Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Tuota se tulee sitten olemaan jokainen ravintolakäynti ja lomareissu, jos nainen Apn kanssa sellaisille edes pääsee. Pikkurahan pihtaamista, ainaista kyräilyä ja valitusta. Koskaan ei saa valita mitä oikeasti haluaa, vaan pitää ottaa se halvin, tai mies alkaa kitistä ja sitten olisi ollut sama jäädä kotiin.
14,90€ ei edes ole paljon kahvilassa tänä päivänä.
JOKAINEN ravintolakäynti ja lomareissu?! Kauanko aiot lokkeilla??
Vierailija kirjoitti:
Itse olen niin jännittäjätyyppiä, että ekoilla treffeillä en pystyisi syömään muruakaan. Tekisin päätelmän, että nainen käy treffeillä juurikin kuittaamassa osansa päivän ruuasta. Ei ole miestä etsimässäkään, kunhan kusettaa. N22
Itse olin aikanaan miehen kotona eka treffeillä ( juu tiedän ettei hyvä idea) ja hän keitti kahvit. Lisäksi oli ostanut korvapuustit ja suklaata. Jännitti niin paljon ettei mennyt alas muuta kuin kahvi. Pahoittelin että ei nyt pysty :) naimisissa oltu nyt 14 v joten monet pullat ja paninit syöty sen jälkeen kyllä. Mutta eka treffeillä ei välttämättä maistu mikään joten ihmettelen tuota superkaakaon ja paninin mättämistä. Ei ollut kiinnostunut ap:sta, halusi vain hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen niin jännittäjätyyppiä, että ekoilla treffeillä en pystyisi syömään muruakaan. Tekisin päätelmän, että nainen käy treffeillä juurikin kuittaamassa osansa päivän ruuasta. Ei ole miestä etsimässäkään, kunhan kusettaa. N22
Itse olin aikanaan miehen kotona eka treffeillä ( juu tiedän ettei hyvä idea) ja hän keitti kahvit. Lisäksi oli ostanut korvapuustit ja suklaata. Jännitti niin paljon ettei mennyt alas muuta kuin kahvi. Pahoittelin että ei nyt pysty :) naimisissa oltu nyt 14 v joten monet pullat ja paninit syöty sen jälkeen kyllä. Mutta eka treffeillä ei välttämättä maistu mikään joten ihmettelen tuota superkaakaon ja paninin mättämistä. Ei ollut kiinnostunut ap:sta, halusi vain hyötyä.
Sulla on nyt joku trauma jäänyt syömisen suhteen. Normaali ihminen pustyy syömään vaikka jännittää. Terapia auttaa, ei spämmääminen keskustelupalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Tuota se tulee sitten olemaan jokainen ravintolakäynti ja lomareissu, jos nainen Apn kanssa sellaisille edes pääsee. Pikkurahan pihtaamista, ainaista kyräilyä ja valitusta. Koskaan ei saa valita mitä oikeasti haluaa, vaan pitää ottaa se halvin, tai mies alkaa kitistä ja sitten olisi ollut sama jäädä kotiin.
Se ukko on lokki. Kiva kahvila, 2,90€. Ostaa kaiken kiinasta koko ikänsä, teettää hommat pimeenä, mitä ei saa säheltää itse ja polttaa vielä koko torpan. Kuka tollaista kestää.
Aina saisi tollasta äijää hävetä. Hyi hitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se oli minunkin lapsuuden kodissani, jossa vanhemmillani oli yhteinen tili mutta isäni koki oikeudekseen määrittää sen, mihin rahaa sai käyttää. Eli ei mihinkään, mitä hän piti itse turhana, kuten kahvilat ja lomailu. En ikinä suostuisi itse sellaiseen suhteeseen. Säâlin äitiäni. Molemmat tienasivat suunnilleen saman verran, mutta silti isäni koki olevansa oikeutettu sanelemaan rahankäytön.
Ens kerralla sulla varmaan sen verran järkeä päässä, ettet toista virhettä.
Kyllä itse ajattelisin, jos treffikumppani ekoilla treffeillä mättäisi naamaansa paninin ja ison kaakaon, että minkälainen mahtaa olla hänen tavallinen ateriakoostumus. Olisiko pelkkää hiilihydraattihöttöä, herkkuja, ym. epäterveellistä mättöä. Jotkut tässä ketjussa ovat arvelleet, että naisella oli mahdollisesti nälkä. Kahvitreffeille ei mielestäni kannattaisi mennä nälkäisenä, vaan syödä edes jotakin ennen treffejä. Jotenkin tulee kyllä junttifibat tästä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse ajattelisin, jos treffikumppani ekoilla treffeillä mättäisi naamaansa paninin ja ison kaakaon, että minkälainen mahtaa olla hänen tavallinen ateriakoostumus. Olisiko pelkkää hiilihydraattihöttöä, herkkuja, ym. epäterveellistä mättöä. Jotkut tässä ketjussa ovat arvelleet, että naisella oli mahdollisesti nälkä. Kahvitreffeille ei mielestäni kannattaisi mennä nälkäisenä, vaan syödä edes jotakin ennen treffejä. Jotenkin tulee kyllä junttifibat tästä.
Ei jumalauta. Kyllä on nyt ihan hemmetin vaikeaa yksillä treffeillä käynti. Parempi jättää välistä, ettei vaan tilaa ukkelin mielestä väärin, syö väärin ja vääriä pöperöitä ja vielä syö sitä ennenkin väärin.
Pitäkööt vaan tunkkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotitreffit oikeasti toimivat ja ne johtavat melkein aina pitkään suhteeseen, koska molemmat ovat silloin tosissaan liikkeellä. Kahvilatreffeillä suurin osa naisista on vain ilmaisen tarjoilun perässä ja siksi ne eivät yleensä johda sen pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotitreffit oikeasti toimivat ja ne j
Suurin osa miehistä on niin hulluja, ettei kotitreffeille kannata todellakaan lähteä.
Vierailija kirjoitti:
On kuule oma vikasi, kun et sanonut paikan päällä naiselle, että hänen tilauksensa on liian kallis etkä voi maksaa sitä. Turha sitä nyt jälkikäteen on valittaa
Ihan on kuule normikäytäntö, että jos joku käyttäytyy tökerösti, kuten nuori nainen tässä tarinassa, niin tilanteessa ei kuitenkaan nolata toista, mutta jälkikäteen asiaa saa ihmetellä anonyymisti palstalla.
AP:lle suosittaisin silti toisia treffejä, ja jos nainen edelleen esim. jättää puolestaan tarjoamatta, niin ei ehkä kannata harkintakaan kolmansia.
Vierailija kirjoitti:
Pitää osata kommunikoida.
-Tarjoan sinulle kahvin tai teen, en muuta.
Mutta jos sanotaan: Minulle yksi kahvi. Mitä sinä haluat? Minä maksan.
Turha valittaa jälkikäteen.
Niin. Sen naisen pitää kommunikoida, että en juo kahvia, voinko ottaa sen sijasta jotakin muuta? Toki siinä ei jää vaihtoehtoa sitten miehellä kieltäytyäkään, mutta ei se nyt ole kovin epäkohteliastakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kuule oma vikasi, kun et sanonut paikan päällä naiselle, että hänen tilauksensa on liian kallis etkä voi maksaa sitä. Turha sitä nyt jälkikäteen on valittaa
Ihan on kuule normikäytäntö, että jos joku käyttäytyy tökerösti, kuten nuori nainen tässä tarinassa, niin tilanteessa ei kuitenkaan nolata toista, mutta jälkikäteen asiaa saa ihmetellä anonyymisti palstalla.
AP:lle suosittaisin silti toisia treffejä, ja jos nainen edelleen esim. jättää puolestaan tarjoamatta, niin ei ehkä kannata harkintakaan kolmansia.
Miksi jankutat tämä sanaa asiaa? Etköhän ole jo pointtisi kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä on niin hulluja, ettei kotitreffeille kannata todellakaan lähteä.
No jos nyt ei suurin osa eikä edes kovin moni, niin aina on se vaara olemassa, että kohdalle sattuu paska nakki. Siksi tytöt: Ei ikinä vieraan ihmisen kotiin tai vierasta ihmistä omaan kotiin!
Vierailija kirjoitti:
Ei totisesti anna kovin urheilullista kuvaa naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sen naisen pitää kommunikoida, että en juo kahvia, voinko ottaa sen sijasta jotakin muuta? Toki siinä ei jää vaihtoehtoa sitten miehellä kieltäytyäkään, mutta ei se nyt ole kovin epäkohteliastakaan.
En mä kyllä rupea aikuisena ihmisenä kyselemään, että saanko tilata jotain muuta kuin mitä sinä tilasit, vaan tilaan mitä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvien käytöstapojen mukaan ensimmäisillä treffeillä mies tarjoutuu maksamaan omansa, mutta kohtelias nainen kieltäytyy ottamasta tarjousta vastaan (ravintolan valinta naisen tulotason mukaan.) Tämä toki olettaen, että treffikumppani on myös ollut hyvin käyttäytyvä ihminen. Seuraavalla kerralla voi sitten vaikka mies tarjoutua.
Totta kai näin, jos nainen on ollut se aloitteellinen osapuoli. Kutsuja määrittää hintatason paikanvalinnallaan ja näin ollen myös tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä kyllä rupea aikuisena ihmisenä kyselemään, että saanko tilata jotain muuta kuin mitä sinä tilasit, vaan tilaan mitä haluan.
Sitten tietysti myös maksat sen tilaamasi itse.
Kuullun ymmärtäminen ja tilanteen lukeminen on sallittua.
Eipä tuosta aloittajan treffikumppanista kummoista AP:n lasten äitiä tulisi, jos on noin vaikeaa lukea tilannetta ja asenne kuin kruununprinsessalla.
t. Nainen
On kyllä huolestuttavaa että tyhmyys on lisääntymisen edellytys.