Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Älkää miehet käykö treffeillä, niin säästytte tälläisiltä kamaluuksilta!
Riittää, että välttelee vain kahvila- ja ravintolatreffejä.
Molemmat maksavat itse, varsinkin jos ottaa paljon kalliimman annoksen kuin toinen. Naisen olisi pitänyt sanoa, että haluaa maksaa itse, jos kerran tahtoo ahmia kallista paninia. En ymmärrä tuota naista, kuinka edes kehtaa ottaa noin paljon kalliimman annoksen, kun toinen tarjoutuu maksamaan. Ahne, röyhkeä ja vailla mitään käytöstapoja. Vaihtoon vaan koko muija.
Kun miettii,et lähtee treffeille ja haluaa tarjota naiselle,niin pitää muistaa että oot tekemässä vaikutusta naiseen,haluat tarjota hänelle kivan illan. Sitten: kaikki ei juo kahvia,joku voi tykätä kaakaosta. Siihenkö kaikki kaatui? Pahaa aavistamaton nainen ajattelee,voisin ottaa kaakaon. Mies suuttuu,vai kalliin kaakaon meinasit mulla maksattaa.
Tässä lienee monta eri koulukuntaa.
Itse oleb kahvilatreffeille mentäessä valmistautunut maksamaan kaiken itse, joskus otan pelkän teen, joskus olen ottanut jotain siihen oheen.
Joskus mies halunnut maksaa kaiken, välillä ei.
Ehkä ap:n treffikaveri oletti, että voi ottaa juoman lisäksi syötävää, jos vaikka treffit osui juuri sopivasti nälän kanssa yhteen.
Ap:n ei kannata tarjoutua maksamaan jos toisen isompi tilaus aiheuttaa noin paljon närää.
suomessa naiset yleensä ovat tottuneet maksamaan omat ostoksensa treffeilläkin.
Minä en edes harkitsisi lähtemistä deiteille, jos mies olisi se, joka pyytää minua deiteille, mutta sillä ehdolla, että hän odottaa minun ilmaantuvan paikan päälle omin avuin ja myös maksamaan omat syömiseni ja juomiseni. 🙄
Jos mies kerran pyytää treffeille ja seuraani haluaa, niin sitten hän myös huolehtii minun hakemisestani kotoa asti, tai järjestää muun kyydin sinne deittipaikkaan, ja maksaa myös illan kulut. Tällaiset ovat deitit. Muut ovat sitten vain jotain puolivillaisia näkemisiä.
Itse en miestä varmaan ikinä kutsuisi jonnekin ulos, mutta jos kutsuisin jostain kumman syystä, niin silloin varautuisin maksamaan omat kuluni. Ehkä myös miehen kulut, jos olisi varaa ja jos mies ei ole joku selvästi paremmin toimeentuleva.
Ihme vauvoja nämä 'miehet' , reteesti tarjotaan mutta sitten 14€ 70 c onkin ihan liikaa :D
Kuuleppas reppana, sinulla on puhelin numeroni niin laita tilinumerosi niin maksan sen oman osuuteni ja hyvä vaan että tuli heti ilmi ettei erehtynyt toisille treffeille, että sellainen mies tälläkertaa kun itkee vauvapalstalla, ihme kun et nimeä kertonut kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto vie näitä nykyajan rahapihejä nuoria "miehiä"!
Toivottavasti Ap saa mahdollismman paljon maksettavaa jatkossa, että oppii tajuamaan, ettei kahvilassa niin paljon saa kukaan kulumaan rahaa, että se paljon olisi.
Voisiko joku selittää minulle, eittämättä kovin vanhanaikaiselle naiselle, mikä ihmeen velvollisuus tämä miesten tarjoaminen yhtään missään, yhtään mitään on?
Omat treffailut jäi kyllä jo vuosikymmenien taakse, mutta silloin oli itsestään selvää, että treffailu ylipäätään ei tarkoittanut mitään tarjoilua, vaan tapaamista. Siis tavattiin jossain ja jos oltiin paikassa, jossa tarjoilu maksaa, itsestään selvästi kumpikin maksoi itse. Koska miksi kukaan olisi alkanut makselemaan lähes tai kokonaan vieraan ihmisen ostoksia?
Ol
Mies siis meni ensin kassalle kahvinsa kanssa ja jos tarkoitus oli, että naisellekin vain kahvi olisi ap ollut fiksu ja kohtelijas jos olisi ottanut samalla myös naiselle sen kahvikupin siihen tarjottimelle ja kysynyt, ottaako nainen maitoa tai sokeria tai , että ottako teetä. Miksi ap on kysynyt mitä nainen ottaa, jos ei sitä tarkoittanut? Ja jos ei naiselta mitään kysynyt niin olisi sitten vain ostanut ne kaksi kahvia saman tien ja sillä hyvä.
Miksi naisella olisi velvollisuus maksaa, kun joku mies häneen haluaa tutustua?? Eihän se naisen asia ole tuhlata rahojaan jakaiseen mieheen joka keksii hänet ulos pyytää. Varsinkin jos mies on selvästi sanonut, että hän haluaa tarjota. Ei pidä luvata sellaista mitä ei pysty pitämään.
Tärkeintähän tässä on nyt se, että otat opiksesi. Tällä kertaa oppirahat olivat vain n.14e.
Ehkäpä tuo tyttö olisi maksanut seuraavalla kerralla? Muistaen "avokätisyytesi" ekalla tapaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kaikilla suhteellisuudentaju jotenkin hukassa?
Jos treffikumppani olisi tilannut kahvin ja 30hlön täytekakun mukaanotettavaksi huomisille synttäreilleen, kun mies kerran lupasi tarjota, hän olisi hyväksikäyttäjä. Sen sijaan jos puhe on kahvien tarjoamisesta, kaakao+leipä on ihan käypä tilaus, paitsi autisteille tai sairaalloisen piheille, jotka jäävät vänkkäämään että kahvi=Kahvi.
Jos nuori kaunis nainen haluaa hyväksikäyttää taloudellisesti miehiä, hän ei vietä näiden kanssa aikaa kahviloissa huiman viidentoista euron rahansäästön vuoksi. Ei, vaikka se köyhälle tai pihalle olisi varsinainen omaisuus, se on silti vain viisitoista euroa. Se on nopeampaa ja yleensä mukavampaa hankkia ihan mistä muualta tahansa kuin jonkin random urpon kanssa kahvilassa jutellen.
Tässä ei ole kyse rahasta, vaan naisen käytöstavoista.
Ei. Ongelmana tässä on se, että mies lupaa jotain minkä johdosta saituusgeeni päässä aktivoituu. Pitäisikö naisen katsoa että mitä mies valitsee kahvilassa ja sovittaa omat valintansa yksiin miehen valintojen kanssa. Mitäs jos mies on tullut treffeille vatsa kylläisenä (koska kahvilassa kaikki on kuitenkin niin kallista) ja nainen puolestaan viihtymään kahvilaan nälkäisenä, koska kahvilassa yleensä on tapana nauttia muutakin kuin pelkkä musta kahvi.
Käytöstavoista tässä ei ole kysymys vaan ongelma on miehen pään sisällä. Ei kannata tehdä lupauksia joita on vaikea toteuttaa hymyilemättä ja varsinkin ensi treffeillä.
Kun lähtee treffeille ja haluaa tarjota,ajatus on kai tarjota myös kiva hetki toiselle. Kaikki ei juo kahvia. Eli jos meinaat tarjota tuntemattomalle,et voi vaatia hänen juovan myös kahvia,kuten sinä, jos hän ei sitä muutenkaan juo. Tuo olis kannattanut miettiä etukäteen,ennenkuin lähtee tarjoamaan tai sit mainita ,et valita listalta muutamasta ap:n valitsemasta vaihtoehdosta juomaksi😄
ap999 kirjoitti:
ap999 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto vie näitä nykyajan rahapihejä nuoria "miehiä"!
Toivottavasti Ap saa mahdollismman paljon maksettavaa jatkossa, että oppii tajuamaan, ettei kahvilassa niin paljon saa kukaan kulumaan rahaa, että se paljon olisi.
Ootko ikinä itse tarjonnut treffeillä? Vai onko aina miehen homma. Tulotasosta viis.
Ajatelkaa kaksi opiskelijaa. Toinen ahkera miesdeittailija ja toinen nainen.
Tätä foorumia lueskellessa miehellä menisi vaikka 20e per kerta treffeihin. Yhet treffit viikossa, nii se ois tonni vuodessa. Naiselle tietty ilmaista.
Mies joutuu siis ottaa työn opiskelun ohelle ja suoriutuu sitä kautta opinnoista huonommin, vain koska naiset elävät viikinkiaikaa.
Onneks niitä epäpihejä naisiakin löyt
No olisko suotavaa, että se mieskin käyttää aivojaan? Kuka käskee viemään joka viikko eri naisen treffeille ja aina paikkaan jossa joutuu jotakin maksamaan. Eiköhän joka ihminen maksa jo seuraavailla treffeilla ainakin omansa ja varmaan monesti myös sen miehen osuuden, mutta jos on vuodesta toiseen aina vietävä uusi daami treffeille niin mikähän mahtaa olla vaikana, kun ei kukaan toista kertaa seuraksi kelpaa?
Ja jos meihellä olisi aivot, hän voisi viedä naisen kävelylle kauniina kesäiltana, puistonpenkille istuskelemaan jne.
Ei kukaan oleta, että mies aina maksaa, mutta jos hän kerran sanoo, että haluaa tarjota, niin sehän on sen miehen valinta, eikä siitä voi naisia syyttää. Kuten tässä nyt tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintähän tässä on nyt se, että otat opiksesi. Tällä kertaa oppirahat olivat vain n.14e.
Ehkäpä tuo tyttö olisi maksanut seuraavalla kerralla? Muistaen "avokätisyytesi" ekalla tapaamisella.
Toivottavasti tuo tyttö tajuaa siirtyä eteenpäin. Koska varmasti löytyy sellainen mies, joka maksaa hänelle kaakaon ja paninin ja sen jälkeen iloitsee siitä, että sai hänet lähtemään kanssaan kahvilaan.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat maksavat itse, varsinkin jos ottaa paljon kalliimman annoksen kuin toinen. Naisen olisi pitänyt sanoa, että haluaa maksaa itse, jos kerran tahtoo ahmia kallista paninia. En ymmärrä tuota naista, kuinka edes kehtaa ottaa noin paljon kalliimman annoksen, kun toinen tarjoutuu maksamaan. Ahne, röyhkeä ja vailla mitään käytöstapoja. Vaihtoon vaan koko muija.
Muistakaamme nyt naiset, että Suomessa mies ei halua oikeasti tarjota, vaikka sanoo niin. Hän vaan esittää. Jos otat tarjouksen vastaan, olet röyhkeä muija. Toisinpäinhän tämä on sitten ok: itse olen kutsunut pari deittiäni syömään luokseni. Valmistanut ruuat, ja tarjonnut jopa viiniä. Kumpikaan ei edes kiittänyt ruuasta, saatikka että olisivat tuoneet edes kunkia tsi viiniä tullessaan. Ahneita ja röyhkeitä, ja vailla mitään käytöstapoja. Vaihtoon menivät molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Ihme vauvoja nämä 'miehet' , reteesti tarjotaan mutta sitten 14€ 70 c onkin ihan liikaa :D
Saahan sillä jo monta kaljaa, joita voi vetää kavereittensa kanssa illanistujaisissa. Koska kysymys on selvästikin siitä, mihin tai kehen ap sen summan meni laittamaan. Jos olisi mennyt kaveri-iltaan, olisko harmittanut...? En usko.
Olisi kiva tietää, että onko tämä AP:n treffikumppani pyytänyt AP:tai toisille treffeille?
Hei camoon nyt kaikki , kaikki tuota ap kahviseuraa haukkuvat! AP itse sanoo, että halusi miehenä maksaa ja LUULI, että nainenkin haluaa vain kahvia. Luulo ei ole koskaan tiedon väärti, sanoo jo vanha sananlaskukin.
Kuka voisi kuvitella, että kun mies pyytää ulos kahvilaan ensitreffeille , hän on butjetoinut siihen 2,90e ?
Itse en pyytäisi ketään tuolla butjetilla ulos, mielummin sanoisin, että maksetaan molemmat omamme, kun ei nyt satu pätikkää olemaan. Olisi vain saatanut käydä ap:n luonnon päälle ja nyt sitten pitää treffikaveria täällä mollata :D Piti esittää rahamiestä ja nyt sitten itkettää, kun menikin melkein 15e :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuo tyttö tajuaa siirtyä eteenpäin. Koska varmasti löytyy sellainen mies, joka maksaa hänelle kaakaon ja paninin ja sen jälkeen iloitsee siitä, että sai hänet lähtemään kanssaan kahvilaan.
Kuka mies on niin nuija, että maksaa 14.70€ pelkästä juttutuokiosta? Silloin miehen täytyy olla sub-5 tasoa.
Ap:lle suosittelen että tapailee lähimmäisiä vain alkoholin vaikutuksen alaisena kun selvin päin ei nuo hommat onnistu. Se joka tarjoo, tarjoo sitte kans. Muutenkin tuollainen asioiden mielessä pyörittäminen kertoo muelen mössöstä. Skarppaa ja selvitä miten haluat olla.
90-luvulla nainen kutsui minut baariin treffeille. Jouduin silti ostaa hänelle useita tuoppeja.
Ai kamala! Onko tällaista todella tapahtunut 1900 luvulla? Onneksi jäit henkiin kertomaan tämän järkyttävän tapauksen jälkipolville! Miksei miehet treffaile vain toisiaan, ei tulisi riitaa ;D