Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
1501/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon asunut toisen puoliskon elämästäni Itä-Euroopassa joten tää on hauska keskustelu mulle. Meillä menee niin että joko mies maksaa tai ei mene si treffeille ollenkaan. Ja olen samalla kannalla.

Uskotaan että ulkomailla on noin. Mutta mites jos on köyhä opiskelija kuten ap. Ja joutuu useamman treffinaisen tapaan ennenkuin vaimo löytyy. 15€ on vielä aika pieni summa siellä ulkomailla? Leffaa, drinkit, ruuat taxi... Mistä se köyhä poikapolo pierasee joka perjantai 150 riiuurahaa? Ja viikollakin taas parit superkaakaot kun tahtoo nähdä tytön?

Sen verran "ulkomaankokemusta" on ettei tuolla 150 eurolla pääse kuin alkuun. Ruuat jälkkäreineen, viineineen ja sitten joku kulttuuriesitys, ja taksit päälle. Olisiko kuitenkin 400 euroa se summa josta puhutaan? Riippuen maan hintatas

Naisten ulkomaaesimerkit perustuvat aina siihen amerikkalaiseen liikemieheen tai italialaiseen viinitilalliseen.

Voin taata, ettei joku kreikkalainen opiskelija tai espenjalainen rekkamies laita 400-700 euroa ensitreffeihin. Nämä on vain näitä naisten höttöisiä unelmia siitä kuinka ruoho on vihreämpää ihmepaikassa, ulkomailla.

Vierailija
1502/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:ta väistämään luodin.

Suomi on täynnä naisia joiden ammatillinen kunnianhimo ei riitä pärjäämään halutulla tavalla itse, mutta toivotaan että ulkonäkö riittäisi siihen että mies tarjoaa ja maksaa. Se ei tule loppumaan siihen paniniin, vaan jatkossakin levein hymy tulee naisen kasvoille kun lausut sanat "minä maksan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon asunut toisen puoliskon elämästäni Itä-Euroopassa joten tää on hauska keskustelu mulle. Meillä menee niin että joko mies maksaa tai ei mene si treffeille ollenkaan. Ja olen samalla kannalla.

Uskotaan että ulkomailla on noin. Mutta mites jos on köyhä opiskelija kuten ap. Ja joutuu useamman treffinaisen tapaan ennenkuin vaimo löytyy. 15€ on vielä aika pieni summa siellä ulkomailla? Leffaa, drinkit, ruuat taxi... Mistä se köyhä poikapolo pierasee joka perjantai 150 riiuurahaa? Ja viikollakin taas parit superkaakaot kun tahtoo nähdä tytön?

Sen verran "ulkomaankokemusta" on ettei tuolla 150 eurolla pääse kuin alkuun. Ruuat jälkkäreineen, viineineen ja sitten joku kulttuuriesitys, ja taksit päälle. Olisiko kuitenkin 400 e

Tästä tuli mieleen, kun kävin aikoinaan syömässä Suomessa töissä olleen britin kanssa. Ruoat maksoi ehkä 50 € (halusi ehdottomasti maksaa) ja olin pyörtyä kun kaveri jätti saman verran tippiä pöydälle. Vähän turhan tuhlailevaa kyllä minusta.

Vierailija
1504/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka livetapaaminen ei ole treffit mielestäni.

Mikä se sitten on, työhaastattelu?

Vierailija
1505/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran "ulkomaankokemusta" on ettei tuolla 150 eurolla pääse kuin alkuun. Ruuat jälkkäreineen, viineineen ja sitten joku kulttuur

Ja mikä kyseisen britin ammatti oli? Rekkamies? Baarimikko?

Vierailija
1506/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi sanoa mihin budjetti riittää? Ollaan vaan tuppisuuna. Mä olen sanonut mihin mulla on varaa. En lähde mihin tahansa paikkaan.

Vielä kerran pojat (ja tytöt)! Ap on tuonut esiin sen että kauppakeskuksessa ehdotti että jos kävisivät kahvit juomassa kahvilassa, kun nyt jotain täytyy tilata eikä sinne voi mennä istumaan vain tilaamatta mitään. Eli hän oli tuonut esille tämän. Ja mainitsi heti ensimmäisessä viestissään että aiemmin homma skulannut näin. Nyt sitten törmäsi tuollaiseen pyydykseen. 

Eli kahvit oli vaan sivuseikka, "pakollinen paha" että saivat mennä istumaan johonkin lämpimään tutustuakseen. 

Todellinen romantikko. Ahh!

Vierailija
1507/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ensin kysynyt, että onko ok, jos otan jotain purtavaa, niin kyseessä on maksullinen nainen, eli katujen tyttö. ei sellaiseen kannata sekaantua. vievät kaikki rahasi ja samalla heilastelee muiden miesten kanssa. hyi.

Vierailija
1508/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

75 sivua spekulaatiota, kun tosiasia on että ap ei toiste tätä naista näe. 

Mutta jatkossa ap, säästä myös kahvikolikkosi, kunnes aikuistut. Katsos, suhde vaatii sitä, että 2 aikuista kypsää ihmistä päättää prorisoida parisuhteen ja kenties sen päälle perustettavan perheen yli kaiken muun. Siinä ei kahvikolikkoja lasketa, kun sun täytyy vakuuttaa toistaiseksi vieras ihminen siitä, että juuri sä oot se oikea kaikkien muiden joukosta, johon kumppaniehdokkaan kannattaa sijoittaa kaikki tärkeimmät resurssinsa.  Jos tämä tuntuu vieraalta ajatukselta, se on merkki siitä, että vielä kannattaa rauhassa kypsyä muutama vuosi. Tai vaikka koko loppuelämä. Parisuhde kun ei ole pakollinen. Se on riskipeliä, jossa voi menettää enemmänkin kuin paninirahat...

Et näköjään ymmärrä tuntemattomalle tarjoamisen ja

Aiemmin mennyt treffittelykahvittelut ap:lla hyvin tuolla kahvilinjalla ja nyt tuli sitten tämä yllätys. Ei voinut ilmeisesti olettaa että joku voi toimia näin.

Totta että oppiraha oli reilut 11 euroa mutta silläkin olisi jo köyhä opiskelija saanut ruokaa opiskelijaravintolassa. Jos treffailu olisi jatkunut, olisi ollut konkka edessä parissa viikossa.

Vierailija
1509/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jossain Tinderdeiteillä tehdään noin että käydään pelkät kahvit ryystämässä ja molemmat hakee yhtä lailla seuraa, ja tämä käytäntö on silloin ok. Aikoinaan kun itse deittailin, niin kävin ulkona minusta kiinnostuneiden, tosielämässä tavattujen miesten kanssa heidän kutsumanaan ja kyllä silloin oli vähän eri meininki. Eikä koskaan tarvinnut ekoilla treffeillä maksaa, vaikka usein tarjouduinkin (en aina, jos mies halusi esim. varta vasten viedä syömään mulle liian kalliiseen ravintolaan tms.).

Ap:n tapauksessa oli nähtävästi juurikin tinder/muu treffipalsta-deitit. Eivät olleet tavanneet aiemmin, joten tuo kahvikupponen olisi sopiva siihen kun nähdään livenä 1 kertaa.

Eri asia kuten mainitsitkin, jos joku työpaikan varastomies on jo pitkään katsellut jotain hehkeätä sihteerikköä sillä silmällä ja lopulta rohkaisee mielensä ja pyytää sihteerikköä kahville/leffaan tms. Niin silloin jos nainen lähtee, ehkä mies voisi kyllä tarjota sen kerran kun on aloitteellinen. Mutta jatkossa seurustelun edetessä toki tasapuolisesti. Näin normaalit ihmiset toimivat. 

Vierailija
1510/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran "ulkomaankokemusta" on ettei tuolla 150 eurolla pääse kuin alkuun. Ruuat jälkkäreineen, viineineen ja sitten joku kulttuuriesitys, ja taksit päälle. Olisiko kuitenkin 400 e

Totta, että on ulkomaita ja ulkomaita. Eri asia treffailla jotain saksalaista dippainssiä kuin ghanalaista köyhää nuorta poikaa. Maksukulttuuri hiukan eri. 

Vierailija
1511/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paniinirohmu ja kaakkaodaami, rahaa ei mene ruokaan lainkaan kun deittailen joka päivä!

Vierailija
1512/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi aivan samoin.

Itse otin kahvin ja hän kaakaon ja leivoksen.

Menimme pöydän luo ja kun nainen istui, toivotin hänelle kivaa kaakaohetkeä.

Hymyilin ja poistuin.

1513/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin 3x treffeillä suomalaisen naisen kanssa. Molemmat työssäkäyviä, mutta uskoisin että nainen tienaa hieman enemmän tilitoimistossa. Hänellä ei lapsia.

Jouduin joka kerta maksumieheksi, eikä hän tehnyt elettäkään maksun suhteen. 

Neljänsiä ei tullut, koska ois maksanu vuositasolla liikaa,eikä naisessa ollu mitään ihmeellistä, vaikkakin meillä oli ihan kivaa. 

Mielummin laitan tuon rahan lapseeni, kuin tinderellaan. 

Noin kolmikymppisiä ollaan.

Ymmärrän että esim Venäjällä mies maksaa aina, mutta Suomen pitäisi olla suurinpiirtein maailman tasa-arvoisin maa. Ainakin ravintolan laskuun asti. 

Vierailija
1514/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ketju mutta kertooko tarina tuliko niitä toisia treffejä koskaan? Onko ap kertonut?

Vierailija
1515/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun itkevät miehet tarjoavat koulukirjaesimerkin hauraasta maskuliinisuudesta

He haluavat elää ns. perinteisten arvojen mukaista deittitodellisuutta, mutta niin, ettei se maksa heille kuin minimin. 

Siksi omansa maksavat naiset leimataan rumiksi feministeiksi. Sen kultatähtitytön kuuluu ottaa tarjous vastaan, MUTTA tilata minimi, hammastikku ja eilinen teepussi. Naisen kuuluu leikkiä mukana, että mies on vahva, varakas, provider-alfa, vaikka ja koska hän on epävarma tyhjätasku. 

Tämä epävarmuus ja yhteisen valheen teeskentelyn vaatimus ovat suurimmat syyt karttaa tämäntyyppisiä miehiä. Muitakin löytyy. 

Vierailija
1516/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Aiemmin mennyt treffittelykahvittelut ap:lla hyvin tuolla kahvilinjalla ja nyt tuli sitten tämä yllätys. Ei voinut ilmeisesti olettaa että joku voi toimia näin.

Totta että oppiraha oli reilut 11 euroa mutta silläkin olisi jo köyhä opiskelija saanut ruokaa opiskelijaravintolassa. Jos treffailu olisi jatkunut, olisi ollut konkka edessä parissa viikossa. "

Kokopäiväisellä opiskelijalla on ilmainen lounas.

Vierailija
1517/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpahan taas. Selvää on, että toisen rahoilla ei ostella 3-4 kertaa kalliimpaa, mitä hän itse ostaa. Jos olisin ollut vastaavassa tilanteessa, eli tavannut jonkun kahvilan ulkopuolella ja hän sanoisi, että mennään sisälle niin tarjoan kahvit, en tietenkään olettaisi muuta kuin sitä kahvia. Täällä jankataan, että ap ei saanut suutaan auki. Saihan, leidi ei vain kuunnellut. Kahvista puhuttiin, ei sanottu, että mennään sisälle niin tarjoan sulle mitä ikinä tuleekaan mieleesi tilailla.

Vastaavassa tilanteessa, kun toinen on ottanut kahvinsa ja odottaa lompakko auki mun tilausta, olisin sanonut, että hei maksa sä vaan se kahvi, mulla on nälkä niin ostan syötävää. Tämän voi sanoa ihan iloisesti ja ystävällisesti, eli kertoa, että nyt menee meidän ostokset eri levelille, eikä olettaa itsestään selvästi, että toinen ei tarkoittanut, mitä sanoi, elikä että ostetaan kahvit. Jos nyt niin kovasti olisi muuta mieli tehnyt kuin luvattua kahvia.

Minä itsestään selvästi ajattelen, että tilanteessa, jossa on vähän epäselvää, mikä on kohtuus, on aina parempi pitää huolta, että maksaa itse. Näin ei tarvitse ajatella käyttäneensä toista hyväksi.

Paitsi kyllähän sitä on porukkaa, joka haluaa itsestään selvästi käyttääkin toisia hyväkseen.

Vierailija
1518/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Mä en ymmärrä sitä, kun jotkut naiset ovat sitä mieltä, että miehen kuuluu tarjota naiselle ensitreffeillä siksi, "koska se on kohteliasta, ja kukaan ei halua pihiä miestä", koska miksei tuo Sama koske myös naisia? Voihan mies ajatella myös, että naisen kuuluu tarjota, koska se on kohtelias ele eikä hän halua pihiä naista 

Eikä tarvitse edes tarjota, kunhan maksaa omansa.

Koska toisen piikkiin mässääminen se vasta pihiä onkin.

Kahvi ja leipä kahvilassa ei kuitenkaan ole mässäilyä, ja tarjoaminenkin sen toisen osapuolen oma ehdotus 😇

Vierailija
1519/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aloituksessa ei ollut kyse siitä, onko joku pihi tai köyhä.

Siinä on kyse hyvistä käytöstavoista.

Vierailija
1520/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun itkevät miehet tarjoavat koulukirjaesimerkin hauraasta maskuliinisuudesta

He haluavat elää ns. perinteisten arvojen mukaista deittitodellisuutta, mutta niin, ettei se maksa heille kuin minimin. 

Siksi omansa maksavat naiset leimataan rumiksi feministeiksi. Sen kultatähtitytön kuuluu ottaa tarjous vastaan, MUTTA tilata minimi, hammastikku ja eilinen teepussi. Naisen kuuluu leikkiä mukana, että mies on vahva, varakas, provider-alfa, vaikka ja koska hän on epävarma tyhjätasku. 

Tämä epävarmuus ja yhteisen valheen teeskentelyn vaatimus ovat suurimmat syyt karttaa tämäntyyppisiä miehiä. Muitakin löytyy. 

Siis aidosti, nykyäänkö ihmiset ajattelee hauraita maskuliinisuuksia mennessään kahville kiinnostavan ihmisen kanssa??

Etenkin opiskeluaikana, kun siis opiskeluiden lomassa tapasi kiinnostavia miehiä, niin kyllä me kaikki tiedettiin, että rahaa ei paljon ole ja sehän olikin ihan yleinen puheenaihe. Että missä voisi säästää.

Silloin en todellakaan olisi ikinä kuvitellut, että opiskelukaverin ehdotus kahville menosta tarkoittaa, että ostelen kalliit kahvilatuotteet hänen piikkiinsä! Enkä todellakaan edelleenkään maksata miehillä yhtään mitään, eli jos vaikka vaistoan, että työkaverilla on minuun enemmänkin kiinnostusta, niin takuulla en anna hänen aftereilla mitään tarjoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän