Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
1361/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset, miten tämä on mahdollista:

Nainen on pihi koska ei suostunut tarjoamaan molemmille.

Mies ei ole pihi, vaikkei halunnut maksaa edes omiaan vaan laittoi molemmat naisen piikkiin.

Ei kun hetkinen, tuossahan meni sukupuolet väärin päin. Mutta ei kait sillä ole väliä, pihi on pihi. Eikö vain?

Haloo! Nainen ja mies maksavat molemmat omansa: kukaan ei ole pihi. 

Mies sanoo tarjoavansa, mutta haukkuu naisen tämän selän takana, koska nainen tilasi muuta kuin halvimman suodatinkahvin: MIES ON PIHI. Nainenkin olisi, jos toimisi samoin. 

Vierailija
1362/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh! 15€ on viikon ruokabudjettini.

t. opiskelija

Niin, joten järkevänä ihmisenä et varmaan tarjoutuisi maksamaan kenenkään toisen ruokia ja juomia tuolla budjetilla.

Tyhmää tässä tilanteessa vain se, että mies selkeästi oletti a) naisen juovam vain halvan suodatinkahvin tai b) kieltäytyvän miehen tarjoilusta. Halusi siis esittää rikkaampaa kuin mitä oli. Miksi ei vain alun alkaen maksanut vain omiaan? Jos se olisi treffikumppania häirinnyt, niin ap olisi tajunnut etteivät he ole yhteensopivia. Tässähän nyt on siitä kyse, että jos nainen olisi tässä miehen "testissä" tajunnut tilata vain vettä tai halvimman kahvin, mies olisi varmaan umpirakastunut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1363/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo ihan hiton röyhkeää tilata 15 eurolla mässytettävää toisen laskuun ensitapaamisella. Siis tyypit on toisilleen ennestään käytännössä täysin tuntemattomia. Akatkin puolustelee tätä naista vain siksi, koska "syyllinen" on nainen. Sitten ihmetellään, että kun on vain huonoja ja pihejä miehiä. Jakakaa itse jokaiselle vastaantulevalle Pertsalle omasta lompakostanne 15 euroa. Jos joku lupautuukin tarjoamaan, niin sitä ei tarvi käyttää hyväkseen. Tai toki lokki ei katso lahjaporsasta suuhun.

Eli tämän tarinan opetus on se, että suomimies ei koskaan oikeasti tarjoa, vaikka sanoisi niin. Muistakaa tämä, naiset.

Jos sanoo, että tarjoaa, niin sitten tarjoaa, tai sanoo, että minä voin tarjota kahvin, enempään ei valitettavasti opiskelijana ole varaa.

Juurikin näin. Olen kyllä itse maksanut aina sen oman kahvini tähänkin asti, mutta tämä on miesten suhteen redflag- jos eksyt treffeille " minä tarjoan"- miehen kanssa, niin sano kassalla, että :" Muistin juuri, että minulla jäi kotona silitysrauta päälle. Sori , pakko mennä!" Sitten juokset äkkiä karkuun, ja blokkaat miehen.

Vierailija
1364/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. opiskelija

Niin, joten järkevänä ihmisenä et varmaan tarjoutuisi maksamaan kenenkään toisen ruokia ja juomia tuolla budjetilla.

Tyhmää tässä tilanteessa vain se, että mies selkeästi oletti a) naisen juovam vain halvan suodatinkahvin tai b) kieltäytyvän miehen tarjoilusta. Halusi siis esittää rikkaampaa kuin mitä oli. Miksi ei vain alun alkaen maksanut vain omiaan? Jos se olisi treffikumppania häirinnyt, niin ap olisi tajunnut etteivät he ole yhteensopivia. Tässähän nyt on siitä kyse, että jos nainen olisi tässä miehen "testissä" tajunnut tilata vain vettä tai halvimman kahvin, mies olisi varmaan umpirakastunut...

Miehet eivät rakastu. Rakkaushömppä on naisten juttuja. Miehet vain tekevät tarpeensa reikään, eikä ole niin väliä kenessä se on.

https://www.vauva.fi/keskustelu/5156831/te-naimisissa-olevat-miehet-rakastatteko-te-aidosti

Vierailija
1365/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo ihan hiton röyhkeää tilata 15 eurolla mässytettävää toisen laskuun ensitapaamisella. Siis tyypit on toisilleen ennestään käytännössä täysin tuntemattomia. Akatkin puolustelee tätä naista vain siksi, koska "syyllinen" on nainen. Sitten ihmetellään, että kun on vain huonoja ja pihejä miehiä. Jakakaa itse jokaiselle vastaantulevalle Pertsalle omasta lompakostanne 15 euroa. Jos joku lupautuukin tarjoamaan, niin sitä ei tarvi käyttää hyväkseen. Tai toki lokki ei katso lahjaporsasta suuhun.

varsinkin kun näkee, että toinen ottaa vain parin euron kahvin.

Vierailija
1366/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ulkoilutti minut johonkin halpaan pikaruokalaan ja sanoi tarjoavansa. Tilasin sitten mitä normaalistikin syön, ison pekonihampurilaisaterian + 2 kerroshampurilaista, sipulirenkaat, juustotikut, jälkkärijätski ja kahvi.

Vierailija
1367/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tämän tarinan opetus on se, että suomimies ei koskaan oikeasti tarjoa, vaikka sanoisi niin. Muistakaa tämä, naiset.

Jos sanoo, että tarjoaa, niin sitten tarjoaa, tai sanoo, että minä voin tarjota kahvin, enempään ei valitettavasti opiskelijana ole varaa.

Niin.

Mitä te tasa-arvoisen Suomen itsenäiset ja vahvat naiset sitten odotatte?

Että miehet tarjoavat, perustuen patriarkaaliseen tapaan joka on olemassa vain koska ennen naisilla ei ollut omia rahoja?

Vierailija
1368/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. opiskelija

Miehet eivät rakastu. Rakkaushömppä on naisten juttuja. Miehet vain tekevät tarpeensa reikään,

Te naiset olette itse tehneet selväksi, että seksi on jotain mitä te annatte miehelle. Ja tämän vastineeksi miehen kuuluu maksaa.

Mitä te siis odotatte?

Teille rakkaus on prostituutiota, joten sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
1369/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut suoraan, että olet köyhä ja maksat vain sen kahvin.

Vie seuraava daami Cittarin kahvipisteelle. Semmoselle, josta ei saa muuta kuin kahvia tai teetä.

Vierailija
1370/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihi mies sinä olet. Siltä tämä kuulostaa.

Miksi kutsuit hänet kahvilaan jos 3 euroa olit valmis vain maksamaan. Kyllä minäkin aina otan teen lisäksi jotain pientä syötävää jos kahvilaan menen. 

Luuserimuijat. Ollaan niin tasavertaista, mutta mielellään eletään toisten lompsassa. En kyllä kehtaisi eka enkä toisellikaan treffeillä tyhjentää vitriiniä. Olen itseni elättävä nainen.

Eikö siellä vitriinissä ollut muuta kuin yksi panini?

Vierailija
1371/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihi mies sinä olet. Siltä tämä kuulostaa.

Miksi kutsuit hänet kahvilaan jos 3 euroa olit valmis vain maksamaan. Kyllä minäkin aina otan teen lisäksi jotain pientä syötävää jos kahvilaan menen. 

Luuserimuijat. Ollaan niin tasavertaista, mutta mielellään eletään toisten lompsassa. En kyllä kehtaisi eka enkä toisellikaan treffeillä tyhjentää vitriiniä. Olen itseni elättävä nainen.

Hauskaa että luuseri on se, joka poistui kahvilasta masu täynnä lämmintä paninia ja superkaakaota, eikä ollut maksanut siitä senttiäkään 🙂. Kuulostaa voittajalta.

Vierailija
1372/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika ulkoilutti minut johonkin halpaan pikaruokalaan ja sanoi tarjoavansa. Tilasin sitten mitä normaalistikin syön, ison pekonihampurilaisaterian + 2 kerroshampurilaista, sipulirenkaat, juustotikut, jälkkärijätski ja kahvi.

Ja elopainoa on?

Vierailija
1373/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. opiskelija

Miehet eivät rakastu. Rakkaushömppä on naisten juttuja. Miehet vain tekevät tarpeensa reikään,

Miksi ne sitten suht usein listivät naisensa erotilanteessa? Kaipa reikä aina löytyy vaikka tikankolosta.

Vierailija
1374/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.

Mitä te tasa-

Selkeää viestintää? Sillä pääsee pitkälle.

Vierailija
1375/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. opiskelija

Miksi ne sitten suht usein listivät naisensa erotilanteessa? Kaipa reikä aina löytyy vaikka tikankolosta.

Miehet listivät vaikka tuntemattoman grillijonossa. Sekö naisen logiikalla on osoitus rakkaudesta?

Vierailija
1376/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. opiskelija

Miehet eivät rakastu.&nbsp

Eli ovat vaan yleisesti ottaen murhanhimoisia. Asia selvä.

Vierailija
1377/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.

Mitä te tasa-

En oleta, että mies, nainen, muunsukupuolinen tai lentävä spagettihirviö tarjoaa, PAITSI jos hän sanoo, että tarjoaa. Miten tämä on niin vaikea ymmärtää?

En ole ajatustenlukija, enkä pidä suodatinkahvista. En kyllä ensitreffeillä ottaisi tarjousta vastaan, ellei sattuisi todella viehättävä spagettihirviö kohdalle. 

Suominainen

Vierailija
1378/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut toisen puoliskon elämästäni Itä-Euroopassa joten tää on hauska keskustelu mulle. Meillä menee niin että joko mies maksaa tai ei mene si treffeille ollenkaan. Ja olen samalla kannalla.

Vierailija
1379/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumallahan tästäkin olisi selvinnyt:

Mies: Hei, haluaisin tarjota sinulle kahvit, mutta oon sen verran peeaa, ettei mulla ole varaa muuta kuin siihen kahviin.

Nainen: Ei se mitään (ottaa pelkän kahvin)

tai häipyy paikalta, tai maksaa omat ostoksensa vähäeleisesti ja päättää vasta sitten, tuleeko seuraavia treffejä vai ei.

Jos taas on vara maksaa eikä aio niuhottaa:

Mies: Ota mitä haluat, minä tarjoan.

Nainen oikeasti ottaa mitä haluaa, ja mies maksaa. Jos naista ahdistaa, mutta treffikumppani vaikuttaa muutenkin mukavalta, eikä vain maksumieheltä, niin sitten nainen voi ehdottaa, että tarjoaa seuraavalla kerralla (ja toki myös tekee niin).

Vierailija
1380/2659 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mies , joka ehkä olis kanssa märissyt aikoinaan vauvapalstalla menetettyä 15e tai siihen aikaan markkaa, toki sillä erolla, ettei koskaan käyty kahvilassa, eikä silloi vielä vauvapalstaa ollut. 

Mutta  kun tässä nyt on vuosikymmeniä oltu yhdessä, niin on tullut huomattua, että mies ei raaskisi ostaa itselleen maitoa (muut ei juo) eikä mitään muutakaan ruokaa, koska on kuulema kallista, mutta sitten tuhlaa tuhansia euroja ihan mitääntekemättömiin keräilyjuttuihin. Jos jonnekin mennään minä maksan aina kaikki matkat,liput, ruuat, juomat, siis ihan kaiken. Jos ollaan autolla reissussa, minä maksan polttoaineen ja jos pysähdytään jossakin huoltamolla minä maksan ruuat ja juomat. Aina ihan kaiken. Mies ei raaski käyttää rahaa mihinkään tavalliseen elämään, ainoa mihin tuhlaa on autot/moorroripyörät ja ne keräilytavaransa, tavallisista elämään kuuluvista asioista ei halua maksaa. 

Turha varmaan erikeen m

Vauvapalsta on ollut ainakin 23-24 vuotta, tiedän kun esikoisen raskausaikana jo palstailin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi