Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Minäkin olin kerran treffeillä miehen kanssa ja ensin käytiin oluella, sen jälkeen syömässä ravintolassa. Kummallakin kerralla olin oman lompakkoni kanssa valmiina maksamaan, mutta mies sanoi,että hän maksaa. Sitten treffien jälkeen sain viestin, että olenko edelleen hänestä kiinnostunut.
Vastasin, että en ole kiinnostunut romanttisessa mielessä, mutta ystävinä voidaan jatkaa tutustumista jos hän haluaa. Hän vastasi vaan, että nyt kyllä harmittaa, että tarjosi minulle kaiken!
Btw, ystävinä tutustuminen ei mielestäni tarkoita ettei tilanne voisi muuttua. Tapasin nykyisen mieheni siten, että olimme ensin ystäviä puolivuotta. Nyt jo viisi vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh! 15€ on viikon ruokabudjettini.
t. opiskelija
Niin, joten järkevänä ihmisenä et varmaan tarjoutuisi maksamaan kenenkään toisen ruokia ja juomia tuolla budjetilla.
Siis pitääkö järkevä ajattelu ja taloudenpito ulottaa vain ja ainoastaan omaan toimintaan? Jos on mahdollisuus, että joku muu maksaa, niin käytetään tilaisuus hyödyksi maksimaalisesti?
Siitä kai tässä on kyse.
Vertautuu vaikka siihen, että kohteliaisuudesta avaat oven naapurille. Mutta hän olettaakin, että jäät pitämään sitä auki puoleksi tunniksi, että hän voi kantaa huonekalut sisään.
Tästä kai on kyse, suhteellisuudentajusta. Joku pulla tai viineri olisi ollut oletetumpi valinta kahvin k
Sitten mies ei joko tarjoa tai voi viedä naisen vaikka unisex-vessaan ottamaan hanasta vesihörpyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä en ymmärrä sitä, kun jotkut naiset ovat sitä mieltä, että miehen kuuluu tarjota naiselle ensitreffeillä siksi, "koska se on kohteliasta, ja kukaan ei halua pihiä miestä", koska miksei tuo Sama koske myös naisia? Voihan mies ajatella myös, että naisen kuuluu tarjota, koska se on kohtelias ele eikä hän halua pihiä naista
Voi ajatella, mut harva nuori nainen on niin miehen perään, että rupeaa tarjoamaan. Kyllä sitä halusi miehen, joka kohtelee erityisesti, ja tarjoaminen oli yksi osoitus siitä.
Kysynnän ja tarjonnan lakihan se tässäkin toimii. Miehillä nyt ei vaan ole vissiin niin kauheesti kysyntää.
Aika vaikea kuvitella että pystyisin haluamaani elintasoon omilla ansioillani. Miehet kuitenkin opiskelevat ra
No mutta naiset voi syödä joka päivä treffeillä miesten laskuun. Ei mulla ainakaan sen isompia ambitioita ole. Leppoisaa elämää. Ne rehkii joiden on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lokki älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Sinä vertaat rahaa naisen ruumiinosaan. Metipä sitä.
Joutuu siinä mieskin laittamaan munansa likoon.
Älä nyt ala vääntää asiaa pois siitä mitä sä sanoit.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse otan kahvin ja tarjoudun maksamaan miehellekin, niin toisia treffejä ei tommosen tilauksen jälkeen tulisi. Pitäisin ahneena. Vähän hyväksi käytetty olo tulis.
Ei tulisi mieleenkään tarjota kellekään tuntemattomalle nettimiehelle kuin korkeintaan kahvi. Olen sen verran pihi ja köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä en ymmärrä sitä, kun jotkut naiset ovat sitä mieltä, että miehen kuuluu tarjota naiselle ensitreffeillä siksi, "koska se on kohteliasta, ja kukaan ei halua pihiä miestä", koska miksei tuo Sama koske myös naisia? Voihan mies ajatella myös, että naisen kuuluu tarjota, koska se on kohtelias ele eikä hän halua pihiä naista
Voi ajatella, mut harva nuori nainen on niin miehen perään, että rupeaa tarjoamaan. Kyllä sitä halusi miehen, joka kohtelee erityisesti, ja tarjoaminen oli yksi osoitus siitä.
Mä olen jo treffailuni treffaillut, MUTTA eikö ole melkoista tilannetajuttomuutta tuolta "tapasimme ekaa kertaa" -naiselta, ettei hän katsonut mitä tarjoa ottaa (=pelkän juoman) tai edes kysynyt, "onko ok, jos otan myös paninin kun tulen suoraan luennolta" tmv?
Kyllä minulle on opetettu "hyviksi ja normaaleiksi tavoiksi" ottaa se toinen huomioon.
AP, jos nainen muuten oli kiva ja ok, ehkä kannattaa tavata vielä toisenkin kerran ja katsoa, vaikuttaako sellaiselta, jonka kanssa viihtyisi kauemminkin. Jos fiilis on ihan blaaah niin jatka matkaasi, ensivaikutelma on useimmiten oikea (ja jos nyt vaikutelma oli "minua holtittomampi minun rahojeni käyttäjä, enkä pitänyt siitä" niin.....)
jos haluat vielä jatkaa tutustumista niin ole häneen yhteydessä ja ehdota että teette jtn ilmaista, "kun näin opiskelijana pakko vähän laskea rahojen kanssa" - jos nainen on vain kiinnostunut käyttämään sinun rahojasi, ei hän minnekään ilmaiseen "luistelemaan" lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. opiskelija
Niin, joten järkevänä ihmisenä et varmaan tarjoutuisi maksamaan kenenkään toisen ruokia ja juomia tuolla budjetilla.
Siis pitääkö järkevä ajattelu ja taloudenpito ulottaa vain ja ainoastaan omaan toimintaan? Jos on mahdollisuus, että joku muu maksaa, niin käytetään tilaisuus hyödyksi maksimaalisesti?
Siitä kai tässä on kyse.
Vertautuu vaikka siihen, että kohteliaisuudesta avaat oven naapurille. Mutta hän olettaakin, että jäät pitämään sitä auki puoleksi tunniksi, että hän voi kantaa huonekalut sisään.
Tästä kai on kyse, suhteellisuudentajusta. Joku pulla tai viineri olisi ollut oletetumpi valinta kahvin kaveriksi, tai sen kaakaon.
Pulla tai viineri? Eihän ap halunnut maksaa kuin kahvin, 2.90.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Kysynnän ja tarjonnan lakihan se tässäkin toimii. Miehillä nyt ei vaan ole vissiin niin kauheesti kysyntää.
Aika vaikea kuvitella että pystyisin haluamaani elintasoon
Juuri näin. Aivot ovat kuin lihakset, ne surkastuvat käyttämättöminä. Mutta naisille on ok osata ja tienata lapsentasoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Aika vaikea kuvitella että pystyisin haluamaani elintasoon omilla ansioillani. Miehet kuitenkin opiskelevat ra
Pyry-Jonne von Ylis taas mielipuuhassaan, keksimässä leikkikeskustelijoita omaan keskusteluunsa :)
Voi jumpe, kuinka jännää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akkojen mielestä mies on pihi, kun kauhistelee 15 euron perään. Akat taas ei useinkaan anna edes pillua, vaikka se ei maksaisi heille mitään. Ketkähän tässä siis niitä todellisia pihtareita on 😄
Mene kuspää maksulliselle naiselle. Saat mitä haluat.
Se lokki älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Ai se kalikka, joka kertoo että nainen ei anna pillua kuin niille, joille haluaa antaa ja joilta haluaa saada munaa? Juu, kyllä se kalahti.
Tämä. Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan seitsemään vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi.
T32
Aika vaikea kuvitella olla noin pitkään tuhriintumatta mälliin. Millä sinä elät?
Jokuko itkee tosiaan 15 euron perään?
Ja itse ehdotti tarjoavansa. Ja sit nillitetään mitä toinen ottaa. Jaahas.
Pihi mikä pihi. Ei köyhyys tarkoita automaatiolla pihiyttä. Rikaskin voi olla pihi joten tämä paljasti todellisen luonteesi.
Pihiys on yksi ärsyttävimmistä piirteistä ihmisissä.
Menkää töihin, ei treffeille, jos toi tuntuu kalliilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Aika va
Musta on oikein antoisaa lueskella ja opiskella kaikenlaista. Aivojen käyttö ei ole töistä kiinni 🙂. Siihen jää paljon aikaa, kun miehet hoitaa lounaat ja illalliset. Jos tartten ylimääräistä rahaa, niin pari tissi- ja pakarakuvaa ja taas jarnot maksaa. Miehet on kyllä helppoja.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin, ei treffeille, jos toi tuntuu kalliilta.
Joo opiskeluaika oli ihanaa aikaa. Kannattaa sinun olla kateellinen siitä että joku on ahkerampi ja raataa enemmän.
Ensin reputti tentit keväällä ahkeran kesätyöhaun takia, sitten ei saanut töitä ja joutui palauttamaan tuetkin kun ei ollut suorituksia. Sitten sai töitä muttei enää ehtinyt luennoille. Sitten piti taas hakea uutta pätkää. Kaverit käänsi selän jos et tullut ryyppäämään. Sitten kun menit niin ei ollut rahaa koska ei ollut töitä ja arvosanat tippui. Ensin tuntui ihan lottovoitolta saada vuosien ahkeran työnhaun jälkeen vihdoin kokoaikatyö määräajaksi, mutta sitten alkoikin väsyttää tehdä ensin 8h opintopäivä ja siihen 8h työpäivä päälle + matkat.
Ja ne työt oli ns. paskaa duunia pienellä palkalla, silti ruhtinaallista 400€/kk opintotukeen nähden.
Itse kävin nuorena treffeillä miesten kutsumana (en itse pyytänyt miehiä ulos). Yleensä mies kyllä maksoi ekalla kerralla, hänhän oli asiassa muutenkin aloitteellinen. Vaikka arvostan säästäväisyyttä puolisossa niin haluan myös tuntea itseni arvostetuksi: jos mies ei olisi kahvikuppia enempää halunnut panostaa ensitreffeillä niin juttu olisi kyllä jäänyt siihen. Suosittelisin AP:lle että jätätte treffailun panininaisen kanssa tähän, siitä tuskin mitään hyvää seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Kysynnän ja tarjonnan lakihan se tässäkin toimii. Miehillä nyt ei vaan ole vissiin niin ka
Jotenkin tuntuu, että se ei ole niiltä ihan sitä järkevintä rahankäyttöä, mutta kun tässäkin ketjussa naisia on syyytetty huonoiksi taloudessa ja miehet kokee olevansa siinä niin fiksuja, niin kai se sitten uskottava on. Joskys tyhmästä päästä näköjään pääsee lopulta hyötymään 😉.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. opiskelija
Siitä kai tässä on kyse.
Tästä kai on kyse, suhteellisuudentajusta. Joku pulla tai viineri olisi ollut oletetumpi valinta kahvin k
Kaikki naiset ei syö sokeria.
Sun pitää nyt etsiä nainen joka ottaa vain sen kahvin, tai ei edes sitä, vaan joka ei ota mitään, koska on niin huomaavainen ettei halua kuluttaa sinun rahojasi ollenkaan.
Siinä sinulle sopiva nainen. Onnea etsintään..
Naiset, maksakaa omanne ekoilla treffeillä!. Näin kukaan ei ala nillittämään joko teille suoraan tai netissä. Tämä myös näyttää toiselle, ettet ole rahan perään.
Vaikka itse aina maksoinkin ensitreffeillä, pistin aina mieleen, että tarjoutuiko mies maksamaan (Nyt puhutaan siis erikoiskahvin hinnasta tai viinilasillisesta eikä mistään kolmen ruokalajin dinneristä). Itse olen sitä tyyppiä, joka maksaa mielellään vuorotellen. Eli jos mies maksoin tokilla treffeillä, minä maksan mielelläni kolmansilla tai toisinpäin. Siitä, tarjoutuuko toinen tarjoamaan kahvikupposen, voi omasta mielestäni päätellä aika hyvin, miten jatko menisi. Itse en jaksa pitkää suhdetta mennä aina puoliksi maksaen.
Tämä. Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan seitsemään vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi.
T32