Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
1481/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakao vielä menee mutta jokin latte tai muu ei normaali kahvi olisi minusta huolestuttavampaa. Nainen olisi silloin paljastunut hifistelijäksi ja mahdollisesti vihervasemmistolaiseksi.

Vierailija
1482/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

75 sivua spekulaatiota, kun tosiasia on että ap ei toiste tätä naista näe. 

Mutta jatkossa ap, säästä myös kahvikolikkosi, kunnes aikuistut. Katsos, suhde vaatii sitä, että 2 aikuista kypsää ihmistä päättää prorisoida parisuhteen ja kenties sen päälle perustettavan perheen yli kaiken muun. Siinä ei kahvikolikkoja lasketa, kun sun täytyy vakuuttaa toistaiseksi vieras ihminen siitä, että juuri sä oot se oikea kaikkien muiden joukosta, johon kumppaniehdokkaan kannattaa sijoittaa kaikki tärkeimmät resurssinsa.  Jos tämä tuntuu vieraalta ajatukselta, se on merkki siitä, että vielä kannattaa rauhassa kypsyä muutama vuosi. Tai vaikka koko loppuelämä. Parisuhde kun ei ole pakollinen. Se on riskipeliä, jossa voi menettää enemmänkin kuin paninirahat...

Ei riitä vielä 75 sivua siihen näköjään että kaikki tajuaisivat vieläkään mikä oli pointti: Kyllä ap vaikuttaa siltä että kun on aikanaan vaimon/perheen/vakituisen seurustelun aika, siihen panostetaan ja otetaan vaimo huomioon. Tässä nyt ei ole mikään aviovaimo vielä vaan ensitapaaminen jossa ylipäänsä katsotaan onko toinen puolin ja toisin ok  jatkotapailulle. Sillä se ap juuri pohtikin tätä että paninirahojen menetys on vasta alkusoittoa sille, mihin muuhun kohtuuteen nainen pystyy. Jos jo köyhän opiskelijapojankin tuollalailla nylkee 1-treffeillä kun poika sanonut hakevansa kummallekin kahvit. Hän on sen pariinkin kertaan ketjussa tuonut esille. Niin nainen menee ja tuollalailla käyttää julkeasti hyväkseen ap:ta. 

Tässä keississä ei ollut sitä 2 kypsää aikuista. Oli vain 1, nimittäin ap. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaakao vielä menee mutta jokin latte tai muu ei normaali kahvi olisi minusta huolestuttavampaa. Nainen olisi silloin paljastunut hifistelijäksi ja mahdollisesti vihervasemmistolaiseksi.

Erittäin hyvä näkökanta tämäkin. Erittäin. 

Vierailija
1484/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jatkossa ap, säästä myös kahvikolikkosi, kunnes aikuistut. Katsos, suhde vaatii sitä, että 2 aikuista kypsää ihmistä päättää prorisoida parisuhteen ja kenties sen päälle perustettavan perheen yli kaiken muun. Siinä ei kahvikolikkoja lasketa, kun sun täytyy vakuuttaa toistaiseksi vieras ihminen siitä, että juuri sä oot se oikea kaikkien muiden joukosta, johon kumppaniehdokkaan kannattaa sijoittaa kaikki tärkeimmät resurssinsa.  Jos tämä tuntuu vieraalta ajatukselta, se on merkki siitä, että vielä kannattaa rauhassa kypsyä muutama vuosi. Tai vaikka koko loppuelämä. Parisuhde kun ei ole pakollinen. Se on riskipeliä, jossa voi menettää enemmänkin kuin paninirahat...

Et näköjään ymmärrä tuntemattomalle tarjoamisen ja parisuhteessa käytetyn rahan eroa.

Vierailija
1485/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et näköjään ymmärrä tuntemattomalle tarjoamisen ja parisuhteessa käytetyn rahan eroa.

Jos jankutamme vielä toiset 75 sivua niin ehkä sitten menee perille tämä mistä tässä oli kyse. 

Joku tuossa yllä totesi että ap varmaan ostaisi itselleen ravintolaolusia. Sekin on eri juttu. On eri juttu ostaa itselle tai kaverille/äidille/vaimolle/miehelle/lapselleen niitä olusia tai panineita kun jollekin tuntemattomalle tytölle mikä heti ottaa hyödyn irti vähävaraisesta opiskelijasta vielä. Vaikka olisi rahoissaan oleva keski-ikäinenkin niin silti törkeätä, mutta nyt kun kyseessä opiskelija niin on jo melkoisen törkeä temppu. 

Vierailija
1486/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sitä mieltä,  ettei toisten rahoilla treffeillä juhlita. Olen mies ja olen aina tarjonnut naisellekin. En muista kylläkään pitäneeni mitään tarjotuista kalliina. Nyt jo naimisissa monta kymmentä vuotta eli ihan tarkat muistikuvat menneisyyttä. Mutta kaverini piti akattomana uuden kumppaniehdokkaansa valintoja kun kahvin, ruuan ja muu  herkuttelun lisäksi alkoi vielä mutisemaan, että vuokrakin niin kallis, että saisiko siihenkin vähän apuja? Siis, kyseessä oli vasta 2. tapaaminen. Oli-merkkiseksi sitten jäikin, kun komerosta paljastui lukuisten lonkeroiden hylsykokoelma... rahoilla selvästikin on muu päämäärä...

Vierailija
1487/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän perusteella ihmiskunta tulee sammumaan ja tämän perusteella hyvä niin. 

Vierailija
1488/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Justiin otettiin  akan kanssa lattet. Mää maksoin. Liki 14e maksoi nuo pelkästään. Leipomukset olisi olleet nekin järjestään 6.60e/kpl. eli niitä ei otettu.

Eikä olla mitään hifistelijöitä. Kalliit kyllä oli mutta kerta 30 vuoteen ei haittaa. Puhalleellaan aikamme kylmemmäksi ja jatketaan ostoksia sitten. Ps juonnin jälkeen: eipä ollut kummosta "pashaa". Enpä toiste osta! Mikähän tuostakin noin kalliin teki. Yhtään kummemmalle ei maistunut, kuin puolipäivää vanha termarikahvi mikrossa maidon kera kuumennettuna!

Vierailija
1489/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et näköjään ymmärrä tuntemattomalle tarjoamisen ja

Sille joka sanoi, että luonnollisesti AP omiin oluisiinsa sijoittaisi rahaa, muttei treffikumppanin paniniin: se juuri osoittaa, ettei AP arvosta treffikumppaniaan. Ja kuka nainen haluaa miehen, joka ei arvosta häntä? Itse ainakin kelpuuttaisin vain miehen, joka jättäisi ne oluet juomatta jotta voisi viedä mut treffeille, jos noista kahdesta pitäisi valita. Ehkä ap joskus vielä jonkun löytää, mutta rimaa kannattaa laskea reilusti.

Vierailija
1490/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole kumpaakaan. Joskus on kiva juoda erikoiskahvia. On hyvää. Olen tavisnainen ja en ole viherhihhuli.

Vierailija
1491/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et näköjään ymmärrä tuntemattomalle tarjoamisen ja

Harva nainen odottaa, että jatkossa miehen pitäisi tarjota. Mutta kyseessä on siis EKAT TREFFIT! Etenkin, jos mies on treffikutsun esittänyt, niin kyllä niihin pitäisi vähän panostaa. Ensivaikutus tehdään vain kerran. 

Vierailija
1492/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi sanoa mihin budjetti riittää? Ollaan vaan tuppisuuna. Mä olen sanonut mihin mulla on varaa. En lähde mihin tahansa paikkaan.

Vierailija
1493/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justiin otettiin  akan kanssa lattet. Mää maksoin. Liki 14e maksoi nuo pelkästään. Leipomukset olisi olleet nekin järjestään 6.60e/kpl. eli niitä ei otettu.

Eikä olla mitään hifistelijöitä. Kalliit kyllä oli mutta kerta 30 vuoteen ei haittaa. Puhalleellaan aikamme kylmemmäksi ja jatketaan ostoksia sitten. Ps juonnin jälkeen: eipä ollut kummosta "pashaa". Enpä toiste osta! Mikähän tuostakin noin kalliin teki. Yhtään kummemmalle ei maistunut, kuin puolipäivää vanha termarikahvi mikrossa maidon kera kuumennettuna!

Ja mieti jos nuo olisi pitänyt tarjota jollekin vieraalle lokille plus paninit päälle. Siitähän tässä ketjussa on ollut kysymys. 

En oikein itsekään ymmärrä noita kalliita erikoiskahveja/kaakaoita. Eivät oikein ole sen rahan arvoiset. Kahvilassa käyn kyllä välillä itsekseni enkä pihistele mutta otan ihan perus kahvin/teen ja sitten vitriinistä jotain. Joskus lisäksi jopa mehun, jos oikein olen juhlatuulella. Tai skumpan jos oikein on tilanne sellainen :)  Ihme, kun ap:n tytsy ei ottanut tosiaan sitä konjakkia tai skumppaa. Kyllähän ne maistuisi hyvien tarjoamisten kanssa, "kahvilanpitäjän taloutta" ajatellen kuten jossain välissä ketjua saimme lukea. Eli tytsy oli jalomielinen mutta toisen rahoilla ;) 

Siitähän oli joskus joku sananparsikin, jossa sanoma oli se, että kukaan ei ole niin antelias kuin henkilö jolla ei ole mitään annettavaa.

Vierailija
1494/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon asunut toisen puoliskon elämästäni Itä-Euroopassa joten tää on hauska keskustelu mulle. Meillä menee niin että joko mies maksaa tai ei mene si treffeille ollenkaan. Ja olen samalla kannalla.

Entä tilanne jossa ollaan SUOMESSA ja mä vakavaraisena Suominaisena treffaan matalamman elintason miehen? Niille on moneesti vielä kunniaksi miehenä maksaa. Mutta usein suominainen on hyvätuloisempi; miten siinä voi ottaa köyhältä mieheltä jutut vastaan? Siinä sotii monta asiaa siinä kuviossa. 

Niin ja nyt oltiin Suomessa jossa on okei naisenkin tarjota. Se on tullut ketjussa esille myös. Miksi ei ap:n tapauksessa se tyttis tarjonnut? Nyt syytetään vain ap:ta pihiksi. Olisihan se panininsyöjäkin voinut tarjota. Etenkin kun otti kalliit tuotteet.

Ja mitä se tarkoittaa tuollaisessa nettitreffitilanteessa käytännössä että "kutsuja maksaa"? Jommankummanhan se aloite täytyy tehdä että nähdäänkö Cafe Paninissa jonain iltana? Kummatkin on treffisivustolla hakemassa seuraa ja se edellyttää todellakin livenä näkemistä. Jommankummanhan se aloite täytyy tehdä. Ei silloin mielestäni synny maksuvelvoitetta aloitteen tekijälle. 

Silloin ymmärrän sen että aloitteen tekijä maksaa, jos olen vaikka siskoni kanssa ostoksilla ja ehdotan siinä ostosten lomassa että käytäisiinkö leivoskahveilla, minä maksan? Se on luonnollisempi tilanne.

Vierailija
1495/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon asunut toisen puoliskon elämästäni Itä-Euroopassa joten tää on hauska keskustelu mulle. Meillä menee niin että joko mies maksaa tai ei mene si treffeille ollenkaan. Ja olen samalla kannalla.

Uskotaan että ulkomailla on noin. Mutta mites jos on köyhä opiskelija kuten ap. Ja joutuu useamman treffinaisen tapaan ennenkuin vaimo löytyy. 15€ on vielä aika pieni summa siellä ulkomailla? Leffaa, drinkit, ruuat taxi... Mistä se köyhä poikapolo pierasee joka perjantai 150 riiuurahaa? Ja viikollakin taas parit superkaakaot kun tahtoo nähdä tytön?

Sen verran "ulkomaankokemusta" on ettei tuolla 150 eurolla pääse kuin alkuun. Ruuat jälkkäreineen, viineineen ja sitten joku kulttuuriesitys, ja taksit päälle. Olisiko kuitenkin 400 euroa se summa josta puhutaan? Riippuen maan hintatasosta, enemmänkin. Jos menet Norjaan riiustelemaan, voi summa olla 700 egua.  Minkälaiset opintotuet on vuonojen maassa? 

Vierailija
1496/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi sanoa mihin budjetti riittää? Ollaan vaan tuppisuuna. Mä olen sanonut mihin mulla on varaa. En lähde mihin tahansa paikkaan.

Vielä kerran pojat (ja tytöt)! Ap on tuonut esiin sen että kauppakeskuksessa ehdotti että jos kävisivät kahvit juomassa kahvilassa, kun nyt jotain täytyy tilata eikä sinne voi mennä istumaan vain tilaamatta mitään. Eli hän oli tuonut esille tämän. Ja mainitsi heti ensimmäisessä viestissään että aiemmin homma skulannut näin. Nyt sitten törmäsi tuollaiseen pyydykseen. 

Eli kahvit oli vaan sivuseikka, "pakollinen paha" että saivat mennä istumaan johonkin lämpimään tutustuakseen. 

Vierailija
1497/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ilmeisesti myöskään ap. Kerrotko vielä, MIKSI hän valitsikaan tarjota tuntemattomalle, jonka kahvilarutiinit, rahankäyttötottumukset, tilannetaju ja moraali ovat vielä aivan pimennossa?

14,70 on vielä aika pieni oppiraha. Tai oikeammin 11,80, kun nyt on niin pennintarkkaa ja kahvin hinnan verran oli valmis kärsimään. 

Vierailija
1498/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä tilanne jossa ollaan SUOMESSA ja mä vakavaraisena Suominaisena treffaan matalamman elintason miehen? Niille on moneesti vielä kunniaksi miehenä maksaa. Mutta usein suominainen on hyvätuloisempi; miten siinä voi ottaa köyhältä mieheltä jutut vastaan? Siinä sotii monta asiaa siinä kuviossa. 

Niin ja nyt oltiin Suomessa jossa on okei naisenkin tarjota. Se on tullut ketjussa esille myös. Miksi ei ap:n tapauksessa se tyttis tarjonnut? Nyt syytetään vain ap:ta pihiksi. Olisihan se panininsyöjäkin voinut tarjota. Etenkin kun otti kalliit tuotteet.

Ja mitä se tarkoittaa

Ap:n tapauksessa se tyttö (ei tyttis, se on lyhenne tyttöystävästä) ei tarjonnut, koska ap avasi suunsa ja tuotti äänihuultensa avulla ääntä, jota kutsutaan puheeksi. Hän sanoi tarjoavansa kahvilassa!

Jos tarvitsee opastusta siihen, miten suu pidetään kiinni ja jätetään sanomatta asiat, joita ei tarkoita, voisi kokeilla vaikka psykoterapeuttia ja puheterapeuttia yhtaikaa. Ennen sitä kannattaa jättää treffailu tauolle. 

Vierailija
1499/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä en ymmärrä sitä, kun jotkut naiset ovat sitä mieltä, että miehen kuuluu tarjota naiselle ensitreffeillä siksi, "koska se on kohteliasta, ja kukaan ei halua pihiä miestä", koska miksei tuo Sama koske myös naisia? Voihan mies ajatella myös, että naisen kuuluu tarjota, koska se on kohtelias ele eikä hän halua pihiä naista 

Eikä tarvitse edes tarjota, kunhan maksaa omansa.

Koska toisen piikkiin mässääminen se vasta pihiä onkin.

Vierailija
1500/2659 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jossain Tinderdeiteillä tehdään noin että käydään pelkät kahvit ryystämässä ja molemmat hakee yhtä lailla seuraa, ja tämä käytäntö on silloin ok. Aikoinaan kun itse deittailin, niin kävin ulkona minusta kiinnostuneiden, tosielämässä tavattujen miesten kanssa heidän kutsumanaan ja kyllä silloin oli vähän eri meininki. Eikä koskaan tarvinnut ekoilla treffeillä maksaa, vaikka usein tarjouduinkin (en aina, jos mies halusi esim. varta vasten viedä syömään mulle liian kalliiseen ravintolaan tms.).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi