Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Ei naisilla eikä muillakaan lapsilla ole kykyä käyttää rahaa tai tienata sitä. Parempi että joku aikuinen hoitaa maksamisen.
Hei, voisinkin antaa sulle mun tilinumeron. Koska en osaa käyttää rahaa, pyytäisin, että maksaisit tästä lähtien kaikki mun laskut ja ostokset, kun en itse oikein suoriudu.
T. Lapseen verrattavissa oleva nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akkojen mielestä mies on pihi, kun kauhistelee 15 euron perään. Akat taas ei useinkaan anna edes pillua, vaikka se ei maksaisi heille mitään. Ketkähän tässä siis niitä todellisia pihtareita on 😄
Mene kuspää maksulliselle naiselle. Saat mitä haluat.
Olisko sellaisia tarjolla, joilta uusi ajanvaraus lohkeaa vain, jos maksaa ensitapaamisella reilut kahvit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akkojen mielestä mies on pihi, kun kauhistelee 15 euron perään. Akat taas ei useinkaan anna edes pillua, vaikka se ei maksaisi heille mitään. Ketkähän tässä siis niitä todellisia pihtareita on 😄
Se lokki älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Ai se kalikka, joka kertoo että nainen ei anna pillua kuin niille, joille haluaa antaa ja joilta haluaa saada munaa? Juu, kyllä se kalahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisilla eikä muillakaan lapsilla ole kykyä käyttää rahaa tai tienata sitä. Parempi että joku aikuinen hoitaa maksamisen.
Hei, voisinkin antaa sulle mun tilinumeron. Koska en osaa käyttää rahaa, pyytäisin, että maksaisit tästä lähtien kaikki mun laskut ja ostokset, kun en itse oikein suoriudu.
Mä pistän omani samalla. Parempihan se on, jos joku muu ne hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko sellaisia tarjolla, joilta uusi ajanvaraus lohkeaa vain, jos maksaa ensitapaamisella reilut kahvit?
Kannattanee kysyä suoraan palveluntarjoajilta. Itse en ainakaan osaa asiassa neuvoa, sori.
Christiiina kirjoitti:
Mä en ymmärrä sitä, kun jotkut naiset ovat sitä mieltä, että miehen kuuluu tarjota naiselle ensitreffeillä siksi, "koska se on kohteliasta, ja kukaan ei halua pihiä miestä", koska miksei tuo Sama koske myös naisia? Voihan mies ajatella myös, että naisen kuuluu tarjota, koska se on kohtelias ele eikä hän halua pihiä naista
Voi ajatella, mut harva nuori nainen on niin miehen perään, että rupeaa tarjoamaan. Kyllä sitä halusi miehen, joka kohtelee erityisesti, ja tarjoaminen oli yksi osoitus siitä.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä en ymmärrä sitä, kun jotkut naiset ovat sitä mieltä, että miehen kuuluu tarjota naiselle ensitreffeillä siksi, "koska se on kohteliasta, ja kukaan ei halua pihiä miestä", koska miksei tuo Sama koske myös naisia? Voihan mies ajatella myös, että naisen kuuluu tarjota, koska se on kohtelias ele eikä hän halua pihiä naista
Voi ajatella, mut harva nuori nainen on niin miehen perään, että rupeaa tarjoamaan. Kyllä sitä halusi miehen, joka kohtelee erityisesti, ja tarjoaminen oli yksi osoitus siitä.
Kysynnän ja tarjonnan lakihan se tässäkin toimii. Miehillä nyt ei vaan ole vissiin niin kauheesti kysyntää.
Vierailija kirjoitti:
Sinä vertaat rahaa naisen ruumiinosaan. Metipä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija syö viisi ateriaa Unicafessa tuolla 14,70€:lla. AMK:ssa jäisi vielä viiden aterian lisäksi rahaa yhteen kahviin. Ei ole ihme, että Ap hermostui tuollaisesta rahankäytöstä.
Ap:n aikomalla budjetilla olisi saanut kaksi ateriaa 😇
Jos on tiukka tilanne, ei kannata mennä kahvilaan eikä tarjota, minkä ap toivottavasti oppikin.
Etkö sä tajua selvää vihjettä? Panini. Tarkoitti selvästi, että haluaa panemaan. No, pihi ja vihjeetön mies ei saa kärkeään kastettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti naiset "testaa" ekalla kerralla, että onko mies herrasmies vai pihi. Jatkossa maksavat itse omansa
Eivät maksa. Naisista pienipalkkaiset ja miehistä suuripalkkaiset pariutuvat.
Yhdessä asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
Yksin asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
Eli naisen saa aina rahalla, kuten on julkkisten pariutuminen 40v nuorempien tyttöjen kanssa osoittanut.
Jos taas nainen poikkeuksellisesti pääsee korkeaan elintasoon omalla osaamisellaan ilman että mies kannattelee
Indikoi että treffaileva mies tulee törmäämään lähinnä lokkeihin, ei naisiin jotka itse tarjoaisivat miehelle.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Oon asunut toisen puoliskon elämästäni Itä-Euroopassa joten tää on hauska keskustelu mulle. Meillä menee niin että joko mies maksaa tai ei mene si treffeille ollenkaan. Ja olen samalla kannalla.
Voisinkin antaa niille mun tilinumeron. Koska en osaa käyttää rahaa, pyytäisin, että mies maksaisi tästä lähtien kaikki mun laskut ja ostokset, kun en itse oikein suoriudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti naiset "testaa" ekalla kerralla, että onko mies herrasmies vai pihi. Jatkossa maksavat itse omansa
Eivät maksa. Naisista pienipalkkaiset ja miehistä suuripalkkaiset pariutuvat.
Yhdessä asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
Yksin asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
Eli naisen saa aina rahalla, kuten on julkkisten pariutuminen 40v nuorempien tyttöjen kanssa osoittanut.
Jos taas nainen poikkeuksellisesti pääsee korkeaan elintasoo
Mutta ettehän te miehet tietenkään haluaisi itse olla halveksimianne lokkeja ja kullankaivajia, ja syödä naisen laskuun treffeillä? Pitäkää vaan suoraselkäinen linjanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä vertaat rahaa naisen ruumiinosaan. Metipä sitä.
Joutuu siinä mieskin laittamaan munansa likoon.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh! 15€ on viikon ruokabudjettini.
t. opiskelija
Niin, joten järkevänä ihmisenä et varmaan tarjoutuisi maksamaan kenenkään toisen ruokia ja juomia tuolla budjetilla.
Siis pitääkö järkevä ajattelu ja taloudenpito ulottaa vain ja ainoastaan omaan toimintaan? Jos on mahdollisuus, että joku muu maksaa, niin käytetään tilaisuus hyödyksi maksimaalisesti?
Siitä kai tässä on kyse.
Vertautuu vaikka siihen, että kohteliaisuudesta avaat oven naapurille. Mutta hän olettaakin, että jäät pitämään sitä auki puoleksi tunniksi, että hän voi kantaa huonekalut sisään.
Tästä kai on kyse, suhteellisuudentajusta. Joku pulla tai viineri olisi ollut oletetumpi valinta kahvin kaveriksi, tai sen kaakaon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. opiskelija
Niin, joten järkevänä ihmisenä et varmaan tarjoutuisi maksamaan kenenkään toisen ruokia ja juomia tuolla budjetilla.
Siis pitääkö järkevä ajattelu ja taloudenpito ulottaa vain ja ainoastaan omaan toimintaan? Jos on mahdollisuus, että joku muu maksaa, niin käytetään tilaisuus hyödyksi maksimaalisesti?
Siitä kai tässä on kyse.
Vertautuu vaikka siihen, että kohteliaisuudesta avaat oven naapurille. Mutta hän olettaakin, että jäät pitämään sitä auki puoleksi tunniksi, että hän voi kantaa huonekalut sisään.
Tästä kai on kyse, suhteellisuudentajusta. Joku pulla tai viineri olisi ollut oletetumpi valinta kahvin kaveriksi, tai sen kaakaon.
Ja sitä paitsi, jos opiskelijalle on (kuten yleensä on!) koko viikon budjetti 15 euroa, niin kyllähän siinä jo 3 euron kahvikin on kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Kysynnän ja tarjonnan lakihan se tässäkin toimii. Miehillä nyt ei vaan ole vissiin niin kauheesti kysyntää.
Aika vaikea kuvitella että pystyisin haluamaani elintasoon omilla ansioillani. Miehet kuitenkin opiskelevat rahakkaampia aloja kuten ydinvoimaloiden suunnittelua kun taas naisille vaipanvaihto on sopivampaa työtä.
Christiiina kirjoitti:
Tässä nyt nainen ei ajatellut, vaan mies ehdotti, että tarjoaisi. Ja voi kamala mikä itku omasta teostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. opiskelija
Siitä kai tässä on kyse.
Ja sinä vissiin töröttäisit siinä hiljaa naama norsun pimperolla puoli tuntia, etkä suutasi aukaisisi? No, kukin tavallaan.
Halvat treffithän nuo oli. Kyllä nyt voi olettaa että jotain kahvin kanssa otetaan. En nyt yleensä mitään paninia kyllä ottaisi, ellei ole ruoka-aika.