Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
1381/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina hauska lukea suomalaisia keskusteluja, kun on melkein koko aikuisikänsä asunut Afganistanissa. Ei tulisi kuuloonkaan että nainen tai mikään muukaan koira maksaisi ostoksia, eihän niillä ole rahojakaan!

Vierailija
1382/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mies , joka ehkä olis kanssa märissyt aikoinaan vauvapalstalla menetettyä 15e tai siihen aikaan markkaa, toki sillä erolla, ettei koskaan käyty kahvilassa, eikä silloi vielä vauvapalstaa ollut. 

Mutta  kun tässä nyt on vuosikymmeniä oltu yhdessä, niin on tullut huomattua, että mies ei raaskisi ostaa itselleen maitoa (muut ei juo) eikä mitään muutakaan ruokaa, koska on kuulema kallista, mutta sitten tuhlaa tuhansia euroja ihan mitääntekemättömiin keräilyjuttuihin. Jos jonnekin mennään minä maksan aina kaikki matkat,liput, ruuat, juomat, siis ihan kaiken. Jos ollaan autolla reissussa, minä maksan polttoaineen ja jos pysähdytään jossakin huoltamolla minä maksan ruuat ja juomat. Aina ihan kaiken. Mies ei raaski käyttää rahaa mihinkään tavalliseen elämään, ainoa mihin tuhlaa on autot/moorroripyörät ja ne keräilytavaransa, tavallisista elämään kuuluvista asioista ei h

Täällä on kaikenikäisiä ihmisiä. 25 vuottakaan ei ole kovin pitkä aika.

N

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo ihan hiton röyhkeää tilata 15 eurolla mässytettävää toisen laskuun ensitapaamisella. Siis tyypit on toisilleen ennestään käytännössä täysin tuntemattomia. Akatkin puolustelee tätä naista vain siksi, koska "syyllinen" on nainen. Sitten ihmetellään, että kun on vain huonoja ja pihejä miehiä. Jakakaa itse jokaiselle vastaantulevalle Pertsalle omasta lompakostanne 15 euroa. Jos joku lupautuukin tarjoamaan, niin sitä ei tarvi käyttää hyväkseen. Tai toki lokki ei katso lahjaporsasta suuhun.

Eli tämän tarinan opetus on se, että suomimies ei koskaan oikeasti tarjoa, vaikka sanoisi niin. Muistakaa tämä, naiset.

Jos sanoo, että tarjoaa, niin sitten tarjoaa, tai sanoo, että minä voin tarjota kahvin, enempään ei valitettavasti opiskelijana ole varaa.

Niin.

Mitä te tasa-

Amerikkalaisilla feministinaisilla tämä on ihan oikea ongelma. Olen nähnyt useita youtube-videoita, joissa fem.nainen pohdiskelee, että haluaisi liberaalin fem.miehen, mutta ei kuitenkaan haluaisi treffeillä itse joutua maksamaan. Ja sitten ihmettelee ihan vakavissaan, että mikä meni pieleen.

Vierailija
1384/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aina hauska lukea suomalaisia keskusteluja, kun on melkein koko aikuisikänsä asunut Afganistanissa. Ei tulisi kuuloonkaan että nainen tai mikään muukaan koira maksaisi ostoksia, eihän niillä ole rahojakaan!

Juu, ja minä asun Zimbabwessa. Onpa hauska, miten eri maailman kolkista tänne tuleekaan kirjoiteltua. Nainen = koira, oot niin hauska :D

Vierailija
1385/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisilla eikä muillakaan lapsilla ole kykyä käyttää rahaa tai tienata sitä. Parempi että joku aikuinen hoitaa maksamisen.

Vierailija
1386/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo ihan hiton röyhkeää tilata 15 eurolla mässytettävää toisen laskuun ensitapaamisella. Siis tyypit on toisilleen ennestään käytännössä täysin tuntemattomia. Akatkin puolustelee tätä naista vain siksi, koska "syyllinen" on nainen. Sitten ihmetellään, että kun on vain huonoja ja pihejä miehiä. Jakakaa itse jokaiselle vastaantulevalle Pertsalle omasta lompakostanne 15 euroa. Jos joku lupautuukin tarjoamaan, niin sitä ei tarvi käyttää hyväkseen. Tai toki lokki ei katso lahjaporsasta suuhun.

Eli tämän tarinan opetus on se, että suomimies ei koskaan oikeasti tarjoa, vaikka sanoisi niin. Muistakaa tämä, naiset.

Jos sanoo, että tarjoaa, niin sitten tarjoaa, tai sanoo, että minä voin tarjota kahvin, enempään ei valitettavasti opiskelijana ole varaa.

Niin.

Mitä te tasa-

Mitä te tasa-arvoisen Suomen itsenäiset ja vahvat naiset sitten odotatte?

Että miehet tarjoavat, perustuen patriarkaaliseen tapaan joka on olemassa vain koska ennen naisilla ei ollut omia rahoja?

Ilmeisesti on liikaa odottaa, että miehen sanaan voi luottaa. Minä tarjoan pitäisi osata täydentää sanoilla mutta vain listan halvimman. 

Onneksi olen jo deittailuni deittaillut. Minun aikanani oli aivan normaalia, että kumpikin maksoi omansa, ja tarjoaminen tarkoitti oikeaa tarjoamista, ei kyräilyä ja kirjanpitoa. 

Vierailija
1387/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naisilla eikä muillakaan lapsilla ole kykyä käyttää rahaa tai tienata sitä. Parempi että joku aikuinen hoitaa maksamisen.

Tässä rahankäyttö taisi aiheuttaa kyllä miehelle vähän itkuisuutta. Ei tainnut mennä hänellä ihan putkeen.

Vierailija
1388/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akkojen mielestä mies on pihi, kun kauhistelee 15 euron perään. Akat taas ei useinkaan anna edes pillua, vaikka se ei maksaisi heille mitään. Ketkähän tässä siis niitä todellisia pihtareita on 😄

Vierailija
1389/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akkojen mielestä mies on pihi, kun kauhistelee 15 euron perään. Akat taas ei useinkaan anna edes pillua, vaikka se ei maksaisi heille mitään. Ketkähän tässä siis niitä todellisia pihtareita on 😄

Suomalaiset miehet on aikamoisia sovinisteja. Sitten ihmetellään kun ei rakkautta heru.

Vierailija
1390/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos kaikille vonkaajille antaisi, niin sitten toki olisi h*ora. Oletpa hulvattoman hauska sinäkin :)

Vierailija
1391/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy sanoa että olen tässä kyllä aloittajan kanssa samaa mieltä. Olen käynyt ns kahvila/abc treffeillä  useasti ja lähes joka kerta miehet maksanut vaikka olen tarjoutunut omat maksamaan. En silti ikinä kehtaisi ostattaa ekalla tapaamisella jotain 15e kahvi ja viineri tms ostosta. Otan tee kupposen enkä syötävää. Jos vielä tulee toinen näkeminen jne niin sitten voidaan puolin ja toisin ostella tai ostaa omat.

Vierailija
1392/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kuspää maksulliselle naiselle. Saat mitä haluat.

Vierailija
1393/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis eivät anna sinulle. On se kumma.

1394/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä sitä, kun jotkut naiset ovat sitä mieltä, että miehen kuuluu tarjota naiselle ensitreffeillä siksi, "koska se on kohteliasta, ja kukaan ei halua pihiä miestä", koska miksei tuo Sama koske myös naisia? Voihan mies ajatella myös, että naisen kuuluu tarjota, koska se on kohtelias ele eikä hän halua pihiä naista 

Vierailija
1395/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks ei tarvi treffailla kaiken maailman tyyppejä, joille alle 20e panostus treffeihin on liikaa. Ja vielä jaksaa vetää kaameat kilarit, jos toinen haluaa paninin. Sanoo sitten suoraan vaan, että maksa itse omat paninis. Varmasti treffikumppani osaa vetää tästä johtopäätökset.

Ja olen itse hyvätuloinen nainen, parisuhteissa kaikki kulut aina maksettu suurin piirtein puoliksi. Koskaan kukaan ei ole yksittäisestä kahvila-/ravintolakäynnistä alkanut mussuttaa, vaan kuta kuinkin joka toinen kerta maksellaan ja eurolleen tai edes sadalle eurolleen ei kukaan laske, että menikö nyt varmasti tasan. Ihme nillitystä.

Mitkä ihmeen kilarit? Ap kertoi, että tunteet hieman viileni.

Toivottavasti ap ymmärsi sen, että moisesta paninien syöjättärestä on syytä pysyä kaukana.

Kyllä opiskelijalla pitää sen verran realiteettien tajua olla, etteivät kahviopaninit ole normaalien tarjottavien rajoissa opiskelijabudjetilla. Myös fiksu pappa betalar -tyyppi ymmärtää sen verran.

Vierailija
1396/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä en ymmärrä sitä, kun jotkut naiset ovat sitä mieltä, että miehen kuuluu tarjota naiselle ensitreffeillä siksi, "koska se on kohteliasta, ja kukaan ei halua pihiä miestä", koska miksei tuo Sama koske myös naisia? Voihan mies ajatella myös, että naisen kuuluu tarjota, koska se on kohtelias ele eikä hän halua pihiä naista 

Niin voi.

Vierailija
1397/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene kuspää maksulliselle naiselle. Saat mitä haluat.

Se lokki älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Vierailija
1398/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Älä pilaa mammojen vastarintaliikettä liian fiksuilla kommenteilla.

Vierailija
1399/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä rahankäyttö taisi aiheuttaa kyllä miehelle vähän itkuisuutta. Ei tainnut mennä hänellä ihan putkeen.

😄😄

No ei mennyt ei.

Vierailija
1400/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Sitten mies menee treffeille sellaisen naisen kanssa, joka tarjoutuu maksamaan. Simppeliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi