka saisin paninin ja kaakaonkin. Harmittaisi, että aikaa on mennyt hukkaan ja kaveri ei ollutkaan sellainen, minkä kuvan itsestään on antanut, vaikka olisin saanut shampanjaa ja mansikoita tammikuussa Espanjasta lennätettynä.
Minä kun en ole huutokaupassa pokaalina.
Naurattaa tämä ketju. Olen naimisissa jo nyt, joten deittailut on ohi tällä hetkellä. Mutta itse sain vasta toisena seurustelun vuonna sattumalta tietää, miten varakas seurustelukumppani onkaan. Ei vaan tullut koskaan puheeksi, kun maksoimme minusta itsestään selvästi aina puoliksi tai vuorotellen juttuja.
Kyllä hänkin muuten sanoi, että yksi asia, mikä minussa teki vaikutuksen, on järkevä rahan käyttö ja reiluus, eli en odotellut hänen makselevan minulle yhtään mitään.
Vinkkinä teille, jotka arvioitte miehiä heidän varakkuutensa ja tarjoushalukkuutensa mukaan: mitä vanhempaa rahaa ja enemmän miehellä on, sen enemmän hän arvostaa sitä, että häntä ei arvioida em. mukaan. Nimittäin siipeilijöitä ja rahan vuoksi peesailijoita heillä on riittänyt lapsesta asti.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tämä ketju. Olen naimisissa jo nyt, joten deittailut on ohi tällä hetkellä. Mutta itse sain vasta toisena seurustelun vuonna sattumalta tietää, miten varakas seurustelukumppani onkaan. Ei vaan tullut koskaan puheeksi, kun maksoimme minusta itsestään selvästi aina puoliksi tai vuorotellen juttuja.
Kyllä hänkin muuten sanoi, että yksi asia, mikä minussa teki vaikutuksen, on järkevä rahan käyttö ja reiluus, eli en odotellut hänen makselevan minulle yhtään mitään.
Vinkkinä teille, jotka arvioitte miehiä heidän varakkuutensa ja tarjoushalukkuutensa mukaan: mitä vanhempaa rahaa ja enemmän miehellä on, sen enemmän hän arvostaa sitä, että häntä ei arvioida em. mukaan. Nimittäin siipeilijöitä ja rahan vuoksi peesailijoita heillä on riittänyt lapsesta asti.
Miten tämä naureskelusi liittyy aloituksen tarinaan, jossa ap itse tyrkytti itseään kahvin tarjoajaksi, mutta jätti mainitsematta, että ylin sallittu tilaus on 2,90 €?
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karsin kovalla kädellä ehdokkaita, ja kyllä, jos mies haluaa maksaa, se on hänelle plussaa. Miehet eivät saa treffejä yhtä helposti kuin naiset, joten heidän pitää kilpailla.
Toisaalta , oletko ajatellut, että kilpailu tasokkaista miehistä on myös kovaa, joten se voisi miehen näkökulmasta olla plussaa, jos sä tarjoaisit miehelle. Siis mikäli olet kiinnostunut miehestä.
Ei tasokkaat miehet halua, että heille tarjotaan. He haluavat tuntea itsensä miehekkäiksi ja pitää naisesta huolta ja haluavat itse tarjota. Tämä kannattaisi naisen heille ensitreffeillä suoda.
Tökerö nainen ja säästäväinen mies.
Itse käyn kahviloissa harvoin ja silloin vain nähdäkseni ystäviä, eli syötävät/juotavat sivuseikka. Maksamme aina omat ostoksemme. Ihmettelen usein ystävieni valintoja, kun ostavat niitä kalliita syömisiä. Itse ostan yleensä vain haudutetun teen tai yhden pallon jäätelöä. Jos nälkä kurnii jo ennen kahvilaanmenoa, ostan ruokakaupasta vaikka yhden banaanin ja syön sen ennen kahvilaanmenoa.
Kyllä minulla olisi varaa ostaa sieltä kahvilasta vaikka mitä herkkuja, mutta en pysty tuhlaamaan eli en nauti kalliiden herkkujen syömisestä. Olen oppinut vuosien varrella säästäväiseksi ja mm. siksi minulla on nyt velaton asunto. Säästäväisyys on mielestäni hyve eikä sitä pitäisi sotkea pihiyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt näyttää unohtuvan, että nämä molemmat olivat opiskelijoita.
Silloin on hyvä lähteä oletuksesta, että opiskelijabudjetilla mennään.
Vatsaa ei täytejä toisen rahoilla kahvilassa.
Kyllä täytetään, jos kerran toinen kutsuu kahvilaan ja tarjoutuu vieläpä maksamaan.
Ap ei asettanut mitään rajaa sille kutsulleen ja rahankäytölle. Hän vain oletti, että tyttis varmaankin haluaa jotain halpaa sumppia rasvaisella alemunkilla, ja kun sitten menikin - hui kauhistus sentään! - liki 15 euroa, niin johan alkoi poru ja kaikki olikin tytön vikaa.
Kahvila ei ole mikään vatsan täyttö paikka. Jos joku tarjoaa kahvit kahvilassa, niin se ei tarkoita, että voi vetää päivän sapuskat toisen piikkiin ka
Omalla rahalla voi ostaa vaikka koko kahvilan. Ei silloin jos toinen luvannut hyvää hyvyyttään kahvin. Selkeästi ilmaisten.
Jos 14,70 vie ulosottoon, niin henkilö ei ole "parisuhekelpoinen". Etsii itselleen lähinnä elättäjää, ei tasavertaista puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Monissa kahviloissa myydään salaatteja, keittoja ja uuniperuna-annoksia. Miettikääpä sitä.
Niin ja viinaa, viiniä, olutta, siideriä... Taidanpa riipaista kunnon etukenot kun treffeille menen seuraavaksi jonkun köyhän opiskelija pojan kanssa. Herrasmies maksaa! Väliin pientä suolaista olusten väliin ettei hiivu.
Kippis!
Mitä täällä vingutaan?
Ap tarjosi deitilleen kahvin ja paninin. Ei tässä ole ainakaan naista kohdeltu huonosti. Tämä sai mitä halusi.
Nyt ap pohtii, kiinnostaako jatkaa tapailua, kun deitin ja hänen kulutustottumukset eivät vaikuta yhteensopivilta.
Järkevää todella tässä vaiheessa, kun ei ole vielä suuria tunteita pelissä.
Itse en jatkaisi.
T. Järjellinen nainen
On kyllä erikoista, että "mies" on jäänyt tätä asiaa suremaan. (Tippaleipäaivot?) Tytöllä tuskin on aavistustakaan, millaisen reaktion sai aikaan. Hän on jatkanut elämäänsä, miehellä monta unetonta yötä jo takana.
Varmastikin pääsee jatkossa helpommalla (miettimisellä ja suremisella), kun suoraan sanoo, paljonko on budjetti.
Ei tyttö "kelpaa", jos jälkipyykki on näin pitkä ja kirjava...monen ihmisen avun vaativa. Jos tyttö olisi ollut muutoin täys kymppi, oikea mies ei valittaisi.
Tämä. Kyllä minä odotan että poika maksaa jos meinaa minua astuakin. Vai ilmaiseksiko meinasi? :D