Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Nuorehko ja kuniihko nainen tulee kalliiksi. Siinä vähän esimakua ap:lle.
Kuinka niin?
N24, DI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni (32 v, Espoo) oli ihan ällikällä lyöty kun minä maksoin meidän liput Korkeasaareen seurusteltuamme ehkä 4 kk. Mieheni yleensä maksaa treffeillä mutta syystä X oli käytännöllisempää että minä varaan liput ja maksoin ne samalla. Mies oli kuulemma hyvin vaikuttunut tästä. Siitä näkee, että hyvin harvoin naiset tarjoutuu maksamaan edes joskus.
Mä taas en tajua tällaisia kommentteja. Äärimmäisen harvoin kukaan mies on edes tarjoutunut alussa mitään maksamaan, edes sitä juomaa, edes ekoilla treffeillä. Maksan siis aina oman osuuteni ja olen myös tarjonnut
Minä voin tehdä tukalleni mitä haluan. Olisi kuitenkin tyhmää olla tämän miehen kanssa jos väkisin haluan värikkäät hiukset kun hän niitä inhoaa.
En ymmärrä mikä hinku teillä on olla mahdollisimman epäviehättäviä miehille. Jos haluatte värikkäät hiukset niin valitkaa mies joka niistä tykkää.
Kyllä on suhde huonolla pohjalla jos se kaatuu toisen hiusväriin. Itse tykkään mieheni ulkonäöstä enemmän kuin hänellä on siisti parta, mutta välillä hän ajaa myös sileäksi. Ei tulisi mieleenikään sanoa hänelle, että hän ei saa ajaa partaansa. Aikuisena miehenä saa ottaa myös tatuoinnin jos haluaa vaikka itse en tatuoinneista pidäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, jos porukka valittaa kun rahat ei riitä ja elämä on liian kallista, jos yhden hengen 15 euron kahvilaostoksia pidetään normisettinä. Olen takuulla varakkaampi kuin tämän palstan kirjoitajat keskimäärin ja minusta tuo 15 euron hinta on suorastaan oksettava.
Treffeillä on hyväksyttävää panostaa hieman enemmän rahaa kuin normaalisti arkena, koska yleensä niistä halutaan tehdä erityinen ja mukava kokemus sekä itselle että kumppanille. Käyttämällä hieman enemmän rahaa treffeillä voit osoittaa kumppanillesi, että arvostat häntä ja pidät tärkeänä yhteistä aikaanne.
Eli rahalla tehdään vaikutus. No, minä arvostan ihan muita juttuja, myös ensitreffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Tälle repesin :D Tuli heti aloituksen muija mieleen tunkemassa ahnaasti miehen maksamaa paninia suuhunsa xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, jos porukka valittaa kun rahat ei riitä ja elämä on liian kallista, jos yhden hengen 15 euron kahvilaostoksia pidetään normisettinä. Olen takuulla varakkaampi kuin tämän palstan kirjoitajat keskimäärin ja minusta tuo 15 euron hinta on suorastaan oksettava.
Treffeillä on hyväksyttävää panostaa hieman enemmän rahaa kuin normaalisti arkena, koska yleensä niistä halutaan tehdä erityinen ja mukava kokemus sekä itselle että kumppanille. Käyttämällä hieman enemmän rahaa treffeillä voit osoittaa kumppanillesi, että arvostat häntä ja pidät tärkeänä yhteistä aikaanne.
Eli rahalla tehdään vaikutus. No, minä arvostan ihan muita juttuja, myös ensitreffeillä.
Että tehdään vaikutus 14 eurolla 70 sentillä? Jää kyllä tekemättä.
Eikö palstan miehistä tosiaan KUKAAN käy töissä? Alkaa kuulostaa, että ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkien treffien tietenkään tarvitse olla luksustreffejä, mutta jos ei ikinä suostu tarjoamaan toiselle niin se on merkki itsekkäästä ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On liian persaukinen treffailemaan, jos jälkikäteen pitää itkeä jonkun 15€:n perään.
Huolestuttavinta tuossa on ehkä se, että aloittaja on niin niiden eurojensa vahtaamisen perään, että hän missasi ne treffit. Millaiset ne oli, mistä puhuttiin, oliko mukavaa yhdessä, millainen tunnelma/fiilis, mitä nainen tekee työkseen, mitä harrastaa, onko yhteisiä mielenkiinnonkohteita?
Tämä. Siksi olenkin joutunut olemaan sinkkuna koko opiskeluajan. Tilillä ollut koko ajan noin 1-2€, ei olisi ollut varaa ostaa omaa saati miehen olutta kahvilassa.
Mitä?
Raha on yleisempiä riidanaiheita parisuhteessa ja tätä ketjua lukiessa kyllä ymmärtää miksi. 3 euroa on liikaa kahvista.. 15 euroa on liikaa lounaasta... Vaikka panini ei mikään lounas ole vaikka syömishäiriöstä kärsivät täällä yrittävät niin kirjoittaakin.
Jokainen ihminen käsittelee rahaa eri tavalla ja ehkä jollekin tuo 15 euroa on talouden kaatava summa, mutta jos oikeasti olet noin köyhä niin ehkä silloin ei kannattaisi deittailla vaan keskittyä oman taloutensa parantamiseen.
Joillekin naisille tuntuu kelpaavan mies, joka koskaan ei maksa mitään. Kaikki maksetaan itse, kaikki maksetaan 50/50 vaikka tulot olisivat mitä, mutta minulle tämä ei kävisi. Minä en tähän suostuisi.
Mitä järkeä olla tällaisessa parisuhteessa? Mitä tällaisesta suhteesta saa? Tällainen suhde on friends with benefits -suhde, kaveri suhde eduilla ei mikään parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekoilla treffeillä vasta tunnustellaan fiilistä. Voin arvostaa sitä, että toinen on nähnyt vaivaa tullakseen minua tapaamaan mutta en minä vielä siinä vaiheessa tiedä mitään hänestä ihmisenä. En sanoisi että yhteinen aika on siinä vaiheessa tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kertaakaan muista, että olisin ollut treffeillä, jossa lasku olisi jäänyt noin PIENEKSI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On liian persaukinen treffailemaan, jos jälkikäteen pitää itkeä jonkun 15€:n perään.
Huolestuttavinta tuossa on ehkä se, että aloittaja on niin niiden eurojensa vahtaamisen perään, että hän missasi ne treffit. Millaiset ne oli, mistä puhuttiin, oliko mukavaa yhdessä, millainen tunnelma/fiilis, mitä nainen tekee työkseen, mitä harrastaa, onko yhteisiä mielenkiinnonkohteita?
Tämä. Siksi olenkin joutunut olemaan sinkkuna koko opiskeluajan. Tilillä ollut koko ajan noin 1-2€, ei olisi ollut varaa ostaa omaa saati miehen olutta kahvilassa.
Mitä?
"On liian persaukinen treffailemaan, jos jälkikäteen pitää itkeä jonkun 15€:n perään. "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn töissä ja olen aika varmasti sinua varakkaampi, mutta en ikinä laittaisi 15 euroa johonkin vetun kahvilaan yhden henkilön annoksesta. Voin kyllä maksaa elämässäni jostain muista asioista, jotka oikeasti elämänlaatua parantaa, mutta kahvila on max 5-7 euron arvoinen paikka per tilaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että tehdään vaikutus
Hyvä tietää, että 15 euroa on miehille niin kova juttu. Tällaisena varakkaampana naisena suuren vaikutuksen tekeminen miespopulaan on helppoa. Olut ja lihapiirakka. Kahvi ja panini. Pitsa ja limu. Äijät on ihan tohkeissaan kun pääsivät kaivamaan kultaa ja ottamaan ns. maksimihyödyn irti, kun oli ns. piikki auki taivaisiin asti. 15 euroa. Not a problem 😂.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuntuu olevan vaikea ymmärtää tämän palstan miehillä. Mitä on arvostus...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn töissä ja olen aika varmasti sinua varakkaampi, mutta en ikinä laittaisi 15 euroa johonkin vetun kahvilaan yhden henkilön annoksesta. Voin kyllä maksaa
Ja juuri sinun kaltaistesi takia minä maksan itse kahvilalaskuni, ja myös sen toisen, jos kahvihetki jää siitä kiinni. Olen ollut niin pihin ihmisen kanssa, että hän ei suostunut ottamaan kahvilassa yhtään mitään, vaikka olisin maksanut, istui vain naama pitkänä. Suhde loppui lyhyeen ankeilun takia.
N
Vierailija kirjoitti:
Monesti naiset "testaa" ekalla kerralla, että onko mies herrasmies vai pihi. Jatkossa maksavat itse omansa
Eivät maksa. Naisista pienipalkkaiset ja miehistä suuripalkkaiset pariutuvat.
Yhdessä asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
Yksin asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen on aina ollut sellainen, että ei ole pitänyt itseään oikein minkään arvoisena, mitään ei ole pyytänyt tai vaatinut, kaiken hoitanut - lapset, kodin, työt, vapaaehtoishommat, jos on hemmottelua halunnut niin on hoitanut sen itse. Ihmettelin tätä itsensä pienentämistä jo lapsena. Hyvä jos asiat muuttuvat ja uusi sukupolvi naisia pitäǎ itseään reippaati herkkukaakaon ja paninin arvoisena. Niin te olettekin.
Tämä. Ja nainen oli tottunut miehiin, joilla oli sitä massia maksaa. Ei varmaan tullut toisia treffejä naisen puolelta, joten turhaan ap mietit tavatako enää.
Mutta kyllä pienemmälläkin budjetilla voi treffailla, sitten vaan ollaan avoimia rahatilanteesta ja tehdään halvempia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Yli 72 kiloinen Nainen ei ikinä ole perinteinen hieno nainen vaan pelkkä naisen irvikuva. Pthyi! Nainen joka ei edes itsestään huolta viitsi pitää ei ansaitse treffejä vaan ainoastaan syvää halveksuntaa.
Mies joka puhuu noin ei ole ikinä oikea mies vaan pelkkä sika. Pthyi!