Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Virhe mennä opiskelijana treffeille kahvilaan (tai leffaan). Kallista ylipäätään, mä aikoinaan halusin aina jotain muuta kuin maksullisia treffejä. Joskus jouduin kahville, naisena maksoin omani ja kyllä kirpaisi pelkästä juomasta maksaa 3-4€, kun elin pelkällä opintotuella (ei opintolainaa). Maksuttomilla treffeillä käytiin kävelyillä, juoksulenkillä, frisbeegolfaamassa tai pelattiin shakkia jomman kumman luona.
Mutta niin, teillä ilmeisesti aika eri ajatukset rahankäytöstä, en suosittele treffaamaan toiste.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin nuorena treffeillä naisten kutsumana (en itse pyytänyt naisia ulos = en pyytänyt heitä treffeille). Yleensä nainen kyllä maksoi ekalla kerralla, hänhän oli asiassa muutenkin aloitteellinen (en uskaltanut pyytää koskaan ketään). Vaikka arvostan säästäväisyyttä puolisossa niin haluan myös tuntea itseni arvostetuksi: jos nainen ei olisi kahvikuppia enempää halunnut panostaa ensitreffeillä niin juttu olisi kyllä jäänyt siihen. Suosittelisin AP:lle että jätätte treffailun panininaisen kanssa tähän, siitä tuskin mitään hyvää seuraa.
Hyvä sulle. Musta on ihan loogista, että se joka treffejä on halunnut, myös maksaa kulut. Ei mulla nuorena naisena ollut useinkaan mikään hinku treffeille, mutta jos kysyjä oli ihan mukava ja hyväkäytöksinen kaveri, niin usein lähdin. Eihän sitä tiedä jos ei kokeile...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin nuorena treffeillä naisten kutsumana (en itse pyytänyt naisia ulos = en pyytänyt heitä treffeille). Yleensä nainen kyllä maksoi ekalla kerralla, hänhän oli asiassa muutenkin aloitteellinen (en uskaltanut pyytää koskaan ketään). Vaikka arvostan säästäväisyyttä puolisossa niin haluan myös tuntea itseni arvostetuksi: jos nainen ei olisi kahvikuppia enempää halunnut panostaa ensitreffeillä niin juttu olisi kyllä jäänyt siihen. Suosittelisin AP:lle että jätätte treffailun panininaisen kanssa tähän, siitä tuskin mitään hyvää seuraa.
Hyvä sulle. Musta on ihan loogista, että se joka treffejä on halunnut, myös maksaa kulut. Ei mulla nuorena naisena ollut useinkaan mikään hinku treffeille, mutta jos kysyjä oli ihan mukava ja hyväkäytöksinen kaveri, niin usein lähdin. Eihän sitä tiedä jos ei kokeile...
Täytyy sanoa että kyllä ennen oli helpompaa, jokainen maksoi omansa ilman ulinoita siitä kuka kenetkin on kutsunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin "ennen"? Kyllä mun kokemuksien perusteella miehet on ekoilla treffeillä halunneet yleensä tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sulle. Musta on ihan loogista, että se joka treffejä on halunnut, myös maksaa kulut. Ei mulla nuorena naisena ollut useinkaan mikään hinku treffeille, mutta jos kysyjä oli ihan mukava ja hyväkäytöksinen kaveri, niin usein
Täytyy sanoa että kyllä ennen oli helpompaa, jokainen maksoi omansa ilman ulinoita siitä kuka kenetkin on kutsunut.
Milloin "ennen"? Kyllä mun kokemuksien perusteella miehet on ekoilla treffeillä halunneet yleensä tarjota.
90-luvulla. Ehkä vaikutat jotenkin holhottavalta? Tai maksulliselta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sulle. Musta on ihan loogista, että se joka treffejä on halunnut, myös maksaa kulut. Ei mulla nuorena naisena ollut useinkaan mikään hinku treffeille, mutta jos kysyjä oli i
Tai sitten hän vaikuttaa mukavalta. Koeta sinäkin joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sulle. Musta on ihan loogista, että se joka treffejä on halunnut, myös maksaa kulut. Ei mulla nuorena naisena ollut useinkaan mikään hinku treffeille, mutta jos kysyjä oli i
Olin varmaan vaan niin ihana, että miehet maksoivat mielellään. Tai sitten ne miehet vaan oli vähän sellaisia tasokkaampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon asunut toisen puoliskon elämästäni Itä-Euroopassa joten tää on hauska keskustelu mulle. Meillä menee niin että joko mies maksaa tai ei mene si treffeille ollenkaan. Ja olen samalla kannalla.
Uskotaan että ulkomailla on noin. Mutta mites jos on köyhä opiskelija kuten ap. Ja joutuu useamman treffinaisen tapaan ennenkuin vaimo löytyy. 15€ on vielä aika pieni summa siellä ulkomailla? Leffaa, drinkit, ruuat taxi... Mistä se köyhä poikapolo pierasee joka perjantai 150 riiuurahaa? Ja viikollakin taas parit superkaakaot kun tahtoo nähdä tytön?
Poikapolo valitsee opinahjostaan pikimmiten kurssin Miten jätän sanomatta, että tarjoan treffeillä ja opiskelee sen erityisellä tarmolla, minkä jälkeen siirtyy noudattamaan omaksumaansa oppia tosielämässä. Näppärää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä odottaisin että mies jotain maksaa jos meinaa minua astuakin.
Onko se totta että jos meinaa itse astua ja myös astuttaa kavereillaan niin kaikkien pitää erikseen maksaa?
Tietenkin pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös ap:n tapauksessa kumpikin olisi voinut maksaa omansa, ellei ap olisi itse ilmoittanut, että hän tarjoaa. Kova on valitus omasta valinnasta.
Ette selvästikään ole mätsi. Panininaiselta ehkä vähän överit, mutta kyllä nyt sentään kahvi ja pulla pitäis olla valmis tarjoamaan. Pyydä ens kerralla (jotain toista tyyppiä) vaikka kävelylle.
Tuo on vielä pientä. Minulla nuorena narsistinainen maksatti koko illan ensitreffeillä baarissa .
Eka livetapaaminen ei ole treffit mielestäni.
Jos nainen haluaa nisua, ensin minä lipaisen tisua.
Alle 30v ei ole nainen mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mies , joka ehkä olis kanssa märissyt aikoinaan vauvapalstalla menetettyä 15e tai siihen aikaan markkaa, toki sillä erolla, ettei koskaan käyty kahvilassa, eikä silloi vielä vauvapalstaa ollut.
Mutta kun tässä nyt on vuosikymmeniä oltu yhdessä, niin on tullut huomattua, että mies ei raaskisi ostaa itselleen maitoa (muut ei juo) eikä mitään muutakaan ruokaa, koska on kuulema kallista, mutta sitten tuhlaa tuhansia euroja ihan mitääntekemättömiin keräilyjuttuihin. Jos jonnekin mennään minä maksan aina kaikki matkat,liput, ruuat, juomat, siis ihan kaiken. Jos ollaan autolla reissussa, minä maksan polttoaineen ja jos pysähdytään jossakin huoltamolla minä maksan ruuat ja juomat. Aina ihan kaiken. Mies ei raaski käyttää rahaa mihinkään tavalliseen elämään, ainoa mihin tuhlaa on autot/moorroripyörät ja ne keräilytavaransa, tavallisista elämään kuuluvista asioista ei h
Veikkaan että AP:kin kyllä raaskisi ostaa pari olutta baarissa. Ei nuo treffit sen enempää maksaneet.
75 sivua spekulaatiota, kun tosiasia on että ap ei toiste tätä naista näe.
Mutta jatkossa ap, säästä myös kahvikolikkosi, kunnes aikuistut. Katsos, suhde vaatii sitä, että 2 aikuista kypsää ihmistä päättää prorisoida parisuhteen ja kenties sen päälle perustettavan perheen yli kaiken muun. Siinä ei kahvikolikkoja lasketa, kun sun täytyy vakuuttaa toistaiseksi vieras ihminen siitä, että juuri sä oot se oikea kaikkien muiden joukosta, johon kumppaniehdokkaan kannattaa sijoittaa kaikki tärkeimmät resurssinsa. Jos tämä tuntuu vieraalta ajatukselta, se on merkki siitä, että vielä kannattaa rauhassa kypsyä muutama vuosi. Tai vaikka koko loppuelämä. Parisuhde kun ei ole pakollinen. Se on riskipeliä, jossa voi menettää enemmänkin kuin paninirahat...
Jatka nyr sen aikaa et saat pildee.
Silloin on paninit kuitattu.
Vierailija kirjoitti:
Alle 30v ei ole nainen mielestäni.
Jaa. Onko se sitten mies? Monella on tuossa iässä perheet, lapset, asuntolainat ja muut vastuut,jossa tuollaiset superkaakaohöpsöttelyt jääneet kauas taa jos ikinä olleetkaan ajankohtaisia. Todennäköisesti eivät ole olleet koska asiat kunnossa hyvinkin jo 30 vee iässä eikä enää odoteta superkaakaoita ynnä muuta turhaa. Toki hänellä siihen olisi varaa koska elänyt aivoja käyttäen.
En enää puhuisi tytön heitukasta. Jos siihen viittasit.
Joo nykyään minäkin olen valmistunut ja tienaan lähemmäs 10 000 €/kk. Vaikeuksien kautta voittoon :)