Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä vissiin töröttäisit siinä hiljaa naama norsun pimperolla puoli tuntia, etkä suutasi aukaisisi? No, kukin tavallaan.
En nyt naapurin kanssa jäisi töröttämään, mutta naapuriin ei tarvitsisikaan yrittää tehdä positiivista vaikutusta. Sanoisin, että anteeksi, en nyt ehdi jäädä, jos en tosiaan ehtisi, tai ei huvittaisi.
AP:han ei muuten suuttunut silmittömästi, mutta jäi vähän miettimään, että oliko naisen toiminta viimeisen päälle harkittua.
Tarkalleen ottaen AP tietysti oppi tästä, että joku voi ymmärtää asian noin ja olla osaamatta sellaista vastahuomaavaisuutta, jotkut olettavat toisin. Ovat tottuneet erilaisiin tilanteisiin. Mutta ei siitä kannata tietenkään koko tapailua pistää vielä jäihin, koko parisuhteiden ideahan on pitkälti opetella erilaisia tapoja olla ja elää.
Kun mä olin treffeillä niin mies kävi hakemassa kahvit meille. Mä odotin pöydän ääressä. Ap. vois tehdä samoin. Ohjaat naisen pöytään ja kysyt mitä hän juo. Kahvia vai teetä.
Ei alku voi mennä noin. Jos ihan tosi sä mietit tollasia niin anna olla koko juttu.
Jos se muikkeli ois säväyttänyt ollenkaan, sä et edes muistaisi sitä 15 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä odottaisin että mies jotain maksaa jos meinaa minua astuakin.
Onko se totta että jos meinaa itse astua ja myös astuttaa kavereillaan niin kaikkien pitää erikseen maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Naiset, maksakaa omanne ekoilla treffeillä!. Näin kukaan ei ala nillittämään joko teille suoraan tai netissä. Tämä myös näyttää toiselle, ettet ole rahan perään.
Vaikka itse aina maksoinkin ensitreffeillä, pistin aina mieleen, että tarjoutuiko mies maksamaan (Nyt puhutaan siis erikoiskahvin hinnasta tai viinilasillisesta eikä mistään kolmen ruokalajin dinneristä). Itse olen sitä tyyppiä, joka maksaa mielellään vuorotellen. Eli jos mies maksoin tokilla treffeillä, minä maksan mielelläni kolmansilla tai toisinpäin. Siitä, tarjoutuuko toinen tarjoamaan kahvikupposen, voi omasta mielestäni päätellä aika hyvin, miten jatko menisi. Itse en jaksa pitkää suhdetta mennä aina puoliksi maksaen.
Hei
Jos kävisit oikeasti treffeillä,niin tietäisot, että niin naiset tekevätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti naiset "testaa" ekalla kerralla, että onko mies herrasmies vai pihi. Jatkossa maksavat itse omansa
Eivät maksa. Naisista pienipalkkaiset ja miehistä suuripalkkaiset pariutuvat.
Yhdessä asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
Yksin asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
Eli naisen saa aina rahalla, kuten on julkkisten pariutuminen 40v nuorempien tyttöjen kanssa osoittanut.
Jos taas nainen poikkeuksellisesti pääsee korkeaan elintasoon omalla osaamisellaan ilman että mies kannattelee
Indikoi että treffaileva mies tulee törmäämään lähinnä lokkeihin, ei naisiin jotka itse tarjoaisivat miehelle.
Mikseivät hyvätuloiset tarjoajanaiset ota miestä vaan pelkästään slummi-Yennicat?
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä en ymmärrä sitä, kun jotkut naiset ovat sitä mieltä, että miehen kuuluu tarjota naiselle ensitreffeillä siksi, "koska se on kohteliasta, ja kukaan ei halua pihiä miestä", koska miksei tuo Sama koske myös naisia? Voihan mies ajatella myös, että naisen kuuluu tarjota, koska se on kohtelias ele eikä hän halua pihiä naista
Tässä nyt nainen ei ajatellut, vaan mies ehdotti, että tarjoaisi. Ja voi kamala mikä itku omasta teostaan.
Eihän tässä missään kohtaa ole pointtina ollut se tarjoaminen, vaan se, että on ensitapaaminen henkilöillä. Toinen käyttää sitä sitten heti noin hyväkseen, että rohmuaa listalta heti kallista mättöä. Eri asia, jos olisivat tavanneet jo useamman kerran, mutta olivat molemmat toisilleen käytännössä tuntemattomia. Silloin pitää olla sosiaalista pelisilmää ja olla kohtuullinen, jopa hieman yleiskohtelias, ja tilata jotain selkeästi kohtuuhintaista.
Vierailija kirjoitti:
Kun mä olin treffeillä niin mies kävi hakemassa kahvit meille. Mä odotin pöydän ääressä. Ap. vois tehdä samoin. Ohjaat naisen pöytään ja kysyt mitä hän juo. Kahvia vai teetä.
Hankalaa alkaa venkoilemaan mobilepayn kanssa. Helpompaa maksaa suoraan itse. Vai maksoitko luonnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh! 15€ on viikon ruokabudjettini.
t. opiskelija
Niin, joten järkevänä ihmisenä et varmaan tarjoutuisi maksamaan kenenkään toisen ruokia ja juomia tuolla budjetilla.
Tyhmää tässä tilanteessa vain se, että mies selkeästi oletti a) naisen juovam vain halvan suodatinkahvin tai b) kieltäytyvän miehen tarjoilusta. Halusi siis esittää rikkaampaa kuin mitä oli. Miksi ei vain alun alkaen maksanut vain omiaan? Jos se olisi treffikumppania häirinnyt, niin ap olisi tajunnut etteivät he ole yhteensopivia. Tässähän nyt on siitä kyse, että jos nainen olisi tässä miehen "testissä" tajunnut tilata vain vettä tai halvimman kahvin, mies olisi varmaan umpirakastunut...
Miehet eivät rakastu. Rakkaushömppä on naisten juttuja. Miehet vain tekevät tarpeensa reikään,
Selvä. No miksi ulisette kaikissa medioissa sitä,kun naiset eivät halua enää parisuhdetta? Reikään,kuten esim nytkkiinsä tai toisen miehen reikään voi tehdä tarpeensa ilman pariauhdettakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä en ymmärrä sitä, kun jotkut naiset ovat sitä mieltä, että miehen kuuluu tarjota naiselle ensitreffeillä siksi, "koska se on kohteliasta, ja kukaan ei halua pihiä miestä", koska miksei tuo Sama koske myös naisia? Voihan mies ajatella myös, että naisen kuuluu tarjota, koska se on kohtelias ele eikä hän halua pihiä naista
Voi ajatella, mut harva nuori nainen on niin miehen perään, että rupeaa tarjoamaan. Kyllä sitä halusi miehen, joka kohtelee erityisesti, ja tarjoaminen oli yksi osoitus siitä.
Kysynnän ja tarjonnan lakihan se tässäkin toimii. Miehillä nyt ei vaan ole vissiin niin kauheesti kysyntää.
Aika vaikea kuvitella että pystyisin haluamaani elintasoon
Toinen asia, josta Pyry-Jonne tykkää, on omien viestien multipeukutus. Se on melkein yhtä kivaa kuin naisten haukkuminen ja takuulla kivempaa kuin elävän naisen tapaaminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks ei tarvi treffailla kaiken maailman tyyppejä, joille alle 20e panostus treffeihin on liikaa. Ja vielä jaksaa vetää kaameat kilarit, jos toinen haluaa paninin. Sanoo sitten suoraan vaan, että maksa itse omat paninis. Varmasti treffikumppani osaa vetää tästä johtopäätökset.
Ja olen itse hyvätuloinen nainen, parisuhteissa kaikki kulut aina maksettu suurin piirtein puoliksi. Koskaan kukaan ei ole yksittäisestä kahvila-/ravintolakäynnistä alkanut mussuttaa, vaan kuta kuinkin joka toinen kerta maksellaan ja eurolleen tai edes sadalle eurolleen ei kukaan laske, että menikö nyt varmasti tasan. Ihme nillitystä.
Mitkä ihmeen kilarit? Ap kertoi, että tunteet hieman viileni.
Toivottavasti ap ymmärsi sen, että moisesta paninien syöjättärestä on syytä pysyä kaukana.
Kyllä opiskelijalla pitää sen verran realiteettien tajua olla, etteivät kahviopaninit
Mistä se tyttö voi sen tietää? Eivät kaikki opiskelijat ole niin köyhiä, että 20e suistaa vararikkoon. Voisihan apkin käydä vaikka töissä tai hälle voisi pappa betala. Eikä ap edes alussa kerro, että nyt meni kuukauden ruokabudjetti sviduiksi vaan pohtii että tolla söisi jossain Raxissa buffan joten ei kannata treffeistä maksaa. Summa summarum, ap on pihi, ihan sama onko nyt opiskelija, tilanne ei tule tulevaisuudessa muuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. opiskelija
Niin, joten järkevänä ihmisenä et varmaan tarjoutuisi maksamaan kenenkään toisen ruokia ja juomia tuolla budjetilla.
Tyhmää tässä tilanteessa vain se, että mies selkeästi oletti a) naisen juovam vain halvan suodatinkahvin tai b) kieltäytyvän miehen tarjoilusta. Halusi siis esittää rikkaampaa kuin mitä oli. Miksi ei vain alun alkaen maksanut vain omiaan? Jos se olisi treffikumppania häirinnyt, niin ap olisi tajunnut etteivät he ole yhteensopivia. Tässähän nyt on siitä kyse, että jos nainen olisi tässä miehen "testissä" tajunnut tilata vain vettä tai halvimman kahvin, mies olisi varmaan umpirakastunut...
Miehet eivät rakastu. Rakkaushömppä on naisten juttuja. Miehet vain tekevät tarpeensa reikään,
Selvä. No miksi ulisette kaikissa medioissa sitä,kun naiset eivät halua enää parisuhdetta? Reikään,kuten esim nytkkiinsä tai toisen miehen reikään voi tehdä tarpeensa ilman pariauhdettakin.
Ei se kyllä rakkaudesta kerro, että joku sua nusasee. Miehet tekevät tarpeensa vihaamiinsakin naisiin ja täysin tuntemattomiin jos vain pääsevät.
Itse kävin nuorena treffeillä naisten kutsumana (en itse pyytänyt naisia ulos = en pyytänyt heitä treffeille). Yleensä nainen kyllä maksoi ekalla kerralla, hänhän oli asiassa muutenkin aloitteellinen (en uskaltanut pyytää koskaan ketään). Vaikka arvostan säästäväisyyttä puolisossa niin haluan myös tuntea itseni arvostetuksi: jos nainen ei olisi kahvikuppia enempää halunnut panostaa ensitreffeillä niin juttu olisi kyllä jäänyt siihen. Suosittelisin AP:lle että jätätte treffailun panininaisen kanssa tähän, siitä tuskin mitään hyvää seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. opiskelija
Siis pitääkö järkevä ajattelu ja taloudenpito ulottaa vain ja ainoastaan omaan toimintaan? Jos on mahdollisuus, että joku muu maksaa, niin käytetään tilaisuus hyödyksi maksimaalisesti?
Siitä kai tässä on kyse.
Vertautuu vaikka siihen, että kohteliaisuudesta avaat oven naapurille. Mutta hän olettaakin, että jäät pitämään sitä auki puoleksi tunniksi, että hän voi kantaa huonekalut sisään.
Tästä kai on kyse, suhteellisuudentajusta. Joku pulla tai viineri olisi ollut oletetumpi valinta kahvin kaveriksi, tai sen kaakaon.
Miksi minä olisin vastuussa random treffimiehen taloudellisen toiminnan järkevyydestä? Hän vetää kyllä rajansa ihan itse. Minä vastaan vain omasta taloudestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin, ei treffeille, jos toi tuntuu kalliilta.
Joo opiskeluaika oli ihanaa aikaa. Kannattaa sinun olla kateellinen siitä että joku on ahkerampi ja raataa enemmän.
Ensin reputti tentit keväällä ahkeran kesätyöhaun takia, sitten ei saanut töitä ja joutui palauttamaan tuetkin kun ei ollut suorituksia. Sitten sai töitä muttei enää ehtinyt luennoille. Sitten piti taas hakea uutta pätkää. Kaverit käänsi selän jos et tullut ryyppäämään. Sitten kun menit niin ei ollut rahaa koska ei ollut töitä ja arvosanat tippui. Ensin tuntui ihan lottovoitolta saada vuosien ahkeran työnhaun jälkeen vihdoin kokoaikatyö määräajaksi, mutta sitten alkoikin väsyttää tehdä ensin 8h opintopäivä ja siihen 8h työpäivä päälle + matkat.
Ja ne työt oli ns. paskaa duunia pienellä palkalla, silti ruhtinaallista 400€/kk opintotukeen nähden.
Sepä kurjaa. Minäkin tein työtä opiskelun ohessa, en reputtanut, en menettänyt tukia ja valmistuin aika lailla ajallani. Käytin kyllä muutaman kerran liikaa rahaa kuumottavassa sosiaalisessa tilanteessa ja söin sitten kynsiäni pimeässä loppukuun.
Nykyään olen töissä ja on varaa käydä treffeillä vakikumppanin kanssa.
"Vierailija kirjoitti:
Naiset, maksakaa omanne ekoilla treffeillä!. Näin kukaan ei ala nillittämään joko teille suoraan tai netissä. Tämä myös näyttää toiselle, ettet ole rahan perään."
Ei sekään miehille aina kelpaa. Peräti kaksi deittiäni on asiasta suivaantuneet. Yksi alkoi inttämään, ja kun toisen kerran sanoin, että kiitos mutta voin hyvin maksaa itse, niin hän kiukkuisena totesi, että "yritä tässä nyt olla ritarillinen kun sekään ei kelpaa...". Lähdin saman tien.
Toinen koki sen, että maksoin itse niin suurena miehisyytensä loukkaamisena, että oli hiljaa koko treffien ajan ja niiden jälkeen laittoi viestiä, että ei taida tulla toisia treffejä kun olet niin itsenäinen nainen...
Mies kerran treffeillä halusi ehdottomasti tarjota. Koin tilanteen epämukavaksi, koska oli nälkä, eniä halunnut hänen laskuunsa syödä mitään kallista. Valitsin pienen jäätelön. Tämän jälkeen mies tilasi punaviiniä, jotain suolaista JA makeaa itselleen. Treffien jälkeen mies pahoitteli, ettei meistä varmaan mitään tule, kun elintasomme ja tietty standardi näyttäisi olevan eri. Eli oli olettanut, etten pidä hyvästä ruoasta kun valitsin vain pienen jäätelön. Pönttö.
Vierailija kirjoitti:
Oon asunut toisen puoliskon elämästäni Itä-Euroopassa joten tää on hauska keskustelu mulle. Meillä menee niin että joko mies maksaa tai ei mene si treffeille ollenkaan. Ja olen samalla kannalla.
Uskotaan että ulkomailla on noin. Mutta mites jos on köyhä opiskelija kuten ap. Ja joutuu useamman treffinaisen tapaan ennenkuin vaimo löytyy. 15€ on vielä aika pieni summa siellä ulkomailla? Leffaa, drinkit, ruuat taxi... Mistä se köyhä poikapolo pierasee joka perjantai 150 riiuurahaa? Ja viikollakin taas parit superkaakaot kun tahtoo nähdä tytön?
Vierailija kirjoitti:
Oon asunut toisen puoliskon elämästäni Itä-Euroopassa joten tää on hauska keskustelu mulle. Meillä menee niin että joko mies maksaa tai ei mene si treffeille ollenkaan. Ja olen samalla kannalla.
Entä tilanne jossa ollaan SUOMESSA ja mä vakavaraisena Suominaisena treffaan matalamman elintason miehen? Niille on moneesti vielä kunniaksi miehenä maksaa. Mutta usein suominainen on hyvätuloisempi; miten siinä voi ottaa köyhältä mieheltä jutut vastaan? Siinä sotii monta asiaa siinä kuviossa.
Kyllä minä odottaisin että mies jotain maksaa jos meinaa minua astuakin.